A szép időre való tekintettel, megsétáltattam a bestiát, majd mosás következett és a téli álom.
km állás: 196.411km
Már nagyon csere érett volt a kuplung a kocsiban. A sebességet szépen vette, viszont kettesbe nagyobb gázadásnál meg-meg csúszott, illetve a kettőstömegű lendkeréknek is volt már hangja. Némi utána olvasással kiderült, hogy a 3.2 GTA motorban normál egytömegű lendkerék van, szemben az én AR16105 motorkódú motorommal. Szóval még korábban beszereztem egy 3.2 motorból egy lendkereket és a hozzá való kuplung szerkezetet. A lendkerék meg lett síkolva, így már mehetett is fel a helyére. Nade ne szaladjunk ennyire előre. Ugye elkerülhetetlen egy kuplungozáskor a váltó levétele :-) :-) Namost ehhez le kell szedni az önindítót is. Az önindító annyira "jó" helyen van, hogy szabad szemmel gyakorlatilag alig lehet látni. Ahhoz hogy levedd az önindítót, le kell venni a hátsó hengersor kupufogó leömlőjét. Ahhoz hogy a leömlő kiférjen a féltengelytől vagy a kormányműtől, le kell venni a kormányművet. Ahhoz hogy levedd a kormányművet, le kell venni a bölcsőt, ahhoz hogy levedd a bölcsőt....
Szóval a kocsi szétszedve, kuplung kicserélve. Volt itthon a bontott V6 motorrol két leömlőm, ami katalizátor mentes. Arra a döntésre jutottam, ha már így szét van szedve a kocsi, akkor "tungoljunk" is egy kicsit. Viszont ezekbe a leömlőkbe nincs hely lambdaszondának. Tetettem be furatot, megsíkolták a felfekvő felületet, illetve betekertem hővédő bandázzsak a két leömlőt. Viszont sajnos ezeknek a leömlőknek a lenti végén lévő csatlakozás teljesen más, mint a katalizátoros változaton, így a kupufogócsövet hozzá kellett alakítani. Majd elfelejtettem, hogy szétszedés közben kiderült, hogy a vízhűtőm alja teljesen elvált a hűtőtől, így azt is cserélni kellett. Szóval, új hűtő bent, új kipufogó fent, kuplung, váltó fent.
A végeredmény minden pénzt megért. A könnyebb lendkeréktől olyan lett a kocsi, mint egy láncfűrész. Nagyon jól veszi a fordulatot és a kipufogó miatt a hangja is nagyon baba lett.
Természetesen cserélve lett a váltóolaj, kuplung hidraulika olaj, hűtőfolyadék, illetve a motorolaj, az összes szűrővel.
Ha már emelőn volt az autó, kapott egy friss alváz és üregvédelmet. Néhány helyen volt rajta némi vakrozsda, de szinte újszerű a kocsi alja.
Km állás: 195.702km
Ciao Mito!
Ez egy gyors és rövid kapcsolat volt. Minden percét imádtam. A 155LE-s motor karakterisztikája nagyon passzol ehhez a kis kocsihoz. Viszont ez a kicsi-kocsi most új gazdira talált, remélem megfertőztem az alfa vírussal az új tulajt :-)
Az biztos, hogy egyszer még lesz egy ilyen kis gokartom.
Az autó megvételekor a két küszöb hátsó felénél némi rozsdafolt volt látható. Csak reménykedtem, hogy nincs átrohadva. :-) Fogtam a drórkorongot és nekiálltam. Szerencsére csak a festék alá jutott be a nedvesség és az tolta le magáról a fényezést. Felcsiszoltam, lekezeltem, rücsi, gitt, fényezés. Nem vagyok autófényező, de elfogadható lett a javítás. Mindenképp szebb, mint volt.
Ezzel egyidejűleg kifújtam üregvédővel a küszöböket. Illetve lefényeztem a kopott féknyegeket is.
Mióta megvettem az autót zavart, hogy a kormányközép nem középen volt és egy nagyon picit húzott az autó jobbra. Kértem időpontot futóműbeállításra. Ma meg is történt. A végeredmény tökéletes lett.
Km állás: 217.548 km
Egy számomra nagyon fontos extra hiányzott az autóból. Ez nem más mint a tempomat. Mióta megvan az autó keresesgélek olyan kormánykapcsolót, ami ugyanolyan mint az enyém (automata ablaktörlős és fényszórós) plusz rajta van a tempomat kar. Mostanra találtam. Megvettem, a csere nem nagy történet. Talán a légzsák kivétele a legnagyobb túra. Nem is értem miért nem lehet csavarral rögzíteni. 2db kis fül tartja a légzsákot a helyén, amit a kormányon alulról egy csavarhúzóval kell kipattintani, de úgy hogy nem látsz semmit belőle. Szóval csere meg olt, MES-ben engedélyezni kell, utána egy proxy sorbarendezés és már működik is.
Azt vettem észre. hogy nem mindig kapcsolódik be a tolatóradar és ezzel egyidejűleg a tolatólámpa sem működik.
Ki lett cserélve a tolatólámpa kapcsolója, ami a váltó elején van. Csak az akkumulátort kellett kivenni és máris hozzáférhetővé vált. Kb. 10perces művelet volt.
Km állás: 216.190km
A motortér burkolatot elrágta az idő, vagy valamilyen állat :-) Beszereztem egy újat, hogy ne kelljen szégyenkezni miatta.
Pisti barátom felhívta a figyelmemet, hogy ennek a motornak 2 pillanat alatt lehet "hülyegyerek" hangot csinálni. A gyári lefújó szelepről le kell kötni a csövezést, hogy ne a turbóhoz fújja vissza a levegőt, hanem a szabadba.
Nekem se kellett több, mondom legyen, csináljuk meg. Emlékeztem, hogy volt még otthon egy robogóra vásárolt direktszűrőm. Pont jó volt a méret. Felkerült a cső végére. Baromi jó hangja lett. :-D
Megejtettük az első kis szervizelés az autón.
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- Olaj (Motul (10W40)
- Főtengely szíjtárcsa
- Hosszbordásszíj + görgő
- Termosztát
Km állás: 213.420km
Néhány napra száműztem a GTV-t a garázsból, hogy foglalkozzhassak a kis zsebrakétával.
Először egy teljes belsőtakarítás jött, mert bármihez nyúltam koszos volt. Aztán jött egy kis tuning, mert az első lökös eléggé meg van sérülve (ehelyett majd be kell szerezzek egy bontott szép állapotút). Fekete gumis spray-vel lefújtam az alját. így kevésbé látszik, hogy nincs rajta festék. Száműztem a rendszámkereteket.
Végezetül még a Giuliettára vettem két QV emblémát, de arra sose került fel. Így hasznosítottam :-)
Na jöjjenek a tételek:
- jobb oldaloi küszöb végénél megindolt a rozsda. Ezzel tavasszal foglalkozni kell. ✓
- első lökhárító sérült
- motoros tükörbehajlás nehézkesen megy (szétszedve, takarítva, zsírozva) ✓
- a csomagtartó azt jelzi, hogy nyitva van (volt némi kábelszakadás az átvezetőben) ✓
- váltógomb csúnyán lekopva (gyári újra cserélve) ✓
- váltóbowden szorul
- a féknyergekről le van kopva a szép piros fényezés ✓
- motortérburkolatot megrágta valami (cserélve gyári újra) ✓
Szóval lesz mit csinálni rajta.
Km állás: 212.800km