Blog >> ajtóhatároló

>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2019-09-28

Cserélve:

Jobb első ajtó ajtóhatároló : Gyári új

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-18

Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő

Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.

Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.

Ma végre meg lett csinálva az ajtóhatároló a bal első ajtónál, és megszűnt a rémes kattogó hang, ami az ajtó nyitásakor és csukásakor volt hallható. Az alap probléma az volt, hogy az eredeti stift már meg volt hack-elve egy csavarral, ami mozgott a lyukban. Szétszedés és méricskélés után kiderült, hogy hosszabb a stift és a rajta lévő műanyag "henger" mint maga az ajtóhatároló, így a csavar csak a stift-et szorította nem az ajtóhatároló két elemét. Egy kis reszelés a stift végéből, egy kis farigcsálás a műanyagból, és máris minden a megfelelő méretű lett. Összeszerelés után eltűnt az idegesítő kattogó hang.
Egy másik érdekes hibát is sikerült megjavítani az Alfán, még pedig a csomagtér világítást, ami hol működött, hol nem. Kapott egy kis WD40-et a kapcsoló és a csomagtér ajtó zárja is. Úgy tűnik csak kontakt hiba volt.

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-05-23

Ma délelőtt, kicseréltem a bal első ajtóhatárolót.
Nemrég tört el a benne lévő rugó, így az ajtó több esetben megpróbálta lecsapni a lábamat tőből.
Egész gyorsan végeztem, és legalább a kárpitot is sikerült precízebben visszatennem, mint legutóbb.

>> SzervizStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2009-11-02

Tavaly (2008-ban), nem sokat költöttem a kocsira. Igazából baja se nagyon volt, meg túl sok pénzem se. :)
Most viszont szépen előjöttek a dolgok, még talán a tavalyiak is. :)

Kezdődött augusztus környékén azzal, hogy időnként nem volt töltés, és kellemetlen hang jött a generátor felől. A szerelőm hamar kiderítette, hogy generátor probléma van, az új csere szóba se jöhetett, a felújítás szintén elég drága lett volna (50eFt), így kapott egy bontott generátort. Rá is fért, mert szét volt törve az egész generátor ház, így már nagyon a végét járta. Olajcsere (173e KM), pollenszűrő, levegőszűrő.

Szerelés közben derültek ki egyéb dolgok. Első lengőkarok, szilentek, gömbfejek. Mind csere. Jobb első kerékcsapágy csere.
A számla végösszege 110E Ft.

Már ekkor volt pár "apróság" amire nem futotta zseton, de néhány hétre rá, ezek is belekerültek: féltengely gumiharang, egy csomó műszerfal izzó, fűtőventilátor ellenállás híd, elektromos ablak szorulás megjavítása, jobb első ajtózsanér eltört, ennek meghegesztése. költség kb. :65e Ft.

Természetesen most is kimaradt egy-két dolog, mert egy igazán mélyreható szerelés mindig derít ki újabb dolgokat egyébként meg épp mentünk nyaralni. :)

A harmadik kör, elsősorban a motor felől hallható cicergések, ciripelések elhárítására irányultak. Rövid idő alatt kiderült, hogy egy teljes vezérlés csere szükséges. (szíjak, görgők, vízpumpa). Emellett belement egy új termosztát és egy bal hátsó kerékcsapágy. részösszeg: 105e Ft.

Mostanra (2009.11.02) tényleg nagyon szép hangja van a motornak, a vezmód kezd makrancoskodni, de az már tavaszig bírja. A gyertyák is lassan cserések lesznek, szerintem már az is tavaszi történet. Maradt még egy szervó olaj cső, ami csöpög, szép lassan. Az is ráér. De a kocsi most nagyon szépen megy, a motor szinte gyári hanggal duruzsol, szóval elégedett vagyok.

Hatalmas köszönettel tartozok az" Alba autó alkatrész"-nek a korrekt (kurvaolcsó) alkatrész árak miatt és Zolinak a lelkiismeretes szervizelésért.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-29

A vezetőoldali ajtóhatároló tengelye úgy megkopott, hogy rémes kattogó hangot adva lehetett csak ajtót nyitni. Ezért elkerülhetetlen volt a csere. Tegnap délben neki is láttam. Az eső meg elkezdett zuhogni. Pont addig a fél óráig, amíg nem végeztem a cserével... Két balos ajtóhatárolót vettem, hogy legyen tartalékba is.

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-03

Ismét Gerissimo és faterja vette kezelésbe a verdát. A rossz ajtóhatároló lett cserélve a jobb első ajtón ( komoly para volt bennem, hogy a szabadon lengő ajtó egyszer nagyon megüti az éppen ott molyoló kicsi lányunkat ), az előző szerelésekből kifolyóan hiányzó csavarok és patentok is pótolva lettek az ajtókárpitban.
Régóta idegesített az alapjárati vibráció miatt hallható cicergés az "anyóslégzsák" felől, amely mostanában egyre inkább erősödött - ez is meg lett szüntetve.
Cserélni kellett továbbá a két hátsó féknyerget is.
Most megint kuss van - egy ideig, gondolom. :)


A mai napon egy nagyon-nagyon régi vágyam is teljesült Geri jóvoltából: vezethettem egy 155 Q4-et!!!
VVVVVVVVVVVVÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!
Qrva jó, nem hittem volna, hogy ennyire brutál, mondjuk azért ez már egy nem is kissé "okosított" verzió... SSSSOooookkkkkoooottttt kaptam... Nagyon nagy élmény, játszós/hobbi autónak nagyon kéne.

>> SzervizPeti16V // Alfa 156 1.6TS SW // 2007-09-17

2007. szeptember 16. 102400km
Kapott egy új kipufogócsonk hővédő lemezt, mivel a régi elrepedt és egy bal első ajtóhatárolót, mert ez meg csúnyán kattogott.
Az alkatrészeket Bikki Balázstól (www.fiatalkatresz.atw.hu) rendeltem kedden, csütörtökön kézhez is kaptam. A hővédő lemez 6800 Ft volt a két új anyával, a határoló pedig 4500 Ft. Illetve pótoltam még a torony tetejéből hiányzó műanyag kupakot, ez kemény 1400 Ft volt.