Mutasd

>> Szerviz2008-11-17

Azt hiszem, ma végére értem a téli felkészítésnek. Úgy alakult hogy pont most érkezett el az olajcsere ideje is. Kb 2 hete kezdtem el, és máig fokozatosan, ahogy időm engedte, a következő dolgokat hajtottam végre:

-Légszűrő csere
-Pollenszűrő csere
-Motorolaj és motorolaj-szűrő csere (ebben csak közreműködtem:))
-Téli szélvédőmosó betöltése
-Utastér porszívózás
-Új gumiszőnyegek
-Téli kerékszett felszerelése
-Nyári kerékszett letakarítása

>> Szerviz2008-10-19

Az Amore-n sokan panaszkodnak arra, hogy 156-osukon a vezetőajtó nyitása után a nyitó gomb beragad, és csak kínlódások árán ugrik vissza a helyére. Ilyenkor mindenki WD40-et és zár olajozót ragad, de ez sem vezet eredményre.

Így jártam én is múlt héten. 10 és fél évig kibírta problémamentesen, de most eldobta magát. Gondolkodtam, hogy talán magát a zárat kéne lefújni, ami a B-oszlopon lévő kampóba akad be, de az sem segített, így végül elhatároztam, hogy ki fogom szedni a kilincset és megvizsgálom. Nagy kockázattal azért nem járt, mert nekem van itthon a lakásban egy kifogástalanul működő másik (dísztárgyként funkcionál), így ha máshogy nem sikerül, végül beszerelhettem volna azt.

Amikor a kilincs zárastul a kezemben volt, már egyből láttam, hogy a zár egy darabja rendellenesen becsúszik egy résbe, és ettől megszorul, nem jön vissza magától alaphelyzetbe. Gyorsan szétszedtem, és akkor láttam, hogy a zár körüli szigetelő gumigyűrű van elszakadva. A tartalék kilincsemről tudtam pótolni, és összerakás után már hibátlanul működött, pont mint régen.

A szétszerelés rávilágított arra, hogy a zárba, vagy köré fújt bármilyen csodaszer teljesen hatástalan, mert körbe van szigetelve a beázások elkerülése végett. Úgyhogy azt senki ne tegye, főleg azért, mert ha nincs szerencséje, a lecsurgó folyadék nyomot hagyhat a fényezésen is akár. Nincs mese, szét kell szedni, és egy bontott kilincsről áttenni a tömítő gyűrűt.

>> Egyéb2008-06-18

A kocsi ma kapta meg 2 évre a műszaki érvényességet és újabb 1 évre a zöldkártyát, valamint új forgalmit is ki kellett váltani, mert betelt a régi.

Mindezt nehézségek nélkül tette, pedig a Mozaik u. szigorú munkatársai mindent beleadtak, de nem találtak rajta fogást:). Egy héttel ezelőtt a fékrendszer kritikus részeit azért ki kellett cseréltetni: összes tárcsa+betét+fékcsövek+olaj. Elhasználódtak, ez nem ért hidegzuhanyként:).

Néztek károsanyag kibocsájtást, lengéscsillapítókat (amik még a gyáriak), futóművet, világítóberendezéseket, és különös gonddal a kisméretű matricarendszámba is próbáltak belekötni:).

>> Tuning és extra2008-04-09

Vettem bontóból jobbra és balra való levélfogót az ablaktörlő karok alá. 2001.02-től szerelik a 156-osokat ezekkel a módosított levélfogókkal, amiken van egy gumi csík is. Az én példányom egy 2005-ös évjáratú 156-ról való.

Azt várom tőlük, hogy a pollenszűrőt kevésbé hagyják majd szennyeződni mindenféle növényi származékokkal, és városi piszokkal.

>> Autóápolás2008-04-04

Végre eljött a tavasz, amit úgy vártam! Most áprilisban 10 éve hogy elkészült a szépségem,és ezt az alkalmat emlékezetessé kellett tenni.

Kapott 4 új 16"-os Selespeed felnit, 205/55 Dunlop SP Sport 01 gumikkal, amik még ideálisak budapesti használatra szerintem.

A belseje vegyszeresen ki lett takarítva teljesen, és a téli gumiszőnyegeket piros szegélyes, Alfa logos plüss szőnyegre cseréltem. Ezek most kerültek bele először.

Angliából sikerült olyan alfás kulcstartót hozatnom, ami tetszik is nekem (pontosan 6 éve nem láttam ilyet) és a fa mintázatú Meta autóriasztó távirányító is piros dobozos és Alfa logos lett!

Minden fantasztikusan jó lett. Olyan boldog vagyok:).

>> Egyéb2008-04-04

Ősszel úgy tűnt, elvállnak útjaink, de most már rájöttem, hogy igazságtalan voltam, és Nála jobbat keresve sem találhatnék. Ehhez persze ki kellett ábrándulnom hőn áhitott "ketteskéből". Amióta újra együtt vagyunk, végre felszállt a köd és hálás vagyok a sorsnak, hogy felnyitotta a szemem!

 
>> Szerviz2007-09-05

A diagnózis szerint a kocsi testét és lelkét nem gyötri betegség! A lambda szonda és a légmennyiség mérő is tökéletes, ami isteni csoda. Még a szerviz dolgozói is hitetlenkedve fogadták, de mindkét alkatrész gyári! Hibakódnak nyoma sincs:).

>> Szerviz2007-07-03

A pollenszűrő nevű intézmény nem egy bonyolult jószág, de azért érdemes cserélgetni minden ősszel, továbbá a magam részéről ajánlom, hogy a fölötte található esőelvezető csatornát is vegyétek ki és rendesen tisztítsátok át. Cserébe nem tömődik el és nem engedi befolyni az utastérbe az esővízet, sőt még az autómosó vízét sem!:) Az a lényeg, hogy az esőelvezetőtálcán nagyjából az autó hossztengelyének vonalában van egy lyuk, ami szintén könnyen eltömődik, úgyhogy azt is át kell bökni, hiszen voltaképpen ott távozna a víz. Én ma marokszámra emeltem ki a porból, falevélből, zsebpiszokból és egyéb apróságokból összeállt trutyit onnan a környékéről. Mivel ősszel nem volt szűrőcsere, most cseréltem azt is.

>> Autóápolás2007-07-03

Reggel elhoztam a kocsit a fényezőtől, akinél egy teljes gépi polírra fizettem be. Profi géppel, pasztával és új polírozó tárcsával, amire külön vártam, hogy tényleg tökéletes legyen. Az is lett. Úgy tükröződik, hogy ezután a motorháztető előtt fogok fésülködni:). (8000 ft)
Ez annyira elbűvölt, hogy nekiálltam egy alapos motormosásnak, ami a motortér minden szegletét érintette. Samponos vizet, féktisztító folyadékot és a vártnál több rongyot használtam. Ez is jól sikerült.
Aztán ablakmosás következett belülről. A szokásos Clin vegyszeres áttörlés után papírtörlővel húztam át mindegyik ablakot. Én erre a módszerre esküszöm, mert ha csak simán vegyszeres törlést csinálok, mindig tiszta folt meg csík az ablak és ez kívülről is látszik... Úgyhogy mindenkinek ajánlom a benzinkúti papírtörlőt erre a célra is.
A munka végeztével a kedvencem következett: kocsikázás, aztán itthon pedig 2 túrós-mazsolás palacsinta. Jó nap volt:).