Blog >> 146 >> jtd

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-11-25

...ha van a közeledben 8 egyforma felni.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-11-16

A múlthéten feladta a hátsó fékem a harcot, belül vasra ment. Nem sokkal ezelőtt ugyan volt szabályozva az első tárcsa, de nem voltam elégedett az első fékkel sem, erős fékezésre meghullámosodott. Úgyhogy fékgenerál mellett döntöttem. A beépített alkatrészek:

- ATE tárcsafék elöl, Jurid fékbetéttel
- Textar tárcsa hátul, ATE fékbetéttel. ( Valójában az ATE átcsomagolt GALFER betét! )
- A hátsó féknyereg csúszkáit és porvédőit is cseréltük
- Fékfolyadék csere - Tutela Top

A legutóbbi kétes minőségű RH tárcsák után most remélem megint sikerült egy jó minőségű fékrendszert feltenni az autóra.

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-08-15

Hogy ne csak a szervízről szóljon a blog. Közben azért rendületlenül autózunk. Hol hangosabban, hol halkabban azért a kis 146 jtd megy, megy, teszi a dolgát, gyűjti a kilométereket.

És milyen jó az, amikor egy nyáresti színielőadást nézünk ami egy Olasz kis faluban játszódik sok-sok ismert "latin" slágerdallal mediterrán hangulattal...majd mikor vége, mindenki másnak vége, az emberek visszazökkennek, szétszélednek. Mi beülünk az öreg Alfába és hazáig úgy érezzük mintha folytatódna. A rövid hazaút mint egy harmadik felvonás. Ki tudja hogy csinálja és mitől van ez, de ilyenkor hálásan tudok rá visszanézni.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-08-05

Egy újabb típusbetegség utolért. Vagyis már üldöz vagy két éve, de kibekkeltem. Már két éve nyáron is és tavaly is figyeltem, hogy autópályán emelkedőn melegszik a vas, ha kint nagy a meleg. Na ez mostanra jutott el oda, hogy a minap Budapestről hazafelé választhattam a klíma és a belsősáv közt. Ha nyomtam neki és klímáztam, már kúszott is a 100-as pöcökre a vízhőfok.
Erhard szerzett nekem gyorsan olcsón hűtőt, remélem tartós is lesz, vagy legalább pár évet kibír.
Tegnap délelőtt ki is cseréltük, némileg segédkeztem a dologban, mert egyrészt ketten könnyebb, másrészt a lámpák már nem mindenhol gyári módon rögzülnek, hála a porrá rohadó lámpatartó tőcsavaroknak. Szóval a lámpákat én szereltem vissza, már tudom hova kell alátét, mi hova megy, hogy szépen álljon végül.

A hűtőcserét végül megúsztuk úgy, hogy nem vettük le a lököst. Nem hittem benne, de ketten összehozható, csak kicsit nőgyógyász meló.

Közben a közeli bontóból hatalmas mázli, de sikerült gyári rögzítőpatentokat szerezni, így a szétszedéskor elporladt darabokat rögtön cseréltük is. Kicsit fájlalom, hogy a kézifék gombot nem adta a csóka, azt mondja csak komplett kézifékkel együtt. Hát jó, majd lesz.

Mikor nézegettem a hűtőket, gondolkoztam azon, hogy vajon a réz hűtő nem jobb e. Drágán, de van ilyen. Végül olcsón lett alu hűtő, és egyelőre nem bánom. Ugyanis ami kijött, az pont az a drága Valeo rézhűtő volt. Valójában 5 év élettartammal, amit én 7-re kihúztam. Merthogy 7 éve új hűtőkkel vettem az autót.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-04-28

A szép gyári motorháztető megérdemelte hogy beállítsam amennyire lehet. Mint kiderült, az az autó 80e-t se futott amiről elhoztam.Kedvem lenne az egész elejét elhozni. Nade ennyire nem kéne ezt erőltetni...
Az illeszkedés látványosan jobb, de itt-ott elállt még mindig, és a baloldali fényszóró alatt sem illeszkedett a hűtőmaszk műanyag. Úgyhogy kevés szabadidőmben kipakoltam a szerszámokat, vittem mérőszalagot és tolómérőt és nekiálltam kihozni a maximumot a helyzetből.

Elsőként középre tettem a géptetőt. Végülis csak a zár rugós pöckét kellett arrébb tenni, és jó lett. Így nem feszül, könnyen csukódik-nyílik, és egyforma a hézag.

Aztán nekiláttam a baloldali fényszóró környékének, ott valami nem klappolt. Túl nagy hézag volt a hűtőmaszk műanyagtól, és nagyon neccesen ment be az irányjelző a helyére, nem is illeszkedett szépen.
Méregettem mindent mindenhez, aztán arra jutottam, hogy keresztirányban a főbb darabok a helyükön vannak. Viszont a baloldali fényszóró alsó rögzítése nincs a helyén, ezért áll furán az egész. Az a kis vékony lemez vacak amire a lámpa rögzül bentebb van, és behúzza a fényszórót jópár mm-rel.
Azt is tudom, hogy került beljebb, ez még a 2008 évvégi koccanás maradványa, a kasztnisok ennyire végeztek gagyi munkát.
Nem volt most időm szétkapni az egészet, és letört a lámpa rögzítőcsavarja is (típushiba, az alsók eltörnek és kész). Úgyhogy a túloldalon bevált módszer szerint kifúrtam a lemezt. A lámpán amúgy is van egy vak furat, azt felfúrtam, majd rozsdamentes csavarral összeraktam. Miután az eredeti állapotot már sikerült előállítani, nekiálltam különböző vastagságú alátétekkel kipróbálni az illeszkedést.
Végül egy alátétnek aligha nevezhető vaskos fémhenger került oda, de teljesen jó lett.
A motorháztető még ezen az oldalon egy hangyányit túllóg, de ezzel nincs már mit variálni, egyszerűen ennyivel rövidebb a sárvédő.
A túloldalon még egy zsanér csere kell, mert ott meg magasabb a zsanér, és felfelé kitartja a géptetőt, ami oldalról csúnya. Amúgy már egészen jól kezd kinézni.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-04-22

Lassan hobbiautó lesz a munkaautóból, a kerekekkel is addig variáltam míg szép és jó nem lett.
Végül nálam kötött ki Szunyi felni szettje. Pont olyan mint a téli szett. Olasz gyártmány, de nem gyári. 156 tojástartós minta, de 4 lyukkal, amire anno azt írtam, ilyen állat nincs. Van, mostmár 2 garnitúra. Az összeset nem vásárolom fel, de ezt a két szettet betároltam, mert tetszik. A közepe bentebb van mint a széle, ellentétben a gyári felnikkel. Jobban áll ez a sportos "könyökölés" az autónak.

Plusz előny, végre nem kell különböző csavar a téli és a nyári kerekekhez! Véégre. Van 4 csavargarnitúrám a két autóra, és általában sosem találom el elsőre, hogy melyik felnihez melyik való :-)

És szép. szintereztettem, így van megint egy rendes nyári garnitúrám. A szín majdnem stimmel a fényezéssel, jó lett.

A gumik: egyszerű megoldást választottam. A közelben van a Vredestein képviselet, jól is centíroznak, gondosan szerelnek, úgyhogy nekik adtam oda a felniket, hogy tegyék rendbe, gumizzák fel.

Nagyon szép munkát végeztek. Külön meglepetés volt, amit elvileg tudhattam volna, mert már hallottam róla, hogy a gumin ott virít egy Design by Giugiaro felirat. Egy Alfán ez külön jó :-)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-03-19

Végre sikerült kerítenem jtd-be való gyári hibátlan tartóbakot, benne is van az autóban. Még csak városban próbálgattam, a különbség nem kicsi. A maradék morgás is eltűnt, legalábbis városi tempón. Az eddigiekhez képest nagyon halk! Nem véletlen hogy ólommal van kiöntve a gyári motortartó. Most inkább villanymotor hangra hasonlít ahogy szól, és fordulattól függetlenül azonos hangerőn. Nincs 2200-nál vagy épp 2800-nál hangosodás. Ez is megoldódott.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-03-11

Ma könyveléses ügyeim végeztével gondoltam egyet és beszaladtam egy bontóba, ahol vagy 10 éve nem jártam. Motortartót kerestem, gondoltam jtd-hez már csak lesz. És volt is! Úgyhogy megvan, gyári, ólommal kiöntött agyoncsillapított tartó. Már ázik a csavarmenet...
Hanem amiért ez a bejegyzés autóápolás kategóriába került:
Felkerült az újabb gyári alkatrész. Csak nem a Speedline garnitúra ami az előző postban erősen sejtetni engedte magát. Az ugyanis nem jött be. Feltettem, le is vettem, eladom, nem szép az autón.
Ami miatt ide került, az az, hogy ki tudja milyen rejtélyes okból pont most, hogy ismét betévedtem abba a bontóba, az első tárgy amit megpillantottam egy karcmentes ezüst 146 volt még bontatlanul. Nemrég érkezhetett. Csak nekem, csak most. És rajta egy olyan tökéletesen ép, nemhogy karc, de koszmentes motorháztető, hogy ott abban a pillanatban el is dőlt a sorsa . Így volt a legegyszerűbb és leggyorsabb. Lehetett volna olcsóbban géptetőt venni, de mivel színhelyes, és a srácok át is tették, nem gondolkoztam sokat. A jelvény is szép rajta, a pajzs pedig szintén hibátlan. Úgyhogy ott is hagytam a rozsdás vackot a bontóban, hogy legyen mivel visszatakarni a kis TS motorterét.
Még beállítva nincs rendesen, de látványosan szebben illeszkedik. A sárvédőktől való hézagot kell kicsit kiegyenlíteni, amúgy szépen fut a vonala.
És hát így esett, hogy Selénia 20K matrica virít a dízelemben. Nem baj, jó az ott, legalább piros :-)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-02-24

Ahhoz képest hogy el akartam adni, jól belenyúltunk. Lehet mondani, hogy feleslegesen. De valójában az az igazság, hogy az amúgy tűrhetően egyben lévő, nem kopogó, lötyögő, használható de öregecske 146-omból lett egy nagyon új érzetű autó. A szaga nem stimmel csak, kicsit olajszagú még a sok szétszedéstől, majd kiszellőzik.
Egy hete kész, még azt az egy bakot majd cseréljük, de most tényleg kész. El sem hiszem. Dűlőre akartam vinni mindenképp, ezt is megtanultuk. Egy 14 éves autónál már kell erőfeszítést tenni, hogy minden stimmeljen, meglegyen az a makulátlan érzet amiről már azt hittem csak én fantáziálom hogy valaha olyan volt. De nem, most tényleg OLYAN!
A kulcs elfordítására nem ugrik szét a beltér, finoman beindul. Hidegen kicsit ércesen, fémesen kopácsol a kis jtd, de nem rezeg, remeg. A váltó finoman billen át sebességből sebességbe, a kuplung puhán végzi a dolgát, ha hirtelen engedem fel a pedált, jótékonyan elnyeli a bénázást, és csillapít. Nagy gázra nem remeg többé. Nekifeszül és lelkesen gyorsít. Hiába a hűvös idő, a motor csendesen duruzsol.

Konklúzió?
Az autó nem a sok km-től hangosodik, nem is attól mert öreg. Leginkább a silány minőségű utángyártott és felújított alkatrészektől lett hangos. Nem gondoltam hogy ennyire számít. Szépen bekerültek a gyári új, és jobbára első beszerelésű gyári használt alkatrészek, és olyan lett mint fénykorában.

A ráköltés? Tavaly nyár vége óta 250e körül áll meg, kezdve a klímajavítással. A legutóbbi kuplungozás volt 200 önmagában. Most a képen látható mik fértek a keretbe. Még a klímakompresszort is odatehettem volna...ez a halom alaktrész volt belökve a csomagtérbe, most pakoltam ki. Jó, a porlasztót hatásfokozóként még odatettem és két elegáns flex mozdulattal lecsaptam a szétrohadt kipufogóvéget...