Hupszili...
Elkezdte Kína zsarolni a globális autóipart: visszatartanak kulcsfontosságú ritkaföldfémeket
és megtörtént, mondjuk várható volt.
Akkor viszlát vellanyalfa?!
Kazes☻2025-06-04 17:04:27 // 372
RomeoOne2025-06-02 08:13:08 // 371
A Junior szerintem nem koncepcióváltás. Az csak a sportos kisautó 2025-re értelmezett megfelelője. Én ilyenre gondolok, hogy kormány nélküli robottaxit gyártanak majd vagy ilyesmi. (Ez csak példa, még ha nem is a legjobb, ez még a Tesla-nak sem akar annyira sikerülni, pedig ők aktívan dolgoznak rajta.) De hátha itt is visszalendül kicsit az inga.
Giuntini2025-06-01 21:16:35 // 370
Már megtörtént, hiszen a Junior egy hatalmas koncepcióváltás. Ami nem baj, hiszen új vásárlókat is meg kell szólítani.
Szerintem örülnünk kellhogy létezik Alfa Romeo márka és a Junior eladásai Alfás léptékkel szárnyalnak. Nem az én Alfám, viszont ez kellett....
Szerintem örülnünk kellhogy létezik Alfa Romeo márka és a Junior eladásai Alfás léptékkel szárnyalnak. Nem az én Alfám, viszont ez kellett....
RomeoOne2025-05-31 11:47:06 // 369
Meglepődnék, ha ezen a szinten ez már bármi különbséget jelentene. Ezek nemzetközi pénzemberek meg a végrehajtóik. A probléma egyébként is abból fakad, hogy úgy tűnik, a klasszikus Alfás értékek már nagyon keves vásárlót erdekelnek. Ha sikerül megmenteni, az is lehet, hogy olyan koncepcióváltassal jár, aminek a klasszikus Alfások nem fognak örülni. Egy Jaguar-os woke betlit azért remélem elkerülünk
Giuntini2025-05-31 09:15:35 // 368
Ez egy jó hír, olasz lévén talán az olasz márkák előnyt élveznek, és nem szántja be az olaszországi gyártást. Nehéz munkája lesz, Tavares pusztítása után....
Tommi2025-05-28 17:05:55 // 367
Drukkoljunk neki, nagyon nem lesz egyszerű a dolga...
Halesz2025-05-28 16:59:21 // 366
Kazes☻2025-04-08 15:07:56 // 365
RomeoOne2025-01-03 12:17:55 // 364
Kócosw2024-12-13 20:11:10 // 363
amiket a mindenhez is "értő" politikusok generálnak
RomeoOne2024-12-12 09:20:47 // 362
Az a baj, hogy ez nem egyes politikusokon múlik, sajnos, hanem a világpiaci folyamatokon. Így nem hiszem, hogy Meloni túl sokat tudna tenni értük. De ha legalább szándék van, az már egyel jobb, mint a semmi.
Kazes☻2024-12-11 01:53:11 // 361
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-10 12:03:57 // 360
Csak azt remélem, hogy végül a debreceni gyár is LFP technológiát használ majd végül, tudtommal zöldebb megoldás mint a "ternary" Li-Ion akksi. Nem hatalmas végtelen hatótávú SUV-okba való, mert kisebb az energiasűrűsége a LiFePo4 akksinak.
Pont arra való, amire a villanyautók alkalmasak. Kisebb hatótávú, kisebb méretű villanyautók olcsóbb előállítására. Pl nem használ Kobaltot, Mangánt, Nikkelt, amit én EU szinten tiltanék ha komolyan a zöld jövőn aggódnék, vagy globálisan az emberek életminőségéért. Ezek az nehézfémek az akkugyártás helyén akkumulálódnak a táplálékláncban. A bányászatukról pedig hallottunk már. Sokkal hosszabb élettartamú, gyorsabban tölthető és sokkal-sokkal biztonságosabb is a LFP akku.
A gyár szennyezése is kevesebb, bár sajnos ugyanúgy használ NMP (N-methyl 2 -pirolidone) oldószert, ami brutál mérgező, magzatkárosító. És sajnos a levegőbe jut, senki ne higyje hogy ez zárt rendszerben visszanyerhető. A visszanyerő lecsapató rendszerek 96% hatásfokkal dolgoznak. A "visszanyert" trutyit kamionokkal furikázzák az országban tonna számra, visszanyerő üzemekbe. Közben az a 4% is valahova eltávozik, többnyire a levegőbe. Ez is több (tíz?) tonnás nagyságrendben mérhető /év.
