akkkor arra mit léptek hogy az offos 3.0TDI-m végig longlife periodusokkal (30e km) ment 313e km-nél volt nälam ugy hogy a turboja az volt amit 10e km-nél gariba rätettek tehät benne volt 300e plusz (megvoltak a szämläk mindenröl) 10 olajcseréje volt odäig, mind märkaszerviz és inspekciokra behordtäk. és nem volt motorgeneräl meg tärsai.
egyedül a vezlänc szolt benne picit hideginditäsnäl, de azt sajnos sok autonäl ennyi kmnél mär 3x cserélik
persze midnen hasznälatfüggö stb stb de mégis...
ja és eredeti dpf amit nem sokkal elötte pucoltak ki elöször
(mondjuk lendkereke mär nem eredeti volt, a mumus alkatrészek közül)
ezzel nem azt akarom mondani hogy kitolom én is odäig, föleg ha ennyi méterrel veszem és még hasznälni akarom.
de ez mär nem az elsö olyan autom volt amit visszakövetve igy szervizeltek mégse fosta le a bokäjät idejekorän, legaläbbis nälam.
amit most hajtok az is 30e-es periodussal volt egész idäig, én most visszaveszem 20ra normälis olajjal, de azért nem 10re.
mex862015-05-12 12:19:55 // 67406
.......................2015-05-12 11:12:23 // 67405
onnan lehet nem,
de én amikor szétszedtem a leömlö repedés miatt egy deka olajsár nem volt sem a bemenö sem a kimenö ág olajcsöveiben
söt az olajhütöben sem
de én amikor szétszedtem a leömlö repedés miatt egy deka olajsár nem volt sem a bemenö sem a kimenö ág olajcsöveiben
söt az olajhütöben sem
denil12015-05-12 09:47:10 // 67404
Én a Tjet Bravomat 5 évig vittem hozzájuk.
Az egyik legkorrektebb márkaszervíz és tényleg megcsinálják amit meg kell csinálni.
Keresd Apáti Zsoltot.Maximálisan ügyfélözpontú ember. De arra készülj fel,h az óradíjaik nem olcsók. Valamit valamiért.
Az egyik legkorrektebb márkaszervíz és tényleg megcsinálják amit meg kell csinálni.
Keresd Apáti Zsoltot.Maximálisan ügyfélözpontú ember. De arra készülj fel,h az óradíjaik nem olcsók. Valamit valamiért.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 09:40:38 // 67403
lemossa a szelepfedélből esetleg a turbó olajcsöveiből is??? pont a hosszú csereperiódus miatt halnak le a turbók mivel eltömődik az olajcsövük....
Kriszo2015-05-12 09:17:27 // 67402
Nyilván a 99,9% nem ilyan alapos ahogy leírtad.Emblémát, meg a feliratot nem szokták leszedni.Viszont egy fènyező pont a fújás miatt többet políroz szerintem.Én csak azt mondom, hogy szerintem érdemesebb egy ilyenhez elvinni, mint a bublesbe políroztatni olcsón , mert annak tényleg nincs köze a polírhoz.Énis viszem majd nyár végén, mondjuk nekem lesz még pár más is amit javítani kell.A tetősínem nagyon csúnya, illetve a csomiajtonal az embléma alatt van egy pici pörsenés:)
Picit más.A hétvégén nagy autóápolásba voltam, és tegnap délután babráltam a kocsinál, kivettem a pótkereket és akkor vettem észre hogy van egy pici víz a pótkerék alatt.Gyorsan át öcsémhez (karosszériás az Ivanicsnál).Kocsi hatulja szét műanyagok le, és elkezdtük slaggak locsolni.egy helyen a kéderguminál átszivárgott a víz, illetve nagyon minimálisan 2 oldalán ugyanazon a helyen a gyári illesztésnél.Kapott is rögtön ilyen tömítőanyagot mind a két oldalon.A Guminál nem tudom hogy folyt be, sértetlen álkapotban van.Írok is este egy blogot róla.
Valakinek volt már ehhez hasonló gondja?
