Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Azmo2005-03-21 13:19:54 // 3413
bocsi az OFFért, de van valakinek Németországban ismerőse, rokona, barátja stb.?
Punisher2005-03-21 13:16:26 // 3412
Meg kell próbálni megjáratni a féknyeregben a dugattyúkat! Ehhez le kell venni a nyerget!
Punisher2005-03-21 13:14:33 // 3411
Klikk ide: Itt van minden a Proxes TS1-ről Érdemes megnézni a "FEATURES & BENEFITS" alatt mi van!
Cgo2005-03-21 13:12:53 // 3410
az a gyanum, hogy be-beragad az elso fekbetet, szinte mindig tuzforrok a tarcsak es lassu gurulas eseten nyikorgo hang hallatszik. Szerintetek mit lehet vele?
Halesz2005-03-21 12:16:40 // 3408
Punisher: ez a toyo peremvédős????
Punisher2005-03-21 12:07:57 // 3407
Ez jó szerelő, vagy jó szerető? Azért kérdezem, mert nem tudom mit szerel azokkal a szerszámokkal a küszöbnél? Ha meg lakatos, akkor rossz szerszámokat hozott magával. :-)))
Punisher2005-03-21 12:02:03 // 3406
Az a Toyo csúcs gumija. Szerintem nem fogsz csalódni benne. Nekem volt, és a régi munkahelyemen is sokat adtunk el. Bátran ajánlom.

uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-03-21 11:52:21 // 3405
Ez az üzi főleg azoknak szól akik eddig is figyelemmel kísérték a kopogós hang keresésének folyamatát(csak azért mert most nincs időm leírni az egészet:)))) Na szóval felbakoltam meg minden kívülről semmi nem hallatszik csak belülről... Nem tudtunk alá menni mert túl széles az akna és ugy nem lehetett volna felbakolni... A szerelő azt mondta várjunk míg 'kiforr' hát mondom kapd be. De amíg új szerelőt keresek addíg irjatok valami ötletet nehogy átbasszanak.. Ja és már erősebben kopog ha jobbra fordulok. thx uaz
mikey2005-03-21 11:16:09 // 3404
sziasztok, eppen gumivasarlas elott vagyok es kisse bizonytalan a kerdesben. van valakinek TOYO PROXES T1- S tipusu gumival v.milyen tapasztalata? elore is koszi minden segitseget!
Thomasz2005-03-20 18:36:18 // 3403
érdekel!!! de viszek borotvát
krisz332005-03-20 18:34:31 // 3402
jaj most néztem megint leszakadt a kipufogom ez a szerelö biztos tudna segiteni :-))))
Kau2005-03-20 18:31:41 // 3401


Esetleg tudok ajánlani egy szerelőt, aki megnézné :))
Thomasz2005-03-20 18:26:44 // 3400
Tudna -e segíteni valaki abban ,hogy miért lehet az ,hogy a 166-osban menet közben a fedélzeti computer légkondi híbát ír ki,de nincs is bekapcsolva!!
