Coyote - főkép
>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-10-27

KUL-on ismerkedtem meg vele mikor Tedi a belépésnél a kezembe nyomta. Gondoltam ez is csak egy sima pillanat ragasztó, majd be is vágtam a könyöklő tárolójának mélyére. Aztán nemrég mikor a vezeték gondom orvosoltuk a kalaptartó leszedésénél az egyik fül ami bepattan az üveg alá eltört. Vagyis inkább el fáradt a gyári viasz szerű tagasztó, de a lényeg, hogy na.....
Szóval gondoltam egyett és elővettem a Gorillát. Elolvastam a használati utmutatót majd azok szerint cselekedve meg ragasztottam. Nem fűztem hozzá tul sok bizalmat mert salódtam már eleget ezekben a hiper szuper ragasztókban.
Aztán ahogy telt múlt az idő egyszer csak rá néztem vajon meg e ragadt már. Na itt ért az első meglepi. Az eddig áttetsző anyag színe és állaga is meg változott.
Színe sárga lett és amolyan púrhabos jellegű lett az állaga.
És a ragasztás erősége........ gyakorlatilag gyári minőségű, ha nem jobb.
Szoval kellemes csalódás lett belőle, végre egy valóban jó minőségű és használható ragasztó. Azt hiszem Gorilla párti leszek :-)

Köszönöm Gorilla Glue :-)))))

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-10-27

Ez egy hosszú történet......

Valahogy úgy kezdődött, hogy már magam sem tudom. Fel tűnt egyszer csak, hogy hátul nincs tolató fény. Nosza rajta cseréljünk izzót, hát nem jött be. Következett a tolató lámpa kapcsoló cseréje, hát ez sem hozta meg a várva várt javulást, bár nem bántam mert a régi már nagyon kuka érett volt. Ezután jött a következő gond.....
Hazafele a melóból a kapcsoló csere után el füstölt egy 15 A-res bizti ami a világításért felel. Ezután kiderült, hogy hátul össze van égve a vezeték ami a kalaptartó alol megy hátra a lámpákig. Na sebaj, Kazes pajtinak köszönhető meg ismertem egy remek embert, Peti az ÉRDI autobontóbol. Ami nála nincs az nincs is :-) szóval kértem tőle egy hatsó kábel köteget hogy majd jol kicserélem aztán lesz majd öröm és bódottá. Persze hogy nem lett.....
A M.É.Z alkalmával kiderült, nagyobb a gond mit hittem. Nem csak a köteg égett szét, de a csatlakozó is össze olvadt és még egy kicsit tovább is.
Nosza rajta beszéltem Kazes pajtival, hogy valamikor legyen oly kedves és csinálja meg mert hogy neki arany keze van ezen munkákhoz. Pont kapóra jött egy kis betegség így lett egy kis szabadbidőm és átugortam hozzá, majd onnan Petihez az ÉRDI minden van bontóba. Kaptam egy csatit, és ha már ott voltam beszereztem egy bal hátsó ajtózár szerkezetet is plusz kaptam ajcsiba 5 db krómkarikás szellőzőt csak mert ez a Peti gyerek csupa szív ember. Egy kis beszélgetés után vissza tértünk a szereléshez. Először az ajtó zárjának a cseréjét ejtettük meg, majd kapott egy kis kenést az ablakemelő szerkezet így már szépen jár fel le az ablak :-)
Ezután jöt az hogy Kazes szépen el kezdte egymás után össze forasztani és zsugor csővel megerősíteni a vezetékeket.
Közben kitaláltam, hogy ha már meg kentük a jobb oldali ablakemelőt akkor miért ne tenném meg a másikkal is. Hipp-Hopp lekaptam az ajtó burkolatot majd...... jött a fekete leves. A szerkezet megsemmisült mert az idő vasfoga jól meg rágta. Fel hívtam hát azt az embert akinél az is van ami nem létezik, Petit az ÉRDI bontóst. Mondta, hogy kedvezményes áron ad nekem egyet. Kocsiba pattantunk és Kazes pajti 146 TD-ja csak úgy repített minket. Megérkezve egy kis kutakodás után egyszer csak a láda aljáról előkerült egy nekem való darab. Szuper, végre mehetünk. Csak hogy nem olyan könnyű el jönni onnan....
Ujabb jókedvű beszélgetésbe keveredtünk minek a vége az lett hogy megint kaptam ajándékot :-) 10 darab rizsszem izzót. Imádom ezt az embert. Veszel valamit és kapsz valami ajcsit :-D
Vissza érkezve neki láttam hogy a javítás után össze rakjam a kocsit. Eközben szinte észre vétlenül Kazes be is szerelte az ablakemelő szerkezetet. Sorra épültek vissza a lebontott elemek a helyükre aztán egyszer csak tadááámmmmm. Kész lett minden. Kapcsólók, vezetékek, ajtozár szerkezet, ablakemelő szerkezet mind mind a helyén. Jupppyyyyy
Jöhet a próba. Nesze neked, megint egy komplikésön. Lemerült az akksi :-( jöhet a töltés, aztán a bikázás, végül pedig a behuzás. És lőn világosság indul a paripa :-)
És egy ujjabb gond :-( világit a tolatólámpa folyamatosan illetve a tompított is hiába kapcsolom le. Na de már indulni kéne haza me má este van. Úgy döntöttem kiveszem az izzókat. Majd másnap neki látok a hiba keresésnek. Rövid búcsúzás Kazes pajtitól és családjától aztán irány haza.

