Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2017-08-30 19:21:13 // 98509
Miért válsz meg tőle ha szabad kérdeznem? Jó darab, mesés futással...
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 19:13:18 // 98508
Az Aurora már a kifutón (kicsit ellentmondásos tudom, de ez jutott eszembe) várja a hajnalt :-)

WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 18:58:12 // 98507
Ezt figyeltem én is. Lehet hogy sokan kaptak mást a 159-től, mint amire számítottak. Vagy csak véletlen egybeesés.
Shadin2017-08-30 18:55:47 // 98506
Basszus ez már trend. A héten a harmadik vagy közülünk aki megválik a 159-től :-(
Shadin2017-08-30 18:54:52 // 98505
Általában én is :-)
Zsolt_1592017-08-30 16:46:11 // 98504
Sziasztok!

Sajnos meg kell, hogy váljunk egymástól, hátha esetleg valaki kedvet kapna hozzá itt a fórumon:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_q4_distinctive-11863210

Szép napot!
RomeoOne2017-08-30 13:11:13 // 98503
Csak McGyver általában jól rakja össze a dolgokat :D (Bocsi, gonosz volt :D )
Macccy2017-08-30 12:56:59 // 98502
:D Alfás MacGyver
Shadin2017-08-30 12:49:26 // 98500
Én meg csak folyamatosan tanulok :-) Csak ezen az autóm negyedszerre kaptam szét a vezérlést tegnap és épp konstatáltam, hogy az előzőnél a szíjat sikerült fordított futási irányban visszatennem :-) De felkerült a VVT tárcsa javító cégér a tetőre. Köszi Yani!
RomeoOne2017-08-30 12:33:39 // 98499
Majd ha jön, egy bölcs, aki ennek a titoknak a tudója, ahogy a prófécia mondja, akkor majd megválasztjuk Őt minden Alfások Királyává! :DDDD
Shadin2017-08-30 12:24:47 // 98498
Szerintem itt engedjük el...
Shadin2017-08-30 12:19:55 // 98497
A 2.0-nál nem lehet gond az EGR-rel, nem ugrott be h neked az van :-(
Hardy2017-08-30 12:01:31 // 98496
Na megoldódni látszik a szívosor tisztítás, meg a vízfogyás is. Gondoltam ennyi km van benne ráférne egy alapos tisztítás, meg a vizem is fogyott néha néha. 1000 km 1dl. Egy kalap alatt a kettő. Csőri vette észre mikor kicserélte az olajszintjeladóót, hogy a gyári összeillesztésnél neki állt szétválni a szívósor ahol megy bele a vízcső. Így rendelt egy újat. igazából annyi lett volna a dióhéjas tisztítás mint egy új lamellástúl mindenestűl.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 09:34:56 // 98495
Kivéve az automatánál :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-30 09:14:25 // 98494
azért próbáld ki csak a féket nyomva bizony hosszan kell nyomni a 2.0-nál is, meg mindegyiknél
RomeoOne2017-08-30 08:56:12 // 98493
Nem tudom ez mitől függ. A régebbiek hosszan, az újabbak meg 1x nyomósok. Kb. mint a bezárós ablakfelhúzás.
antonov2017-08-30 08:48:38 // 98492
1.9, 2.4 is képes vajon ilyenre?
RomeoOne2017-08-30 08:07:37 // 98491
Sztem az én 2.0-mnál mindegy, hogy melyiket nyomom, akkor is csak simán meg kell pöccinteni a gombot és indítja magától. De majd kipróbálom a fékes indítást is, nem rémlik pontosan.
Piritu - 1.000.0002017-08-30 06:59:14 // 98490
A 2.0-nálnem volt mindegy hogy melyik pedált nyomod. A féknél folyamatosan kellett nyomni, a kuplungnál elég volt egyszer megnyomni.
antonov2017-08-30 06:48:58 // 98489
Van ilyen, hogy csak megnyomod és intézi? Az enyémet folyamatosan nyomni kell. : (
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-29 22:45:17 // 98488
A sorrend az itteni és egyéb netes találatok alapján valami ilyesmi lehet:
Az alap a 3441 (2006-os), ezt frissítették 3442-re 2007-ben, ezzel a dátummal van itt fórumbejegyzés droberto tollából :-) .
Ezt a 2.4-eknél váltotta a 3841 2008-ban, amivel a hidegindításos problémákat próbálták megoldani, illetve változtattak a DPF regeneráláson.
Aztán a 3842, ami szintén 2008-as frissítés lehet.
Macccy2017-08-29 22:13:27 // 98487
:D

A 2.4 -eden 3842 van? Na akkor megint borul egy logika, azt hittem a 2.4 -nek nem lehet csak 41 végű verziószáma, dehát akkor ezt is kihúzom tollal. Akkor a tied 2010 augusztusban kapott 3842-őt, kábé 2 évvel az enyém után, de a Shadin által érintett 2.4 -esek később kaptak fincsi 3841-et. Logikusan. (not) Pedig volt egy ilyen megfontolásom is, hogy az újabb szoftverrel majd nem kell kétszer keyMARolni.

