Blog >> gumi

>> EgyébSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-01-24

Végre összeállt a téli szett: használt, gyári 17"-os felnik + 4db vadiúj Point-S Winterstar téligumi (225/50R17).

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-12-12

A kevlározott kuplung meg lett égetve, azt rendbe kellett hozni, mert csúszott. Ezen kívül volt még olajcsere. A motorháztető zárja be volt rohadva, látszik, hogy nem nagyon kell nyitogatni. :-) Egy motortartó bak el volt törve, cserélve lett.
A xenon égők már az utolsókat rúgták, alig láttam velük, azt cserélni kellett. Kapott az autó új első ablaktörlőket is. Valamint felkerültek a téli kerekek.

>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-11-30

268.047 km

Téli állványról le, nyári egy mosás után állványra fel. :)


Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 = 40.647 km.
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 = 17.400 km (2db új a lényeg), most folytatja. :)

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2019-11-07

November közepén aktuálissá vált a téli kerekek felkerülése és a gumi szőnyegek behelyezése.

A szőnyegekért nagy köszönet Piritunak, remélem finom volt a sör :D

Continental TS860 került fel a gyári felnikkel az autóra. Ezt kaptam hozzá, erre a szezonra még jók lesznek. Centrír + szerelés 7500 Ft

A hátsó rendszámtábla világítást kicseréltem ledesre. 3 ezer pár Ft volt, de végre eltűntek a csúnya halogének. Fényereje nem annyira brutális, mint a képen, de a színhőmérsékletet jól visszaadja. Aliról jött, meglátjuk mennyit bír.

KM: 214075

Nyári gumi garnitura cseréje télire (225/50/17)

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-10-21

Bár még 20 fok feletti hőmérsékletek vannak, a héten viszem műszaki vizsgára és a gyári kerekeken szeretném azt abszolválni. Így átcseréltettem a kerék garnitúrát a télire. Hátha lassacskán lehűl az idő :)
A nyári kerekek szokás szerint betárolásra kerültek a gumisnál.

>> Tuning és extravzsiros // Alfa Giulietta 1.6D TCT // 2018-11-15

Nem voltak nagyon kopottak a régiek, de mivel úgyis kellett volna téli gumit venni, egy komoly elhatározással vettem 4 évszakost, és a kicsit használt nyári papucsokat oda ajándékoztam egy rokonomnak...

Michelin lett a kiválasztott.

Miért?
Mert nem megyünk síelni, télen nem használjuk csak itt az alföldön, teljesen felesleges a gumikat így cserélgetni. Remélem beválik.

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-05-24

Selénia rallyn meglepve láttam, hogy a már nem létező gyári 156 kuplung pedálgumi megvásárolható. Ráadásul nagyon jó volt az ára is (nem volt 1.000 Ft). Vettem is belőle 2 db-ot, meg egy fék pedálgumit is.

>> Tuning és extraCsongi // Alfa 156 1,8 SW // 2019-04-05

Petinél jártunk ismét egy -két mütyürért és ha már ott voltunk körbenéztünk a felnik között. Egy jó ki 18"-osra esett a választás. Használható gumikkal. Klassz nagyon! :)

>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-11-25

Kezdjük az elején:
Fékek
Kopó alkatrész, kérdés sem volt, hogy cserélni kell, szerelő szerint a tárcsák kibírnak még 8-10 ezer kilómétert biztosan de ha óvatosan használom 15-öt is, tekintve az élettartamukat, és a legutóbbi cserét, ragaszkodtam az újhoz, TRW tárcsákat, előre hűtötteket, hátra simákat tettünk, hozzá való TRW betétekkel, új fékcsúszka, új porvédő gumi a csúszkára, dugattyúra, csúszkák szilikonos síkosítóval be lettek kenve, ahova kellett, oda pedig kentünk rézpasztát: Juhéééé újak a fékek, örültem mint majom a farkának.

Váltó:
Váltó tökéletes, pontos, nem lötyög, szépen kapcsolható minden sebesség, de egy váltóolaj frissítés ráfért, így ha már amúgy is nagy projektben voltunk a fékekkel, így a váltóolaj is átesett egy cserén.

Tisztítsuk a motort:
Egy előző hibára volt ez a megoldás (vagyis nem oldotta meg, de erről majd egy későbbi blogbejegyzésben), dobott egy hibát egy részletes diagnosztika alatt, hogy a légtömeg mérő nem megfelelő adatot továbbít, így hát levettük, kipucoljuk, de ha már így belekezdtünk, és volt szívórendszer tisztítónk dögivel, gondoltuk az egész szívósort letisztítjuk, hátha ez megoldja légtömegmérő csere nélkül (SPOILER: nem oldotta meg, de legalább a szívósor ki lett takarítva).

Téligumi:
Jött a hideg, a latyak, a sár, lassan kéne valami téligumi az autóra:
Milyen? mennyiért? mekkora? Alufelnire? lemezfelnire?
Szempont volt, hogy ne kínai ZS kategóriás gumi legyen, de lehetőleg ne is valami több százezres tétel legyen a vásárlás. Osztottunk, szoroztunk: legyen Laufenn (sokan most nevetnek, de leírom miért lett ez): Alapvetően az első kérdés, mire használom, mennyit megyek vele, Országúton 80% ban napi 20 km reggel, ugyan ennyi este, illetve egy városban (Siófok) 4-4 km, nagyon extrém használatnak nincs kitéve, és a 7-es utat is takarítják, valamint a várost is, így megfelelő a laufenn, másrészről Hankook-hoz tartozik, és valamilyen szinten a minőségi elvárások hasonlóak, abból kiindulva, ha valaki gyárt egy jó minőségű terméket, sanszos, hogy a leányvállalata sem csinálhat sz*rt. Így ez eltt, de így utólag teljesen meg vagyok vele elégedve, nem hagyott sehol ott, tökéletesen ment, tapadt amikor kellett.