Picit más.A hétvégén nagy autóápolásba voltam, és tegnap délután babráltam a kocsinál, kivettem a pótkereket és akkor vettem észre hogy van egy pici víz a pótkerék alatt.Gyorsan át öcsémhez (karosszériás az Ivanicsnál).Kocsi hatulja szét műanyagok le, és elkezdtük slaggak locsolni.egy helyen a kéderguminál átszivárgott a víz, illetve nagyon minimálisan 2 oldalán ugyanazon a helyen a gyári illesztésnél.Kapott is rögtön ilyen tömítőanyagot mind a két oldalon.A Guminál nem tudom hogy folyt be, sértetlen álkapotban van.Írok is este egy blogot róla.
Valakinek volt már ehhez hasonló gondja?
droberto2015-05-12 08:54:55 // 67401
Szerintem a fényezők se szoktak ennyi energiát belefektetni, ők inkább a fújásra vannak ráálva. Illetve az igazság az, hogy igény sincs ilyenre komplex fényezés javításra, prevencióra. Sajnos. :( Azért van egy két üdítő kivétel: Lásd Autoglym-es Attila. Halesz autóját elég jól megcsinálta. :)
.......................2015-05-12 08:32:20 // 67400
Per nincs sosem volt,
Kulanz ban szokták nyugaton egyes nagynevű gyártók a tipushibákat ingyen javítani,
Pl.a MB magyaro on is cserélte a hibás kiverődő hátsóhidat akár 6…8 éves autókon is
Ez nincs törvényileg szabályozva,valszeg ha életbiztonságot veszélyeztet akkor fizetnek
Kulanz ban szokták nyugaton egyes nagynevű gyártók a tipushibákat ingyen javítani,
Pl.a MB magyaro on is cserélte a hibás kiverődő hátsóhidat akár 6…8 éves autókon is
Ez nincs törvényileg szabályozva,valszeg ha életbiztonságot veszélyeztet akkor fizetnek
Kriszo2015-05-12 08:30:27 // 67399
Respect!:))))
Azthiszem összefoglaltad a lényeget:)Az meg a másik fele, hogy ilyen autokozmetikába biztos nem vinném.Azért nem mert fingjuk nincs hogy kell rendesen csinálni.Nekem sincs.Egy hozzáértő fényezőnek viszont van:)
Azthiszem összefoglaltad a lényeget:)Az meg a másik fele, hogy ilyen autokozmetikába biztos nem vinném.Azért nem mert fingjuk nincs hogy kell rendesen csinálni.Nekem sincs.Egy hozzáértő fényezőnek viszont van:)
.......................2015-05-12 08:19:21 // 67398
Dpf es dieselben nincs olajsár
Regen alatt lejutó gázolaj lemossa az olajsarat is
Regen alatt lejutó gázolaj lemossa az olajsarat is
droberto2015-05-12 08:07:44 // 67397
A minőségi gépi polírozás sok idő. Akár 4-6 teljes nap is lehet. A fekete különösen érzékeny szín.
Aki 50 alatt elvállalja azzal én szóba se állnék.
A minőségi polírozás menete:
- Alapos mosás (magasnyomás + kézi).
- Gyurmázás, szilárd részeskék eltávolítása.
- Zsírtalanítás, kátrányeltávolítás.
- Hibák, (kő)leverődések festése, lakkal feltöltése, majd bélyeggel visszacsiszolása.
- Matricák feliratok sallangok pozícióinak mérése, majd leszerelése.
- Maszkolás.
- Vizes csiszolás.
- Durva polírozás.
- Közepes polírozás.
- Finom polírozás (hologram eltávolítás).
- Falcok polírozása.
- Waxolás.
- Maszkolás eltávolítása.
- Matricák feliratok sallangok visszaszerelése.
- Pihentetés.
- Mosás magasnyomással, majd lágy vízzel öblítés.
Ha nagyon precíz vagy akkor kavicsfóliázással fejezed be a műveletet.
A polírozás állandó és hűvös hőmérsékleten történik, lehetőleg napfénymentes helyiségben, megfelelő mennyiségű és minőségű megvilágítás mellett. Szóval elég nagy macera.
Persze ettől lehet kevesebb, meg a munkaidő függ a fényezés állapotától és a mester igényességétől illetve a vevő igényeitől és fizetési hajlamától.
