Megérkezett a várva várt jóidő, igy irány a gumis és felkerültek az alufelnik nyári gumival. Végre lehet lendületesebben közlekedni, nem kenődik meg visít a téli gumi.
Km: 218.600
Mivel a víz nem akart sehogysem 70 fok fölé menni, így a termosztát ki lett cserélve. Mostmár stabilan tartja a 88 fokot visszajelző szerint.
Kezdett haldoklani az önindító, leginkább már üzemmeleg motornál nem akart mindig indítani, csak tekert. Ùgyhogy megelőzendő az ottmaradást valahol, kivettük és ment felújításra. Azóta pöccre indul mindig.
Km: 208.500
Mai nap ki lett cserélve az olaj, olajszűrő, levegőszűrő. Felkerült az ùj főtengely - ékszíjtárcsa is. A gázolajszűrő cseréje még várat magára, mivel nem volt kedvem sötétben mószerolni vele garázs hiányában.
Km állás : 216015 km
Az ember végre kezdené élvezni a 4 új lengéscsillapító áldásos hatását és komfortját... de csak kezdené... Történt, hogy piros lámpánál megállásnál valami elkezdett fémes hangon kopogni, de amikor megálltam, elhallgatott és fordulaton se volt semmi hangja. persze agy pörög ezerrel, mi lehet ez... zöldre válta lámpa, elindulok, hang újra, de már erősebben... félreállok már ahol tudok, mert persze mindez a legnagyobb 4 órás csúcsforgalomban történik, miért is ne... motorháztető felnyit, nézegetek mint borjú az újkapura, és akkor meglátom.... a főtengely szíjtárcsa a helyéről kibillenve, keresztben....
sikerült kibányászni a helyéről, majd a szíjat is... telefonos egyeztetés öcsémmel mi legyen... majd szépen sötétben világítás nélkül, töltés nélkül és persze szervó nélkül hazajöttem, bár azt hittem megszülök amíg sikerült leparkolnom szervó nélkül. Alkatrész megrendelve, jövő héten be is kerülhet a helyére az új olajjal, szűrőkkel együtt, addig nem marad más mint asszonypajti fiat punto I. 1,1 55 le rettenete....
Jönnek a hidegek, meg mivel a csomagtartóban várta a 4 lengéscsillapító hogy bekerüljenek a helyükre ezért szerelőnapot tartottunk. Lengéscsillapítók kicserélve (még a gyáriakat leltük meg), téli kerekek feltéve, és elég volt a fél nap rá. Jah meg bekerült a régóta kerülgetett mélyláda is erősítővel együtt. Már csak a kötelező dolgok cseréje várat magára, mert még nem érkezett meg a csomag . Hamar elment a 10000 km.
Km állás: 216.000 km
mivel már az első lámpák gyalázatosan világítottak minden irányba ezért a csere melett döntöttem. a balos egy utángyártott depo volt, a jobbos meg gyári hella, de kavicsos. kapott egy pár utángyártott Tyc márkájút, most már legalább látok rendesen.
km: 208.000
el jött ez a pillanat is, végre sikerült eljutni Manky cartárshoz, aki előcsalogatta az olasz mérnökök által elrejtett erőforrásokat. egy élmény lett az autó, dízel létére szinte kívánja hogy forgassam. teljesen más színben látom a világot. Köszi Manky
km: 211.500
a nagy kánikulára tekintettel klímajavítás kellett, valahoigy hiába volt feltöltve, nem igazán hűtött úgy ahogy kéne. a 750 g gáz kevésnek bizonyult, a ventillátor 2 fokozat el se indult... fel lett töltve 850 g gázzal, azóta szépen hűt ahogy kell, már nem sülök meg saját zsíromban :D meg cserélve lett mellé az egyik klíma szelep.
km: 210.000
végre itt a jóidő, visszakerültek az alufelnik nyári gumival (195/55 r15), sokkal jobban mutat. meg elment a 10 000 km is, igy olajcsere szűrőkkel együtt, lehet újra hasítani
km: 206.100