2017 december 27-én megleptem magamat egy osztrák csodával. Szerviz könyv, számlák, papírok, két kulcs, szép állapot, amit egy apró hiba elront. Az pedig a géptető enyhe sérülése ez kezelésre kerül Robee barátom által hamarost. Kezdetekben volt egy kis nehéz indulás de ezt a 4db Beru izzítógyertya cseréjével orvosoltuk is(18 600Ft). Furcsa, mert kettő Bosch és kettő Beru volt a kocsiban kimérve 2,2 - 2,4 ohm ellenállást mutattak, ami nem vészes de tuti, ami biztos cseréltem őket. A tipikus map szenzor miatt a turbó óra nem állt nullán hibát pedig, egy kis petróleum, féktisztító és magasnyomású levegő kombóval orvosoltam hála az égnek sikerült így nem cserés(300Ft). Kapott egy új akkumulátort is egy Jász Akku 12V 75Ah 680A J+ változatot (19100Ft). Téli gumival érkezett így, rendeltem rá 4db Kormoran Ultra High Performance XL 225/50 R17 98V abroncsot egyaránt a futár ingyen volt meg a gumi is közel féláron pedig 2017-es gyártás (72640Ft). 17-én kerül forgalomba a kocsi így addig kap egy teljes szíj-feszítő-szűr-olaj és egyéb folyadék cserét, illetve a szívó oldalt teljesen kitakarítjuk(110 000Ft minden). Erről később készül fotó és leírás is. Forgalomba helyezés után első lépés az Egr falazás és kiírás az ECU-ból erre már megvan a kész a térkép és interfészem pedig szintén van így, ez pillanatok alatt kész van vizsga után
majd egy gyors egr dugó beszerelés is tuti, ami biztos alapon abból is akad otthon egy 15-20db szóval, ha valaki érdekel 2500Ft/db-ért tudok továbbítani neki...
Béke belétek!
Üdv; Muki a hegyről...
Ma kiiktatásra (lefalazásra) került az EGR.
A mai nap is hasznosan telt.Shadin159, ahogy ígérte, (Ezúton is nagyon köszönöm neki!!!) rendelkezésemre bocsájtott egy biztos jó MAF szenzort, így súlyos tízezreket spóroltam, mert mint kiderült az enyémnek semmi baja.
Így vissza kanyarodtam az EGR szelephez, mert ugyan meg lett pucolva, de gyanítom, hogy a szelepet mozgató motor ami rossz, mert takarításkor vettük észre, hogy nehezen jár a tengely.
Ismét Shadin159, segített (megint ezer köszönet!), aki adott nekem különböző lemezeket, amivel akár lefalazhatom az EGR-t, vagy csak csökkenteni tudom az áramlási keresztmetszetet. Én egy 9mm átmérőjű furattal rendelkező lemezt tettem be.
Nem kiabálom el, az autó 38 kilométer TELJESEN tünet mentes.
Most tartok egy teszt időszakot, aztán meglátom hogyan tovább. Itt főleg az dönt, hogy egy új EGR is beválna vagy sem. Ezért akinek van 1 kis időre kölcsön egy tuti jó EGR szelepe, az Shadin159 módra kisegíthetne! ;)