Tagok >> frusciante >> Blog
Első kép profi ledugózás, második kép öszterrájhise sájszeráj árbájt....
Ma reggel nekiláttunk a szívósor leszedésnek.... Úgy látszik, hogy sógoréknál is féltek a lapátkáktól, vagy bemászott nekik esetleg egy.... Mindenesetre a lapátkák le voltak szedve, viszont ahogy megnéztük pancser módon a lapátkák tengelyeit bennehagyták és 2 tengely mellett ki is fújt a szívósor.... Betesszük hát amit vettem ez profi módon van lefalazva, ebből a tengelyek sem eshetnek be.... Holnapra leszünk kész, majd teszek fel képet a leszedett szívósorról, illetve le fogom falazni azt is ugyanúgy mint ahogy az van amit berakunk és lesz egy eladó befalazott szívósorom is... Mindenesetre jó hír, h nem lesz se gyengébb a kocsi és nem fog enni se többet, sőt szerintem mivel ez a szívósor nem fúj ki lehet kicsit jobb is lesz a helyzet... Így viszont nem szedem ki a dpfet és lehet az egr-t sem...
Mániás lettem... Tegnap este miután hazaértem mire észbe kaptam már be is volt dugva a kábel a vasba és azt vettem észre, h megint a dpf adatait fürkészem.... Kezdek megkattani tőle... Holnap nekiállunk a szívósor cserének reggel még egy utolsó közös utunk lesz a lapátkákkal... Kíváncsi leszek után mennyivel lesz gyengébb 2.500as fordulatig...
Csináltam néhány képet, h megmutassam az eltéréseket a műanyag marelli és a fém piersburg szívósor közt. Az enyértelműeken kívül... A tömítések sem kompatibilisek... Sajnos
A legnagyobb eltérés az, h ennek nem szabályos kör a nagyobb szívó nyílása
1.
A szervízmúlt.
A Kelet Pestnél nagy nehezen lekérdezték nekem a szervízmúltját. Kiderült, h 2009/10Ben volt 54.000 a kocsiban. Ez alapján teljesen valós a km állásom. Magyarországra 2014ben érkezett 146.000el, tehát az első 3 évben futott. 54.000 et az utána lévő 5 évben 92.000et, a Magyarországi futást, pedig már korábban lekértem és fel is töltöttem ide... Nagyon megnyugodtam, h igaza volt Szamosiéknak és tényleg nem volt tekerve az óra...
2. Szívósor.
Ha az embernek és a kocsijának semmi baja, akkor mit csinál az ember keres valamit amire költhet....
A szívósor semmilyen hibát nem ad nem fúj ki, rendesen nyit, nem esett le egy lapátka sem, viszont félek ettől az opciótól, ezért kitaláltam, h leszedjük és megnézzük és ha már leszedjük cseréljük is, lehetőleg gyárira... Itt kezdődtek a gondok, alvázszám alapján a fém piersburg szívósort írja a bárdi, a Fiat eper, de még a Kelet Pesti márkaszervízben is sőt Erhardt is ez találták hozzá, csakhogy ezen magnetti marelli van a műanyag... Trencsikék találtak ilyet 150.000 ért.. Kedvezményesen. Teli ára swag 214.000 magnetti marelli 254.000....A fém piersburg 63.000.... ( nem tudom mot tud a műanyag h 4x annyiba kerül... ) Lementem Gödöllőre egy szívósor specialistához vettem tőle egyet aminek a lapátkáit kiszedte és ledugózta.... (ő is azt mondta, h ez ritkább mint a piersburg, ő eddig 254 piersburgot ujjított fel ilyen magnettiből eddig 3 járt nála) Így ez a megoldás vár a kocsira...
Egyébként az Alfa Fiat kelet pestet senkinek sem ajánlom, azon kívül hogy lekezelőek még hülyék is......
Azt mondta a nagy okos munkafelvevő, h biztos motort cseréltek a kocsimban azért nem a fém szívósor van rajta, mert ezt nem gyártották azzal.... :) hát mondom kurva jó
Ma elvittem Maglódra a vasat ahonnan vettem az új gumikat mert 130 túl felfele remegett a kormány.. Rossz volt a centír ingyen kijavították és ha már ott voltam beállítottuk a futóművet és a fényszórókat.
Pár dolgot össze írok, csak h legyen min szörnyülködni....
2017.11.30:
Króm tükrök:15.000
2018. 2.
Ti felnik + új SAVA UHP 2 nyári:182.000
Átnéztük a kicsit tetőtől talpig... Alul egy két helyen keledzik a rozsda... Szerkezetileg kifogástalan motor váltó futómű ✅. Kiolvastuk a fejit. Vásárláskor vittem magammal rétegvastagságmérőt, lemértem minden elemet 98-127 közt volt végig., de azért Szamosiék is rámértek, végig gyári festés, szerintük sem volt törve sehol! Gyári a feje nem volt mókolva hibakódmentes. A két mester szétdícsérte, szerintük kimegy a világból, hát legyen igazuk.
Nekiáltam befejezni a hátsó fékmunkahengerek felújítását. Nagyon jó sikerült. Átmostam az olajat is. Összes gumi cserélve dugattyúk is.
A hátsó dobom kezd rozsdásodni elég csúnyán nézett ki, így le rozsdamaróztam aztán kapott hőálló ezüst festéket. Nem olyan mint ha gyári új lenne, de sokkal jobb mintha hagytam volna.
Tegnap miután megnéztem kerékcseréléskor a hátsó fékbetéteket úgy gondoltam, h cserélem őket... Még decemberben megvettem a textar szettet előre hátra, de akkor még nagyon jó állapotban voltak felesleges lett volna cserélni, mivel most láttam, h csereérett igaz csak a bal oldalt néztem meg nekiáltam.. A jobb oldallal kezdtem és meglepődve tapasztaltam, h a betétek meg kB 50-60% osak... Sebaj gondoltam hamár belefogtam.... Betét behelyezés közben észrevettem, h nem akar bemenni az új...?? Na mondom mivaaan? Hát eléggé szarrá volt rohadva a betéttartó része így lekerült és eszembe jutott, h tavaj a benzines hátsó betét cseréi közben is voltak gondok aminek a végén rendelhettem komplett féknyerget (a kis leeresztő csavar belerohadt és sehogy nem jött ki) na mondom majd annak a konzolját felteszem.... Fel is került betét bepattan király... Jobb oldal láttam, h a belső betét szinte zéró a külső meg 50%OS... Na megint belenyúltam vmibe... A benzinesnek már rohadt be a fékmunkahengere, de akkor mindkét betét megégett... Na sebaj bárdi munkahenger felújjító készlet dugattyúval. ha már megvettem minden gumi alkatrészt illetve a dugattyút is cseréltem, illetve vettem fékolajat azt is átmostam a bal hátsó leeresztőnél a rendszert hétfőn folytatom a többinél is. A fék most pihe puha...
Textar betétek
Textar fékolaj
Hátsó fékmunkahenger felújító készlet dugattyúval
0
294
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Virtuális Romeo
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Coffee - Minden ami kávé
- Erőforrás alternativák
- Selénia Rally - 2023. m...