Ákos szerintem nagyon nem akar ezzel foglalkozni, azt mondta ennyire nem figyelgeti, hogy mi újabb, mi nem.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-29 21:47:47 // 98485
Ilyesmire utaltam én is. Giuntini szerint (ha jól emlékszem) a régebbi verzió nem regenerál városban. Az enyém de, regenerál, sőt, rendszert csinál belőle. Igen ám, de ha új verzióm van, akkor 90%-nál kellene kezdenie. Hát nem, ez engedi 100% fölé.
Az AlfaOwneren is teljes a káosz, ott 2008-as frissítést emlegetnek, ami megoldja a nehezen indulást és még pár dolgot.
Az enyém 3842-es, amire a guglival 2008 utáni modelleket találtam. Tény, hogy nem is indul nehezen az autóm.
Aztán ott a gombos indítás. Korábbiakról azt olvasom, hogy ott nyomva kell tartani a gombot, és csak sw update után lett olyan, hogy megnyomom és onnantól mindent intéz magától. Nem tudom ez pl igaz e.
Nekem 3248-as van:



Egyébként kideríthető pontosan, hogy mi a különbség a verziók közt, össze kell őket hasonlítani :-) Lehet Ákos (Manky) pontosan tudja is, de legalábbis van neki minden verzióból eredetije.
Macccy2017-08-29 20:46:48 // 98484
Kenjetek be pizzaparadicsommal, mert lesz*pom magam! Neked is 3442 és a homofóbizációs szám 42-es, a Shadiné meg 44 volt. Nálam is 42 a vége. A többi számot nézni se nagyon érdemes, mert totál összevissza lövöldözik, biztos mindenhez random generátort használnak, meccsnapon kétszer is! Egyszerűen nem találok logikát, nem találok kettő egyformának tűnő, azonos időből származó autót (vezérlő szoftvert). Shadinnal azt beszéltük, hogy a megoldás a "SZAROLASZ".
Akkor tehát az van, hogy lehet tényleg a 3442 újabb, mint a 3842, de ez ki fog derülni csütörtök reggel a FIAT -nál, csak az a baj, hogy már előre felhúztam magam (egy 7 évvel ezelőtti Audi márkaszervíz tapasztalatra alapozva), hogy ha nem találnak rá való szoftvert, én nem fizetek egy centet sem.


(akkor a bicskakulcsok felejtették el az autót elemcsere után és 2 óra bábjáték után se jöttek rá az audisok, hogy hogyan lehetne visszatanítani a kulcsokat, végül közölték, hogy de azért valamennyit kellene fizteni, na mondtam a f*szt)
csokagm2017-08-29 20:25:20 // 98483
Annyira nem értek hozzá, de azt hiszem az 1,9 és a 2.0 DPF-e és EGR-szelepe is teljesen más. Mindenesetre megnézetem a tömítéseket holnap. Az is lehet, hogy én gondoltam túl az egészet :)
Tom852017-08-29 20:18:16 // 98482
Én ennyivel tudok hozzászólni a témához:

ECU ISO Code: FD 86 3D 04 19
2017. 01. 14. 14:31:47
CONNECTED TO:
ALFA 159 1.9 MJET 16V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------

ISO- kód : FD 86 3D 04 19
FIAT cikkszám: 55205068
HW szám: 0281012144
HW változat: 00
SW szám: 1037377871
SW változat: 3442
Homologizációs szám: 93942
Programozás dátuma: 05/22/2015


Amúgy 1.9 16V és 2006-os. Mivel tavaly augusztusban vettem, így nincs tudomásom az előéletéről ilyen szempontból, de az biztos, h láttam már 98%-os DPF eltömődöttséget is.
RomeoOne2017-08-29 16:00:51 // 98480
A 136 lovas 2.0 JTDm hardvesen ugyanaz, mint pl. a 170 lovas? Simán fel lehet okosítani azt is ugyanoda?
csokagm2017-08-29 15:25:54 // 98478
Ez a füst nem jo szo volt tőlem. Nem is tudom mihez hasonlítanám. Megnézetem mindenesetre. Egyébként mi tortent a cartarsak autoival?
Shadin2017-08-29 09:57:59 // 98477
Nem mondanám normálisnak, h füst jön a motortérből, mert ez a kipufogó tömítetlenségére utal...