Aki villanyautót vesz, kalkulálja bele ezt is, mielőtt elkönyveli, hogy ő most környezettudatosan cselekedett. Mert nem... minden egyes két tonnás böszme villany SUV és porsetajkan egy környezeti katasztrófa. Aki környezettudatosan áll hozzá, az kicsi, könnyű, kis hatótávolságú LFP akksis autót használ.. városban. És akkor ügyesen lavírozik a belsőégésű tüdőrák és az elektromos magzatelhalások és fogyatékkal születések között. :-(
Pont arra való, amire a villanyautók alkalmasak. Kisebb hatótávú, kisebb méretű villanyautók olcsóbb előállítására. Pl nem használ Kobaltot, Mangánt, Nikkelt, amit én EU szinten tiltanék ha komolyan a zöld jövőn aggódnék, vagy globálisan az emberek életminőségéért. Ezek az nehézfémek az akkugyártás helyén akkumulálódnak a táplálékláncban. A bányászatukról pedig hallottunk már. Sokkal hosszabb élettartamú, gyorsabban tölthető és sokkal-sokkal biztonságosabb is a LFP akku.
A gyár szennyezése is kevesebb, bár sajnos ugyanúgy használ NMP (N-methyl 2 -pirolidone) oldószert, ami brutál mérgező, magzatkárosító. És sajnos a levegőbe jut, senki ne higyje hogy ez zárt rendszerben visszanyerhető. A visszanyerő lecsapató rendszerek 96% hatásfokkal dolgoznak. A "visszanyert" trutyit kamionokkal furikázzák az országban tonna számra, visszanyerő üzemekbe. Közben az a 4% is valahova eltávozik, többnyire a levegőbe. Ez is több (tíz?) tonnás nagyságrendben mérhető /év.
Aki villanyautót vesz, kalkulálja bele ezt is, mielőtt elkönyveli, hogy ő most környezettudatosan cselekedett. Mert nem... minden egyes két tonnás böszme villany SUV és porsetajkan egy környezeti katasztrófa. Aki környezettudatosan áll hozzá, az kicsi, könnyű, kis hatótávolságú LFP akksis autót használ.. városban. És akkor ügyesen lavírozik a belsőégésű tüdőrák és az elektromos magzatelhalások és fogyatékkal születések között. :-(
RomeoOne2024-12-10 11:12:30 // 359
RomeoOne2024-12-10 09:41:11 // 358
Új irány a Stellantisnál: visszamászik a csapatba a vállalat
Szinte még meg sem száradt a tinta Carlos Tavares, a Stellantis korábbi vezérigazgatójának lemondásáról szóló dokumentumokon, az autógyártó máris tett egy jelentős gesztust, jelezve, hogy más irányba menne a vállalat.
A vállalat bejelentette, hogy vissza akar lépni az Európa Autógyártók Szövetségébe (ACEA). A Stellantis 2023 elején lépett ki a lobbiszervezetből, mert Tavares nem értett egyet az egyik legfontosabb törekvésével. Nevezetesen az EU bírságot akar kiszabni azokra az autógyártókra, amelyek nem teljesítik új, megszigorított környezetvédelmi szabályait, ám az ACEA el akarja érni, hogy elhalasszák ennek a szabálynak a bevezetését.
Szinte még meg sem száradt a tinta Carlos Tavares, a Stellantis korábbi vezérigazgatójának lemondásáról szóló dokumentumokon, az autógyártó máris tett egy jelentős gesztust, jelezve, hogy más irányba menne a vállalat.
A vállalat bejelentette, hogy vissza akar lépni az Európa Autógyártók Szövetségébe (ACEA). A Stellantis 2023 elején lépett ki a lobbiszervezetből, mert Tavares nem értett egyet az egyik legfontosabb törekvésével. Nevezetesen az EU bírságot akar kiszabni azokra az autógyártókra, amelyek nem teljesítik új, megszigorított környezetvédelmi szabályait, ám az ACEA el akarja érni, hogy elhalasszák ennek a szabálynak a bevezetését.
Kócosw2024-11-15 21:25:04 // 357
igen.akad némi rálátásom a miértekre ,de te ezt úgyis tudod...😉
Liquid2024-11-13 20:38:04 // 356
sajnos a többi márka is hasonlóan vagy rosszabbul áll e-téren, pedig nem kínaiak
Kócosw2024-11-13 19:54:38 // 355
csak nem sikerültek olyan jól mint a régiek hiába költöttek rá... megbízhatósaguk mar nem a régi volvo.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-13 17:36:09 // 354
Ja, szuper UI-k lennének, hibátlan szoftver élmény, a vezetési élmény pedig már úgysem kell senkinek. Ha a márkanév 9 betűjének túlélése a cél, akkor rég ez lett volna a megfelelő megoldás. Ha a márka lényegének a túlélése.. nos arra az esély nulla.
Tommi2024-11-13 16:39:18 // 353
A Volvo köszöni szépen baromi jól járt az új tulajdonosi háttérrel, meg lehet nézni hogy álltak előtte és hol tartanak most... Ha az Alfa vagy a Maserati kínai kézbe kerülne, velük is hasonló történne szerintem. Annak idején csak a most futó szériás XC90 kifejlesztésére több pénzt költöttek, mint amennyi akkoriban az Alfa teljes éves fejlesztési büdzséje volt :)
Demecsab2024-10-18 16:17:11 // 352
Stellantis vezetés: nem a mi hibánk, Kína nyomul, kereslet csökkenés villanyautó iránt stb. Dél Korea, Toyota, BMW-nek kurvajól megy! Rúgják is kifelé ezt a Tavares gyereket végre! Hihetetlen, hogy olasz vonalon pár autó típust gyártanak és azt hiszik ezzel fenntartható az olasz autógyártás! Peugeot fejlesztés az van, DS meg ilyen nem létező termékek gyártása is. Persze ezek sem mennek igazán mert nagyon drágán adják őket. Mi a fenét gondoltak ezek...? Talán még a Maseratit is eladják kínának....
RomeoOne2024-10-18 14:02:59 // 351
A túlélésért küzd az olasz autóipar, tüntetnek a szakszervezetek
A helyzet nem jó, ellenben elég szar.
A helyzet nem jó, ellenben elég szar.
RomeoOne2024-09-21 08:28:04 // 350
Hajrá! :D Akkor bedobok én is egy linket ide:
Rárombolt a Volkswagen válságára a Stellantis-vezér
Rárombolt a Volkswagen válságára a Stellantis-vezér
Halesz2024-09-21 08:20:56 // 349
Nnna, pörgessük csak meg ezt a topicot a legújabb Backstage-gel...
https://alfaamore.hu/hirek/backstage101
https://alfaamore.hu/hirek/backstage101
Kazes☻2024-02-27 16:29:12 // 348
Látod, erre már fel is figyelt! XD
RomeoOne2024-02-27 12:21:23 // 345
Nem írtam, elfoglalt ember. Nem zaklatom minden aprósággal :DDD
Kazes☻2024-02-27 12:12:32 // 344
Az csak amolyan "hangosan gondolkodás" féleség... 😅, de például Halesznak írtál ez ügyben, konkrétan?! Mégiscsak úgy a jó! 🙂
RomeoOne2024-02-27 11:57:37 // 343
Persze, ott a hsz.-ben, amire válaszoltál :D
Kazes☻2024-02-27 11:35:42 // 342
Megigényelted már?! 😀
RomeoOne2024-02-27 10:22:02 // 341
RomeoOne2024-02-22 17:23:35 // 340
RomeoOne2024-01-21 19:19:47 // 339
Lehet a topik címében az FCA-t ki kéne már cserélni Stellantis-ra 😅
RomeoOne2024-01-21 19:19:06 // 338
Gigantikus üzletet ütött nyélbe a Stellantis és a Sixt autókölcsönző
A bejelentés szerint benzines, dízel és elektromos autók is az alku részét képezik, amelyek között a Stellantis összes márkája feltűnik majd. Csak emlékeztetőül: a cégóriás tulajdonában áll az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a DS Automobiles, a Fiat, a Jeep, a Lancia, az Opel, a Peugeot, a Ram, a Vauxhall és a Maserati is.
A bejelentés szerint benzines, dízel és elektromos autók is az alku részét képezik, amelyek között a Stellantis összes márkája feltűnik majd. Csak emlékeztetőül: a cégóriás tulajdonában áll az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a DS Automobiles, a Fiat, a Jeep, a Lancia, az Opel, a Peugeot, a Ram, a Vauxhall és a Maserati is.