explosive2005-03-20 12:32:52 // 3399
Jó story:DDDDDDDDDD
granturismo2005-03-20 11:32:21 // 3398
Banya Ezért kérdeztem. Az elektronika nem az áramerősséget figyeli, hanem egy időzítő áramkör. Kb 8 másodpercet időzít. Ennyi idő elég ahhoz, hogy a tengely egyik végállásból átmenjen a másikba. Az az elmélet amit írsz az elvileg jó, de egy autónál az áramerősség erősen változhat az akkufeszültség függvényében ezért nem lehet megbízható (és olcsó) áramkorlátozást készíteni. Gondolom kimérted, hogy 1 vez- a test egy a nyitó 12V szál egy a záró 12V. Ha bekapcsolod a belsőkeringetést akkor a nyitószálról átkerül a zárószálra a fesz és fixen ottmarad. Ha kikapcsold akkor fordítva ugyanez. A motor elfordítja a lamellát és végállásban megakasztja az a kis fémkeret kampócska a tengelyt amire a motor rá van szerelve addig amíg a 8 mp le nem jár. Ha úgy adsz gyújtást, hogy a keringetéskapcsolót nem kapcsoltad ki/be amíg le volt véve akkor a motor a teljes 8 másodpercig meg van akasztva. (Az esetek 99 százaléka ez) Belűl egy elég spéci nagy nyomatékú svájci villanymotor van, a műanyagalkatrészek viszont eléggé filigránok. Szóval nem kell ehhez semmilyen spec helyzet, eltörhet normál viszonyok között is, mert egy elb@aszott megoldás az egész. Én pld indítás után kivárom az a 8 másodpercet addig nem megyek az autóval, mert ha az alatt a rövid idő alatt mondjuk zőkkennőbe hajtok amíg a motor meg van akasztva szinte tuti a motortengely törés. Elég reménytelen bontóban szerzni. Egyszer összeszámoltam egy erzsébeti bontóban 9 féle ilyen motort ebből 4 kívülről teljesen egyforma volt, de én már tapasztalatból (sajnos a Tipo, Bravo és a Dedra is ugyanilyen megoldás) tudom, hogy belül nem egyformák és nem csereszabatosak. Mivel a motor műanyag háza össze van olvasztva a bontós nem engedi, hogy szétszedd ezért otthon derül ki ha árnyékra vetődsz. Gyári újban 20eft felett van az ára szóval nem egy olcsó mulatság. Na lényeg a lényeg ezt nézzétek meg, hogy ezt az időzítést megcsinálja-e mert ha igen akkor az áramkör hibátlan. Ja egyébként meg ha a panel rossz lenne akkkor kapsz ocsó pízé egy nagy frészt!:-)) Akkor leküldöm ajándékba, de csak ha tényleg rossz a másik akkor. Kihagytál egy pár csavart:-)) Na ez egy jó történet: Tavaj nyáron meghívtak egy vacsorára az egyik beszállítónkhoz, kiderült, hogy a társaságban volt egy másik Alfás is úgyhogy mi azzal a taggal rögtön témára ugrottunk. Mivel tudtam, hogy sokáig tart a dolog és tömegközlekedéssel 0 esélyem van már olyan későn hazamenni ezért a boxival mentem, de akkor (is:-)) éppen szerelés alatt volt szanaszéjjel csak éppen úgy összedobtam, hogy el tudjak menni az étteremig meg majd haza. Na a sráccal mi szinte végig különtanácskozást tartottunk hogy hú az Alfa az aztán a feeeling meg hasonlók.:-) Mellettem ült egy nem közvetlen kollégám az asztalnál. Mikor vége lett a dolognak éjfél felé mondja ez a kolléga, hogy ha én kocsival vagyok nem dobnám haz,a mert nem tud haza menni, meg építkezik k-ra nem akar most taxira költeni stb.. Pestlőrincen lakik. Mindegy mondom elviszlek persze. Na elindultunk, mentünk rendesen:-) Lőrincen van az a Gilice tér (aki nem ismeri egy hatalmas körbe körbe forgalom közviágítás konvergál a 0-hoz) na itt majdnem teljesen körbe kellett autóznom elég nagy slunggal. Ahogy kanyarodok egyszer csak hallunk egy nagy koppanást az én lábamnál. Kanyarodok, közben lekotortam a lábtérbe, hogy mi volt az. Kiderült, hogy a kormányműból kiesett az a k.nagy csavar (vagy 15 centi hosszú) ami alúlról van feltekerve (biztos tudjátok melyik semmi gáz van ott még 3 másik) Na én ott kanyarodás közbe magam elé tartom azt a k.nagy csavart tök komolyan mondom" Mi a f@sz ez?? és azzal lazán hátradobtam az ülésre.:-) Kis idő után megszólal a kolléga: " Ahaaaa, értem mi az az Alfa feeling amiről az étteremben beszélgettetek.:-)))) Na erre volt olyan röhögés, hogy félre kellett álljak:-)))
Barni1472005-03-19 22:20:05 // 3397
Gondolom a törés után ha kapcsolgatták, a motor bekapcsolt, de mivel nem volt végállás igy forgott tovább a végtelenségig. Legalábbisszerintem ez úgy működött , mert végállás kapcsoló nem tartozoik a rendszerhez, hogy a motor elindul lamella elfordul , véghelyzetben áramerrősség növekszik , elektronika lekapcs. Egy kolléga megszakértette a panelt, mert ez nekem csak egy lakótelep, az ellenállás kislakóház, dióda sportcsarnok, Ic kongresszusi központ stb. :-) Ő szerinte az IC ment tönkre, mert látszólag a többinek semmi baja, azért méregetett és ezt diagnosztizálta. Ha van a fotón látható paneled, olcsó pízé szívesen átveszem, szerintem egy borítékban postázható. Bár nem tudom mikor lesz kedvem és időm szénné szedni az egész berendezést, bár szokás szerint megint kihagytam egy pár csavart , azokat jó lenne vissza aplikálni.
