Blog >> szűrők >> szilent

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-03-29

A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.

Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.

Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.

A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima

Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.

A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.

Km óraállás: 99 917