Megnéztem a karosszériaelemesek honlapját , sajnos deklaráltan csak néhány konkrét - főleg ex-szoci -típushoz van alkatrész, azért megkérdezem őket az egyedi gyártásról, elég családias és rugalmas cég. Esetleg a beszerzésre is lehet tippjük. Végső esetben - mivel Józsi úgyis azt javasolta - bepróbálkozhatunk a Lada-dobbal. Úgyis náluk a legolcsóbb és még az is elképzelhető, hogy kézileg igazítani is tudnak rajta - bár a tankbetöltő miatt nem lesz 1szerű feladat :-(
0
Az ajtózárral már kialakult a koncepció: lefúrni a bontóst, kitalálni a nem-szegecses rögzítést - utána pedig a kocsiban lévő lefúrása után alkalmazni is kell a megszületett okosságot - különben zár nélkül maradok :-(
A legjobb volna olyan helyen, ahol bármi szóba jöhető (csavar, menetvágó,stb..) kéznél van, ez elvileg Keresztapám műhelye lenne, de kiköltözött 1-2 falunyira Miskolctól és csak emiatt meg nem akarok kimenni oda.
Legjobb megoldásnak a felügyelt társasházi építkezés tűnik, beszéltem is a lakatossal: fúró van és mivel nem lakom messze , maximum szétszedjük a donort és azt látva másnapra tud magával menetvágót hozni, illetve a közeli csavarboltból kötőelemek is beszerezhetőek.
~0,5
Ma délelőtt két megbeszélés között támadt egy kis űr: mivel egész éjszaka rajzoltam és otthon amúgy is pihentem volna, elmentem a bontóba. Az autó még megvolt, ellenben:
- doblemez és műszerfalernyő nem volt
-a J1 ajtó nem nyitható és burkolat van rajta, a B1-ben benne a zár, burkolat nincs - eddig OK - az a fontosabb!
Szétnéztem kicsit belül: hátsó ülés koszt leszámítva hibátlannak tűnt, plüss és osztva dönthető - esetleg majd 1x... ;-)
Kerestem a nekem hiányzó apróságokat, találtam a padlón egy láthatóan a középkonzolba illő, de még nem látott elemet. Hurrá - gondoltam -ez megy a magnó helyén tátongó lyukba!
Visszamentem megbeszélni a zárkiszedés hogyanját : látszik hogy nem egy tömegcikk, kapásból durva 3500-at mondott a srác, meg mellé olyan zöldségeket, mint pl.
"attól függ, központi záras-e?..."
(ti: a zár, ami kell nekem, csak egy "végrehajtó szerv", van rajta X nyúlvány, amiket tolva-húzva nyit és zár. Ezekre a nyúlványokra gyorskötésekkel megy rá a kulcszár, a belső kilincs, a gomb és központi zár, a külső kilincs csak hozzáér nyitáskor, tehát a zár önállóan univerzális és nem mellesleg használtan nem ér ennyit :-p
Gyorsan odahívtam az enyémhez - azon sincs borítás :-) - megmutattam, mily egyszerű a zár + közöltem, hogy pár éve (ami mondjuk már 7 :-p) 1000 HUF volt Nyéken, erre rám hagyta, mármint hogy akkor nála is ennyi lesz :-)
Mint a 33-as zárkiszerelés regionális bajnoka, 1 perc alatt végeztem vele, sajnos a műanyag ezen is repedt :-( A hátsó ajtó szintén jól hozzáférhető, gyorsan kikaptam azt is és összehasonlítottam:
-
# más a külső kilincshez menő nyúlvány és minden szegecselve van az alapra
# gyerekzáras - az mondjuk levágható könnyen
+
# az alaplemez ugyanaz , műanyag is van rajta ugyanúgy, sőt: mivel a hátsó ajtón nincs kulcszár, teljesen hibátlan!!!!
Végül döntöttem: a műanyagot is szegecs tartja, de ránézésre lefúrható, szerintem érdemes nekimenni a bulinak ennyiért.
Utána beszéltem a FIAT Miskolccal és kiderült, jól döntöttem: 14-15k körül van a zár, ez kisebb helyen is minimum 10000 lesz - bár lehet, hogy létezik utángyártott is, majd még megkérdezem.
Doblemez-ügyben úgy voltam, hogy ha van gyári belőle,nem fogok fukarkodni a pénzzel: sajnos pont a külső része nem rendelhető, csak az utastér felőli fele. Logikus, hiszen pont ott szokott NEM tönkremenni :-(
Kicsit szomorkás a hangulatom miatta, holnap megpróbálom a leömlőmet készítő alsózsolcai Török vállalkozást felhívni, ők foglalkoznak kasztnielemekkel, szerintem még egyedi gyártás is van - csak kérdés, mi alapján, mondjuk ha azon múlik, otthagyhatom a kocsit náluk 1-2 napra, a leömlő is így készült!
Már távoztamban néztem meg a belső takaróelemet: nem a magnó helyére megy, hanem a kis fiókom helyére és az Alfa Controll kijelzőjének a kerete - lehet hogy egyszer még jó lesz...