Csöri2005-03-19 22:16:25 // 3396
Elképzelhető. Erről a gumis topicban pár hete hosszasan tárgyaltunk.
Rizzo2005-03-19 22:13:12 // 3395
Ehez mit szóltok! 3 hete felrakattam a nyári gumikat az alufelnieimre. A gumis rendesen szerelte és centírozta.Csak az volt kicsit gyanus hogy amikor az első két elkészült darabot kivittem a csomagtartóba,ezalatt az idő (1 perc)alatt elkészült a másik kettővel.De akkor nem foglalkoztam vele.Ma elővettem a felnit hogy átcseréljem a télire és észrevettem hogy a mocsok a súlyokat simán ráragasztotta a koszos-mocskos-ragacsos-ragasztómaradványos felületre és azok maguktól elkezdtek lepotyogni. Az érdekes csak most jön. Elvittem egy másikhoz (az előző úgyis letagadná)centíroztatni és az egész más sulyú olmokat ragasztott egész más helyekre,pl:az első egyáltalán nem rakott sulyt a belső peremre. Ez hogy lehet.Rossz az egyik centírgépe?
Saughassy2005-03-19 22:05:17 // 3394
Itt Pesten a Bosch markaszervizben megcsinaltak vhogy, es meg olcson is. Tehat lehet, a kerdes az, hogy hogy...
AKI2005-03-19 21:23:40 // 3393
Skacok 164Super -re szeretnék sport dobot rakni! A ptobléma hogy nagyon közel van a kerékdob(bal) a berakandó kipufogóhoz szóval egy Jacky márkájú dobról lenne szó, de aztmondja egy szakértő hogy akkor nem lehet berakni egyenesen és énmeg ugyszeretném ha nem lenne ferde!
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-03-19 16:01:52 // 3392
Van rá esély hogy motor kivét nélkül leszereljem az adagolót a 75 TD ről valami fondorlatos megoldással ? Lehetőleg használható ötleteket please, flexem nekem is van ;))) Előre is kössz ;)
Blacky2005-03-19 14:17:31 // 3391
Köszönöm, remélem nekem is sikerül.
norbee2005-03-19 11:23:42 // 3390
Robi Azt mondod, vigyem magammal az Intrudert? :)))
Robi2005-03-19 11:20:17 // 3389
Azért számíts rá, hogy nem lesz egyszerű. Még a Madzaggal voltam egy környékbeli futóművesnél, volt computeres cucca, meg apjafasza. Mondtam, hogy a hátsó futómű nem frankó, állítsa be. Azt mondta, nem lehet rajta állítani. Én meg mondtam, hogy lehet. Továbbra is kitartott a hülyesége mellett. Lementem az aknába, és megmutattam az ürgének az állítócsavart. Erre azt mondta, hogy az nem állítócsavar, hanem csak egy alátét. Na akkor hagytam ott a barmot. Érdekes módon a Mazda Mesternél be tudták állítani, és jó is lett utána. Szóval nem könnyű megküzdeni egy futóművessel, fel kell rá készülni testileg-lelkileg. :)))
pb_2005-03-19 11:12:57 // 3388
Akkor go normális futóműves, és állítasd be vele rendesen. Addig ne is gyere el míg rendesen + nem csinálják.
