Blog >> tömítés
Egyre több fórumon olvastam, hogy az 1.75 tbi-ben is tud gond akadni az olajrendszerrel. Így belevágtunk a javításába. Nem volt egyszerű levenni az olajteknőt, de sikerült és az átalakított alkatrész is tökéletesen passzolt. Ezzel megszüntetésre került egy fenyegető gond a QV-tól. Cserére került még az olaj-levegőszűrő és a váltóolaj is. Váltóolajból gyári motorolajból Motul ment bele. Km óraállás: 154.000
A blogokat olvasgatva bukkantam rá a Brodit ProClip megoldására és nagyon megtetszett az egyszerű, de nagyszerű kivitelezés. Hamar meg is született az elhatározás, hogy egy ilyen típusspecifikus telefontartóra szükségünk van. A lehető legegyszerűbb és legkisebb tartót szerettem volna a konzolra, hogy ne rontsa el a beltér szép összhangját, így a sima csuklónélküli MagSafe-re szavaztunk, melyhez rendeltem egy öntapadós mágneses kört eBay-ről. Sajnos a mágnes körüli gumírozott bevonat picit szélesebb volt mint maga a tartó amibe bele kellene férnie, így egy picit ál kellett szabni, hogy passzoljon. Nem lett tökéletesen hibátlan a méret eltérés miatt, de a funkciót tökéletesen ellátja. Ma megvolt a főpróba is mindenféle típusú úton és hibátlanúl fixen tartja a telefont.
A múlt héten beszereztt "D" profil tömítés is bekerült a motortérbe, így már talán mosáskor és esőben nem fog befolyni a víz és egyszerűbb lesz a tisztán tartás is.
Szúrta a szememet még pár dolog pl. az oxidált turbó hővédőpajzs, így ha már a motortérnél jártam kivettem és egy kiadós csiszolás után lefújtam hőálló ezüst festékkel.
Plusz az akkumulátor takaró szövet tépőzárjai le voltak szakadva és lógtak, ezek újra lettek ragasztva, így már szépen áll a helyén.
Pár perce megérkezett a futár a várva várt csomaggal.
Júlia kap pár szép új kiegészítőt:
- FL Antracit Scudetto
- FL hátsó embléma
- FL felnikupakok
- QV matrica (Tudom, hogy csak 1.4 TB, de mindig is nagyon tetszett és a hozzá kötődő sztori is.)
- Antenna
- Csomagtérajtó rugós ütköző
- Textilszőnyeg
- "D" profil gumitömítés (Motorteret szeretném picit szigeteltebbé tenni a vízzel szemben.)
- Turbo olajzócső csavar a két alátéttel a következő olajcseréhez
Már csak egy kis idő kell, hogy minden szépen a helyére kerüljön.
Már korábban észrevettem, hogy az olajleválasztó műanyag bödön alatt szivárog az olaj a szelepfedélre. Vagy multair fedél valójában :-)
A múlt héten levettem a lecsapatót, megmértem az o-gyűrűt és visszatettem mindent ahogy volt. Pénteken sikerült eljutnom a tömítéstechnika boltba, ahol vettem bele 420Ft-ért egy viton (vegyszer és hőálló) o-gyűrűt.
A mérete: 24mm(belső) x 3mm
Ma gyorsan ki is cseréltem, olaj törölgetéssel együtt 5 perces munka volt. A gyári tömítés szakadt, porladt, ideje volt..
Vettem téli szélvédő mosót, egy tömítést az olajszűrőt tartó konzol alá...
Még vettem ablaktörlő lapátokat, sajnos nem az volt a dobozban mint amire számítottam...
Megmaradt a fütyülés... Mivel nem tudtam nélkülözni az autót akkor így maradt, megbeszéltük, hogy majd visszaviszem.
Visszavittem, kiderült hogy az EGR-nél eresztett. A szívócsonkhoz is került új tömítés. Most már tényleg jó.
Az utasét ventilátort is megnézettem, természetesen hibátlanul működött. (A fütyülés miatt ment vagy 100km-t mielőtt visszaadta) A hazaút legvégén ismét megállt.
A következő ami sorra került az olajteknő tömítés cseréje volt. Gyárilag pasztázott, így vettem Loctite tömítő pasztát + egy rakat rézanyát a kipuff csonkokhoz illetve tömítéseket a kipufogóhoz. Képek között láthatóak a szerelési kellékek. :)
Amit bontani kellett:
1. Szervó olaj csövek
2. kipufogó csonkok
3. Hosszbordás szíj
Mindemellett cseréltük a főtengely ékszíjtárcsát is, mivel a gumi ágyazása elengedte magát. Félelmetesen nézett ki.
Szivárgott az olaj nívópálca vezetőcső aljánál. Elaforgtól vettem új tömítést. Gyári új, 60676544, ára 1.162 Ft
A régi teljesen megkeményedett és ketté is tört. Cseréje egyszerű.
Egy hónapja folyamatosan terjedő olaj foltot vettem észre a kocsi alatt. Nem találtam a forrását. Elvittem szerelőhöz.
A láncfeszítőnél lévő tömítésnél eresztette az olajat. (alk.szám: 71739394, 71739393; a képen 7-es,8-as). Nem nagy összeg - 1800 ft az alátéttel együtt - de mindenhol csak 10es csomagban árusítják. Végül 1 hét keresgélés után a Pappas-nál adtak 1-1 darabot is.
Ha már szerelőnél van, a bal kézifék bowdent is kicseréltettem (AKRON), mert télen volt, hogy befagyott.
Motor olajat is utántöltöttem, Selenia 5w40
KM: 142495
Hiba továbbra sincs, de eljött az olajcsere ideje. Ezen kívül még kicseréltettem az alig 1 éves első féktárcsát és betéteket. A vásárláskor kapott új első cuccot, ami egy valamilyen rozsakupac tárcsa volt, és valamilyen betét. Ez már 1 év után visított és rázott, fasza kis cucc lehetett. Most kapott Brembo festett tárcsákat és Ferodo betéteket.
Nívópálca tömítés csere is volt, amihez sajnos le kellett bontani a DPF-et is.
Főtengely szíjtárcsa csere is volt, gyárit kapott.