Az autóvásárlást követően 10 évvel és 112e km-vel ezelőtt cserélt vezérműláncszettek cseréjére került sor. Ugyanazok a láncszettek kerültek ismét beépítésre, amiket a FilterABC webáruházból szereztem be.
Egyúttal a motorolaj és olajszűrő is cserélve lettek, ezekben nem volt még 6e km sem az előző csere óta.
Az egyik tolatradar szenzort is cserélni kellett, amit szerencsére már előre betartalékoltam a fiatalkatreszek.hu weboldalról jóval korábban megrendelve.
Km óraállás: 179 000
- Vezérműláncszett bütyköstengelyhez (Fai TCK5) 74 475 Ft
- Vezérműláncszett kiegyenlítő tengelyhez (Fai TCK3) 33 555 Ft
- Postaköltség 1 570 Ft
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Tolatóradar szenzor (AL47008) 6 620 Ft
- Munka- és anyagdíj (motorolaj, olajszűrő) 130 000 Ft
Döglődött az akksi, ezért elmentem venni egy újat.
Jó fej volt az akksi boltos, rámért a generátor töltésre, és azt mondta előbb nézessem meg a generátort, mert alacsony a töltés.
És valóban: generátor felújítás lett belőle, az akksi meg azóta is szépen teszi a dolgát!
Egyúttal sor került a meghajtó szíjak cseréjére, illetve a jobb hátsó törött spirálrugó cseréjére.
Km óraállás: 178 255
- Generátor felújítás
- Meghajtó szíjak (Continental)
- Spirálrugó, jobb hátsó
Mivel az utángyártott karterszellőztető gumimembránok nem épp a tartósságukról híresek, ezért felkészülve a későbbi cserére beszereztem még 2 db-ot a Kauffer.hu webáruházból.
- ERA559089A ERA Olajleválasztó, forgattyúsház szellőztetés 2 552 Ft
- 004-028-125-ABK Abakus Szelep, forgattyúsház szellõztetés 1 716 Ft
- Postaköltség 1 769 Ft
Remélem nem lesz rá szükség, de megnyugtató hogy betáraztam.
Néhány csepp motorolaj az autó alatt. A korábbi tapasztalat alapján azonnal az olajbetöltő sapkát csekkoltam, és sajnos bejött: itt kezdte újra kinyomni az olajat.
Először a kartergáz szellőztető gumimembránt ellenőriztem. Ez is bejött: a másfél éve cserélt utángyártott gumimembrán alaktalan, amorf állapotban fogadott, szinte kibuggyant a műanyag házból.
Mivel a membrán nélkül az alapjárat egyenetlen lesz, ezért átmenetileg vissza kellett tenni, ami igen nagy kihívást jelentett tekintve, hogy a membrán alakjában teljesen deformálódott, egyenetlenül kinyúlt, ezért nehéz volt visszatömködni a házba.
Másnap a Bárdiban vettem egy újat:
- ERA559089 ERA Kartergáz szabályzó
Az új membránnal megszűnt az olaj kinyomása az olajbetöltő sapkán keresztül, rendben vagyunk.
A tervszerű karvbantartásra most később került sor a sűrű második félév miatt. Azért sem siettem el, mert júniustól már csak a másik autót használtuk: 17 hónap és 14e km telt el az előző óta.
- Motorolaj (MOTUL 8100 X-cess 5400 5W-40)
- Olajszűrő (SOFIMA S5024PE)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (MaxGeaer 26-1172 aktívszén)
- Klímatisztító (AM-706480-AML biocid)
A szervízben kiderült, hogy az egyik motortartó bakom (50501956) eltört, hiányzott belőle egy jókora darab fém. Mivel ez hiánycikk, a szervízben szerkesztettek bele egy pótalkatrészt.
Km óraállás: 173 863
Az autó több elemének fényezését követően elérkezett az idő egy kis korrekciós polírozásra, ami kiegészült a fényszórók polírozásával.
Km óraállás: 173 435
A 18"-as alufelni garnitúrához gyorsan beszereztem keveset futott (7 mm), egyenletesen kopott használt téli gumikat. Nem mai darabok, de kifogástalan állapotúak, puhák, nincsenek kikeményedve, sérülés- és repedésmentesk.
Méret: 235/45 R18
2 x Pirelli Sottozero Sertie II DOT4117;
2 x Continental Wintercontact TS850P DOT4109
Gumiszerelés pipa.
Meguntam a ronda acél felni szettet lesni fél évig, amíg téli gumival futkosok.
Egy városon belüli ismerős Alfás kartársnak volt egy csodaszép eladó 18"-as szettje:
- OZ Envy Matt Silver Tech Diamond Cut R18 8*18 ET38
Imádom!
A kormánybőr állapota már vállalhatatlan volt, ezért egy nagyobb lélegzetvétellel sort kerítettem több régóta tervezett beltéri finomságnak:
- kormány átalakítása Ti kormánnyá,
- sebváltó gomb,
- sebváltó szoknya,
- kézifék markolat,
- kézifék szoknya,
- középső könyöklő
újrabőröztetése.
Sokat kutattam, keresgéltem a témában, végül Rendes József úrra esett a választásom (rendeskormany.hu). Egy pillanatra sem bántam meg: zökkenőmentes lebonyolítás, maximális profizmus és korrekt árak jellemzik, bátran ajánlom mindenkinek.
MPL-lel küldtem meg neki az elemeket a megbeszélt időre, 1 nap alatt elkészítette, másnap már vissza is postázta.
Ez egy irreálisan hosszú folyamat lett a júniusi baleset után.
Sajnos ajánlásra elcsábultam és belenyúltam egy olyan "szakiba", akitől olyan állapotban kaptam vissza az "elkészült" autót (karosszériázás és fényezés), hogy sírhatnékom támadt. A fényezést végül abszolút nem fizettem ki.
A teljes folyamat újraindult, de tanulva az esetből már abszolút kontroll alatt tartva a folyamatot: több fényező személyes felkeresése, szakvélemény és árajánlat kérése, új karosszériás megkeresése, stb.
Mivel van másik Alfánk, ezért az időtényező már nem számított, de végül csak kiegyenesedett a dolog.
Baleset utáni és egyéb kisebb sérülések miatti karosszériás munkák:
- sérült motorháztető;
- anyagában két helyen törött és csúnyán összehorzsolt első lökhárító;
- enyhén horpadt és horzsolt bal első ajtó és bal első sárvédő elemek
szétszerelése, javítása-helyreállítása,
+ a baleset miatt felső részén benyomódott lökhárító igazítása (szerencsére a homlokfal nem ment el),
és mindezek fényezésre előkészítése.
Sérült elemek fényezése:
- motorháztető,
- első lökhárító,
- bal első sárvédő,
- bal első ajtó
teljes elemek fényezése +
- jobb hátsó ajtó,
- jobb hátsó sárvédőn keresztben végigfutó csikarás
miatt ezen elemek részleges fényezése.