Mutasd

>> Szerviz2009-10-19

Egy hideg reggelen indításnál beesett a kuplung pedálom. Kiderült, hogy nem csak hátsó munkahenger szakadt ki, hanem a kuplung rudazat végén levő villa kitört a helyéről, ami által kiemel a szerkezet. Pont másnap akartam debrecenbe/derecskére menni szülőkhöz. Nosza fogtam magam, reggel beraktam a kocsit 1edikbe, indítózás, és már gurultam is... sms-ben megvettem a pályamatricát is, 1es után kerestem egy 3ast... így simán legurultam a benzinkútig. Ott adtam a lovaknak inni, és már indultam is tovább... kuplung nélkül is lehet váltani, csak lassabb, és recsegősebb :) Lényeg, hogy az 1-3-5-ös egész hamar megvolt. Felkeveredtem az M0-ásra, majd az M3-ra és ki se vettem 5-ből Debrecenig. Mester barátomhoz begurultam, és nekiálltunk a kuplungnak:
Új menetet fúrattunk a váltóba, a villához egy új tartócsavart csináltattunk jó erős anyagból, és menetragasztóval rögzítettük a helyén. Villakérdés megoldva. felújítószettel megreparingoztuk a munkahengert, és szétkaptuk a kuplungot is ha már nyitva volt minden...
Tudtam, hogy a kuplungom szar... de hogy ennyire, azt nem sejtettem :)
Gyakorlatilag csoda, hogy eddig bírta. A tárcsán anyag gyakorlatilag nem volt, a szerkezet és a kinyomócsapágy szétkopva. Nosza volt ott egy jó kuplungszerkezet tárcsával, elvittük felszabályoztattuk a szerkezetet, és megszegecseltettük új anyaggal a tárcsát. Kapott új kinyomócsapágyat is. Aztán kifúrtuk a beszakadt légtelenítőcsavart, és kapott újat. Azután összepattintottuk, és légtelenítettünk. Most puha és könnyű a pedálom, és remekül harap a kuplungom. :) Remélem sokáig jó lesz még.

>> Szerviz2009-08-25

Váltógombom eléggé zörgő hangot ad, ha épp nincs rajta a kezem. Gondoltam szétszedem már, hogy mi zörög benne, mag?
Kiderült, hogy csak egyetlen csavar fogta a 3 helyett.
Úgyhogy ma beszereztem pár hernyócsavart, és egy hozzávaló imbusz kulcsocskát.
Ezenkívül a váltószoknya is állandóan lecsúszik a rúdról, azt is orvosolom ma.

Ezenkívül a kormánykapcsolóm nem az igazi már, és nem sikerült időnként beindítani az autót... Úgyhogy bekötöttünk Zoli33-al egy nyomógombos indítást, mint a nagyoknál. :) Berelézve, bekötve gyújtáskábelre, és felraktuk a gombot a tetőkonzolra... :)

>> Szerviz2009-04-22

Kiderült, hogy nem az elsőhardy-t szaggatta szét a drága kardánom, hanem a hátsót! Ezen csak azért csodálkoztam, mert egy Lada hardy van elől, és semmi baja. Már egy éve... Állítólag a hátsó hardy kapja a legnagyobb terhelést. Mindenesetre azt kellett cserélni, és rendben van a hajtásláncom. Így most elmondhattam, hogy: újra szakít a V6! :)

 
>> Szerviz2009-04-20

Azt mindig is tudtam, hogy ha a motor fals levegőt szív, az nem tesz jót a teljesítményszintnek. Azonban nem gondoltam, hogy olyan pici résnyi helyek is számítanak, és hogy ekkorát. Történt szilveszter utáni napokban, hogy a nagy hidegben behalt 2 gyertyám egyszerre. Champion gyertyák voltak. Levettem a szívóoldalon a légtömegmérőt, és az utána levő szívócsövet, hogy hozzáférjek a gyertyákhoz. Igen ám, de siettünk a szereléssel mert "rohanásban" voltunk. Elfelejtettem alaposan visszarakni és meghúzni a szívócsövet. Eztán persze eléggé gyengus volt a kocsi. Ment az ment az, de mintha hiányzott volna belőle az erő. Hónapok teltek el így, és el is felejtettem, hogy sietve lett visszarakva a cső... azóta cseréltem a gyertyákat új NGK-kra, kapott új szűrőbetétet, cseréltem légtömegmérőt, kompjutert és szinte minden létező csatit széthúztam, megtakarítottam és kontakt spray-vel lekezeltem. Gyakorlatilag ugyanolyan gyenge lett a kocsi mint volt. Aztán észrevettem, hogy az a cső csak nem úgy áll, ahogy kell neki, és helyrerakva meghúztam a csavarokat, rögzítettem rendesen. Na erre rögtön éreztem a powert. Újra azt érzem, mint mikor megvettem a kocsit: megtolja a seggem alatt a kasztnit. :) Az első próba út alkalmával (alig pár km) rögtön szétszakította a motor az első hardytárcsát... mondanom se kell, nem örültem még ennyire hardyszakadásnak. :) Szóval legalább mostmár tudjuk mi volt a hiba. Holnap hardycsere, és megint happy minden. :)
Azért halkan megjegyzem, hogy a falslevegő volt ugyan a fő bűnös, de a sok apróság, amiket előtte cseréltem, javítottam, az is mind hozzátett picit a teljesítményhez.

