Pontot tettem a találgatások végére. Kezdett zavaró szintet megütni a boxeres hang, és az autópály komfort is már a Wartburgét közelítette néha. Lendkerék vagy porlasztó? Porlasztó vagy lendkerék?
Beméretni nem volt kedvem, ez itt nálunk kicsit drága móka. Szétszedik, kitisztítják, és ezután mérik be. Mindezt kicsit sem olcsón. Úgyhogy megoldásként Ferkétől korrekt áron kaptam egy egy garantáltan jó porlasztó szettet.
Vettem új tűzkarikákat és megbeszélt időpontra irány Sanyihoz. Jó hogy nem magam kezdtem neki, látszott a rutin, én még most is küzdenék a kiszedéssel, mellesleg ilyen jó kis kerámia zsírom sincs amivel berakta az új porlasztókat.
Egyben gázolajszűrőt is cseréltünk, annak ideje volt. Indítás után Sanyi mondta nekem, "Te ez szebben jár".
Szebben hát, nem remeg a motorháztető. A kormány még reszket kicsit, az már a lendkerék lesz, de a motor szépen, rezzenéstelenül kattog. A 4-es porlasztón láttunk gázolaj nyomot, valószínű az okozta a rázkódást és a boxerhangot. Persze hogy lehetetlen volt eldönteni hogy lendkerék vagy porlasztó, ha pont a lendkerékkel szomszédos porlasztó bír vicceskedni.
Elmentem egy 20km-es próbakörre. Eleinte ugyanúgy morgott 2000 fölött, de csak hidegen. Amint bemelegedett, szépen háttérbe vonult, és már csak a háttérből morcogott. Ezaz, ezt vártam. Az elsőre feltűnt, hogy a gázreakció élénkebb lett, kisebb gázlenyomásra elkezd reagálni az autó. Egyértelműen pozitív változások sora, jó döntés volt a csere!
A próbaút végén, már rendesen üzemmelegen örömömben elkezdtem előzgetni, amúgy szokványosan 3-ból letalpalva. Na itt jött az amire nem számítottam. A sárkány megébredt a kis 1.9-es blokkban és olyat de olyat pörgött, hogy szétnéztem, hogy miféle autóban ülök. Eddig is nagyon ment, akik próbálták vagy ültek mellettem biztosan ugyanezt mondanák. Nade eeeez amit most művelt az nagyon kész...
A kis Adventi installáció már a következő lépést vetíti előre, már itt pihen egy 150 lovas m-jet lendkereke alig várva, hogy átvihesse végre a nyomatékot.