Aki 50 alatt elvállalja azzal én szóba se állnék.
A minőségi polírozás menete:
- Alapos mosás (magasnyomás + kézi).
- Gyurmázás, szilárd részeskék eltávolítása.
- Zsírtalanítás, kátrányeltávolítás.
- Hibák, (kő)leverődések festése, lakkal feltöltése, majd bélyeggel visszacsiszolása.
- Matricák feliratok sallangok pozícióinak mérése, majd leszerelése.
- Maszkolás.
- Vizes csiszolás.
- Durva polírozás.
- Közepes polírozás.
- Finom polírozás (hologram eltávolítás).
- Falcok polírozása.
- Waxolás.
- Maszkolás eltávolítása.
- Matricák feliratok sallangok visszaszerelése.
- Pihentetés.
- Mosás magasnyomással, majd lágy vízzel öblítés.
Ha nagyon precíz vagy akkor kavicsfóliázással fejezed be a műveletet.
A polírozás állandó és hűvös hőmérsékleten történik, lehetőleg napfénymentes helyiségben, megfelelő mennyiségű és minőségű megvilágítás mellett. Szóval elég nagy macera.
Persze ettől lehet kevesebb, meg a munkaidő függ a fényezés állapotától és a mester igényességétől illetve a vevő igényeitől és fizetési hajlamától.
Giuntini2015-05-12 07:49:08 // 67396
Igazat adok neked. Ami 30ezer km alatt keletkezik az olajban (sár ategett olaj) ez mind a gyártók bűne, ha idő előtt besz@rik a motor. Kíváncsi vagyok hogy nyugaton a szervizkönyvvel rendelkező tulajok hany pert raktak a gyàrtok nyakàba. Az Alfànàl is az volt az àrmàny, hogy 150 vagy 200 ezer kilométerig ingyenes volt minden szerviz, es nem cseréltek előbb olajat mert az fizetős lett volna. Ki van ez talàlva csak nem nekünk.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 07:15:16 // 67395
En meg ugy latom hogy semmilyen technikai vagy alaktresz ujitas nelkul az autogyartok tullicitaljak egymast a szervizciklus meghosszabitasa erdekeben... Ceges autok eseteben erre harapnak is a koltseg sokkentes keretein belul....
Haddel2015-05-11 22:50:31 // 67394
Piritu - 1.000.0002015-05-11 22:21:46 // 67393
Az, ha elmész vele az ajánlásig, az - szerintem - nem határfeszegetés. Ha többet, az igen. (Volt itt az Amorén, aki a TS 100 ezres gyertyacsere periódusát is kevesellette és vagy másfélszer annyit ment egy szettel. Majd csodálkozott, hogy kihagy a gyújtás és tanácsot kért, hogy mitől lehet.)
Azért a nulla egy kicsit túlzás, ettől olcsóbb a bontott motor. (Maradva a 147--es példámnál. Anno a szakszerviz 120e körül cserélte a vezérlést, 460-ért csinálta meg a motort. 600-ért gyári felújítottat adtak volna. Amúgy anno beismerték a hibájukat és fizettek rendesen.)
A másként használat bele van kalkulálva a gyári utasításba, mint ahogy az idő is. Viszont nem csak az első mondatig érdemes elolvasni az ajánlást - és ez érvényes az olajra is. Igenis vannak tényezők, amelyek csökkentik a megtehető távolságot, ezeket figyelembe is kell venni, de nem lehet azt se kijelenteni, hogy max. 10e km.
Lassan ott tartunk, hogy "óvatosságból" egymásra licitálunk, hogy ki tud kevesebbet mondani.
Azért a nulla egy kicsit túlzás, ettől olcsóbb a bontott motor. (Maradva a 147--es példámnál. Anno a szakszerviz 120e körül cserélte a vezérlést, 460-ért csinálta meg a motort. 600-ért gyári felújítottat adtak volna. Amúgy anno beismerték a hibájukat és fizettek rendesen.)
A másként használat bele van kalkulálva a gyári utasításba, mint ahogy az idő is. Viszont nem csak az első mondatig érdemes elolvasni az ajánlást - és ez érvényes az olajra is. Igenis vannak tényezők, amelyek csökkentik a megtehető távolságot, ezeket figyelembe is kell venni, de nem lehet azt se kijelenteni, hogy max. 10e km.
Lassan ott tartunk, hogy "óvatosságból" egymásra licitálunk, hogy ki tud kevesebbet mondani.
Piritu - 1.000.0002015-05-11 21:42:39 // 67392
Épp ezért írtam, hogy a gyári ajánlást betartva nincs gond.
Dömpi (il dottore)2015-05-11 21:42:16 // 67391
Abony messze van neked?
Piritu - 1.000.0002015-05-11 21:40:41 // 67390
De, csak a szakszerviz nem tudta, hogy a vezérléssel a feszítőt is cserélni kell :-((
SzJanos2015-05-11 20:49:19 // 67389
Végül nálam is teljes csere lesz, ha már a vízpumpának mennie kell, akkor a görgőket, szíjakat is lecseréltetem. Érdről a Szabó autócentrumtól kaptam egy korrekt ajánlatot, van velük valakinek tapasztalata? Hivatalos márkaszerviz és eredeti alkatrészekre kértem az ajánlatot, remélem ez jelent is valamit.
Greentimus2015-05-11 20:24:26 // 67388
Szeretnék a 159-esbe fékolajat és váltóolajat cserélni. Van tippetek, hogy ki vállalná Pesten olcsóbban, mint a rendes szervizek? Akár a hozzávalókat én hoznám (persze segítséggel választanám ki milyen fajtát érdemes vennem).
Kriszo2015-05-11 20:17:02 // 67387
A feketét tényleg nem egyszerű polírozni.Itt Érden 20 ezerért csinálta öcsémét egy fényező, de a falcokat is megcsinálta, nagyon szép lett.Ráadásul az se mindegy hogy ki milyen pasztával políroz, mert a 3M az nem túl olcsó.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-11 20:12:18 // 67386
10-15e egy polír, legalább is akihez járok ...
Giuntini2015-05-11 19:54:01 // 67385
Üdv Urak!
Ma délután volt szabadidőm, és nekiálltam szeretett Alfám kiglancolásának. Megkérdeztem kíváncsiságból, mennyiért políroznál át géppel autókozmetikában, hát ne tudjátok meg... 35000 forint. tudjátok mikor! Ma órákat dolgoztam rajta, szépen kézzel átpolíroztam. Lehet, hogy nem annyira tökéletes, mintha géppel csinálták volna, de így is a légy hanyatt vágódik rajta. Én nem tudom, azért az embert mindenütt próbáljál hülyének venni. Jött az ürge, a nagy dumájával, hogy tiszta karc, és a feketével nagyon sok munka van. Egy hogy nincsenek rajta karcok, ami volt, az kézzel is kijött. A másik, olyan koszos volt, hogy nem igazán lehetett látni a karcokat.
Ma délután volt szabadidőm, és nekiálltam szeretett Alfám kiglancolásának. Megkérdeztem kíváncsiságból, mennyiért políroznál át géppel autókozmetikában, hát ne tudjátok meg... 35000 forint. tudjátok mikor! Ma órákat dolgoztam rajta, szépen kézzel átpolíroztam. Lehet, hogy nem annyira tökéletes, mintha géppel csinálták volna, de így is a légy hanyatt vágódik rajta. Én nem tudom, azért az embert mindenütt próbáljál hülyének venni. Jött az ürge, a nagy dumájával, hogy tiszta karc, és a feketével nagyon sok munka van. Egy hogy nincsenek rajta karcok, ami volt, az kézzel is kijött. A másik, olyan koszos volt, hogy nem igazán lehetett látni a karcokat.
Pityukoma2015-05-11 19:48:58 // 67384
Gratulálok :-)
Ildiko2015-05-11 19:26:08 // 67383
Gratula! Klassz fotók! :)
Dömpi (il dottore)2015-05-11 15:13:14 // 67379
Ja, írhatnám úgy is, hogy Don Dömpi és fia :)
droberto2015-05-11 14:29:50 // 67378
droberto2015-05-11 14:27:57 // 67377
Grautula neki!
