Blog >> egr

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-12-14

Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.

Album...

Furcsállottam, hogy a turbonyomás-mutató 0,2 baron van gyújtásnál illetve üresben. Topikban azt a javaslatot kaptam, hogy tisztítsam meg a MAP szenzort.
Ha már a MAP-nak neki estünk, akkor az EGR-re is ránéztünk. Előző tulaj még 2013-ban cserélte, mert 2000 körül erőtlen volt az autó.
A MAP csúnya volt, viszont az EGR az kifejezetten jó állapotban volt.
Sajnos/nem sajnos 0,2 bar maradt a mutató és Torque program szerint is a nyomás, viszont Shadin azt írta, hogy valamely autóknál ez ilyen.

Továbbá a burkolat levétele után szembesültünk azzal, hogy szinte az összes bilincset érdemes lenne kicserélni ami megtalálható a motortérben, mert látszik, hogy könnyezik jópár helyen. Olajfolyás eddig nem volt, legalábbis az eddig megtett 500 km alatt a computer nem mutatta volna, hogy kevesebb lenne benne.

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2016-10-03

Hétvégén volt egy kis időm és mivel az időjárás is szép volt szétszedtem az EGR szelepet, hogy kitakarítsam. Mikor levettem a helyéről, akkor szembesültem vele, hogy a pillangószelep háza is elég cudarul néz ki.
Úgy döntöttem, hogy lefalatom a szelepet. Annak idején a 156-nál is megcsináltam és ott is jó tapasztalatom volt.
El se merem képzelni, hogy a szívósorba micsoda lerakódás lehet, de az majd egy másik történet lesz. :-)

Segítségemre voltak:
- Hideg zsíroldó
- Féktisztító
- WD40
- Víz
- és nyers erő

km állás: 183.900km

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-09-27

Mivel már nagyon zavart az, hogy a cooler csövön és a pillangó szelepnél is olajpárás volt minden,és amúgy is amit már ki sza..tam újból nem eszem meg én sem alapon rendeltem egy kartergáz lecsapatót ami tegnap meg is jött, így beszereltük a kollégámmal.Teljesen ki iktattuk, hogy nem tolja vissza még azt a gőzt se ami már elvileg tisztább, csak a tartájon keresztül keringjen ne a levegőbe meg a kocsi alá tolja ki a gázt.Az EGR-t meg hamár szétszedtük semmiből nem tartott le falazni én mind a két ágánál megcsináltam, hogy a szelepbe se tolja bele, mert semmi baja nem volt és nem akartam, hogy teljesen elkormolja. Aztán munka közben arra lettem figyelmes, hogy a felső motor támasztó alsó szilentje teljesen kiszakadt, így gyorsan rendeltem egyet amivel orvosoltam a hibát.

>> Tuning és extrarbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2016-07-28

Tomchip70 fórumtárs segítségét igénybe véve ki lett írva az EGR és kapott egy optimalizálást az autó (1,2-ről 1,4-re emelt turbónyomás és hozzá állított üzemanyag). Sokkal rugalmasabb lett alacsony fordulaton, nem füstöl (ez fontos szempont volt) és nem fogy ki a szuflából fent sem. Kb 160 ló lett így a karámban és 350 nyúlmókus.

Ezek a pluszok elegek voltak ahhoz, hogy (ismét) elinduljak a lejtőn, úgyhogy folytatása következik, 2-3 éven belül 220 ló a cél, füstmentesen, Q2 diffivel és sportfutóművel, valamint komolyabb fékkel.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-09-02

Ma kiiktatásra (lefalazásra) került az EGR.

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos meg volt a teszt út az EGR tisztítás után.
Érezhetően jobban megy a paripa, bár volt egy nagyobbacska korom felhő mögöttem egy darabig, kicsit aggodtam is, de aztán abba maradt szerencsére.
A teszt út során üzem meleg motorral 220-nál sajnos be kellett fejezzem a gyorsítást mert elfogyott az út előlem. Viszont nagyon élveztem azt a röpke 8 km-nyi távot hazáig ezzel a tempóval :-)
Remélem egy darabig tiszta marad az egér :-)

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos, végre eljött az idő nálam is, hogy neki essek ennek az utálatos alkatrésznek a tisztításához. Utána olvastam sok blogban itt az Amorén mi ennek a menete.
Jelentem, kész lett..... Bár azt olvastam, hogy könnyű művelet lesz, hát nekem azért nem volt az :-)
Na sebaj, majd a kövi könnyebb lesz mert már tudom mit hogyan kell :-)
Sajna a nagy izgalomban el felejtettem képet csinálni hogyan is nézett ki, de aki már csinálta az tudja.
Nem mellesleg hamár EGR szelep, akkor a pillangó szelepet is leszedtem és azt is kipucoltam.

Hozzá valók:
- egy flakon féktisztító (had menjen neki :-) )
- fél flakon hideg zsíroldó ( well done )
- és egy kis benzin

Kiváncsi leszek hogy fog muzsikáli most az autó és mennyire lesz észre vehető. Azt olvastam, hogy sokkal jobb lesz... Na majd kiderül :-)

Km óra állás: 279.416

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2016-08-19

Glow Plugs Not Available üzenet --> Izzítógyertya csere (NGK)
EGR megszorult P0401 többszöri tisztítás után sem akart megjavulni, a tengely is nyitva szorult meg és amúgy sem tartom jó dolognak, hogy a kipuff gáz visszafele jöjjön így eljött az idő,hogy kiírassam a programból és ha már hozzányúltunk kapott egy kis okosítás.
A végeredmény nincs Have engine check üzi és nem villog az izzítás + elég jól megy. :)
KM: 123489

Az ismert típushiba megelőzéseként az EGR hűtő fedél (+vákuumtartály) és tömítések cseréje (71772987).

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulietta/421625-can-any-one-tell-me-what-this-is-2.html#post6789562

http://www.insigniaclub.hu/smf/index.php?topic=82.0

80900 km
(Nem szivárgott, a tömítések rendben voltak.)