Ismét beleszaladt 12e km az autóba, így ideje volt egy olajcserének.
Selénia 5W40 WR diesel
UFI gázolajszűrő
Man olajszűrő
Champion levegőszűrő
Plusz kapott még Bosch albaktörlő lapátokat.
Óraállás: 160200 km
Hipp-hopp elszaladt a nyár és vele újabb 12000 gyönyörű kilométer, így már nagyon aktuális volt a szervizlátogatás.
Felkészülten érkeztem 5L Selenia WR és bosch-mann szűrők társaságában, hogy azzal már ne menjen az idő.
Apróságok összejöttek az elmúlt hónapok során, valami csapágyas zörgés is jött a motorból hidegen, kicsit cicergett az egyik lengőkar, illetve a sok takarítástól függetlenül időnként rosszalkodik az EGR is.
Sikerült megállapítani a hibát, a zörgés a generátor ékszíjtól jött, így ékszíj csere, feszÍtő és görgőcsere + ékszíjtárcsa csere, mert nagyon darabokban volt már. A felső lengőkar csere is megvolt + az eredeti terv az olaj és szűrők cseréje. Az EGR-el is sikerült kezdeni valamit, remélem most már jól viselkedik majd, mert a következő lépés a falazás lesz, nincs kedvem küzdeni vele a továbbiakban.
Sajnos kiderült, hogy az egyik motortartó bak is elég gatya állapotban van, azonban nem sikerült keríteni, így ez a projekt tolódik még pár hetet.
A Fastoriginal felső lengőkarok gömbfejei 30e km után feladták a harcot. Most TRW-k kerültek bele, kíváncsi vagyok, hogy ez mennyivel bír majd többet. Az autóban egyelőre most élvezem a csendet. :) Olaj és szűrő is cserélve lett.
Anyag és munkadíj: 59000 Ft
Km: 148400
9 hónap és 11e km futás után megtörtént a második olajcsere, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Mivel legutóbb a láncszettek cseréjekor kiderült, hogy eléggé olajsáros a motor, ezúttal az olaj szintetikusra cserélése és előtte a motor olajjáratainak belső tisztítása mellett döntöttem.
Sem az olaj, sem a szűrők végül nem az eredeti elképzelésnek (Xado SM/CF 5W-40, illetve gyári minőségű Sofima szűrők) megfelelően alakultak, több okból sem, de végül így is minőségi cuccok kerültek bele.
Ezúttal a műveletet nem sajátkezűleg hajtottam végre, hanem a szervízben ahová hordom a kocsit, elsősorban a motor belső mosása miatt. Ha ne adj isten leváló pakkok miatt az olajszivattyú szűrője eltömődött volna, akkor már ne kelljen az autót a műtét helyére külön bevarázsolni, hanem legyen helyben. Szerencsére a félelmem alaptalan volt, problémamentes volt a művelet.
- motormosó: Xado Atomic Vitaflush
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Müller
Megtörtént a vásárlás utáni első szervizelés saját kezűleg:
- motorolaj
- légszűrő
- olajszűrő
- aktívszenes pollenszűrő csere
A cuccokat az Unixban sikerült 40 % kedvezménnyel beszereznünk.
Olaj és szűrők cserélve. 138000 km
Hamarosan cserélni kell a kuplungmunkahengert és egy hátsó kerékcsapágyat.
Km: 134000
Cserélve lett: olaj (Selénia 5w30), olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
Újabb olaj és szűrő csere történt, mert belekerült 11000 km az autóba. Egyúttal két motortartó bak is cserélve lett, mert már nem bírták és előfordult, hogy leállításkor megrázkódott az egész autó.
Km óra állás: 121400
Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.
Km: 110500