Blog >> kormányszervó >> 156

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-03-21

Kicsit elmaradtam a blog írással. Elég sok mindent történt mostanában.

Ahogy a fórumos társak már értesültek róla eltörött a kormányszervóm, hiába töltöttem újra a folyadékot (ami egyébként az automata váltó folyadék), nagy cicergések közepette kb 10 perc múlva már nem is volt a helyén. Mint utóbb kiderült a belső padlókárpit alá folyt be...a holland szerelő állítása szerint. Ám legyen.
2 hétig parkoltatni kellett az Alfát a szerviz előtt, mire megjött az alkatrész és megtörtént a beszerelés. Azóta szépen forog, bár a jobbra még mindig kevesebbet fordul, mint balra...

Pár hétre rá megint jött egy meglepi: a "hőcserélő" megadta magát (ennek gondolom van valami rendes magyar neve is, talán termosztát). Itt is hiába töltögettem újra a hűtővizet, először csak kicsit kellett, aztán már 5 percenként. Pár napig megint parkolászott a szerviz előtt, csere megtörtént, bár még kicsit levegős a rendszer (annyira nem értem, hogy egy normálisnak tűnő holland szerelő-ember nem levegőtlenít hűtőfolyadék cserénél, na mind1.) Legalább ez is megvan.

Hogy valami jó is történjen, beszereltem egy Sony fejegységet, ami nagyon szépen szól, ill szólna, ha kicseréltetném a gyári hangszórókat is. Ennek nemsokára neki is fogok esni. Sok jót hallottam a Fusion zöld szörnyetegekről, hamarosan be is szerzem őket.

Mivel egy rövid hazaút is tervbe került, átnézettem a vasat 2 szerelőnél is. Igazából nem így akartam, de így sikerült. A második szervizben került bele egy új vezérműszíj a hozzá való alkatrészekkel, valamint egy esedékes olajcserét és egy légszűrő cserét is végrehajtottak.
Mondhatom nagyon érdekes, mivel nem kaptam a motorháztérbe semmiféle cserét jelző matricát, vagy legalább egy alkoholos filccel történő odafirkantást. Marad a számla a bizonyításra... Ezek a holland szerelők tényleg ennyire trehányak, persze a jó kis 49EUR+19% áfa /óra munkadíjat rendesen elteszik... Hol vannak a jó magyar Alfa szerelők!!!!! :)

A haza és visszafelé vezető út nagyon élvezetes volt, nagyon szépen ment a járgány, továbbra is nagyon szeretem :)

Költségeim:

Kormányszervó + szerelés: 750 EUR
Vezérműszíj, olaj, olajszűrő és levegőszűrő csere: 550 EUR
Termosztát csere + szerelés: 220 EUR

A vicces dolog, azért még megemlítem így a végére: mindkét szerelő megállapította, hogy a szilentjeim rossz állapotban vannak és a légkondim megdöglött... Rá sem akarok gondolni, hogy ez majd milyen anyagi költségekkel fog járni...