Végre minden összeállt , a postás befutott az utolsó kiegészítővel is.
Egy éve van nálam az autó így megleptem magunkat új felnivel, gumival és futóművel.
A felniket a wheelbasealloys.com -tól rendeltem Angliából . Hosszas keresgetés és photoshop után a 3sdm 0,01 re esett a választásom R18 / 8,5J méretben et35. Mindenkinek ajánlom őket, nagyon gyorsak, 4 nap és itt is voltak a felnik.
Gumikat ide haza vásároltam 215/35 r18 Falken FK 452 márkájút .
Vmaxx futóművet ebayen vettem németből jött. Eredetileg D2 racing-et szerettem volna de két hónapot kell rá várni... a felnik meg már megjöttek így lemondtam róluk : /
A végeredmény kárpótol a sok várakozásért.
Bár egy mosást megérdemelne, a nagy pihenés után :S
-----------------------------------
Felni : 230e
Gumi :145e
Futómű :140e
Új toronycsapágyak 20e (első, hátsó)
Szervizdíj 20e
-------------------
555e
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000060/0000060658t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000060/0000060659t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000060/0000060660t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000060/0000060661t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000060/0000060662t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000060/0000060663t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000060/0000060664t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066214t.jpg)
Sziasztok
Nagyjából 1,5 éve van meg az alfám, és 170.000km-él nekem is tönkrementek a gátlóim (jobb első nyekergett, a hátsók elengedték az olajat...). Felmérve a helyzetet rájöttem, hogy kb 60000 Ft lenne a felújíttatásuk, holott 70000-be meg lehet venni az újakat, de végülis 85000ért megvettem bele a TA Technix - Merwede futóműszettet (tudom hogy a Koni - Eibach páros a nyerő de nem álltam úgy anyagilag :) és amugy a TA Technixről sem olvastam még rosszakat)
A cserét magam csináltam, 3 teljes napba tellett. A legfőbb oka, hogy az első lengéscsillapítók egy alumínium öntvénnyel csatlakoznak a kerékagyhoz, amibe nagyon jól bele tud rohadni a csavar is és maga a gátló is. Ennek következtében az egyik sajnos el is tört, ez plusz 7000 forintomba került, szerencsére hamar sikerült találni pótalkatrészt. Az összerohadt csavarok miatt nem tudtam egyszerűen kiszedni a gátlókat, az első kettő tartott 2,5 napi míg kibontottam őket, a hátsó kettő összesen megvolt 5 óra alatt!
Tapasztalatom egy futóműállítás után nagyon kellemes volt, nem veri le a vesémet a bukkanókon, ugyanakkor a kanyarsebesség érezhetően növekedett. Hozzá kell tennem ez a TA Technix 40mm-es ültető szettje (a legnagyobb amit Fix-futóműben lehet venni).
Köszönöm hogy elolvastad a bejegyzésem, bármilyen jellegű hozzászólást szívesen meghallgatok
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059789t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059790t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059791t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059792t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059793t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059794t.jpg)
Összességében elégedett vagyok.....a forgalmazó által ígért 35/25 mm-nél kevesebb lett az ültetés mértéke nem tudom miért de nem is baj így legalább nem fog úton-útfélen lekoppanni az alja! Optikailag azért szemmel látható a változás most vagyunk a QV gyári szintjén ami a cél is volt! Talán hihetetlen de a komfort szinte egyáltalán nem romlott és az úthibák "kezelése" is elfogadható szinten maradt a kanyarstabilitás viszont érezhetően nagyot változott pozitív irányba, olyan "gokartos" feelingje lett és a hátsó futómű elpattogása szinte megszűnt! Ezek az első pár km tapasztalatai nagyon megérte a pénzét ez a szett csak ajánlani tudom!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046648t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046649t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046650t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046651t.jpg)
Régóta motoszkált bennem a gondolat miszerint közelebb kellene engedni a kasztnit a talajhoz mert a 18-as gurigák eléggé furán mutatnak a kerékjáratban (lásd: képek).
Nem a "porig" ültetés hanem a QV gyári 20 mm-es hasmagasság csökkenésének elirigylése vezérelt amikor hosszas vívódás után megrendeltem innen a Bilstei B6+ Eibach Pro kittet és vártam a futárt.
Az átutalástól számítva egy hét alatt megjött a csomag és referencia futómű-geometria ellenőrzés és hasmagasságmérés után ma belevágtunk a nagy műveletbe!
Folyt. köv.........
A KÉPEK AZ ÁTÉPÍTÉS ELŐTTI ÁLLAPOTOT MUTATJÁK!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046578t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046579t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046580t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046581t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046582t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046583t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046584t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046585t.jpg)
Tegnap (2012.07.30) Kicseréltem a bal oldali lengőkart, a jobbosra ránéztem. Az állapotuk nagyjából most egyezik, a baloson eléggé kivolt a szilent.
Sikeresen bekerült egy eibach ültető szett az autó alá. Az első rugók már régóta megvoltak, a hátsókat a héten sikerült beszerezni. Ma megyek futóműveshez. Zének és a bandának megint csak köszönöm a segítséget és, a helyet. (Több mint egy fél napot foglaltam a beállót a műhely előtt:)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000045/0000045625t.jpg)