Blog >> ti

>> EseményLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-11-23

A mai nappal elhagytam a 146-osok táborát. Részben szomorú és boldog is vagyok. Jó helyre került az autó, azt hiszem rendes gazdija lesz, szerelem volt neki első látásra a kocsim. Ezek után hamarosan másik típusban találkozhattok velem ami természetesen Alfa lesz, nemsokára kiteszem az új autóm :)

Azt nem zárójelben megjegyzem, hogy eddigi legjobb autóm ez a kis Ti volt

>> EseményLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-11-20

A mai nappal mindent elrendeztem, hogy az autóm az új tulajhoz rendben kerüljön. Tiszta lelkiismerettel adom el. Persze egyfelől fáj a szívem, mert nem lesz már velem a kocsi. Másrészt örülök, mert Alfás életem következő magy állomása elérkezik hamarosan az álom autóm megvásárlásával... Részletek hamarosan :)

 
>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-11-06

Nah azért még megtréfált Alfika a hűtő csere után, mert csak néztem a garázsban van alatta fagyálló. Nah kiderült az olajhűtőjére menő egyik fém cső úgy gondolta ereszteni kezd. Hát elérett, a kocsival egy idős. Nah akkor telefonáltam párat, sikerült bontott csövet szerezni. Olman Zsolték is nagyon korrekten, gyorsan fogadtak és a mai napon segítettek rajtam. Ki lett cserélve a hibás cső, illetve a gumi csövek is amik az olajhűtőre mennek fel. Mostmár nulla szivárgás van. Hálleluja :) Mégis öröm és bódottág van... :)

UPDATE: A mai napon (2019.11.20.) vegre meglett a csepeges forrasa :) A kiegyenlito tartalyon levo also gumi vizcso erett el 24 eves mivoltabol :) Ki lett cserelve mostmar tenyleg nem csepeg.

Költségeim :

Bontott cső 8000 Ft
Szerelés: Alfa Romeo Szerelem, Bp 10000 Ft

 

Minél újabb volt az IOS a mobilomon, annál rosszabbul működött a Blue&me az autóban, folyton szétkapcsolt, kifagyott. Emiatt vettem a fáradtságot és frissítettem 5.6-os verzióra, remélem ezután megbízhatóbban fog működni.

1. Kell egy FAT32-re formázott pendrive.
2. Menj erre az oldalra: http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/index.aspx?brand=fga&lang=en#/support/download/
3. Blue&me mellett kék nyíl, majd start update
4. Part1-et letölteni, kicsomagolva pendrive-ra másolni
5. Tedd be az autóba a pendrive-ot, add rá a gyújtást, várd meg még kírja, hogy complete
6. Lesz a pendrive-on egy új leíró fájl, XML kiterjesztéssel
7. Menj vissza a weboldalra Part2-höz töltsd fel a fájlt
8. Ezután a weboldal beadja az autódhoz való frissítést
9. Letöltöd, kicsomagolva pendrive-ra teszed, berakod az autóba és ráadod a gyújtást és ismét megvárod még kiírja, hogy complete

A rossz hírű 2.4, a prémium limuzin... Három éve van nálam, 41e km-t tettünk meg együtt. Mondhatom, hogy kiismertem. Ide is leírom teljes meggyőződéssel, hogy milyen autó ez. Egy zen űrhajó. A közlekedésből teljes mértékig kilóg. Olyan tartalékokkal rendelkezik, amit nem adrenalin termelésre használ, hanem a teljes nyugodt magabiztosság érzésének az előállítására. Ez is egyfajta színház, komoly tudással a színfalak mögött. Három év alatt elengedtem a sodródósan kanyarodós überfutómű témát. Egy nagyon biztonságos és gyors futómű van alatta, hatalmas fékekkel megtámogatva. A gyönyörű hangú motor pedig csak tol és tol úgy, hogy észrevétlen marad a tempó. Azt hiszem megszoktam. Talán meg is szerettem ezt a tulajdonságát. Nem hagyja, hogy elérjen az ami az utakon történik. Ha rágyorsít akit előzök, nem ér el az inger. Ha direkt akadályoz, az sem. Ha versenyezni próbál, nem biztos, hogy észreveszem. Ha cikázik mint a bolond, távolról figyelem amíg meg nem üresedik picit szemben a sáv. És akkor énekel egy rövidet a szép hangú, rossz hírű... És közben eltűnik az iménti szituáció sorostól, ugrálóstól, kamionostól, mindenestől. A család alszik, az űrhajó utazósebességre lassít és suhan csendben tovább. Adrenalin nincs, necces szitu nincs. Hátranézek az alvó gyerekekre és egyre inkább meggyőződésem, hogy annak az adrenalin dús korszaknak részemről vége.
És mikor megérkeztünk valahova, leparkoljuk az űrhajót, és az ott áll, vár, mint egy szobor, egy műalkotás. Eszméletlenül szép. A rossz hírére pedig becsülettel rácáfolt eddig.
Hogy mégis lesz e utód, és mi, egyre inkább a jövő ZENéje :-)

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-10-31

Alfika úgy gondolta, hogy ezúttal a vízhűtő lukad ki.. Szóval még az idén ezt is cserélni kell, el vagyok ragadtattva. Most még mivel párszor fogom használni rövid távon, így rá tudok tölteni és bírja Október 31-ig, amikor cserélve lesz.

