Blog >> olaj >> szűrők

Covid miatt kicsit el lett tolva az éves szerviz, mert elég kevés kilométer került az autóba, így most került sor az olaj és szűrők cseréjére.

Motul 8100 X-Clean 5w40
Mann olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Filtron pollenszűrő

Km: 165080

- Olajcsere (Selenia 5W30),
- Légszűrő cseréje,
- Pollenszűrő cseréje

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-09-03

Olaj, olaj szűrő, levegő-, üzemanyag- és pollenszűrő is cserélve lett.
Mire lehámoztam a "haspáncélt" kipukkadt a fejem...úgy felverte a vérnyomásom...mondjuk a levegőszűrő is ötletes helyen van, hogy bass.....
284869 km
Minden MANN-FILTER lett
Olajszűrő 5023 Ft
Levegőszűrő 6459 Ft
Pollenszűrő 7000 Ft
Üzemanyagszűrő 21206 Ft
Olaj Magnatec Castrol 5504 Ft (csak két litert kellett vennem, mert volt a polcon 4L)

36os dugesz kulcsot be kell szerezni, mert azt kölcsön kellett kérni, hogy az olajszűrőt ki lehessen halászni.

Következő kör. Szabadonfutó, klímahűtő, fékek

Ismét eltelt egy év, így megint elvittem az autót a CZ műhelyébe. Kapott friss olajat, szűrőket és Bosch kézifék bowdeneket, "jópofa", hogy még a szőnyeget is fel kell hozzá hajtani, hogy ki lehessen cserélni.

Olajból most Motul X-clean 8100 5w40 került bele.

Km: 157300

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-08-15

A jövő hónapban már esedékessé válik a vezérlés csere, egyuttal akor már az olajat és a szűrőket is lecserélem... Az alaktrészek az Albaautó-tól érkeztek.
Gyári vezérlés szett vízpumpával. cikk szám:71771582
Olajcsere szett. cikk szám: 71765312

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900

Cserélve lett az olaj és a szűrők.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15990 Ft
Denckermann levegőszűrő 3439 Ft
Meyle olajszűrő 3000 Ft
Olajleeresztő tömítőgyűrű 290 Ft
Munkadíj 4000 Ft

Km: 150400

Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft

Km: 140880

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-03-29

A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.

Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.

Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.

A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima

Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.

A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.

Km óraállás: 99 917

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2016-03-15

Ezúttal közel 14 hónap és 11.940 km futás után sikerült rendeznem após aknáján a harmadik olajcserét mióta az enyém a gépezet, olajszűrővel és légszűrővel együtt.

Ugyan az előző olajjal maximálisan elégedett voltam (Fuchs Titan Supersyn 5W-40, amit a majd 12e km alatt sem kezdte el csipegetni, míg az előző olajjal ez 8e km után erőteljesen elindult, és még a színe sem volt durva), ezúttal mégis más olajat választottam.

A Xado SM/CF 5W-40-vel már az előző periódus előtt is kacérkodtam, és mivel néhány ezer km-rel ezelőtt kapott a motor revitalizálást Xado 1 Stage Gel formájában, a fémkerámiás Xado olaj egyfajta folytatásként nagyon adta magát.

A szűrők esetében a 'gyári minőség' mellett döntöttem, a légszűrőnél figyeltem arra, hogy az olasz ipar remeke mellett döntsek (Sofima), így utólag csak azt bánom, hogy az olajszűrő német (Mahle Knecht), pontosabban Made in India...

- olaj: Xado SM/CF 5W-40
- olajszűrő: Mahle Knecht
- légszűrő: Sofima