Nem zörög a katalizátor, ha nem fújja a szél. Ja ez nam az...
Már egy éve is van, hogy beindítást követően elkezdett csörömpölni az alsó katalizátor, de kis melegedés után el is halgatott. Akkor így azt sem tudtam kideríteni, hogy mi csinálja, aztán, ahogy múlt az idő egyre hosszabb ideig tartott ez a csörömpölés. Mostanra már melegen is hallatta magát, és már teljesítmény vezstést is észre lehetett venni.
Először csak eloldottam az első két csavarnál, itt benyúlva egy kisebb darabka betétet ki is tudtam forgatni (1.kép). Ütögetésre még mindíg zörgött, muszály voltam levenni. A hátsó két csavart viszont úgy kellett levágni. A lambdaszondánál a katalizátor füle menetes, ezt ki is fúrtam, és feljavítottam benne a menetet. Ami fura, hogy vele szemben is pont menetes lehet, ítt egyenlőre benne is hagytam a csavar darabot, mert igyekezni kellett, így is rámsötétedett. A katalizátor belét, legalább is ami maradt benne, azt még egy kicsit törni kellett, hogy kihulljon belőle. Itt rá is vertem az újjamra (11.kép), de sikerült maradéktalanul kipucolni (4-5.kép). Ami kijött belőle (2.kép)
Három csavarral sikerült visszaraknom, de még egyenlőre a tömítésnél is kifúj kicsit. Hátul ahol kúpra zár, ott meg csak egy csavar fogja, szerintem itt is kifúj.
Már nem csörög, visszajöttek a lovak is, kicsit dörmögőssebb hangaja lett, ez még lehet a kifújás miatt is, de ez már nem zavaró.
Képeket nem csináltam a kapkodás miatt, de még hamarosan úgy is le kell venni...
Update 02,15.
Elkészült a kipufogó, és a képek is.
A fülben még sem volt menet, csak nagyon belegyógyult a csavar. Mikor elkezdtem bepontozni a fúráshoz, a harmadik ütés után megmozdult, és így akor már ki is ütöttem a helyéről (6-8.kép). Még korábban raktam egy adaptert a lambdaszonda alá, hogy ne dobáljon katalizátor gyengeségre hibát, működött is. Viszont most, hogy nincs bele a katalizátornak, így kivettem az adaptert, kiváncsi leszek, így rendes gázáramlásnál mit csinál. Kapott mindenhova csavart, és megkentem kipufogó tömítő pasztával a csatlakozásokat is. elvileg kész.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114865t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114866t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114867t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114868t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114869t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114870t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114871t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114872t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114873t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114874t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114875t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114876t.jpg)
Délután nekiugrottam a termosztát (Vernet TH6490.83J) és vízpumpa (Fémlapátos KAM-T0012) cserének.
Öröm az ürömben, hogy a vízpumpát még sem kell cserélnem. Viszont a termosztát felső csavarját túl húzták, és nem fogta a csavar. Lehet ezért is volt annyira megpasztázva.
Most nem is raktam össze, mert holnap javítom a menetet.
Update 02,08
Ma sikerült végezni a cserével. Tizes menetet fúrtam a hengerfejbe, és egy sima tizes csavart kapott. A termosztát furatát épp csak egy kicsit kellett bővíteni, hogy könnyedén menjen át rajta a csavar. Kapásból túltöltöttem folyadékkal a rendszert. Melegítésnél már ment lejebb a szint, mire elérte az üzemi hőfokot, legalább is, ahol nyitott a termosztát, már lement max jelzés alá. Közben a fűtés szabályzót is megmozgattam, bent is tolta a jó meleget. Leállítás után, mire nagyjából visszahült, le is ment a minimum jelre a szint. Egyenlőre csepegést, folyást nem látok. Remélem így is marad.
Vízpumpát így ki se bontottam, csak a dobozból vettem ki, egy fotó erejéig. Ez mehet vissza a polcra :)
Update 02,09
Maxra töltöttem a hűtőfolyadékot, szivárgást továbbra sem látok...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114824t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114826t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114827t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114829t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114830t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114831t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114832t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114833t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114834t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114835t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114836t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114837t.jpg)
Rendeltem a kulcsáruházból tartalék kulcsot, ma megérkezett. Nem pont olyan mint a képen, de célnak megfelel. Már csak másoltatni kell a mintát a tollra, és egy chipet kell bele klónozni.
Hétvégén belestem az autó motorterébe. Határozottan csepeg a termosztátból a fagyálló. Ebből már vettem újat, alkalom adtán cserélem. A kiegyenlítő tartály peremén is felfedeztem némi fagyállót, de itt nem találok rendellenességet, viszont mint ha több folyadék hiányozna a tartályból, mint ami elcsepeghetett a termosztátnál. a kocsi alá nézve, a vezérlés alatt van egy kisebb tócsa. Lehet a vízpumpa is elfosta magát így idő közben. Vezérlés cserénél ezt sajnos nem cseréltem. Már ebből is megvettem az újat. Már csak hűtőfolyadékot kell vennem frisset, és mehet a rendbetétel...
Update 02,05:
Voltam kulcsmásolónál, és ott szembesítettek, hgy a nyers kulcs még sem olyan mint a gyári. Némileg eltér a toll, és ezért nem is másolták át a mintát. Közben Aliexpressen találtam kulcsot (Type C azonos az enyémmel), csak itt a minimum rendelés 10db. Ennek viszont csak úgy lenne értelme, ha kilencet meg eladnék belőle...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114810t.png)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114811t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114812t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114813t.jpg)
Lecseréltem az olajat.
