Blog >> gyújtókábel
Az úgy volt, hogy februárban beindítottam volna. De nem igazán jött össze... Azaz elkapni elkapta, de kb 1.5 km megtétele után böff böff böff, megállt.
Onnan hazatoltam. Jó volt.
Vettem bele gyertyát, rotort, elosztófedelet, semelyik sem segített.
Elvittem, azaz Gyuri barátom elhúzott az Alfariumba, ahol cseréltek gyújtáskábelt, meg beállították a gyújtást. Amit persze már kb a tizedik szétszedés után persze, hogy rosszul raktam össze :)
Ja és vettem egy BE lámpát, mert eltört... :)
Nem annyira voltam boldog :)))
Működőképesség helyreállítva :)
Alig 2 éve vettem egy sokak által ajánlott és jónak tartott Kugler gyújtókábel szettet, eddig bírta.
Négy csatlakozóból 3 repedt 1 törött, sztem ez meglehetősen "jó" arány. :(
Novoth úr ajánlására kicseréltem a gyújtókábeleket. A 2. hengernél az egyik kontakthibás is volt. 5 évet bírt a champion szett.
274000km
A decemberi nagyobb szervíz után, bemelegedve alapjáraton néha köhögött, de csak alapjáraton, fordulaton nem volt semmi probléma. A decemberi szervíz során csak a gyertyák lettek cserélve, ami esetleg beleszólhat a jelenségbe. Feltételezve, hogy azok jók a gyújtókábelek vizsgálata történt sajátkezűleg. Sötétben látszott, hogy az 1. és 2. henger kábeleit összfogó gyűjtőről áthúz néha a blokkra (a képen látható a nyoma is). Először ki lettek szedve a gyűjtőből, majd egyenként közelítettem a kábeleket a blokkhoz (egy megfelelően szigetelt kombifogóval). Meglepő módon így egyik sem húzott át. Ezért kivettem mindegyik kábelt és szakadást kerestem. A 2. henger rövidebb kábele hajlítástól függően szakadást mutatott, ezért jobb híján abból a készletből pótoltam, ami 5 éve kijött belőle, az nem volt szakadt. Valamivel jobbnak tűnt a helyzet, de még mindig köhögött néha, valamint az áthúzás is megvolt párszor.
Egyelőre így maradt, és mivel a kábelszett nem olcsó mulatság, így amellett döntöttem, hogy elviszem inkább szakihoz, aki egyértelműen megmondja, hogy mi okozhatja a problémát.
A gyújtókábeleimből az egyik eléggé avétos volt. Az első kép tökéletesen illusztrálja az állapotokat. A kábel a tövénél el volt már égve. Kedves opeles barátommal multiméterrel kimértük. :) EZen kívül a gyújtótrafóm kábele is némi reparálásra szorult, mert eléggé nagy ellenállást mértünk rajta. A végén ez is el volt égve, de még meg lehetett menteni. Úgyhogy mivel ilyen ügyesek és okosak (és hát ugye szépek) voltunk, most nem kell egy teljes kábelköteget vennem, csak egyetlen kábelt kell lecserélnem.
A szervíz munkálatokon kívül a kábeleket és az elosztófedelet aranytisztára sikáltuk. Good as New! :)
Beázott a blokknál a kábel. Nem ment csak 3 henger néha. Birka voltam, mert slagból akartam az ablakmosótartálynál játszani.
Ekkor cseréltettem még a konzolon az izzókat, mert a benzinvisszajelző nem világított. Az összeset cserélte szerelő. Azóta nem világít a ventilátor fokozat tekergetője. :-S Ez cserére vár.