Költségeim :

- Új vízhűtő (Jdeus) 25000 Ft
-Fagyálló (AZ-MT kész kevert Alu protect 8 liter) 10000 Ft
-Gyári cső olajhűtőre 1db 5000 Ft
- Szerelés: Alfa Romeo Szerelem, Budapest 20000 Ft

>> EseményRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2019-10-21

Eltelt két év azóta, hogy elhoztam Erhardtól az autót, így ma begurítottam egy vizsgaállomásra mindenféle előkészület nélkül és természetesen átment, 2021.11.07-ig le van róla a gond.

155750 km

2019 július vége felé érkezett hossza keresgélés után Erhard 242 társunktól. Nagyon korrekt mindenkinek ajánlom de szerintem ti már jobban ismeritek.))
Kipróbálás során egy pattanó hang hallatszott bukkanón áthajtás közben, de nem mindig ill. az alsó motorvédő műanyag törött volt és lógott.
Hazahoztam majd miután meglett a hozzá illő rendszám irány egy hosszabb próbaút út a családdal, egy kirándulás. Minden ok.
Hazatérve szabiról bevittem a szervízbe mint gondos gazda és átvizsgálás. Igaz hogy szervízkönyv szerint mindent cserélték de én mindig a biztosra mennék. Motorolaj 0w40 Liqui Moly, váltóolaj gyári Opel, ahogy Erhard is tanácsolta beleerőltetve 3 liter, érezhetően könnyebb váltás az eredmény. Olajszűrő gyár, levegőszűrő Mann filter, pollenszűrő aktívszenes kolbenschmidt. Komplett vezérlés Gates, vízpumpa Meyle. Fagyálló piros Mannoil. Gyári 4db Ngk (szentelt) gyertya, hála istennek a szepfedél tömítésnél olajfolyásnak nem volt nyoma.. Alsó motorvédő gyári Dávid jóvoltából az alfadepóból. Meglett a koppanás bűnöse is a jobb első spirálrugó volt eltörve. Nem sokat gondolkoztán jött az Eibach Pro Kit amit Erhard 242 től vettem meg. Egy kicsit feszesebb lett és stabilabb, a magasság teljesen rendben mint ahogy a fotókon is látszik. Egy jó futómű állítás Szabó Gyula kollégámtól a kért értékei alapján, 0-ás összetartással, igaz egy kicsit jobban kell kapaszkodni a kanyarban de nekem ez nem volt szokatlan. Jobban érezni a kanyarokat nagyobb tempónál😄. Majd első és hátsó embléma csere mert egy kicsit fakók voltak, ill a jobb első ködlámpa keret mert törött volt a füle ezt is az Alfa depótól Dávidtól, Kösz. Mert korrektek az áraik és közel is van. Ami még fontos volt hogy a vezérlés burkolata sajnos a melegtől és időtől el volt repedt és porladva. Szintén csere gyári rá. A levegőszűrő megér egy misét, ennyit a nagy és hosszú 35.000 km és gyári és több éves szűrő csere intervallumokáról. Nálam biztos nem lesz ilyen mert 1 év vagy mint az olaj csere 10.000. Km. Hiába voltak a légszűrőház alsó nyílásai tiszták és a 2db műanyag nyílászáró is mozgott ez az eredmény a hosszú intervallumnak. Az ominózus kiegyenlítő tartály és vízcső a Svájci kollégák által gyárirá cserélve, ill.
a fékek teljesen újak voltak Ferodo Ds Racing betétekkel amik egy kicsit gyorsabban kopnak de brutális a fékhatás, igaz nem az olcsóbb kategória. Majd még egy kis féknyreg festés mert látszik rajta hogy a lakk már egy kicsit mepattogott, ez már csak tavasszal addig még kibírja mert nem olyan vészes. A termosztát nem bántottuk mert ahogy kell mint a szög 90 fokon áll. Röviden ennyi😉

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-08-25

Terhelve az Eibach rugók mélyebbre engedik az autó fenekét mint a gyári. Üres magasságuk kb. egyforma. Nem jó minőségű a 2-es kép, ami a gyári rugós magasság, de azért kivehető hogy az egyenesebben fekszik mint az 1-es képen az Eibach-kal.

>> Eseményszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-08-09

2019.08.05.

38 ezer kilométer és egy év négy hónap után eladtam az első Alfámat. Sajnos nem volt kihasználva az autó mérete. Gondos (alfás) gazdája lesz, abban biztos vagyok.