A motorgenerál óta csak Xado olajat használok, abból is ezt a két fajta viszkozitásút. A téli hidegben gondoltam a hígabb olaj jobban teszi majd a dolgát, nyáron és a pályanapokon pedig a 10W-60 ami szükséges a kocsinak.
Tapasztalatom szerint normál használat mellett akár lehetne ebben 10W-40-es olaj is, nem sok különbség jön ki egyszerű városi használat mellett. Amit észre vettem, hogy az 5W-50 olajtól hidegben szebben indul, kevésbé erőlködik az önindító és a punnyadt akkumulátorom. Viszont a motor járása alacsony fordulaton -és úgy általában is- sokkal nyersebb. A 10W-60-tól sokkal selymesebben jár, teljesítményben és fogyasztásban nem jelent különbséget a két olaj. Az alapjárat is könnyebben beáll a sűrűbb olajtól, a vezérlés módosító is ugyan annyi idő alatt hallgat el, szóval nem látom értelmét az 5W-50-nek sehol. Nekem, ahogy és amire én használom, a 10W-60 a jobb, szimpatikusabb. Hozzá kell tennem a véleményem szubjektív, nincs semmilyen komolyabb mérés mögötte, csak az érzetre történő megállapításaim írtam ide. Másoknak lehet ettől eltérő tapasztalata vagy véleménye más hasonló viszkozitású olajjal.
Én Xado-t használok csak, ennek a speciális tulajdonságait (a fémkerámiáról beszélek) nem tudom bemutatni, mikroszkóppal nem vizsgáltam a henger falát. Azt viszont érzem, hogy az autó 20k km alatt "beérett", mechanikai zörejektől teljesen mentes, nagyon halk járású, teljesítménye konstans, mintha még erősebb is lenne, mint 10k km-rel ezelőtt. A közeljövőben szeretném leméretni, mekkora is a benne rejlő teljesítmény, hiszen a JTS-ről köztudott, hogy a gyári 166Le sose volt meg benne, 145-150Le körüli értékeket mértek a használt motoroknál. Majd meglátjuk mit mutat a műszer...
Most 10000km ment bele a csere óta. Azért is engedtem eddig a 8000 helyett, mert ebben sok volt az autópálya használat. Most újra 10W-60 került bele, természetesen Xado!
A hibajel amit kiolvastunk, lambda hátsó 2 és az összes ehhez kapcsolódó üzenet. Meg is örültem, hogy nem a felsők, mert az 1,5x annyiba kerül. Gábor (Tuningman) szerelte a kocsit, ajánlotta ha már leszerelte, cseréljük mindkettőt, a csereperiódusa úgy is 150k km. Legyen. A próbakörön újabb hibajelet dobott. Kiolvasva a felső 2es adta be. 2éve cseréltettem ki, sokáig nem bírta... Most az is érkezik. A felső egyes még gyári, várom az idejét, mikor adja fel a küzdelmet.