Cserélt alkatrészek:
- jobb oldali hátsó ablakemelő szerkezet
- bal oldali hátsó ajtózár szerkezet
- kalap tartó alatti csatlakozó
- csomagtartóban lévő kábel köteg csere

Köszönet nekik:
- az arany kezű mindenhez értő Kazes
- akinél az is van ami nem is létezik, Peti az ÉRDI bontós
- és a ház asszonya aki gondolt ránk egy kis mézes meleg teával és némi zsíros kenyérrel lila hagymával Erika

Képek hamarosan.......

>> EseményAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-10-22

Nos, ez is el jött :-) mai nap meg tartottuk a Mendei Évad Záró találkozót. Mint mindíg megint össze gyűlt a kemény mag Kazes, Jorjie, Csongi és Én :-D
Jövetelüket megelőzte nálunk egy kis hajnali tyúkvágás (14db)
Ezek közül került ki az ebédnek való is ami finon házi csirke paprikás volt nokedlivel, palacsintával. A találkozó szokás szerint egy kis üdvözlő üdítővel indul, majd ahogy az lenni szokott nálunk, folytattuk egy kis szereléssel.
Csongi barátunknak bekerült a hifi a paripába Jorjie jóvoltából.
Majd Kazes barátunk az én kis autóm próbálta meg orvosolni, de sajnos nem tudtuk, de majd hétfőn...........
Ahogy telt az idő lassan el készült az ebéd is melyhez a hölgyek szolgáltatták a finon nokedlit majd utána a finom palacsintát. Ebéd után befejeztük a végső simításokat a kocsin és a csipet csapat elindult hazafele, kivéve Jorjie-it aki a sok serital és különböző gyümölcs párlat elfogyasztása után inkáb nálunk maradt.
Remélem mindenki jól érezte magát......
Köszönet a hölgyeknek és uraknak és a gyerekeknek akik jelenlétükkel megtiszteltek és el jöttek.
Gyerekek: Tira, Kis Zozó
Hölgyek: Barbi, Erika, Tündi
Fiúk: Kazes, Jorjie, Csongi

Legközelebb találkozunk a disznóvágáson ;-)

 
>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-10-19

A mai nap fény derült miért nem megy a világítás hátul.
Össze éget a vezeték a kötegben. Remélem holnap a fiúk sikeresen fogják tudni orvosolni a gondomat a szervízben.....
:-)

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-10-19

A mai nap kicserélődött eme alkatrész. Valami oknál fogva egyik pillanatról a másikra nem akart világítani a lámpa hátul. Izzókat kicseréltem, hátha.... Ezután jött a kapcsoló csere, hátha.... Egyik megoldás sem vált be sajnos. Aztán egy véletlen mozdulat után megvilágosodta :-) a hátsó csomagtér ajtóban elszakadt egy vezeték és ennek okán össze olvadt a többi is :-(
Hát ez van.... Holnap vezetékek javítása lesz a projekt aztán reméljük rendbe lesz minden......

Tolatólámpa kapcsoló: FACET 2000Ft

 
>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-27

El jött ez a pillanat is..... A kis drágám ma meg kapta a kötelező vérátömleaztést és a tisztitó szervek cseréjét.
Olaj csere elött kapott még egy flakon Liqui Moly motor mosó folyadékot is, hogy egy kicsit tisztább legyen a motor. Ártani nem árt....
Cserélt alkatrészek:
- Motor olaj
- Olajszűrő
- Levegő szűrő
- Pollen szűrő
- Gázolaj szűrő
- Olaj leeresztő csavar

KM: 280917

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-20

A turbó tisztítás közben a szét szedés folyamatában sajnálatos módon tönkre ment ez az alkatrész. Gondolom az idő vasfoga meg rágcsálta. Hiába Kazes barátom gyors elsősegély nyújtásának az alkatrész 2016.09.17-én el távozott az autó alkatrészek örök mezejére :-(

A mai napon eme alkatrész kicserélődött egy vadi újra.
Pierburg nevezetű szelep került bele me ez jófajta :-)
De, legalább féláron juthattam hozzá :-)

A beszeréls után a check lámpa is kialudt és hazafele itt ott egy kis tesztre is sor került. Persze a rend éber őreit azért el kerültem. Most hogy tiszta a turbó és új a szelep érezhető lett a változás a dinamikában. Bár a megtorpanás még mindíg elő jön. Szóval ez a hiba még nyomozásra vár......

Pierburg szelep: 16.000 ft
Km: 280.587

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-18

Hosszas egyeztetés után a 4 jóbarát el határozta, hogy újra találkoznak.
Kazes, Csongi, Jorjie és jómagam. Ismét el látogattunk Téténybe Kazes barátunkhoz egy kis kerti partyval egybe kötött szervízre. Mivel mostanában rendetlenkedett a túrbóm meg kértem a fiúkat legyenek segítségemre ennek orvosolásában.
Szombat reggel a csapat nyagyja már korán reggel össze gyűlt az érdi piacon, hogy pár lángos és némi sör mellett el kezdjék a napot. Jómagam sajnos nem lehettem ott mivel itthoni reggeli teendőim sajnos nem engedték, így sajnos csak 10 óra után értem oda. Bár a fiúk még a piacról tartottak haza fele mikorra oda értem, de meg vártam őket.
A nagy örömben és üdvözlésben gyorsan leszaladt pár gyümölcs párlat.
Ezután neki álltunk a munkának. mivel még nem csináltunk még ilyet sokszor kellett megállni egy kis tanácskozásra. ilyenkor valahogyan mindig a kezünkbe került egy-egy üveg finom csiki sör :-)
A sok pihenőt látván Jorjie úgy itélte meg, hogy a csapat fáradt, így aztán magára vette a nemes feladatot, hogy levegye a terhet rólunk és el ment, hogy kipihenje azt :-D bár ez a hétvége folyamán sokszor előfordult még....
mindeközben Kazes neki látott hogy el készítse a csapat éhségét elmulasztó bográcsban készült szalonnás, tojásos lecsónak ami elkészültével el is fogyasztódott és nagyon ízletes lett :-D
nagy nagy munka és szenvedés után végre csak le került az a túrbócska. Gyorsan neki is álltam a tisztításnak. Vettem egy flakon Winns Turbo Cleanert ami nagyon hatásos szer a megbontás nélküli turbó tisztításnak. Mivel közben ránk esteledett és az eső is el kezdett esni úgy határozott a csapat, hogy ideje befejezni a munkát és átadni magunkat a beszélgetés és üditőzés élményének.
Elpakoltuk a szerszámokat el raktuk aludni az autót és az est hátralévő részében élveztük egymás társaságát. Sajnos Csonginak és kedves Feleségének haza kellett menniük amit nagyon sajnáltunk.
Másnap kora reggel a csapat újra neki látott a munkának. A reggeli teendők elvégaztével Jorjie úgy határozott, hogy a még kicsit álmos és fáradt csapat helyett megint magára vállalja a nemes és nehéz feladatot, hogy kipihenje a fáradságot :-D
Így hát Kazes barátommal neki álltunk, hogy össze szereljük a paripár. Első körben minden egyes darabot át/el mostam benzinben. Turbó, csavarok, alátétek, takaró lemez és kitudja még mennyi mindent........
Délben aztán Jorjie is el hagyta a helyszínt mert hívta őt a munka :-( elköszöntünk egymástó és útnak eresztettük.
Folytatódjon a munka.....
Sajnos nem ment minden olyan jól ahogy terveztük. A turbónyomás szabályzó szelep egyik kis része ugyanis megadta magát és el tört. Kazes próbálta meg menteni és úgy tűnt sikerül is neki ám a beszerelésnél sajnos végleg meg adta magát :-(
miután minden a helyére került és végeztünk mi is el köszöntünk egymástól és óvatosan nyugdíjas tempóban elindultunk hazafelé. Az autó érezhetően jobb volt, szebb lett a hangja és bár nem tudtam rendes kipróbálni mégis érezhető volt a változás rajta.

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Egy újabb remek és nagyszerű találkozón vehettem részt. Csodás hangulat, remek barátok... Így jellemezném a II. T.C találkozót.
legközelebb nálam talizunk barátaim ;-)

KM: 280.511

>> EseményAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-06

Nos, nemrég el veszítettem a szüzességem :-) sok év után végre eljutottam a Gyöngyösi talira.
Végre vasárnap reggel...Indulunk.... Tomi barátommal meg beszéltük, hogy össze futunk Sülysápon a kagylós kúton és onnan indulunk tovább. Előtte egy kávé, gyors autó mutogatósdi aztán irány Hatvan. Szép könnyű volt az út. Hatvanban aztán félre álltunk, hogy bevárjuk Kazes és a Csongi családot. A nagy várakozás közben aztán fel tűnt egy csodás 146. Intettünk neki ahogy el ment mellettünk jó Alfás révén, majd ahogy el haladt mellettünk hirtelen lefékezett majd meg fordult és leparkolt mellettünk Kau kolléga. Egy kis eszme csere után lassan befutott Kazes is az ő 146-val. Irány hát Gyöngyös....
Megérkezve Gyöngyösre még beugrottunk egy gyors autó kozmetikára aztán el foglaltuk a helyünket a parkolóban. Csodás volt ennyi szép autót látni egy helyen. Gyorsan letudtuk a kötelező köszönést az ismerősöknek és az ismeretlen barátoknak. Majd nyál csorgatva meg álltam a csodaszép Oldtimer autók előtt és félig könnyes szemmel csodáltam őket. Gt csodaszép 33-asa mellett is elidőztem egy kicsit mert megérdemelte. Miután Jorjie főszervező dinnye mester közölte, hogy sajna de az ebéd technikai okokból el marad gyors látogatást tettünk a hiper tacskóba, hogy némi enni valót vegyünk magunkhoz.
Aztán irány az adrenalin park.
Ki gördültek szépen sorban az autók a parkolóból és elindultunk. csodás "kis" konvoj alakult ki, szép hosszú kígyó módjára tekergő alakzatban.
A park csodás volt. El foglaltuk a helyünket majd ahogy kell birtokba vettük aztat. Amit lehetett kipróbáltunk, meg néztük. Közben jókat beszélgettünk mindenkivel akivel csak lehetett. Majd egyszer csak oda keveredtem GT mester asztalához és mint egy gyerek a cukorka boltban ott is ragadtam. Végig túrtam a matricás dobozt vagy 10-szer és végül is boldogságban örömmel távoztam miután sikerült beszereznem a kígyót és egy másik matricát a kocsi farára. Bár mindig veszek matricákat azok valahogy sosem kerülnek fel az autóra :-D
A nap végén búcsút vettünk a még ott maradt pár barátunktól és a parktól.
Haza felé még meg álltunk a Horti Rém rendes Jorjie-nál ahol........Na de ezt már tudjátok Kazes barátom blogjából is :-D

Pár kép a taliról

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos meg volt a teszt út az EGR tisztítás után.
Érezhetően jobban megy a paripa, bár volt egy nagyobbacska korom felhő mögöttem egy darabig, kicsit aggodtam is, de aztán abba maradt szerencsére.
A teszt út során üzem meleg motorral 220-nál sajnos be kellett fejezzem a gyorsítást mert elfogyott az út előlem. Viszont nagyon élveztem azt a röpke 8 km-nyi távot hazáig ezzel a tempóval :-)
Remélem egy darabig tiszta marad az egér :-)