 
>> Szerviz2008-07-02

Dugulásra gyanakodtunk, és bár nem volt dugulás, azért a szűrőt kicseréltem. Az álmoskönyv szerint minden gyertyacsere alkalmával az üzemanyagszűrőt is cserélni kellene...http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1214988943-219-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1214988943-219-blog.jpg

>> Szerviz2008-06-19

A gyújtókábeleimből az egyik eléggé avétos volt. Az első kép tökéletesen illusztrálja az állapotokat. A kábel a tövénél el volt már égve. Kedves opeles barátommal multiméterrel kimértük. :) EZen kívül a gyújtótrafóm kábele is némi reparálásra szorult, mert eléggé nagy ellenállást mértünk rajta. A végén ez is el volt égve, de még meg lehetett menteni. Úgyhogy mivel ilyen ügyesek és okosak (és hát ugye szépek) voltunk, most nem kell egy teljes kábelköteget vennem, csak egyetlen kábelt kell lecserélnem.
A szervíz munkálatokon kívül a kábeleket és az elosztófedelet aranytisztára sikáltuk. Good as New! :)

>> Tuning és extra2008-06-16

Visszacseréltük a direktszűrőt az eredeti gyári szűrőre. A miértekbe nem szívesen mennék bele, mert ezen aztán tényleg lehet vitatkozni. Maradjunk annyiban, hogy én szívem szerint nyugodtabban alszom, a gyári levegőszűrőt használva. Alapvetően a hangja miatt választottam anno a direktszűrőt, de mikor a kipufogó tuningal elkészültünk, úgy éreztem, hogy felesleges a direktszűrő, mert úgyse hallom. :) A második ok pedig egyszerűen az, hogy a motorteremben igen igen meleg tud lenni a 3 literes motor miatt, és a gyári doboz áramlástanilag kicsit előrrébbről kapja a lökhárítónál beáramló levegőt. Én úgy gondolom, hogy hűvösebb levegőt kap így a motor, és vizes időben sem kell aggódnom. A direktszűrővel kb. 5000 km-t mentem. Egyszer mostam, úgyhogy valszeg eladom olcsón ha valakit érdekel, a tisztító szettel, olajjal együtt.

>> Szerviz2008-06-16

Az első képen egy kardán tengely van elrejtve a képen a szerszámok között :)
Aztán végül helyére kerül a kardán, visszakötjük a váltórudazatot, és a kipufogót.

Tulajdonképpen ezek után víz, olaj a motorba, és már indítottuk is.
Igenám, de itt jött a meglepetés :)
Indítás után hatalmas durranás! Következmények:
A motor ledobta a szívósort magáról, mindezt persze irtózatos durranással prezentálva, amitől
Bányai elvtárs fejbeverte saját magát ilyedtében egy villáskulccsal...(mivel pont oda hajolva hallgatózott.) :D Ezen felül maradandó halláskárosodást is szenvedett (ez néhány perc után elmúlt :) )
Én szívrohamot kaptam, és elkezdtem keresni árgus tekintetemmel a mentők számát a falon,
Mester pedig kiszáltl a kocsiból, odaballagott a motorhoz, és megcserélt 2 gyertyakábelt. :)
Aztán visszahelyezte a szívósort, ezek után a motor szépen beindult. :)))

Elindultunk próbakörre. Sajnos közepes vagy nagyobb gázra élénk rángatással reagált a motor. Miután lecseréltük a gyertyakábeleket, ez a probléma is megszűnt.
Sajnos gyújtás beállító lámpánk nem volt, így csak fülre lőtte be Mester a gyújtást. Mindazonáltal a próbakör után végre megelégedéssel konstatáltam:
Az elveszett paripák mind visszatértek... :)
Újra 3 literes a motor.

 
>> Szerviz2008-06-16

A főtengelycsere kész, a motor visszakerül az eredeti helyére...

>> Szerviz2008-06-16

Az optika engem is levadászott, és a már-már rendhagyónak számító "szöszmötölésemet" (ez a pontos szakkifejezése a tevékenységemnek) rögzítette, eme jól megkomponált képen...
Majd Róbertünk Alfa Romeo-s pólóját láthatjuk, ami igazából Adidas volt, de a betűket felcserélve majd néhányat elhagyva, és néhányat hozzárakva, máris kijön az Alfa Romeo betűsor! :))
A harmadik kép a kedvencem: A 75-ös Alfa éhesen, madárfióka szerűen, nagyra nyitott szájjal várja, hogy a motor végre újra a helyére kerüljön. Ez egy igazi all in one kép: Autó, motor, szerelő... MInden rajta van, amit látni érdemes.
A negyedik képen az egyik szelepdekli nélkül látható a motor.