És jó a papának is a maffia öltönye. :)
És jó a papának is a maffia öltönye. :)
.......................2015-05-11 13:39:51 // 67376
ettöl fügetlenül ,én is azt vallom aki sokáíg akarja használni a kocsiát,
ezeket az frankó hosszú csereintervallumokat felezze meg
ezeket az frankó hosszú csereintervallumokat felezze meg
Csabi2015-05-11 13:15:41 // 67375
Még mindig azt mondom, nem érdemes a határokat feszegetni, főleg azért sem , mert nem olyan nagy összeg egy vezérlés csere, viszont ha elszáll akkor nyugodtan írhatunk mellé egy nullát...Szerintem ez elég súlyos érv.
A példád beszédes, de mindenki másképp használja az autóját ezért szerintem nem lehet ez alapján általánosítani...Ezért kell nem csak a kilométert, hanem az eltelt időt is nézni...
A példád beszédes, de mindenki másképp használja az autóját ezért szerintem nem lehet ez alapján általánosítani...Ezért kell nem csak a kilométert, hanem az eltelt időt is nézni...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-11 12:38:46 // 67374
ez volt a nap vicce :))))
.......................2015-05-11 12:25:45 // 67373
a Mito gyári vez szíj csereintervalluma 140eKm
olajcsere 35 e Km
GYÀRI alkatrészekkel
utángyártott alkatrészekkel szerintem max fele
olajcsere 35 e Km
GYÀRI alkatrészekkel
utángyártott alkatrészekkel szerintem max fele
GTPeti2015-05-11 11:57:21 // 67372
(...javítok: 4év. A fenébe, cselekednem kell... :( )
GTPeti2015-05-11 11:54:07 // 67371
(A TS-ek vm.szíjcsere intervalluma nem 60ekm/5év?)
'''''2015-05-11 11:20:29 // 67370
Nálam 74.000km-nél szállt el a vezető görgő.A helyi alfás cégvezető azt mondta,van egy (akkor még volt legalábbis) belső körlevél amin 80.000km-nél kellene ajánlani a cserét.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-11 08:17:20 // 67369
én egy picit rontani tudom ezt a statisztikát :))) Örülök a cserperiódus kitolásának legalább nem csak a vezérlés szett fogy, ha nem ennél jóval több :P
Piritu - 1.000.0002015-05-11 07:06:14 // 67368
Az elmúlt 800e alfás km-en szinte minden Alfámnál a 20 ezres periódussal cseréltem olajat. Van olyan volt TS-em, ami bőven túl van a 300 ezren gond nélkül. Szóval nem hinném, hogy baj lehet belőle. A vezérlések is minden esetben elmenték egy gyári periódust. (Még a 147-nél is 127e-nél állt be a feszítő, ami 7ezerrel túl van az előírt élettartamon.)
mzo2015-05-11 06:22:08 // 67367
Nem a szíj a szűk keresztmetszet, hanem a vízpumpa, de általában azért a gyári csereperiódust azok is bírni szokták.
Csabi2015-05-10 23:47:20 // 67366
Jöv héten cseréltetem, 85k km és 4év után. Kíváncsi leszek az állapotára. Egyébként az óvatosságból még soha nem lett baj, én is a jóval gyakoribb cseréket favorizálom...
Giuntini2015-05-10 23:10:39 // 67365
Gratulálok!
Piritu - 1.000.0002015-05-10 20:37:39 // 67364
Nem, 35-ot 😀
W.2015-05-10 20:28:56 // 67363
Na jó, legyen 100e. Nálam az a max. A gyár az olajcserének is 25e- ír, nem? 😉 Én azért 10e -ként cserélem.
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:52:25 // 67362
Gratula! :-)
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:51:33 // 67361
Nem TS motor ez, hogy 60ezrenként vezérlést kelljen cserélni :-P
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:50:58 // 67360
Akkor szerintem kár kidobni.
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
Dömpi (il dottore)2015-05-10 19:44:48 // 67359
W.2015-05-10 19:43:56 // 67358
Nem hiszem, hogy sz..kodni kellene velük! Komplett vez.csere és utána újabb nyugodt 60e km vagy több!
SzJanos2015-05-10 19:01:15 // 67357
Amiatt is kérdeztem, mert a görgők és a szíj is ~40.000km körül járnak.