NGC - főkép

Szivárgott a motorolaj, szelepfedél tömítés csere. Újabban megint rángatott, 3 gyertyapipa cserélve lett, most nem rángat.
Elértük a 240.000 km-t.

 

Kicsit késve felkerültek a nyári kerekek.

 

Megvásároltam a két alsó lengőkart, az olajat, szűrőket, aztán irány a szerelő. Ott kiderült, hogy az egész első futómű kuka, hála a pár évvel ezelőtti balesetnek. Azóta két felső lengőkar volt cserélve, egészen mostanáig.
Kellett hozzá két kutyacsont, két kormányösszekötő, két felső lengőkar, és ugye a fent említett két alsó lengőkar.
Olajcsere megvolt, plusz a szűrő, a vizsgán is átment. A futómű most csendes, úgy 100 km-ig...

 

A tegnapi nap folyamán ki lett cserélve a felső munkahenger is. Olyan, mint ha új lenne.
Jöhet a műszaki vizsga.

A héten megint a kuplunggal volt bajom. Nem jött fel a pedál, csak félig. Kinyomócsapágy csere volt (gyári), plusz kapott egy vastagabb kuplungtárcsát.
Elvesztettük a vontatás szüzességünket is, - ugyanis reggelre már nem vette a sebességet sem - meg a vonóhorogszem takarót is...

Update:
05.03.
A változatosság kedvéért a pedál ismét csak félig jön fel. Felső munkahenger csere következik.

 

Délután kicseréltem az ablaktörlő motort. Régóta akadt a szakaszos törlésnél. A régi rudazat került vissza.

A tegnapi izgalom nem volt elég... ma az alsó cső adta meg magát a tartály és a motor között. Megint elfolyt az összes víz, az alsó részen vékony sugárban spriccelt.

Kicseréltem, kicsit rövidebb, mint az eredeti volt.
Plusz vettem egy ablaktörlő motort, a hétvégén azt is kicserélem. Jó ideje akad a szakaszos törlés.

 

Reggel elindultunk egy rövidebb útra, a Petőfi-hídig jutottunk, ott láttam, hogy füstöl a motorháztető. Félreállás, kinyit. Tök üres a hűtőtartály, és fel is van repedve az oldala. 30 perces várakozás után hoztam vizet a kútról, aztán haza. Szereztem új tartályt, beszereltem, feltöltöttem fagyállóval és vízzel.

Tavaly februárban cseréltettem kuplung munkahengert, mert a pedál nem jött fel teljesen. Később kiderült, hogy nem a munkahenger volt a rossz, hanem a rugó volt törött. Aztán később a pedál ugyanúgy nem jött fel, mint előtte, új rugóval, új munkahengerrel.
Tegnap lecsekkoltam egy másik 156-ost, összehasonlítva az abban lévő rugó elhelyezkedését. Teljesen máshol, teljesen máshogy. Aztán kipattintva látszott a valódi helye. Befeszegettem a helyére, így most teljesen feltolja a pedált. Elég idióta egy megoldás ez.

Ma kicseréltük a gyertyákat. Igaziból, amióta nálam van az autó, még nem voltak cserélve, így eléggé időszerű volt.
A 2. 3. hengernél úsztak az olajban.
A csere után visszajött az ereje, a rángatás elmúlt, más lett a hangja is, sokkal kiegyensúlyozottabb.
Később kiderül, hogy visszajön-e a rángatás, az olajszivárgástól vagy nem. Remélhetőleg a régi szelepfedél miatt köpte tele olajjal a gyertyákat. A fedél ki lett cserélve, a gyertyák nem.
A szerelésért köszönet Gregory33nak.