Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Csabo222019-10-05 10:55:41 // 54573
Az, hogy szar a TS (szijas), azt mondjuk én személy szerint még jól összerakott vezérléssel is tartom.
Hogy kihegyezett -e? Haaat...
25 éves 2 literes (pl) Opel motor is tudta ezt a teljesítményt 4 gyertyával, vezmód és balansz tengely nélkül.
Azt viszont tény, h a TS-hez valóban kell a célszerszám.
Liquid2019-10-05 10:37:51 // 54572
Hú gyerekek, kezdődik megint :(
Ha az ember otthon szerel, akkor legyen már annyi benne, hogy beszerzi (megveszi, béreli, kölcsönkéri, ellopja, kinek mi..) a szükséges célszerszámokat, és nem szemre, szívószállal, meg filctollal, kendácsol egy kihegyezett motort, aztán meg megy a vakarózás, hogy szar a TS.
Levee156SW2019-10-05 08:45:08 // 54571
En nem szeretnek itelkezni senki felett, es azt sem mindom,hogy mindenkinek legyen otthon tobb 10000-es Mitutoyo oraja (en is orokoltem az enyemet),de mar a 3000 ft-os Lidl digitalis tolomerobol is kicsiholhato 0.01-os pontossag, amivel +-1 fotengely fokra lehet allitani,ami meg mindig boven nem a szemmel lathato tartomany, de mar igen jol kozeliti a tutit.

Talan epp egy 2.0 TS szerepelt Totalcar eromeroben rosszul,aztan jol beallitott vezerlessel-volt kozte valami 30 loero...
farki2019-10-04 09:58:25 // 54570
Tutti +old6ó!
Fel kéne támasztani a kendács szakkört...😂😂😂
Levee156SW2019-10-03 20:23:03 // 54569
Mar bocs,de remelem ,ezt te sem gondoltad teljesen komolyan?
A szij bordazata itt arra valo,hogy a rogzitett vezermutengelyen fellazitott fokolokerek oda alljon be lehuzas elott, ahova a _pontosan_a holtponton allo fotengely, es a _jol beallitott_ feszito mellett kell neki.
(Aztan ha utobbi 1-2 atforgatas utan mast mutat, pontositott beallitas utan ujra ellenorizendo az elobbi is.)
bega19862019-10-03 11:39:46 // 54568
Én 156 2.0TS motornál kivettem a gyertyát az 1. hengerből, beletettem 1 műanyag szívószálat és azzal néztem szemre. Látszik amikor már nem emelkedik tovább. Ha a vez.tengely rögzítve van a gyári szerszámmal, akkor a szíj bordázata a minimális hibát kihozza, nem lehet félretenni annyival, fogod látni, hogy passzol vagy sem.
_ÁRPÁD_2019-10-03 10:59:20 // 54567
Indítás előtt 13bar a nyomás, amikor indítózok felmegy 450-500bar-ra . Amikor leallitom , lassan vissza esik 20 bar alá.
Levee156SW2019-10-02 22:41:49 // 54566
Az 4x98?

Remek ketszinu Teledialjaim vannak 166-rol friss fennyel,5x108-ban. :D
(Csak azert irom le, mert amugy tok el tudnam kepzelni Mito-n.)
Levee156SW2019-10-02 22:39:30 // 54565
Kirakva pici pogacsaval az ET-t az acelfelnis szintre nagyon finom eddig - talan annyi, hogy kis sebessegnel tud nagyon buta orrturasokat,es valahogy nem jon magatol, hogy nyomja a gazt az ember olyankor,pedig siman rahuzza magat az ivre...meg meglatom, mi lesz, ha 1-2 centivel lejjebb megy az eleje, meg kap egy futomuallitast-az biztos,hogy az alap gyari alufelnis ET-n nyalja elol a belsejet. (195/60-15-nel., ami a gyari 185-65-15 valtoja,amitol meg a 195/55 16 egyyaltalan nem esik messze-sot - nem is ertem, hogy lehet gyari meret a 185-65-15 es a 205-55-16 is.)
Marklar1552019-10-02 22:11:05 // 54564
Mert 156-ra 205/55R16 illik.
A 195/55 se az igazi.
Helgi2019-10-02 19:45:20 // 54563
Most 195/46R16 van fent, nagyon jó vele az autó. Igaz, az utakon a gödröket óvatosan veszem.. .. és meg is van ültetve 4cm-rel. Jól szét van húzva a felnin. Viszont azt sem akarom, hogy a felnin nézve a gumit, az a felni síkjától kívülebb essen. Gondoltam a 45-ről felmegyek 50-re, hogy a gödrök ne kezdjék ki a felnit. Eddig nem látok rajta hibát, nem is akarok. Ezért jött szóba a 195/50R16 és a 205/50R16.
farki2019-10-01 21:37:18 // 54562
Üdv!

