Blog >> lambdaszonda >> munkahenger

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-01-17

Megvettem az új Bosch lambdaszondát( cikkszám:0 258 006 190) mivel még több mint valószínű,hogy gyári volt benne és a diagnosztika alapján kicsit már fáradt volt. Nos a gyári szonda 15 év és 220 ezer km után úgy gondolta ,hogy ő jó helyen van ott és nem igazán akart kijönni a helyéről. Hossza melegítés, csavarlazítózás és erőlködés után kijött de a menet nélkül :) szerencsére a szondáról jött le a menet nem a csőben lévő furatból. Szóval kellett egy 18x 1,5 -es menetfúró amivel helyreigazítottuk a kipufogó csőben a menetet. Ezután az új szonda már gond nélkül beszerelhető volt. Eredmény biztosabb, egyenletesebb alapjárat szinte rezzenéstelenül jár a V6 motor:) Megnéztem utána Multiecuscannel és valóban gyorsabb az új szonda, magasabb frekvencián (~0,5-1 Hz) dolgozik mint a régi és kb. 300 és 950 mV között változik a lambdafeszültség.
Másik művelet a szintén még gyári kuplung munkahenger csere , mivel már kicsit engedte az olajat kapott egy új Brembo munkahengert. Itt is hasonló események voltak mint a szondánál tehát, hogy 15 év után nem igazán akart megmozdulni...szokásos melegítés,csavarlazító, kocogtatás,türelem:) és nagy nehezen kijött az aluházból a munkahenger...az újat már könnyű beszerelni, légtelenítés és kész.
Röviden így telt a szombat délelőtt:) de megérte...imádom továbbra is a V6-ost:)