Robi2005-03-19 11:07:57 // 3387
Ott kellene állítani rajta. :)
norbee2005-03-19 11:05:14 // 3386
pb_ A telón lévő két csavar lika van nekem is reszelve.
pb_2005-03-19 11:03:34 // 3385
Gyárilag nem állítható a 33 kerékdőlése. Ha már minden kötél szakad, akkor én nem a kasztnit reszelném ki, talán 1 kicsit jobb megoldás is, hanem a teló alján a felső két csavarnál. A kasztninál mindenképp fixre venném.
norbee2005-03-19 10:48:01 // 3384
Ergo sz@runk bele, miért volt nagyobb rugó a jobb oldalon, kis reszeléssel a két egyforma rugónak is jónak kell lenni... Na, kezd jobb kedvem lenni. Már csak időt kéne találni elvinni valahová. :))
norbee2005-03-19 10:46:13 // 3383
granturismo Nem azt kértem, hogy húzz le egy futóművest, hanem hogy ajánlj, ártól függetlenül... :))))) A rugó - ahogy fogalmaztál - "boltott", de nem szeretném megint megbontani az autó elejét, ezért akarom ezt a kerékdőlést először korrigáltatni.
granturismo2005-03-19 10:45:54 // 3382
Folytava a gondolatot már másnak is volt ugyanilyen gondja régebben vele.....
granturismo2005-03-19 10:44:39 // 3381
Honnan tudod hogy nem forgatja a vezérműszíjat? Nincs rajta burkolat?
Robi2005-03-19 10:43:50 // 3380
Nekem is van pár negatív tapasztalatom a futóművesekkel, még a Madzaggal gyűjtöttem be őket. De a "Mazda Mester"-nek nagyon jó a futóművese, már mindenféle gyártmányú verdát vittem hozzá. Nincs hiper-szuper computere, de van józan esze, és nem kap szívrohamot, ha valamerre nem állítható a futómű, hanem veszi a fáradságot, és kitalál vmit. A kerék dőlését pont a toronynál lehet állítani úgy, hogy fellazítod a fenti csavarokat, és odébbnyomod a toronycsapágyat. Valószínűleg azért volt felreszelve, hogy odébb lehessen állítani.
granturismo2005-03-19 10:42:44 // 3379
norbee Több éves hagyomány alapján én sohasem ajánlok semmilyen szervizt. Szeretnék mindenkivel jó kapcsolatban lenni a jövő hézten is.:-) Nem szakítom meg ezt a hagyományt most sem. Na aztán a másik kérdés hogy a jobb oldali rugó új (vagy boltott) de a bal oldali nem fáradt? Mert 10-15 éves tipókon egy fáradt rugó már nem különlegesség. Tehát nem 100% hogy a félrehúzás és a ferdeség között összefüggés van, de biztosan nem normális a dolog.
Robi2005-03-19 10:39:18 // 3378
Vezérműszíjad milyen gyártmányú? Mikor volt utoljára cserélve? A szíjfeszítő?
Robi2005-03-19 10:38:27 // 3377
Hujjuj... :( Az nagyon csúnya dolog. Ha a motort forgatja, de a vezérműszíjat nem, az nagyon rosszat jelent. :(
pb_2005-03-19 10:38:12 // 3376
Talán SnowFox?
norbee2005-03-19 10:33:37 // 3375
Nekem mondod, nem véletlenül járok oda, Andriska aranyember! :))) Meg a Gabi is :))) Van tipped valami lenyúlósdelegalábbrendesenmegcsinálós futóművesre?
granturismo2005-03-19 10:31:11 // 3374
Na azért. Csalódtam volna.:-) Ott lesz a bibi. Haver futóműves ide alfás futóműves oda irány egy másik futóműves. Nem feltétlen számítógéppel hanem optikával és józan ésszel felszerelve. Az a Bandi baja, hogy olyan áldott jó lélek, hogy nem tud az asztalra csapni. És ez amit pb mond az közrejátszik hogy esetleg nem oda fogatod a gátlót ahova kéne a "reszelés" miatt. Ez az egész futóműgeometriát cseszhetii. Ettől még lehet jó az összetartás.
norbee2005-03-19 10:22:23 // 3373
Neeeeem, Andris is húzta rá a száját, de nem nagyon tudott vitatkozni a számítógéppel. Szegény, ő is nagyon el volt kenődve, nemértése volt.
