Blog >> #bőrülések >> #ülésfűtés
A hosszú téli hónapoknak köszönhetően akadt egy kis időm foglalkozni az ülések tisztításával és fejlesztésével. Már előzőleg betáraztam a LOTUS termékeiből kifejezetten bőrápoló/tisztító termékekkel és mondanom sem kell, hogy simán hozták az elvárt eredményt (lásd a fotókat). Sajnos a repedések és a hibákra nincs varázsradír, így ezt majd később fog kelleni orvosolni, jelenleg a beszerelhető állapot a cél.
Még sosem volt kárpitos projektem, így sokat bújtam a fórumokat és a YT-ot is, hogy vajon miként is kellene mind a tisztítást, mind az utólagos fűtést megoldani. Hogy ez ne legyen ennyire egyszerű, ezért nem csak előre, hanem hátra is szerettem volna befaragni az ülésfűtést. EBay-en vettem egy carbonszálas univerzális szettet 4 ülésre. A cél a kapcsolók leginkább gyárias kinézete volt. Sikerült is találni egészen közeli kinézetűt, így már csak mindent szétkapni, megpucolni és utána következhet a beszerelési folyamat.
Mivel a régi ülések már úgy is a bontóba végzik, így a megfáradt sofőr párnázatát kicseréltem az anyós felőli ülésével, megkapva a szinte tökéletes alsó párnázatot!
Maga az ülésfűtés beszerelése sokkal egyszerűbb folyamat volt, mint én azt hittem, egyedül a bőr huzat levarázsolása okozott "némi" megerőltető pillanatot az acélkarikáknak (hog rings-nek) köszönhetően... ennek tekintetében, hogy ha a közeljövőben újra szét kellene szednem az üléseket, inkább gyorskötözővel oldottam meg a huzat felfogatását. A régi ülésfűtést kiszerelve kiguvadt szemekkel pillantottam meg a gyári címkét, amint a hivatalos AR logó, cikkszám és a "MADE IN HUNGARY" felirat virított. Sosem hittem volna, hogy bármi köze is lett volna Mo-nak a 166-hoz a 2000-es évek közepén, wow. Szóval, az összerakást követően mindig leteszteltem az adott ülésfűtést egy kiselejtezett direktbe kötött aksival, hogy minden pacek -e.
Sajnos az ülésszett beszerelése eléggé elhúzódott az időhiány és ezt megelőző két másik projekt miatt (új szőnyeg és hangszigetelés). Végül sikerült találni egy napot, mikor az ülések bekerültek a kocsiba, a kábelek el lettek rejtve, eligazítva, megtolva, hogy az összes elérjen a tápolási/ földelési pontokhoz. Egyedül a műanyag elemek újrafestése és az ülésfűtések tápra való bekötése maradt. De ezt majd egy másik posztban.... Lássuk hát a képeket ;)