NGC - főkép

Ma felrakattam a már régóta áhitott új lámpákat és ködlámpákat. A bal oldali az eredeti volt még, a jobboldalit kicserélték, ezért szemből kissé felemás volt. Az egyik sárgás, a másik világosabb.
A régi búrákba vettem új izzókat (Tungsram +50%), gondolván, hogy megoldódik a gyenge világítás, de nem. Ugyanezzel az izzóval, és az új lámpákkal a világítás tökéletes. Hazefelé egy suzukis erősen villogtatva meg is mutatta a középső ujját. Kell ennél jobb teszt?:)

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive // 2008-03-31

A hétvégét az autó takarítására szántam. Mivel egy hete három nap alatt beletettem 700 km- t, és az idő sem volt valami jó, kicsit sáros lett kívül- belül. Szombaton belül takarítottam ki, vasárnap pedig végre sikerült felpolírozni az egész autót. A nagyobb karcok sajnos nem tűntek el, de halványodtak. Látszik, hogy sokáig Bp- en volt. Mindegyik elemen van valami hiba, kivéve (most már) a tetőt. Ettől függetlenül nagyon szép lett. Tisztán látszik a metál fényezés. Mint ha új lenne! ...messziről:)

 

Tegnap feltetettem a nyári gumikat, és végre az ötlyukú felni van rajta. Már nagyon szerettem volna látni, hogy is néz ki. Sajnos a nyári gumik elég kopottak voltak, legalábbis az első kettő, így vennem kellett.

 

Kb. 2000 km után elvittem szerelőhöz az autót, az említett futómű hang miatt, plusz a légzsákvisszajelző lámpa is megmutatta, hogy bizony tud világítani. A tocsogós hang időközben átváltott nyöszörgéssé. Beszereztem két db gyári első szilentet (3000/db), amit látva a szerelő azonnal rávágta, hogy az bizony nem jó, és hogy honnan veszem, hogy ez a baja az autónak. Alánézett, megmozgatták, "és tényleg":)
Szóval 11- én elvittem az autót, és ma elhoztam 'hibátlan' futóművel. A légzsák hiba az utasoldali ülésnél (oldallégzsák) jelentkezett, amit egy csatlakozócserével kiiktattak. A stabilizátorrudat cserélni kell majd, de azt csak a 150.000- nél esedékes szervizkor fogom megcsináltatni. Mutatott fényképet róla, érdekes, hosszanti- bordás kopás van rajta. "10.000 km- t még bőven kibír". Szóval most megint suhanunk:)

 

Eddig minden tökéletes. A kezdeti 7.5 literes fogyasztás valahogy felugrott 10- re. Igaz, hogy elég sokat mentem vele dugóban. Eddig kétszer tankoltam tele, egyszer mostam le 6 °C- ban (a szabadban:) ) és kapott waxot is. Ma észrevettem egy furcsa hangot a bal első futómű felől, amit eddig nem hallottam. Kicsit "tocsogós" hangra hasonlít.

 

2008. január 18- án hoztam el az autót. Öt nap alatt sikerült elintézni minden papímunkát, ami azért soknak számít álmatlanság terén. :)
De végre elhozhattam, és a volt tulajdonossal is nagyon jó barátság alakult ki. Segített az ügyintézésben, és ami a meglepő a dologban, hogy az autóhoz minden eddigi számla (a tankolásokat kivéve) megvan.
Nem volt nehéz megszokni az autót, bár eddig egy sokkal nehezebb egyterűt vezettem, és az egy 1.6- os volt. Átülni egy sokkal kényelmesebb, sportosabb és fürgébb autóba, pláne abba, amiért már nagyon régóta odáig voltam, az maga volt a csoda. Még most sem hiszem el, hogy az enyém, hogy én vezetem, hogy saját magamat látom a kirakatban:), ezért amilyen jó idő volt ma, gyorsan lemostam, és megadtam neki azt, ami jár (rendes mosás, wax, gumifeketítés, még az ablakokat is lewaxoltam). Most csillog- villog, plusz feltettem a ma Halesztól átvett matricákat.