Skiry2005-03-19 10:21:39 // 3372
Help! Meg állt a 64esem :( érdekes dolog történt vele... Soroksári ut belso sáv, megáltam, alapjárat norm..aztan 750..500. 0 - ennyi benzin van, szikra van, levego van, a nagy problemam viszont hogy az öninditó ugy tekeri a motort, mintha nem lenne benne kompresszio, ez meg egy dolog, de amikor inditozok nem forgatja a motort, legalabbis a vezermuszijjat nem. 5let? szerintetek mi a nyügje? Elvileg 1.5 het mulva megy servizbe.. csak nemtudom hogy mekkora lehet a baja... Skiry
norbee2005-03-19 10:20:51 // 3371
Fékre gondoltam, majd vasárnap megnézem, de nem hinném.
granturismo2005-03-19 10:20:19 // 3370
Ezt az Andriska mondta hogy az a normális ha nem egyformán dől a két oldalon a kerék?????
pb_2005-03-19 10:17:37 // 3369
"Ami tény: elől egyik oldalon nagyobb menetszámú rugó volt benne, és az első gátlók felfüggesztési pontjait annó valaki megreszelgette valamiért. " Na pl. ezért változhat a dőlésszög.
Scott2005-03-19 10:17:29 // 3368
Szerintem akkor logikusan végig kéne gondolni az egészet mi okozhat ilyet: azt mondod egyik pillanatról a másikra kezdett el balra húzni ? Nem kapott valami ütést a futómű ? Ha jól emlékszem azt írtad a jobb oldaon cseréltek ezt azt. Ha balra húz a gép akkor a bal oldalt lesz valami bibi. Nem szorul esetleg a bal első fék, vagy csapágy ?
norbee2005-03-19 10:13:53 // 3367
Scott Alfás szervízben csinálták (rozsdás bökő nyakamra, hogy nem lett elszúrva), és a saját ismerős futóműveshez vitték, akinek nem újdonság a 33-as. 165/70/R13, téligumi-acéltárcsán áll az autó. Ennél rávalóbb nincs... :))
Scott2005-03-19 10:10:59 // 3366
A gyári érték önmagában szart sem ér. Korábban egy offos verdámnál szívtam , amikor felraktam rá alufelniket. Ahogy felkerült rögtön balra húzott nagyon durván az autó. Irány fuótműves. Beállít gyárira minden, balra húzás továbbra is. Mondja a fickó szar a felni vagy a gumi. Mondom nem hiszem mert vadonat új mindkettő. Ennek ellenére visszavittem a felniket és gumikat oda, ahol vettem. Ott kicserélték másik vadi újra a felnit is és gumit is. Balra húzás továbbra is. Ők is újra állították a szerintük jó értékre. Jelenség ugyanaz. A sztori vége enyhén szólva röhejes volt : benyögték, hogy erre az autóra nem lehet felrakni ekkora felnit, mert nem szereti a futómű. Hozzá teszem, 15-ös felniket akartam a gyári 14-es helyett. Visszakértem a pénzem és hagytam az egészet a pi..ba. Szerintem ne egy sima futőműveshez vidd, hanem egy olyanhoz, aki esetleg ismeri a típust.
norbee2005-03-19 10:02:18 // 3365
Nem kötekedsz, nekem is ez a bajom. A futóműves szerint meg (ott van a kocsiba a papír amit a sz.gép nyomtatott) most van gyári értéken, sőt a bal oldalon kellett állítani. Egyébként a hosszabb rugó jobb oldalon volt, ettől változik a dőlésszög, nem?
pb_2005-03-19 09:54:14 // 3364
Most nem kötekedni szeretnék, de azt kétlem, hogy ha szemmel látható a dőlési különbség, hogy az tökéletes lenne. Haveromnak volt hasonló gondja.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak