mesa - főkép
>> EgyébAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-12-17

Kissé elmaradtam a blogolással, így most pótlom.

Idén -illetve már tavaly- esett rendesen a hó, volt amikor térdig lehetett gázolni benne. Kellett valami gyors megoldás arra, hogy ne a gyári Selespeedes szőnyegeket pusztítsam hólével.
Régi vágyam teljesült be, amikor is egy Motorsport feliratos szett került az autómba. Na jó, nem is, de legalább nem kínai, nem szagos. Igaz ugyan, hogy távolkeleti export cikk, így kibontás után derült ki, jobb kormányos autókba való! Persze ez a gyári fotón is látható, de nem venni észre, mert balra van téve, ami jobbra való De legalább nem velem szemezget nap mint nap a "Motorsport" :D

>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-11-01

Olvasgattam a blogokban, hogy most menő téli kerékre váltani!!!
Nem szeretnék kevésbé divatosnak tűnni, ezért ma én is kigurítottam a pinyóból őket.

>> EgyébAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-08-10

Szombaton a 300 km távolságra levő Boldogkő várba látogattunk. Nagyon szép hely, a vár elég jó állapotban van (már ami megmaradt belőle a Habsburgok után), a kilátás hihetetlen - csak nagyon messze van! Sajnos az oroszlánnyelvre épített kilátóba (2. kép) nem mehettünk, mert a szikla végig repedt, és ezért többé nem látogatható. :(
Hosszú autópályázás miatt kissé fárasztó az utazás, előtte Miskolctapolcán egy kis bobozással frissítettük fel magunkat. (Igazából nem tudom miért hívják bobnak, hiszen 2 sínpáron fut , a nyári bobok meg bádogteknőben csúsznak, mint a XI. kerületben, és Visegrádon). A bobpályáig az iGO frankón bevitt a bányába, nem volt kikapcsolva a "Földutak" opció - így szegény 156 kénytelen volt hason-kelni egy-két helyen, ellenben a kilátás itt is csodálatos volt :)

Készült új főkép is az adatlapomra, két év után le lett cserélve az eddigi :)

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-07-12

Nándinak köszönhetően egyedi díszlécekkel leptem meg a 156-ost, nem szerettem volna előre gyártott Cuore Sportivo-s feliratot, de nem is jutott eszembe semmi, amit egyébként bárki előtt vállalhatnék. Aztán eszembe jutott, hogy milyen kevesen vagyunk Selespeed váltósok, s milyen szépen kaligrafált a felirat, így egy ilyen verzió mellett döntöttem -szerintem jól! Pont illik a gyári Alfa Romeo feliratok mellé a műanyag küszöbtakarón. Most pedig ilyen volt -ilyen lett fotók következnek:

>> SzervizAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-29

A vezetőoldali ajtóhatároló tengelye úgy megkopott, hogy rémes kattogó hangot adva lehetett csak ajtót nyitni. Ezért elkerülhetetlen volt a csere. Tegnap délben neki is láttam. Az eső meg elkezdett zuhogni. Pont addig a fél óráig, amíg nem végeztem a cserével... Két balos ajtóhatárolót vettem, hogy legyen tartalékba is.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-26

A Thule tetőcsomagtartó kicsípte a kédergumit mindkét oldalon, 3 helyen. Mivel ronda volt - igaz csukott ajtónál nem igazán látszott, de ENGEM zavart -, kénytelen voltam lecserélni őket, párban. Hiba nélkül sikerült is felpattintanom a helyükre. Most jó, joooóóó! :)

>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-13

A Gorenje mediterrán party után, idén is elmentünk párommal egy kis örömautózásra, e közben útba ejtettük a Zsámbéki romtemplomot, ami évről-évre szebb! Utána elautóztunk a Biatorbágyi viadukthoz, és felülről is megtekintettük, hogy ügyködött Matuska Szilveszter... Ha valaki autóval akar a viadukthoz menni, akkor: alatta el, fel a dombra, az első utcán be jobbra, és megint jobbra! Aki az aljában leparkol, az pedig a két viadukt közti lépcsőt válassza, gyalog az a legrövidebb!