Ezt ellenőrizni kéne, h ne járj úgy mint Pityukoma v. droberto cartársak. Elsősorban a kat. és a DPF közötti harmónika felől jöhet, de azt is ellenőrizni kell nem-e a szívósor oldalin van valami gebasz.
csokagm2017-08-29 09:35:39 // 98476
Jöttem a dolgozni reggel leparkoltam, de hallottam, hogy olyan mintha regenerálna
. Nem állítottam le, de egy perc múlva óvatosan elkezdett füstölni a motortér. Ez mennyire normalis? Gondolom allohelyzetben a dpfmeg jobban felhevül. Egyébként elmentem egy korre utána minden visszaállt a régibe.
Shadin2017-08-29 08:10:14 // 98475
Az én 16V-m 2007. 04. havi volt. A 2.0 volt az utsók egyike 2011. 10. gyártással.
A 16V frissítésekor még nem voltam elég alapos, csak egy fotó készült róla :-(



A kép dátuma egyezik a programozáséval:

ECU programming date: 08/14/2012

A verziókat autónként (ECU) inkrementálisan számozták. TBi pl.: 0203-->0204

Felgöngyölítve koránt sincs, de az kb. kijelenthető, hogy a 2.4 legújabb szoftvere a 3841, míg az 1.9 16V esetében a 3442 és valószínű hogy a 8V-nek is ugyanez.
Macccy2017-08-28 23:48:29 // 98474
Na gondoltam olaszosan felgöngyölítem az ügyet, mint Columbo ...

Alfás fórumra 2009 szeptemberben jött a hír, hogy ECU update kavarog az AR szervízekben a briteknél. Fostak is, hogy elrontja a pimpelt mappokat. Ez tehát egybevágna azzal, amit a Shadinnál járt 8V frissebb szoftvere mutatott, hogy a 3442 akkoriban bukkant fel ... De akkor megtaláltam az ellenérvet. 2011 novemberében egy német csóka szerette volna frissíteni a 16V szoftverét és elhajtották mint a magzatvizet, a lekérdezés pedig ezt dobta:

Software-Nummer: 1037377871
Software-Version:
3442
Zulassungsnummer: 93942
Datum der Programmierung:
03/25/2006

3442 ?? Már 2006-ban?? Ez mi a sz*r? Tehát vagy az van, hogy a 3442 is csak egy szoftver változat, ami önmagában nem jelöli a szoftver életkorát, vagy a programozás dátuma egy hülyeség és végképp nem tudom mit jelent.

Shadin a te 16V -d ugye utolsó szériás volt, úgy emlékszem azt mondtad, na de 2012 augusztusi ECU akkor se stimmelne, én úgy tudom 2011 -ben gyártottak utoljára bármit is 159-be, a következő évben már csak a megmaradt darabokat adták el.
Macccy2017-08-28 22:14:16 // 98473
Szűz Mária repedt sarkára mondom, hogy nem értem ... :))

A Software nummer azt látom, hogy mindegyiknél más, azt hagyjuk is. De az zicher, hogy a Programming Date se azt akarja jelenteni, hogy akkor készült a Firmware. Így elnézegetve, nekem inkább azt jelenti, hogy akkor írták bele az ECU -ba. (utoljára) ... Ööö ha ez csak nekem ekkora reveláció és nektek egyértelmű volt, akkor légyszi ne röhögjetek nagyon! :D
Szóval akkor marad irányadónak a Software verzió, de a nálad járt 8V akkor az én ECU-m legyártása után 1 évvel kapta meg a fincsi új 3442 -es verziót? Ami újabb, mint a 3842 -es? 3842 < 3442 ?? Amúgy lehet és akkor az alfa155gyurinak is jó hír, mert VAN neki is frissebb szoftver, most az enyémen is lévő szoftvert hajtja. Csak megértenem nehéz, hogy a digók miért csökkenő számmal jelölik a szoftvert. Ellenség megtévesztése? Berlusconi bosszúja?


A 2.4 3841? Valószínű akkor a második két digit a motort/vezérlőt jelöli, azért 41 és 42... ..
Smith2017-08-28 21:58:02 // 98472
Apró öröm, kijött a hátsó ülés. Már gyerekjáték, de el kell találni a mozdulatot :) Köszi a képeket, és a szóbeli lelki segélyt :) Befűztem a drótokat hátulról az utastér felé :)

Sikerült rendelni sarukat a csomagtartó biztosítótáblájához, az is profin meg lesz csinálva :) Hetekig eltart, de jó lesz. Meg hát, amit kiveszek, az ki van puccantva, és a helye is, ha már jól hozzáférek :)
Smith2017-08-28 21:45:23 // 98471
Naja, ebből a kettőből 1 már be van építve (rendszámtartó...), a másik a Powerrail5 egy dobozban várja, hogy befejezzem a rádió projektet, utána...
Liquid2017-08-28 21:33:48 // 98470
napersze, a bébifókák rosszul vannak ha nem kapnak egy kis benzinfőzt :D
Zolibácsi2017-08-28 21:29:48 // 98469
Srácok, meghirdettem az autót, Alfaamore tagnak mindent elmondok és alku képes az ár.
Csabi2017-08-28 21:22:50 // 98468
Igen, akkor lenne teljes a kép ha kapna egy novi powerrail5+gp1gázpedál okosítót :)
Smith2017-08-28 21:05:44 // 98467
Ez a legjobb rendszamtarto keret. Minosegi, nem sorjas, nem torik, rugalmas, nem zorog. Nem azert mert jobban is megy tole, de tenyleg a legjobb. Eleg dragas foleg posta miatt, de megeri.
alfa155gyuri2017-08-28 20:32:48 // 98466
Akkor ezekszerint nincs rá.
Shadin2017-08-28 20:20:17 // 98465
Na akkor ez borít mindent és némileg igazolja Robi esetét :-)
alfa155gyuri2017-08-28 20:03:11 // 98464
Érdekes!Itt az enyém!
Shadin2017-08-28 19:49:36 // 98463
Sajnos már nem annyira egyértelmű, mert eddig abban a tudatban éltem, hogy minden 1.9 16V kapott egy frissítést 2011-ben és közben droberto-t elzavarták. Pedig állítom, hogy arra is van újabb sw. Ua. széria majdnem mint az enyém, és ha az enyémre volt frissítés akkor a 4 hónappal újabbra is :-(

Ez egy 2.4 pl ami nálam járt és van 2011-es sw-je:

ECU ISO Code: FD 86 3E 04 1A
2014.07.22. 14:19:48
CONNECTED TO:
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: FD 86 3E 04 1A
FIAT drawing number: 51883488
Hardware number: 0281013417
Hardware version: 00
Software number: 1037507422
Software version: 3841
Homologation number: 93955
ECU programming date: 03/29/2011


Meg ez is:

ECU ISO Code: FD 86 BF 04 9B
2016.03.29. 14:01:46
CONNECTED TO:
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: FD 86 BF 04 9B
FIAT drawing number: 51883485
Hardware number: 0281012146
Hardware version: 00
Software number: 1037507414
Software version: 3841
Homologation number: 93952
ECU programming date: 07/21/2011

8V csak 2009-es járt itt:

ECU ISO Code: FD 86 BC 04 98
2016.10.05. 11:29:03 (Multiecuscan 3.2)
CONNECTED TO:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: FD 86 BC 04 98
FIAT drawing number: 51812913
Hardware number: 0281013137
Hardware version: 00
Software number: 1037389887
Software version: 3442
Homologation number: 93941
ECU programming date: 10/15/2009

Ez volt az én 16V-m:

ECU ISO Code: FD 86 3D 04 19
2015.06.25. 18:19:53
CONNECTED TO:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: FD 86 3D 04 19
FIAT drawing number: 51812907
Hardware number: 0281013140
Hardware version: 00
Software number: 1037389890
Software version: 3442
Homologation number: 93944
ECU programming date: 08/14/2012

Míg a 2.4-esek talán legújabb sw verziója 3841, a 16V és a 8V verziója a 3442.
alfa155gyuri2017-08-28 19:14:05 // 98462
Szia!
Nekem nem tudod a 1,9 8V-re mi a legfrissebb?2008-as az autó.
Shadin2017-08-28 18:31:59 // 98461
ECU ISO Code: FD 86 3D 04 19
2015.06.30. 18:52:07
CONNECTED TO:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: FD 86 3D 04 19
FIAT drawing number: 51812907
Hardware number: 0281013140
Hardware version: 00
Software number: 1037389890
Software version: 3442
Homologation number: 93944
ECU programming date: 08/14/2012
Csabi2017-08-28 18:21:53 // 98460
Ma kapott az autó egy komoly tuningot, természtesen a csodafogyikból spóroltam rá :)

segítség nélkül nem ment volna :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak