Tagok >> Liquid >> 159 2.4JTDm Q4 TI >> Blog
- Típus:159 2.4JTDm Q4 TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio VR.HWB 876
2019.09.13-án (pénteken) új gazdára talált.
Imádtuk, hiszem Ő volt álmaim netovábbja, a Black Monster, ahogy feleségem elnevezte. Sok km-t tettünk meg, és soha nem hagyott cserben. A Q4 egy olyan dolog, amiről nehéz lejönni, azonkívül a 2.4-es motorban azért megvan a bugi, megvan az a lehengerlő erő ami kell ehhez a kinézethez, ráadásul a Q4 át tudja vinni az útra.
Sajnos a km és a kor előhozott olyan hibákat, amiket egyre nehezebben tudtam tolerálni. Nem is a pénzügyi része (bár az sem volt kevés) hanem, az hogy nélkülözni kellett hetekre. Valószínűleg nagyon nem volt racionális dolog eladni, hiszem nyilván nem fizeti meg senki a cserélt dolgokat, de sajnos ilyen a popszakma :)
Egy percet se bántam meg az együtt töltött időből, és az első ránézéstől töretlen volt a vonzódás.
Néhány adat:
- bő 7 évet birtokoltam
- ezalatt 83500km-t tettünk meg együtt
- 2.840.844 ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, gumikra (ebben benne van minden)
- 296.350 ft volt az extrák ára (tolatókamera, chiptuning, téli felnik satöbbi)
- 2.457.988 ft-ot tankoltam bele, ez 130 tankolást jelent, összesen 7801,4 litert
- az átlagfogyasztás 9,37
3.300.000-ért vetem 1.600.000-ért ment el tehát havonta kb. 20.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 66.000 ft a rezsiköltség.
Most hogy ez sok vagy kevés az nagyon relatív, szerintem nem sok, mert minden km. élvezet egy erős összkerekes prémium szedánnal.
Nyilván nagyobb majom és több banánt kér mint a Panda vagy akár a 156, de valamit, valamiért...
Utódja egy 159 TBI lett, kicsit egyszerűbb felszereltséggel. Régóta nézegettem a TBI-ket és a V6-okat, mert titkon mindig is benzinest szerettem volna, de eddig nem érett meg a gondolat, mert annyira jól tette a dolgát a nagydízel.
Úgy néz ki megtaláltam a hiba okát. A szabályzó 12V-os csatlakozójánál volt kontakt probléma. A kábelt mozgatva ki-be kapcsolt a ventilátor. Meg is olvadt kicsit a csatlakozó. Szétszedtem, letisztítottam, a csatlakozót levágtam, és szigetelt saruval pótoltam.
Végül töröltem a hibatárolót.
Remélem jó lesz...
Megmaradt a fütyülés... Mivel nem tudtam nélkülözni az autót akkor így maradt, megbeszéltük, hogy majd visszaviszem.
Visszavittem, kiderült hogy az EGR-nél eresztett. A szívócsonkhoz is került új tömítés. Most már tényleg jó.
Az utasét ventilátort is megnézettem, természetesen hibátlanul működött. (A fütyülés miatt ment vagy 100km-t mielőtt visszaadta) A hazaút legvégén ismét megállt.
Bécsből hazaindulva irgalmatlan melegben, mikor épp elkezdett hideget fújni, megállt az utastér ventilátor. A vezérlőn hiába állítottam bármit nem reagált, újraindítva se javult meg.
A hibatárolóban állandó hiba. Sikerült összehoznom, hogy fix 2-es fokozaton szépen működik. Egyelőre nem tudom mi a baja.
Fütyül valami a motortér bal oldalán, megfelelő turbonyomás felett. Először csak padlózásnál csinálta, majd szépen lassan rosszabbodott a helyzet. Hidegen kb. 1.2 báros nyomás felett, melegen a 0.8-as osztás alatti vonalat elérve. Olyan mintha egy magas hangú sípot fújna valaki. Csöri nagyon sokat kellett volna várnom, így Vincze Mátéhoz vittem el. Azt mondta megnézeti a turbo-t és lecsekkolja a leömlőt. A leömlő végig volt repedve, vettünk egy hibátlan bontottat (ha minden igaz akkor) 166-ról, és ez lett síkolva.
Máté elutazott így Kozi-hoz került az autó, Ő fejezte be. Összerakta, a turbot megnézették, az hibátlan. Kicserélte a stretch-szíjat is ami a klímakompresszorról hajt át, meg a megfelelő tömítéseket.
A kardánbizniszből fennmaradó keretet csökkentettem egy harmadik féklámpával, mivel a burkolat eltört valamikor (szerintem az előző tulajnál, mikor beépítették a mélynyomót), és már nem nagyon tudtam összerakni úgy, hogy a helyén maradjon. Lett egy tartalék kalaptartóm is.
Eurokardán nem vállta a javítást.
Berendeltem egy bontottat az AlfaDepo-ból. Azért az olaszok ismét odatették magukat: a V6 és a 2.4 kardánja nem csereszabatos! V6-hoz lett volna kilóra 50e körül, a 2.4-hez egy azaz egy darab volt az egész országban 120e-ért. Megvettem. Közben egy másik szerelőtől kaptam egy bp-i kontaktot. Elvitettem oda a saját kardánomat. Mondták van két megoldás: csak csapágy csere 50e, vagy fullos felújítás 120e: Az utóbbit választottam. nagy nehezen megérkezett a bontott, de az talonban maradt, mert már mindegy volt hogy 4 vagy 5 hetet áll az autó., megvártam a felújítottat.
Megérkezett, minden király, de még mindig rázott...
Kiderült, hogy van a hátsó difinén valami kiegyensúlyozó cucc. Gyakorlatilag egy nehéz vas, ami szilentekkel csatlakozik a tengelyhez, ezek a szilentek és szétmentek. Azt nem tudni, hogy a kiegyensúlyozó ment tönkre és az vágta haza a keresztet meg a csapágyat, vagy fordítva. Ez a kiegyensúlyozó beszerezhetetlen, még képet se lehet róla találni. Le lett szerelve. Most hibátlan, szépen rezgésmentesen fut.
A bontott alkatrészt visszavették, kp + levásárlás.
Pár héttel ezelőtt (nehéz pontosan megmondani, mert fokozatosan alakult ki) elkezdett egyre jobban rázni valami az autóban. Első körben a nyárigumik voltak gyanúsak, mert azok amúgy is eldobósak és a felnik is kaptak, görgőztetni kell majd. Centíroztttam de nem lett jobb. Átszereltem a téli szettre, azzal is rázott, azt is centíroztattam, még mindig ráz. Sőt erősödött. Gyakorlatilag használhatatlan az autó, mert a vibráció mindent megmozgat és zörög az egész beltér. Tegnap elvittem egy közeli szerelőhöz aki a Pandát szokta javítani (bár azzal gyakorlatilag soha nincs semmi, a kötelezőkön kívül).
Úgy néz ki a kardán lesz a ludas, az egyik keresztnek, van lógása. Szétszedi és elviszi az EuroKardánhoz, aztán meglátjuk mi a következő lépés.
Pár napja elkezdett durva hangokat kiadni a bal első ablakemelő. Recsegett, ropogott, fémes súrlódó hangot adott. Tegnap szétszedtem. A bovden "szőrösödött ki" 2 helyen.
A Bárdinál tudtak délutánra prezentálni alkatrészt, így onnan szereztem be.
Tegnap eljátszottam vele egy bő órát, mire szét mertem annyira szedni, hogy látszódjon mi a baj. A mai szerelés már gyorsabban ment.
Mivel a zárólemezt is le kell venni, így az is új tömítést kapott, ezzel kiiktattam egy potenciális beázási pontot.
Csörivel nézegettük az első féket is a legutóbbi szerviznél, és mondta hogy legkésőbb tavasszal valószínűleg cserések lesznek.
Na sajnos előbb jött a dolog. A szerviz után kb. másnap elkezdett súrlódó hangot adni a jobb első fék, pont olyat mint amikor kavics megy alá. Mivel nem marad abba, leszereltem a kereket és benéztem a belső betéthez. Nem egyenletesen kopott el, a külsőn még volt kb. 3-4mm, a belsőn jóval kevesebb, és a betét "vasa" elérte a tárcsa minimális vállát. Innen jött a súrlódó hang. Gyorsan bejelentettem a KwikFit-hez, kapott ATE betéteket.
0
421