>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-13

Az idén tetszett leginkább a Mediterrán party, hamar eltelt egy fél nap!

A gyönyörű Alfák mellett egy kék 500-as Fityót sikerült letesztelnem. Őszintén szólva, bajban voltam az 1.3-as Multijet motorral: számomra vezethetetlen. Alul nyomatékszegény, feljebb meg felesleges húzni a motort. Ráadásul még kuplungolni is kellett! :-o Lehetett volna MiTot is tesztelni, de már korábban jobban megismertem a legkisebb modellt, így nem 'vettem el' a lehetőséget a többiek elől.

Ittam fini Lamborghini kávét -ahogy láttam, nem csak alfásokat szolgáltak ki vele, Halesz mester is ott kuncsorgott a digo nedűért :) Kedvesem megkóstolta a Barilla készítményeket, én nem vagyok ilyen bátor :). A fagyi is nagyon finom volt, az édességre már nem emlékszem biztosan.
Sok kedves ismerőssel találkoztam, Grando+Kriszta, Tipoatti, MRT, Seri,Szisza+Zoli,Tommi, Polo hogy párat megemlítsek...

Érdekes volt a Gorenje játék, kettő kivételével minden válaszra tudtuk magunktól is megfejtést, a maradék kettőben pedig kaptunk segítséget. Ez pont elegendő volt ahhoz, hogy a 18 helyes megfejtő közül a mi adatlapunkat húzzák ki a 3 nyertes közé. Gorenje ajándékcsomaggal jutalmaztak, benne egy méretes Gorenje hővédős ernyővel.

A hangulat és a szél nagy, a hostessek csinosak, az ételek-italok finomak, az autók szokás szerint csodálatosak voltak! Köszönjük a szervezőknek, várjuk a következőt!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-11

Az örökölt erölködő+ láda kombóban a mélynyomó hangja pont olyan nem volt amilyet szeretek, így kicseréltem egy JBL CS 1204-esre. A zárt ládában nagyon szépen szól, igazi telt mélyeket sugároz, klasszikusoktól techno-ig elég széles skálán hallható a jelenléte :)

>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-05-19

szisza+zoli nagyszerű programokkal vártak minket Tatabányán, a Turul madár emlékműnél! A meterológusok eleinte esővel riogattak, de mint az Alfacity esetén, itt is verőfényes napsütés fogadott a kitűzött időben, nem volt tehát semmi akadálya annak, hogy alfások közt jól érezzük magunkat. A találkozó ötlete egyébként hihetetlen jókor jött, mert Komáromból hazafelé a Turul alatt megígértem a srácaimnak, hogy elhozom őket a nagy madárhoz! :)
A madáretetés után a Szelim barlanghoz gyalogoltunk erdei kacskaringós-lépcsős ösvényen, csodálatos élmény a nyitott boltozatával, ferde kőzet-vetődéseivel. A kilátás is pazar, a turista-védelem nulla. Ezt követően egy kilátóhoz vonult a csapat, de gyerekekkel nem volt abszolválható az erőltetett menet, így a parkolóba visszafordultunk - legalább a pöttömök ettek egy amerikai hot-dogot. Amint visszatért mindenki, autós konvojban átmentünk a tatabányai skanzenbe, ami egyben bányászati múzeum is. Volt sok csodálatos, nagyszerű dolog a bányamukások életéből, le sem írom - mindenkinek látnia kell! Tetszett az a megoldás, hogy a bányagépek hangjait hangszórókon keresztül megelevenítették! Jut eszembe: a Turul eredeti vasváza is a skanzenben található, érdemes megtekinteni bronzborítás nélkül a csupasz "csontvázat" !
A skanzen után véget vetetünk a közös programoknak, mert itthon várt még ránk egy születésnapi keri party is.
Köszönjük szépen a szervezőknek a jó hangulatú, érdekes programot!