Tagok >> GT Ɨ|ѯ >> 155 Q4 2.0i 16V Turbo >> Blog
- Típus:155 Q4 2.0i 16V Turbo
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:Nero 601
Tavaly ősszel vettem 1 Gtv hátsó fék párat.festve volt meg ilyenek de pár helyen pattogott le a festék, stb.
Szétkaptam és több lépésben készült el, de megérte:-)
Homokfújva, horgany alapozva lett majd 3 réteg festék és 1 réteg lakk.
Tavasszal az elsőkkel együtt mennek a helyükre.
Nem vártam tovább ma felgumizták a 17-es Speedline-okat és mentek fel a papucsok.Középtakarók még a fényezőnél.
Hát azért tecc nagyon:-)
Mivel téli álmon a legenda úgy döntöttem, hogy kipróbálom a VTN fóliát a motortérben.
Pécsre postáztam 06-án, tegnap meg visszajött a cucc készen.
Karcmentesen, lakkozva ahogy hirdeti a cég.
Nagyon korrekt a mester, ajánlom mindenkinek!
( VTN Pécs autó-motor design )
Délelőtt óvatosan visszaszereltem mindent a helyére, pár csavart kicseréltem újra, meg takarítottam 1 kicsit apró helyeket, aztán pöcc-röff és szólt is a muzsika:-)
Talán megkockáztathatom azt a kijelentést, hogy ez a motortér nem sűrűn fordul elő...:-)
Elkészült, kész,szép, megy majd gumizásra.
( teljes felújítás, fényezés, lakkozás, görgőztetni nem kellett:-)
Ma hívott a Mester, hogy kész a maradék:-)
Ezzel a lendülettel már mentem is érte, hát mit is modjak, egyszerűen zseniális munka és kivitelezés.Arany kezek között készült.A oszlop kompletten és a 4 ajtóbehúzó fogók kapták meg méltó borításukat.
Bonrath egykaros ablaktörlő szerkezet, Bosch motorral beműtve,
Nem hagyott nyugodni ezért ma szétkaptam a cuccot utoljára:-)
A tartólemezből ki kellett vágni felül és oldalt 2cm-t, lefújtam, éleket levédő szalagoztam és láss csodát befért!!( A mechanika tartólemezénél meg szintén egy másik lyukat kellett fúrni .)
2óra elment vele, az Uno elektronikát és mechanikát és motort ezáltal nyugdíjaztam is.Ami eladóvá válik ezáltal, szigorúan anyagárban.
A kar holnap kap egy 52,5 cm-es lapátot és végre kész.
Tökéletesen működik de Jürgen azért lehetne precízebb 2cm-rel......ha már egyszer típushoz gyárt le valamit.
Ma végre kész:-)
Minden elektronika át és bekötve, relék 2db és egy dióda is ami az egyik powert egyirányúsítja, leszigetelgettem mindent, rögzítve és működik!:-)
Jó kis lego volt...
Csináltam még eső és víz elleni védelmet is illetve az Uno kar csavartakarója lekarbonfóliázva mert volt egy kis repedés rajta, a rácsban a másik törlő ledugózva.
Majd kap 1 új 50cm-es lapátot mert ez csak 45cm-es.
A Bonrath kar és mechanika meg pihen a garázsban....De szétfogom szedni atomjaira és megcsinálom, olyan nincs, hogy nem lehetséges a 155-höz gyártott mechanikát belefaragni....:-)
Nem egyszerű ám az élet ha precíz német teknikával dolgozik az ember:-(
Egy kicsit sikerült előrelépni, de még kell egy kicsi a Ziel-hez:-)
Fiat Uno ablaktörlőmotor beszerezve, letakarítottam,szétszedtem full majd össze, ez Magnetti Marelli - tehát : tuti!
Tartókonzolokat legyártottam, festettem fúrtam faragtam, kész.
Autóvillamosságis Mester ma 2x volt hát nem olyan pikk-pakk ám a bekötés...miért is lenne?
Az Uno motoron a végálláskapcsoló elektronika a motornál van az 55-ben meg a relé chipje végzi, dejóóóóóóóó....
Behúztam ma pár vezetéket de már szétbontottunk mindent mire a szikra végre kipattant és nem is oly vészes a megoldás.
2 db vezetékkel kijöttem a motortérbe-blankol,forraszt,szigetel-( még jó, hogy reggel 4-et meg behúztam..) a kormánykapcsolótól ami ad testet.Relé kiugrott most az nem fog dolgozni.
A kijövő 2 testvezetékre ráfaragunk 2db 4lábas relét ami majd fordít a kockán és máris power lesz a madzagok végén, na ez kell az Uno motorjának, innen már gyerekjáték lesz a vége.( Remélem...:-DD)
De, hogy ma sem telt el a német teknika miatti svájze párszor...természetesen a Bonrath kar racsnija kb 2tized mm-rel vastagabb mint a motoron a tengely...nehogy már jól érezzem magam...ezért A:vagy megy fel az Uno kar vagy abból kivágom a felfekvő részt és B: a Bonrath kar közepét kifúrom majd ezt bele, pötty hegesztés és akkor kompatibilisság hegy.Nem egyszerű ez a ' precíz ' tipus specifikus cucc.
Kicseréltük az üza szűrőt is, köszi : Buddha cartárs, természetesen alu tömítésekkel a réz meg maradt a csomagban:-)A kivett szűrő még a gyári!! volt, 20 év nem rossz...pikk-pakk tuti lett.Megkergettem a ménest hazafelé..nagyon brutális:-)