MITO-ra keresek 16-os felniket télire.
Valakinek sufniban/padláson négy darab?😳
Levee156SW2019-10-01 19:10:56 // 54561
Szia, a 205/45 tok egyenes mar 6.5 colon is.

(Egyebkent eladok is a gumik,mert a 156 nagyon vicces lett mar ilyen atmerovel-195-55 lett helyette. Peremvedos,puha, ZR-es.)
RomeoOne2019-10-01 19:04:09 // 54560
Nem arra gondolt, hanem hogy a gumi oldalfala hogy álljon. Azt a felni és az abroncs szélességének viszonya határozza meg. Az ET azt mondja meg, hogy a sárvédőívhez képest hol lesz a felni széle.
RomeoOne2019-10-01 19:03:05 // 54559
De lehet direkt nagyobb kerékátmérőt akar, hogy ne érjen le vagy ilyesmi.
Marklar1552019-10-01 17:17:35 // 54558
ET függő, hogy oldalt mennyire lóg ki.
Marklar1552019-10-01 17:16:11 // 54557
Ne torpedózz :D
205/45R16"
Helgi2019-10-01 11:41:30 // 54556
Sziasztok!

146-nál a 7x16-os felnire mekkora gumit használtok? Jelenleg 195/45 van, de gondolkodom a 205/50-ben, vagy 195/50-ben. A 205-ösnél annyi fenntartásom van, hogy nem szeretném ha a felnin kívülre is kiérne, tehát max egyenesen, vagy kúposan álljon. Tapasztalat?
_ÁRPÁD_2019-09-30 21:58:30 // 54555
Holmap meglesem a nyomást is akkor...
Piritu - 1.000.0002019-09-30 21:52:18 // 54554
Mindig izzít, még járó motornál is egy ideig.
Emlékeim szerint a 159 topikban egy időben téma volt az izzítás meghekkelése meleg időben, mert kevés a gyári melegítés.

Még diagolni kellene az üzemanyag nyomást indításkor.
_ÁRPÁD_2019-09-30 21:49:06 // 54553
Igen, de nem is kéri még nincs hideg. Kb 24 fokban volt a többszöri kísérlet.
Piritu - 1.000.0002019-09-30 21:34:40 // 54552
Próbáltál már többször izzítani?
_ÁRPÁD_2019-09-30 21:11:22 // 54551
Sziasztok! Valakinek volt már dolga ilyen jelenséggel, (159 2.0 JTDM 170 Le) ha napokig nincs beindítva akkor nagyon sokáig kell köszörülni hogy beröffenjen. Akksi jó, hibakod nincs. Szürők mind kicserélve. Porlaszto csúcsok korrekció 1.0 alatt van.
Előre is köszi a segítséget.
Gabrolo2019-09-28 13:04:40 // 54549
Sziasztok!
166 2.4jtd 10v szerintetek ez a két cső hova való? Esetleg valaki tud képet küldeni róla?
Köszi!
pettinke2019-09-27 09:47:09 // 54548
próbálhatsz trükközni, hogy szemre nézed a felső holtpontot, de könnyen el lehet szúrni, nagyonis ajánlott az óra, ha nincs rutinod előző 100 esetből.
Levee156SW2019-09-27 09:02:27 // 54547
Mivel ez egy korahoz kepest viszonylag kihegyezett szivomotor, ahol 10-20% teljesitmeny is mulhat a vezerles hibatlan beallitasan en megadnam magam azt az eselyt,amit az ora jelent legalabb az egyik lehetseges hibaforras kikuszobolesere.
Ami otlet szinten beugrik meg most, az a fotengely jelado szora birasa (elvegre az ecu is az alapjan dolgozik), csak a modjat nem tudom (mivel valoszinuleg indukcios-hallnal rgy multimeter is eleg lenne),ill. nem 100%,hogy a 0 fokot jelzi.
Juve1562019-09-26 22:04:44 // 54546
Üdv! Sikerült beszerezni a vez rögzítőt. Az órás beállítás mindenképp szükséges a holtpont beállításához? Nem lehet azt máshogy vagy mással megoldani?
Leewyke2019-09-20 18:41:09 // 54545
Sziasztok, koszonom mindenkinek a segitseget. Valoban a hutoviz tartallyal volt a gond. 😊
Juve1562019-09-18 14:56:03 // 54543
Erre gondolsz? Vagy ez van neked is?
Levee156SW2019-09-18 07:23:20 // 54542
Fuvokabol 18.000 ft az uj szett-annyiert szerintem megeri.
Az olajallo csore azert nem art ranezni az elejen,mert elkepeszto dolgok vannak - de ha NOS a cucc,talan nem 2-3 ev alatt reped szet.
Ezek eleg nehezen hajlanak, a PCV szelepet ne feszitse kicsit sem,mert annak harmatgyenge a ket pattano kotese.

Vezrogzitom van kolcson is akar(de en a legolcsobb zoldet vettem meg, es nem tudom, mennyire kell a ket T-nyelu kutyu-en csak a nyulast szeretnem ellenorizni/utanallitani igy felidosen),ha ossze tudjuk hozni a logisztikat - azert jelzem,hogy a vezerlesmodosito leszedese sem egy egyszeru matek, ill. legalabb egy felujitokeszlet szerintem ahhoz se art,ha mar szet van boritva.
(Meg ugye merooras felso holtpont beallitas osszerakaskor, feszito iteralgatasa, ilyesmik.)
Juve1562019-09-17 19:53:16 // 54541
Hali! Sikerült csövet szerezni persze nem gyárit! Egy Lada boltba sikerült olaj álló csövet venni, teljesen jó rá! Veztengelyt rendeltem egy bontott darabot ami teljesen jó állapotban van! Most Veztengelyt rögzítő nézek hogy ki tudjam cserélni, mert ez az egy "szerszám" hiányzik hozzá! Megnezem a majd a hengerfal olajozot is és csut vagy péntek a szerelő ranez az olajnyomasra (megmeri) a kopás miatt! A hengerfal olajoz fúvókat lehet tisztítani vagy inkább új amit érdemesebb? Köszönöm a segítséget
Levee156SW2019-09-17 11:23:11 // 54540
Hali,

a cső lesz az egyszerűbb-ide bármilyen hő-és olajálló, belül az eredetivel azonos keresztmetszetű darab megteszi - leginkább szilikon, esetleg szöveterősített kivitel, vagy lágy PVC - de azt egyszer felrakva nem nagyon érdemes mozgatni, mert felveszi a csonkok formáját, és később egyre rosszabbul zár.

Ha már úgyis le van bontva, nézd meg a PCV szelep állapotát.
Új már nincs belőle, tehát ezt kell kitakarítani,ha nagyon le van olajosodva (ez esetben egy kartergáz-lecsapató beépítésénn is érdemes elgondolkodni.)
Lényeg, hogy könnyen járjon benne a golyó, ne ragadjon a trutyiba. Beindításkor úgy kell viselkedjen, mintha falsot szívna- a szelepnél nagy vákuummal (gyári értéket itt sajnos nem tudom).

A vezérműtengelyen ez sajnos az a kopás, amiről írtam -természetesen a keverékképzés is elmegy tőle, hisz abba a hengerbe nem jut annyi levegő, mint a többibe, így a befecs-kompenzáció is állítani kell - amíg van hova-illetve a járásegyenetlenség csökkentése végett az összteljesítmény fog lecökkenni.

Ami itt fontos, hogy egy sima cserén túl (fiatalkatreszek.hu-t ajanlom kiindulo pontnak) érdemes megnézni, hogy alul a hengerfalolajzó fúvókák voltak-e cserélve.

(Ez egy (négy) hasonló rugós-golyós szelep, mint a PCV, nyitott állapotban szeret leragadni, és akkor nem jut elég olajnyomás fentre miatta->tengely elkopik.
Ha 1-2 nap után csattognak a tőkék hidegindításkor, szinte tuti, h elmaradt a dolog - a gyári előírás 120.000 km lenne.)
Cserkó2019-09-16 10:31:15 // 54539
Szia Livi,
Mocsiran András,Hexagon autó,Kozármisleny, 0630 966 8548. Egyetlen gond van vele, általában tele van:) Korrekt srác.
NGC2019-09-16 08:13:10 // 54538
Köszönöm! igen, kontakt hibára gyanakodtam már én is, mert a lambda és a turbó csatlakozója is egy csokira megy, ha jól tudom. Viszont a hűtővíz folyást nem magyarázza. Még egy kis segítség, hogy hidegen kis gázadásnál finoman rángat.
berobbantam2019-09-16 06:21:19 // 54537
Szia
Szerelőt nem tudok de cseréld ki a tágulási tartály kupakját is.Be szokott gyógyulni benne a szelep és azért nyom szét valamit.
pettinke2019-09-15 23:19:18 // 54536
nézd meg a hütő tágulási tartály visszafolyó (felső) csonkját!
Szekszárdhoz legközelebb én Csörit tudom Várpalotán.
Leewyke2019-09-15 21:40:55 // 54535
Sziasztok, valaki tudna ajanlani Szekszard es kornyeken megbizhato alfa szerelot? A Mitombol elfogy a hutoviz 😕 kb 2 eve csereltuk a hutot, mert akkor is surun elfogyott a viz es kiderult hogy a huto volt szetrepedve, de most megint eltunik a viz (kb 2 het alatt). Azt nem latom hogy az auto alatt lenne nyoma. Nektek volt mar ilyen tapasztalat? Vagy van otletetek mit erdemes meg megnezni? Illetve kihez ajanlott itt a kornyeken vinni (nev, telefon szam).
Elore is koszonok minden segitseget,
Livi
Leewyke2019-09-15 21:40:55 // 54534
Sziasztok, valaki tudna ajanlani Szekszard es kornyeken megbizhato alfa szerelot? A Mitombol elfogy a hutoviz 😕 kb 2 eve csereltuk a hutot, mert akkor is surun elfogyott a viz es kiderult hogy a huto volt szetrepedve, de most megint eltunik a viz (kb 2 het alatt). Azt nem latom hogy az auto alatt lenne nyoma. Nektek volt mar ilyen tapasztalat? Vagy van otletetek mit erdemes meg megnezni? Illetve kihez ajanlott itt a kornyeken vinni (nev, telefon szam).
Elore is koszonok minden segitseget,
Livi
Juve1562019-09-15 18:00:37 // 54533
Az előbb lemaradt! A keverek-kompenzaciot nem olvastam ki még.
Juve1562019-09-15 17:59:01 // 54532
Helló! Ma leszedtem a szelepfedelet és kicseréltem mert korábban a szerelő sikeresen meghúzta a vezérlés melletti csavart és elrepedt a fedél. Ekkor láttam (nyilván nem vettem ki a veztengelyt) , hogy a szívó tengely utolsó bütyke kopott. Szerintem van bent egy 1-2 mm kopás! Illetve amikor raktam vissza akkor láttam, hogy az egyik gumi cső el van repedve. Azt nem tudom, hogy akkor repedt el (vagy már korábban) amikor vettem le de két helyen is repedés szakadás volt. Ilyen csövet hol lehet beszerezni vajon ? Vagy mivel lehetne pótolni ? Első körbe kb ennyi:-) A szívó tengely kopása okozhatja a korábbi hibát vagy milyen hibát eredményez ?
axel2019-09-15 15:02:06 // 54531
Sziasztok. Szombathelyen vagy Vas Megyébe valaki esetleg aki rá tudná tenni a gépet számítógépre és kalibrálni a kormányszög jeladót?
Köszi!
Levee156SW2019-09-15 08:17:26 // 54530
Hrllo,

ha jol latom ez keverekkepzesi hiba, es eleg sokmindenbol eredhet.

-fals levego
-legtomegmero
-pcv szelep
-injektor kokszolodas
-lambda szenzor/ kontakthiba
-vezermutengely kopasa

Kb. ezek-a jts specifikus dolgok,amik most eszembe jutnak.
MES mit mond a keverek-kompenzaciora?
Juve1562019-09-14 22:06:12 // 54529
Sziasztok! P1175 hibakód jött elő. Szonda probléma lehet vagy más is okozhat ilyen hibát.? Katalizátort cseréltem korábban már. Köszönöm
Kócosw2019-09-13 13:25:02 // 54528
gyanusan kontakt hiba. Rosszabb uton a razkodas miatt nyaron meg a hőtagulas miatt.
NGC2019-09-12 21:02:00 // 54527
Leginkább út közben, rosszabb útminőség esetén, de volt olyan is, hogy a következő indításkor. Amit elfelejtettem írni, hogy télen, vagyis tartósan hidegebb időben nincs hibajelzés. Nem érzem, hogy csökkenne a teljesítmény.
Cserkó2019-09-12 12:47:43 // 54526
Mikor dobálja fel? Teljesen random, vagy van benne rendszer? Nagyobb terheléskor pl. emelkedő? Amikor feldobja visszaesik a teljesítménye az autónak?
NGC2019-09-12 10:15:25 // 54525
Üdv!
2010-es 159, 2.0 (sw)
Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e már ezen jelenségek valamelyikével?
a P1131-es hiba miatt egyszer már volt cserélve lambda-szonda, dobálta a motorkontroll lámpát, a csere után egy időre abbamaradt, majd újra jött a hibakód. Emellett a hűtővíz is fogy, folyás, csöpögés nincs.
Hibatörlés után egy-másfél napig kb hibamentes, általában menet közben újra előjön a motorkontroll lámpa. Tudom, hogy valami nem jó, de érdekelne, hogy mi az, mielőtt vadul egr (hűtőt), meg szívósort cseréltetnék.
A turbó hőmérséklet jeladó hiba is évente 2-3 alkalommal jelentkezik.
Köszönöm!
Cserkó2019-09-08 12:41:29 // 54524
Sziasztoka
akinek van ilyen tapasztalata: gondolkodom a féknyereg pirosra fújatásában. Mibe fáj ez mostanság? Esetleg a baranyaiak,akik csináltattak ilyet,és van rá pályájuk,örülnék elérhetőségnek. Előre is köszi!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak