NGC - főkép

Kicseréltettem a hosszbordás szíj feszítőgörgőjét is. A csikorgás megmaradt, viszont javasolták, hogy cseréltessek vezetőgörgőt... ezt egy hónapja meg is tettem, és a csikorgás már azelőtt is megvolt, és most is megvan, szóval nem az a ludas.
És még a légkondi csapágy is cserére érik lassan.

km:185.442

Gondoltam, hogy a lentebb említett csikorgást orvosolni fogja a hosszbordás szíj és annak feszítőjének a cseréje. Rosszul. Ugyan a szíj "kritikán aluli" állapotban volt, csak úgy, mint az ékszíjvezető görgő, de a csikorgást nem ez okozza. Ami hiányzott a cseréből, az egy másik feszítőgörgő, még ez csikoroghat.
Ez lesz a következő.

km: 183.825

Az idei évet és a 2011-es év első négy hónapját arra fogom szánni, hogy rendberakom az autót az utolsó csavarig... van is mit:
elöl kerreg, kattog
elöl csikorog valami
elöl kopog valami (teljes futómű csere megint)
váltó?
hátsó futómű csere

amúgy megvagyunk.

 

Egy ideje észrevettem, hogy ha nagyon meleg van, és viszonylag sokáig araszolgatok a városban, akkor a váltókar elkezd szorulni, nem ugrik vissza az alapállapotba, üresbe. Ma elvittem szervizbe, megnézték, a perselyt bezsírozták, a bovdeneket is, volt próbamenet, járatták, meleg is volt, és érdekes módon nem produkálta a hibát. Elhoztam, irány a város, meg a dugó, és lám, elkezdett szorulni megint.
A váltó tökéletes állapotban van, ahogy a kuplung is, a bovdenek is, a persely is... rejtély

Km: 181111

Kezdem unni, hogy mindenféle állat valami oknál fogva vonzódik az autómhoz. Az egy dolog, és megbocsájtható, hogy a saját kutyám megjelöli a kerekeket, de hogy reggelente tele van macska lábnyomokkal, kajamaradékokkal, már kicsit dühítő. Miért jó neki az ablaktörlő lapáton ücsörögni, és ott elfogyasztani a döglött egeret vagy bármi mást?
Esélyes lassan az ultrahangos riasztó, az állatokon kívül az emberek miatt is.

 

Ahogy a poszt címében is szerepel, ~, hogy zörög elöl-hátul a kipufogó, meg minden vagy ki tudja mi.
Elmentem a legközelebbi kipufogóshoz (ajánlásra), elmondtam a bajomat, végignéztük mi hol zöröghet, és meg is találtuk. Hátul egy tartó, elöl valami tartó... utóbbi két darabban jött le, ez adta a pattogó hangot, amikor ferdén állt az autó. Összeheggesztették mindkettőt, visszatették, viszlát.
Most nem zörög, sehogy, semikor, 2200 fordulatnál sem.

... vagy mégis?
Elöl a pattogó hang megmaradt. Rejtély.

Tegnap ErHard elhozta az alkatrészeket, lmm, olaj (Selenia 20K)+szűrő.
Ezúton is kösz! Meg a lambda-szondát is. Meg a komplett első futóművet is... :)

Ma kicseréltettem a légtömegmérőt, az olajat és az olajszűrőt.
Szerintem még sosem ment így az autó az elmúlt két év alatt. Van ereje, szépen húz. A szervízből hazafelé volt nagy öröm, amikor először megéreztem az erejét. Szerintem 40 ló biztos visszakerült.

Az olajleeresztő csavarból eltűnt a menet, majd kell bele vágni újat, vagy új karter kell.
Nem szűnt meg a fordulatszám ingadozása, úgyhogy alapjárati motor probléma lesz.

Egy ideje az ablaktörlő is rosszalkodik: a legelső fokozatban elindul és utána megáll. Amikor megakad és nagyobb szakaszra kapcsolom, akkor kattogó hangja van. Gondoltam megnézetem ezt is. Szétszedték, behívtak, hogy nézzem meg, mit csinál. Mit csinált? Semmit! 15 percig bűvöltem, hogy mikor fog megakadni. Ha már itt vagyunk, szétszerelve, akkor tisztíttassuk ki az ablaktörlő spriccelőjét (mi annak a neve?) is. A három sugár helyett a bal oldaliból csak két helyen jött a víz. A tisztítás után is így maradt (csere-kuka).

És, ha már szerviz, gondoltam megkérdezem, hogy beállítanák-e a motorháztetőmet. Ugyanis az ominózus március 18. óta kissé lóg, és ferde. Nos, az is úgy maradt, mert lehet, hogy megsértik a fényezést (nem mint ha nem lenne minden elemen valami hiba, hála a sok figyelmes honfitársnak) és akkor le kell fújni az egészet, az pedig hasraütve is nettó 40ezer.

Következő kör: gyertyacsere

km~177.200

Ma kicserélték a lambda-szondát. Jobb lett; váltásnál nem fullad vissza a motor egyrészt, másrészt a fogyasztás is ~8 liter körüli lett (közepes méretű dugót és egy-két gyorsulást is beleértve). A régi szonda tiszta korom.

Megnézettem a zörgéseket:
elöl-hátul a kipufogóval vannak gondok.
A kipufogófelfüggesztés gumibak szakadt és a fémtartó törött. Ezért van a pattogó hang elöl, valamint a 2000-es fordulatnál a zörgő hang. A kipufogócső középen valami egészen gány módon van összerakva, nem tudom kics csinálta, de a két cső nem kompatibilis, a szorítóbilincs nem éri át a csövet sem... az is zörög.

A következő lépés a LMM: üresben guruláskor ingadozik a fordulatszám: 200-1500 között mozog a fordulatszámmérő. 200- ra erősebb fékezéskor megy. Ahogy állóhelyzetben van az autó, már ingadozik.

km: 176.538

Két éve, hogy az enyém az autó, de igazából csak mostantól az enyém. A lenti hibák még javításra várnak, de optimisták vagyunk és örülünk egymásnak.

Km.: ~175.050

 

Az elmúlt néhány hónapban kicsit el lett hanyagolva az autó... sajnos. Ez köszönhető a már közhellyé vált gazdasági válságnak, és még egy rakás dolognak.
Szóval, új év, új problémák. A motor ötezres fordulatnál fulladozik, ez a jelenség Komárom óta, sőt az előtt óta megvan. Valószínű, hogy lambda-szonda, de a mérés után kiderül.
A tél új következménye, hogy a hátsó kipufogó dob felől igen hangos zörej hallható, ami kiküszöbölhető azzal, ha rálépünk a cső végére. Érdekesség, hogy alapjáraton és enyhén dőlve jelentkezik. Hideg motorral elindulásnál is hallani. Az autó dőléséhez még hozzá tartozik az is, hogy az eleje felől is érdekes hangok jönnek; mint ha egy kavics zörögne benne folyamatosan. Ahogy vízszintben áll az autó (hossztengelyhez képest) azonnal elmúlik. Kell egy olajcsere is, nemrég kellett utántöltenem és elég sötét volt a színe. A nyáron kicsit meghajtottam, gondolom ezért is fogyott az olaj.
Az futómű, elöl-hátul nyöszörög, hátul stabilizátorrúd csere lesz és szilentek, elöl csak szilent. Valószínű bírta volna tovább is, ha nem küldik meg hátulról és nem torzul az egész kaszni. Kell új kartervédő is, az első zörgést annak tudom be, de majd az emelés és mérés után kiderül minden.
Ezzel a néhány javítani való dologgal ismét eltolódik a fényezés és egyéb esztétikai hibák javítása, valamint a törés okozta motorháztető elcsúszás (ami remélem csak állítási probléma).
És ami még fontos, hogy végre garázsban áll.