Blog >> gumi

>> Tuning és extraStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-26

Mikor megvettem a kocsit, gyári acélfelni volt rajta + gyári dísztárcsa "színefogyott" középső alfajelel. :)
Szerintem nem kimondottam áll jó a kocsinak ez az összeállítás, így szerettem volna design-os alura cserélni. Totális laikus voltam a témában. A gyári 14' helyett 15'-ost szerettem volna, a 16' kicsit már kompromisszumos, a 17'-ost meg már végképp nem akartam. A gumi árak szintén a 15' mellett szóltak.
Pénz nem sok volt rá (szokás szerint) :). Akkor még itt az Amore-n is sokkal kevesebb tag volt, így az adok-veszek rovatban nem nagyon volt eladó felni, csak nagyritkán. Persze egyszerűbb lett volna bemenni egy gumis/felnis szervízbe rámutatni valamelyikre és boldogan távozni. Az árak miatt ez eleve kizárt volt akkor. Szerencsére a felni használtan többnyire a kb. felét éri mint újként, mégha az állapota kifogástalan akkor is. Szóval kerestem minden felé a használt felnik közt, főleg a net-en. Ja igen, a gyári alufelnik (tojástartós) nekem nem jönnek be. Nem tudom miért de nem tetszik, ráadásul az Alfa-k nagyrészén olyan van...
Ekkor még nem sejtettem milyen bonyolult a felnik méretezése: külső átmérő 14'-15', felni szélesség, 4csavaros-5 csavaros, csavarok helyének átmérője, ET szám, központi lyuk átmérője, stb...
Mire ezekben a dolgokban kiművelődtem sikerült találnom egy Bravos-srácot aki épp meg akart válni a gyári alufenijétől. Ugyebár az én kocsim nagy rokonságban van a donorral tehát a felni tuti passzol, árban (45eFt) is megfelelt, színben pont a kocsim szine, szóval megvettem. A gumis felvilágosított, hogy a régi acélfelnihez való csavarok nem jó az alu-hoz. 6e Ft körül volt a csavarkészlet + szerelés 6e.

Gumiból nem akartam nagyon márkásat, az 1,6 TS nem egy versenygép tehát nagyon úgysem lenne kihasználva a túl jó gumi. A felesleges pénzkidobástól meg fel áll a szőr a hátamon. :) A sokak által jónak tartott Barum Bravuris mellett döntöttem. Az egyik legfontosabb dolog, hogy peremvédős. Alacsony ára ellenére tök jó gumi. Nálam sokkal sportosabb kartársak is elégedettek vele, tehát nekem is jó lesz. A gumikat net-ről rendeltem. ha jól emlékszem 10-11e volt darabja 195/50R15 méretben. Tudom hogy a kocsira a 195/55 jobban passzol, de eszem ágában sincs tizevalahány ezerrel többet adni azért, hogy fél centivel közelebb legyen a kerékátmérő a gyárihoz. :) Ugyanis a 195/55 darabja 3-4e Ft-al drágább mint a /50 -es.

Szerintem a 15' os kerék tök jól passzol a géphez. Semmi kompromisszumot ne kell vállani a nagyobb felnik miatt. Ráadásul nekem nagyon tetszik a létrejött összkép, más 146-on még nem is láttam ilyen felnit, szóval még egyedi is. :)

>> Tuning és extraBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

2006/03/31 Egomi találkozó előtt felkerültek a vancsi új papucsok felnivel :) Alutech 15" + Pirelli P5000 195/50 R15 82V

>> Tuning és extraBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

2005 késő ősz 4db Téli papucs vasfelnire Kleber gyári méretben 185/60 R14 (~40.000Ft)
2006/01/29 Kiszúrták a bal első kerekemet
2006/02/04 Sikerült beszerezni egy ugyan olyan mintájú gumit (12.500Ft)

 
>> Tuning és extraBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Néha sajnos sokat áll az autó annak ellenére hogy megy bele a Km rendesen :) Szóval a nyári gumik elég rendesen ütöttek 100 nál már rázott a kormány, mintha hullámos lenne az út. Kerék centírozás nem sokat segített. Egy másik helyen szemfüles szakik észre vették, hogy nem is a súlyozással van a probléma, hanem a gumi deformálódott picit az ácsorgás miatt. leszedték a gumikat elforgatták, majd visszarakták, újra kicentírozták. Persze a deformálódást nem tudták megszüntetni maradéktalanul, de sokkal jobb lett már 130 nál sem ráz úgy mint előtte 100 nál. Ennél többel úgy sem megyünk :D Nem volt olcsó de izzadtak rendesen hogyan lenne a legjobb, így megérte borravalóval együtt...

 
>> EgyébFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2006-07-14

A (Viking "márkájú") felnik lefehérdtek, így egész pofásak. 2006 nyarán kapott a gép egy garnitúra Barum Bravurist. Gazdaságos megoldás: 195/50-R15.
Az aluszárny végleg lekerült.

>> SzervizSlowfeet // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-17

Másfél év hezitálás után végre megvan a fehér OZ felni! Vettem rá új gumikat is. Mivel az öntvényeket egyetlen cég importálja (Y2000), meg elég jó árat is adtak, gondoltam nem szórakozok, majd ők jól felrakják a gépre.
Nem is volt semmi gond az első autópálya menetig. 120 felett aztán elkezdett rázkódni a gép. De annyira, hogy azt hittem leesek az útról. Újabb gumis (Rábaközi, Fehérváron), és kiderült, hogy jéééé....össze vissza el van súlyozva az összes kerekem.
Most akkor valahol veszel egy felnit, mert ott olcsó, aztán veszel rá gumit máshol, mert az ott olcsó, aztán elviszed az egészet egy harmadik helyre, mert ott meg képesek rendesen összerakni?
Remélem a szelepek nem esnek ki a helyükről...

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2007-05-14

Vadi új nyári gumikat kapott. Barum Bravuris H 195/55 R15

 
>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2007-05-14

Gumik: Dunlop SP SportMAXX, 225/40 R18 (Thanks to Lariva Gumi! :)
Felnik: A GT gyári 18-as felnije (amúgy a Toora csinálja). Szerintem a legszebb a gyári GT felnik közül :) A felniket amúgy 160 ezerért sikerült megszerezni, dobozban :)

Kicsit féltem a 18-as karikáktól, de a 145-ösömön lévő 17-esekhez képest sokkal kényelmesebb :)