Kazes☻2024-01-21 13:44:50 // 337
Kazes☻2024-01-20 16:06:11 // 335
GT Ɨ|ѯ2024-01-17 11:14:11 // 334
Kazes☻2023-12-27 17:00:00 // 333
RomeoOne2023-10-04 20:59:50 // 332
Úgy legyen. De ha '25-re rekordot akarnak, akkor már ideje lenne bemutatni a Kid-et...
Kazes☻2023-10-04 19:48:41 // 331
RomeoOne2023-05-22 16:21:56 // 330
Így szakadt szét a leggazdagabb olasz dinasztia, dráma az Agnelli családban
Az ügy középpontjában a legendás vállalkozó, Gianni Agnelli hagyatékáról szóló paktumok állnak, amelyet Gianni lánya szerint fel kellene bontani, így a második házasságából született gyermekei is részedhetnének az örökségből. A másik oldalon viszont ott John Elkann, Gianni Agnelli választott utódja, aki jelenleg a Ferrari és a Stellantis igazgatóságának elnöke, valamint az Agnelli család befektetési holdingjának, az Exornak a vezérigazgatója.
Az ügy középpontjában a legendás vállalkozó, Gianni Agnelli hagyatékáról szóló paktumok állnak, amelyet Gianni lánya szerint fel kellene bontani, így a második házasságából született gyermekei is részedhetnének az örökségből. A másik oldalon viszont ott John Elkann, Gianni Agnelli választott utódja, aki jelenleg a Ferrari és a Stellantis igazgatóságának elnöke, valamint az Agnelli család befektetési holdingjának, az Exornak a vezérigazgatója.
RomeoOne2022-04-06 09:47:59 // 329
RomeoOne2022-01-07 21:49:29 // 328
RomeoOne2021-11-30 19:24:36 // 327
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-24 11:03:36 // 326
Eddig is oda-vissza pinpongoztak a technológiákkal. Kb a Quattroporte V - Alfa 159 óta, még típishibát is sikerült egyikből a másikba átügyeskedni (lásd ablakemelő szétesése). :-) A Giorgio elődje ott van a Ghibli alatt, a ZF8 hp szintén ott volt előbb. Most visszafelé áramlik a dolog, a Giorgio, a 2.0 motor mentek a Maseratihoz.
Az új platform akár lehet jó is, de az nem a Giorgio lesz, amit kompromisszum mentesen belsőégésű motorral való autózásra terveztek. Nyilvánvalóan nem lesz több ilyen, mert mindenre jó platformok kellenek, nagy csomagtér, pohártartó, akksinak hely, stb.
Az új platform akár lehet jó is, de az nem a Giorgio lesz, amit kompromisszum mentesen belsőégésű motorral való autózásra terveztek. Nyilvánvalóan nem lesz több ilyen, mert mindenre jó platformok kellenek, nagy csomagtér, pohártartó, akksinak hely, stb.
RomeoOne2021-06-24 08:10:42 // 325
A padlólemezzel kapcsolatban pedig, meg lesz az az STLA Large olaszosítva rendesen (ha ez igaz):
The version of the STLA Large platform to be adopted by Alfa Romeo is planned to feature unique chassis components. Engineering is already under way to adapt various systems used by the Giorgio platform, including its steering and suspension, to the new structure, which is also destined to be used by Maserati for its next-generation Ghibli saloon and Levante SUV.
The version of the STLA Large platform to be adopted by Alfa Romeo is planned to feature unique chassis components. Engineering is already under way to adapt various systems used by the Giorgio platform, including its steering and suspension, to the new structure, which is also destined to be used by Maserati for its next-generation Ghibli saloon and Levante SUV.
RomeoOne2021-06-24 08:09:20 // 324
Mondjuk ez a része akár biztató is lehet:
Alfa Romeo will continue to operate in close company with Maserati under Stellantis ownership. The two Italian premium brands will pool more areas of their engineering and development activities [...]
Alfa Romeo will continue to operate in close company with Maserati under Stellantis ownership. The two Italian premium brands will pool more areas of their engineering and development activities [...]
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-23 21:08:59 // 323
Új infók, amit azért sejtettünk. A Giulia/Stelvio a végét járja, és a Giorgio platform is. Minden jel erre mutat. Az egyetlen Alfa FCA platformon a Tonale lesz..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.