Kristyon - főkép
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2025-06-02

Újra tűztem a hátsó ablakot, M53 a tűzőgép, és a kapcsok is. Így már sokkal jobb volt dolgozni vele. Így már hasonlít a tűzés a gyárira, és szép feszes lett az ablak is.
Még volt egy kis időm, kicseréltem az üzemanyag szűrőt is. Ez már tavaj április óta várt a polcon a cserére...

>> Tuning és extraAlfa 147 Selespeed // 2025-05-26

Nem a legszebb kiegészítő, de most erre van szükség...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2025-05-07

Váltásoknál, eléggé érezhetően mint ha billegett volna a motor az autóban. A felső kitámasztó határozottan jónak mondható, így kezdtem az alsó középső cseréjével. Lehet még a gyári volt benne, eléggé viseltes állapotban.
Határozottan jobb lett a vezetési élmény :)
Lapátból csak az anyós oldalit cseréltem, hogy az oda való 500mm-es legyen, csak jobban néz ki, mint a 400mm-es...

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2025-05-02

Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő csere.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2025-04-27

Nem olyan mint a gyári tűzés, de azért már sokkal jobban néz ki mint a korábbi tűzés..
6mm-e kapcsokat kaptam. Érdekes, hogy azt mondta az eladó, hogy ez a legkissebb kapocs. Akkor csak azt nem értem, miért az van írva a gépre, hogy 4mm-14mm-ig.

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2025-04-19

Ezt a leirást követve, nekilendültem a felső cipzárrész cseréjének. Nem vagyok rá büszke, még egyszer hozzá kell majd nyúlnom. Ugyan is bevásároltam tűzőgépből, és mint használat után kiderült nem hozzá való kapcsokat kaptam. Korábban nem volt tapasztalatom tűzőgéppel. ezt leakasztottam a szögről, és próbáltam válogatni hozzá kapcsot, majd jött egy eladó, hogy ami a kezembe van az nem hozzá való, és rámutatott a felakasztottakra, hogy onnan válogassak, és sajnos így tettem. Úgy, hogy lesz még egy köröm a bolttal... Ezek a kapcsok csak 0.75mm vastagok, és ahhez a géphez 1.3mm vastagságú kellene, így ezeket a szögeket duplán lőtte ki, nem túl nagy hatékonysággal. 5mm-es kapcsot a 14mm-ből vágtam, de így az is használhatatlan volt (10.kép). Helyette a 10mm-ből lőttem be és elhajtogattam (8.kép)
A kapcsokat könnyen el lehetett távolítani, mondhatni látszik hogy már elég viseltes a tatő ponyva is, de amíg nagyon nem lyukad ki, nem cserélem.
Ezzezl a módszerrel úgy tűnik, hogy gyárira visszatűzni a tetőponyvát nem lehet, nem is próbáltam, inkább a leirást követtem.
Az eredeti cipzárrész nem középre volt rögzítve, kb. egy centivel volt jobbra elrakva, valószínűleg ezért is gyűrte meg nekem az ablakot (4.kép).
A leirás szerint a ponyva széle szegecselve van, nálam csavar volt ott, de már az előző ponyva sem volt oda rögzítve, ezt én most kifúrtam, és lecsavaroztam (5;6.kép).
Az utolsó képen a hulladék, ebből a fényesek, amik a duplalövés miatt begyűrődtek, vagy épp nem tudta kellően belőni a gép.
Végeredményként sokkal szebben áll az ablak, és csukásnál sem gyűri meg.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2025-04-16

Tegnap volt egy kis esőben kocsikázás, egyszer csak nem volt hajlandó elindulni az ablaktörlő. Már tavaly is szórakozott, de azt hittem bejáródott, és minden rendben van. Délután jobb idő lett így, hát követtem Piritu blogját. Annyival kiegészíteném, ha a stekkerek le vannak húzva a motorról, az anyós oldal felé picit eltolva, lentről felfele könnyen ki lehet buktatni a szerkezetet. Vissza ugyan így, csak fordított sorrend. Segítségem is volt, a szomszéd cicája jóvoltából. Ami le volt írva megcsináltam, mondjuk a zsír, nem volt annyira bedögölve mint vártam, de friss zsírral sem volt hajlandó indulni a motor. Rámértem a lábaira, mind a három érintkezőn mértem a 12V-ot. Szóval áramot kap, lehet, hogy test nincs. A harmadik külön álló lábat lekötöttem testre, és már működött is (ezt csak a legnagyobb fokozatra kapcsólva érdemes tesztelni, mert van olyan opció, hogy az elektronika megfordítja a polaritást, és akkor ez a láb már is nem test). Ezért az elekronikának vettem le a fedelét, könnyen lejön, csak fel van pattintva némi tömítő anyaggal a szélén. Hamar szembe is ötlött, hogy a harmadik láb forrasztása abszolút nincs kontaktban a panellal. A képen a legalsó forrasztási pont. Megforrasztottam, és már hibátlanul működik is. Az esővíz elvezetőnek tavaly óta nem volt mitől elkoszosodnia. Viszont most, hogy ráláttam a belsőkeringtetés lapátjára, ezt kapcsolgatva, sajnos nem csinál semmit. Majd valamikor ezt is orvosolni kell. A végére megunta a cica a szerelést, és felköltözött a tetőre.

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2025-03-24

Megkapta nyárra a Spider gyári kerekeit. A nyomtáv szélsítőket nem akartam felrakni hozzá, ezért kellett vennem még 8db (28mm menethossz) kerékcsavart. A 146-ról maradtak meg csavarok, de csak 12db (30mm menethossz) volt egészséges. A Biohazard felnik csvarjai szóba se jöhettek, mert csak 22mm hosszú rajta a menet. El sem érték a menetet a kerék agyban...
(1. kép) balra az új csavar 17 fej, jobbra a 146 csavarja 19 fej.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2025-03-22

Még két éve rendeltem a 147-hez, de azon még mindíg jók a lapátok, itt a spideren meg már akkor sem töröltek valami szépen, mikor hozzá jutottam. Most kicseréltem szépen töröl, észrevehető, de nem zavaró, hogy az utasoldali tíz centivel rövidebb...

>> EgyébAlfa Spider / GTV 916 // 2025-03-09

A jó időre való tekintettel elővettem a spidert.
Műszakilag minden, ahogy hagytam. a gumik alig egy tizedet engedtek az állásban, ezeket vissza engedtem a megfelelő nyomásra.
12 kilómétert jöttem vele, természetesen nyitott tetővel :)
Biztos ami tuti, újra ellenőriztem a folyadékokat, a víz lett egy újnyival a max jelzés felett, gondolom ha visszahül vissza is megy maxra. A hátsó ablaknak, lehet még hidege van, kicsit meggyűrődött két helyen, remélem ha holnap megsüti a nap ez kisimul. Még az alsó motorvédő burkolatot kell visszaraknom, csak még javítani akarom rajta a felfogatási pontokat.