Ugyan úgy mint korábban Mannol 10W-60-at kapott...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114711t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114712t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114713t.jpg)
Ma is mondhatni jó idő volt, ezért folytattam a hátsó ablakot. Végül a ponyva szegélyére fúrtam plusz lyukakat, és így rögzítettem azt a bizonyos két csavart. A jobb széle szépen fut a tetőponyvával, a bal oldalon meg mintha nem akarna rendesen kiérni. Fellül a jobb oldal be van hullámosodva. Lehet a cipzár ellendarabját is ke kellene csarélni a tetőponyván, de ezt biztos nem veszem le, hogy azt át lehessen varrni.
Minden esetre tetszik, hogy szépen ki lehet rajta látni.
Közben benéztem a motortérbe is, úgy tűnik kicsit szivárog a termosztát. Már vettem másikat tartaléknak, majd tavasszal ezt is cserélem. minden mást rendben találtam.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114677t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114678t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114679t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114680t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114681t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114682t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114683t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114684t.jpg)
Az egyik bontó hirdetett olyan légzsákvezérlőt, mint ami a spiderben is van. Rákérdeztem, sérülés mentes autóból vették ki, de azt nem tudták megmondani, hogy világított-e a hibalámpa. Gondoltam, egy próbát megérhet. Tegnap megrendeltem, ma megérkezett, és be is építettem. Sajnos ezzel is égve maradt a hiba lámpa.
Érdekesség, másfél hónap alatt három kilómétert visszább kúszott a kilóméter számláló :)
A jó időre való tekintettel, kiszereltem a nem túl régi szélrácsot, és beépítettem a bukócsövet az új szélráccsal. Úgy fest, még ki kell szerelnem, mert a beépítés követően figyeltem csak fel arra, hogy lehet majd működés közben belever a mélynyomó a szögvas perembe. Ezt majd ki kell vágni.
A hátsó ablak beépítésnek is nekiálltam. Ez nem megy olyan gyorsan, mint a kiszerelés. A két patent becsatolása, és a cipzár behúzása, még csak csak, de a csavarok furatosztásai nem teljesen passzolnak. Középről haladtam kifele, jobbra-balra. jobbra is balra is a harmadik-harmadik csavar helye nem passzol. Ha tartani akarnám a lyukat, nem is kifele kellene feszíteni a ponyvát, hanem pont befele. Ezekkel majd kitalálom, hogy mi legyen. Vagy kap új menetes fuatot az aluprofil, vagy a ponyva anyaga fog új lyukat kapni. A két legszélső csavarral viszont már csak azért nem bírtam mert, ahogy sötétedett, úgy hűlt is a levegő, és inkább már nem feszegettem a ponyvát.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114669t.png)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114670t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114671t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114672t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114673t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114674t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114675t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114676t.jpg)
Ma megérkezett a csomag egyik fele, a hátsó ablak, még úton van.
Tegnap előtt kiszereltem a hátsó ablakot, szerencsére minden csavar szépen kijött, kb. negyed öra alatt kint volt az ablak.
Elkezdtem fóliát eltávolítani a kasztniról, de a többit, lehet csak jobb időben teszem...
Up date: 2025.01.02.
Ma megérkezett a csomag második fele, csudaszép :)
Ha esetleg érdekel valakit, innen rendeltem: comptoirducabriolet.com
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114644t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114645t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114646t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114647t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114648t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114649t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114650t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114651t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114665t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114666t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114667t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114668t.jpg)
Ma még gurultam egyet a benzinkútig, meg vissza, oda fele a tetőt is lenyitottam.
A középkonzolon az órák bepárásodtak, ezeknek már annyira nem tetszik a hideg, egyébként kabátban sapkában elviselhető volt, még esetleg sállal, meg kesztyűvel komfortosabb lett volna a kocsikázás...
Töltöttem bele még némi téli szélvédőmosó folyadékot, meg spricceltem is ki egy kicsit, hogy biztosan ne legyen elfagyás.
Lekötöttem az akku sarukat, és letakartam. Kézifék kiengedve, téglával a kerék megtámaszva, így várja a tavaszt. :)
11.18. update:
Felnyomattam a kerekeket 3bar-ra, és résnyire megnyitottam az ablakokat...
11.27. update:
Sikerült teríteni alá fóliát. Nem mozgattam meg az autót, és hagytam kiszellőzésre is lehetőséget...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114393t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114394t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114395t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114396t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114440t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114441t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114442t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114443t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114476t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114477t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114478t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114479t.jpg)
Pánik elrakás volt. Reggel elkezdett havazni, ezért hamar kivittem a helyére az autót. Így most se lemosva, se letakarva nincs. Fóliát is akarok még teríteni alá, de így hogy poros, vizes, ez is elmaradt...
Jut eszembe, még tele is kéne tankolni leállás előtt.
Legalább tudtam értelmesnek mondható képeket csinálni ezekkel a kerekekkel :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114330t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114331t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114332t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114333t.jpg)
Ha már a 147-ről lekerültek a nyári kerekek, felraktam a Spider-re. Kikerült némi nyomtávszélesítő is :)
Hát, na, szerintem jól áll neki :)
A helye, mondhani elkészült, és ha minden jól megy, akkor holnap már elrakom pihenni is...
3023Km került bele a nyáron...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114316t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114317t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114318t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114319t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114320t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114321t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114322t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114323t.jpg)