Blog >> lambdaszonda >> vezérműszíj

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2007-12-12

Miután megvásároltam álmaim autóját, felkerestem vele a Csörgő Autószervizet Várpalotán. Kicseréltem illetve cseréltettem a szűrőket, olajat, vezérműszíjat a hozzá tartozó mindennel, és az ékszíjat is, valami csapággyal egyetemben. Jó volt látni, hogy olyan ember nyúl az autóhoz aki ért is hozzá, és tudja mit csinál. Nagyon profik és nagyon tudják mit csinálnak. Ismerősöm ajánlotta őket, de ilyen pozitív élménybe még nem volt részem szervizzel kapcsolatban. Még egy lambdaszondát kell cserélnem, amit meg is rendeltem, remélem hamar meg fog jönni, mert az alapjáratom néha ingadozik, és egy kicsit /na jó nagyon/ zavar. Csöri szerint ez miatt is lehet. Remélem igaza lesz.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

2007.10.13-án véget ért a nagygenerál 95430 km-t követően. Megtörtént a vezérműszíj csere. Időszerű volt már. Azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ne húzza 95.000 km-ig, mint én, mert elég rizikós már ilyenkor. A fogak szép ívet írtak le már, és a tövüknél repedezettek voltak. Az tutkó, hogy újabb 60.000-70.000 km után újabb csere lesz. A haver cserélt még vezető és feszítőgörgőt, gyertyákat (NGK 100.000-eseket), LMM-et (Bosch), vízpumpát (Marelli), lambdaszondát (Bosch), hátsó lengéscsillapítókat (Copaf). Megcsinálta még a kéziféket is, valamint az olajdekni is meg lett heggesztve.
Ami számomra nagyon meglepő volt az az, hogy nem tapasztaltam a dízeles hangot. Helyette inkább kellemesen duruzsoló zörej jött - zene füleimnek! :-)))) Azért volt meglepi, mert nem gondoltam, hogy ilyen hamar megszűnik; azt hittem, hogy kell pár km, amíg megszokja az LMM-et. Most beindítom, és semmi kerregés! :-))))
Tolok fel néhány képet a régi alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.