Fórum >> Egyebek >> A Stellantis menedzsmentje és a konszern iránya

Giuntini2020-10-15 10:12:54 // 48
Nem sokat! A cikk azt is leírja, hogy a rengeteg elismerés nem hozta meg az üzleti sikert. Itt már a mentalitáson kellene változtatni, ami sokkal nehezebb!
A Tonale biztos hozhatna pénzt is! De éveket késik! Viszont nem lesz a Stelviónál nagyobb méretű SUV! Remélem megcsinálják a Giuliánál egy mérettel nagyobb Alfát, ami valójában a Maserati Ghibli utódja lenne!
GT Ɨ|ѯ2020-10-15 09:58:17 // 47
Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio lett az év SUV-je

csak segít egy kicsit ez is:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-14 19:40:44 // 46
Nem csak a kormány szerintem az egész olasz gazdaság megy a lecsóba
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 19:10:08 // 45
Legyen úgy és induljon be az Alfa gyár 100%-os kapacitással.
Giuntini2020-10-14 18:48:34 // 44
Biztos hogy nem! Ezek kétségbeesetten a hülyébbnél hülyébb rendeleteket hozzák!
Kócosw2020-10-14 17:43:28 // 43
a billentyűzetemből vetted ki a bötüket. Majmoljak a hülye nemetket, majd azok is falnak mennek csak idő kérdése...
Kócosw2020-10-14 17:42:10 // 42
😉😁😁😁
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 17:32:26 // 41
A következő majd végrehajtja....:P
Zsolt1552020-10-14 17:20:58 // 40
Ez olyan, mint Elon Mask ígérete, hogy x év múlva ez meg az lesz? 15 év múlva ki fog emlékezni erre az ígéretre? A mostani választásokon viszont jól hangzik. Talán mostanában lesz valami az olaszoknál.

Dániában vagy Norvégiában, 2024-2025 volt a cél? Aztán mostanában nem feszülnek miatta, mert már a mostani elektromos autókhoz sincs annyi áram, mint amennyi kellene. Pedig még 10%-ék körül sem járnak a darabszámok.
Giuntini2020-10-14 16:56:32 // 39
Nem eszik olyan forrón a kását! Ez a jelenlegi kormány hamarosan megy a lecsóba....
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 16:06:09 // 38
Szép kilátások.....

Már napirenden, érinti is majd a Stellantist erősen
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 16:00:32 // 37
még ennél is többet?:-DDDD
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 15:59:13 // 36
A Tonale egyáltalán nem hibás ,pánikszerű legyártással a bemutató után kellett volna piacra dobni, úgy ahogy bemutatták, nem átrajzolgatni megerőszakolni kifőzni a velőt belőle, nem várni vele éveket..../ Kamalnál ugyanígy elqrták anno /

Igazi ütős vevő-világsláger lett volna, mire ez a pöcsölős brigád végre sorozat gyártásba teszi ugyanúgy jár majd mint a Stelvio most, tuti autó de nem veszik elegen...

Szélnek ereszteném ezt a csapatot és gyorsan friss vért pumpáltatnék a maradókba, csinálni kell most már valamit mert nem lesz jó vége...

/ Off: más márkánál már meglépték nemrég, teljes fejcserékkel: ON /
Kócosw2020-10-14 14:17:31 // 35
Azert az ECU temahoz annyit fűznék hogy sztem egy bussohoz való ECU t 10 ev mulva os össze tudnak legozni valahogy, míg azert a julia Q egx lehelletnyivel több drótot tartalmaz az a helyzet... ott mar nem egyszerű a kérdés...
Kócosw2020-10-14 14:14:50 // 34
Te Uram, hasonló a gondolkodásunk asszem. Gyakrabban kéne beszélnünk 😉🤓
Giuntini2020-10-14 14:01:48 // 33
Én is így érzem! Hiányzik a modellpaletta, így nem lehet eladást produkálni! Mikor egy Ferrarinak nagyobb számú modellkínálata van.
Marchione idejében megcsinálták a 4C-t! Ma semmit!
Azért Marchione is mondott bajt okozó szavakat. A 159 hiba volt kijelentésre emlékszünk. De akkor volt modellkínálat. Mellette volt egy világválság. Most van egy Covid. Most a még sorozatba sem került Tonale a hibás?
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 13:06:07 // 32
ezért impotens a jelenlegi vezérkar, le kellene cserélni az összeset és átadni 1 értelmesebb profi csapatnak..
RomeoOne2020-10-14 12:54:57 // 31
Mindig ezt csinálják. Húzd meg, ereszd meg. Mintha amúgy nem érdekelné őket, hogy felfuttassák a márkát, hanem ezen a szinten akarnák tartani. Bár Marchionne ne halt volna meg. Ő talán következetesen tolta volna előre az Alfát.
TtK2020-10-14 11:43:06 // 30
Én sötéten látok. Már legalább egy évtizede megy a nyűglődés, de lehet, hogy régebben. Egyszerűen nincs akkora fizetőképes kereslet a termékre (driver's car), hogy eltartsa a márkát. Az életérzés, meg design, meg hagyomány, meg versenysikerek (milyen sikerek? az utolsó 30 éve volt a DTM-ben) szép dolgok, de nem hatnak elég emberre, hogy meg is vegyék az autót. Ami ugye nem is nagyon van, gyakorlatilag két féle típust gyártanak, abból is keveset.
Szerintem három végkifejlet lehet a következő tíz évben:
-Lancia-effektus, azaz gyakorlatilag megszűnik a márka.
-Sok olcsó trendi villany/hibrid kis SUV Peugeot-t lehet majd venni Alfa emblémával.
-A márka visszakerül a két világháború közti szegmensbe, azaz kisszériás méregdrága luxus/sportkocsigyártó lesz. Ezt valószínűleg tulajdonosváltás fogja megelőzni, mert a konszernen belül már van ilyen márka.
Ne legyen igazam..
Szerencsére mire ez bekövetkezik már vén sz@r leszek és pont jó lesz egy önvezető villany közlekedőedény. Addig meg hajtom a Giuliát.
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 11:33:30 // 29
Szerencsére:-)
Halesz2020-10-14 11:12:07 // 28
Azért megnézném, hogy pontosan hány darab Giulia/Stelvio Q-t adtak el eddig...
RomeoOne2020-10-14 10:59:48 // 27
Az új M3-asokon már van részecskeszűrő
Giuntini2020-10-14 10:55:25 // 26
Amíg M3 és RS van, addig a QV is megmarad! Egy biztos vásárlói köre megvan ezeknek az autóknak!
Giuntini2020-10-14 10:52:18 // 25
Nem véletlen hogy a 164 QV, Q4 már aranyárvan van!
Ugyanúgy a 75 Milano vagy America.
Azért a piac, és az emberek válasza megvan a modern autóipari törekvésekre.
Halesz2020-10-14 10:48:38 // 24
Szerintem egy busso GTA vagy GT hatalmas dolog lesz már 10 év múlva is.
A Giulia Q-k értékét pedig jelentősen felértékeli, hogy pusztulnak folyamatosan sajnos :(
De én amiatt is aggódom, hogy annyi elektronika van bennük... 30 év múlva azokkal mi lesz? Vagy aki hosszú távra tervez egy ilyennel, az kezdjen elpakolni a polcra mindenféle kütyüt is mellé, ami esetleg majd kellhet?
Bár ilyen logika alapján a busso motoros autókkal is észnél kell lenni, mert már most nem kapható hozzájuk pl motorvezérlő elektronika (ha jól tudom). Ok, szerzel bontóból, de meddig...?

Egyetértek RomeoOne tippjével, hogy 2-3 éven belül már lesz lesz Q... én is mondtam ezt már párszor, ilyen szabályozások mellett előbb-utóbb kasza lesz. :(
RomeoOne2020-10-14 10:28:58 // 23
Nyugi, nem sokáig gyártják már ilyen EU-s faszkodások mellett :D
Simán el tudom képzelni, hogy MY22 már nem lesz belőle.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-14 09:58:56 // 22
Gliulia QV biztos nagy szám lesz 20 év múlva csak ezzel is elkéstek vagy 7 évet...
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 09:52:07 // 21
respect Q Guilia, de a Busso-t nem űbereli:-)
RomeoOne2020-10-14 09:48:21 // 20
De itt nem Busso vs elektromosról volt szó, hanem utolsó szériás Busso vs. Giulia Q-ról. Bár 20 év múlva még nem ugyanabban a fázisban lesznek, a Giulia Q-k még csak youngtimerek lesznek a Busso-k meg már rég oldtimerek.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-14 09:47:50 // 19
hát ez az iszap politika teljesen megöli a márkát...
GT Ɨ|ѯ2020-10-14 09:39:10 // 18
A Busso ide vagy oda?
Az olyan mint a piramis, örök életű:-)
Semmilyen akkus xarkupac nem fogja pótolni sohasem, elég beindítani pár gázfröccs meg 1 pár km vele és feledve a világ gondja.

Brutálisan az idei évtől bekövetkezett egy olyan vágás ahol minden csapból az elektromos autózás folyik, csak az a hír, trendi ájuldozásokat ömleszt minden média, értem én, hogy ez a divat meg minden de biztos ott tartok/-tunk / sok ezren mint anno a lovak és autók váltása:-(

Szóval tudomásul véve, ok ez a jövő stb. Jöhet a hibrid, az akkus Alfa csak megmaradjon a cég mindenesetre drukkolok a Stellantisnak, remélve, hogy olyan vezetőket és szakembereket tesz poziciókba akik oda is valók nem ipari és kereskedelmi impotensek mint a kb 2015-től regnáló brigád.
Zselé2020-10-13 22:35:25 // 17
“Out of box thinking” - lehet jó módszertan, sok esetben! De az Alfások elvárása az egy AUTÓ. Lehet produkálni giga eladásokat, de azok a modellek nekünk nem fognak tetszeni. Tulajdonképp az lenne a jó végkimenet, ha a PSA-FCA gyártana minden féle profitábilis és trendi villanysz@rt és önvezetőt, az Alfa meg jó autókat - a realitás talaján maradva nullszaldó körül. Csak kérdés, milyen barom management fogad ilyet el :D
Kócosw2020-10-13 22:03:12 // 16
A modern vilag meséi. Első fejezet. A CO2 semleges elektromos autózás...
Avagy kamu az egész...
Zsolt1552020-10-13 22:01:06 // 15
Itt csak és kizárólag az autó használatakor kibocsátott káros anyagokat számolják. Ez a ámítás az egészben.
Kócosw2020-10-13 21:39:56 // 14
hagyjuk is... Meg johogy a Tesla használok valódi CO2 lábnyomat nem számoljak bele 🤣
Kócosw2020-10-13 21:38:32 // 13
kivancsi vagyok ha egyszer a drotok megkeverednek ki bogozza ki őket... Nezz meg ma egy delta Integralet. Vagy egy alfetta gtv t.. Milyen arakon mennek. es ezek csak felfele kusznak...
RomeoOne2020-10-13 21:36:05 // 12
A Tesla durva megtámogatásával legalább sikerült beférni a 95g/km CO2-be:
RomeoOne2020-10-13 21:34:16 // 11
Azért én a Q-ra hamarabb fogadnék, hogy mennyire lesz klasszikus később, Busso ide vagy oda. De, majd 20-30 év múlva meglátjuk :D
Kócosw2020-10-13 21:26:35 // 10
Az mar sose lesz olyan mint a regiek. Nezd majd meg 20 ev mulva ezeket a kocsikat...
RomeoOne2020-10-13 21:23:57 // 9
Gyártanak még V6-ot Alfáék ;)
Kócosw2020-10-13 21:18:38 // 8
ezeket olvasva jo hogy betáraztam a busso GT t....
RomeoOne2020-10-13 21:13:42 // 7
Amúgy azóta már volt egy újabb bejegyzés, amit bedobtam volna ide, részben érinti is, amit mondtál.

Az Automotive News arról ír, hogy az FCA vezére, Mike Manley nem kap helyet az összeolvadt PSA-FCA boardjában. A Stellantis nevet sem véletlenül választották. Ahogy minden átalakul, és egyre kevésbé hangsúlyozandó szempont, hogy autógyártással foglalkozik egy cég, ezzel párhuzamosan egyre fontosabb, hogy az ügyfelek elhiggyék, hogy ezen a kompetencián túl a 21. század kihívásait is menedzselni tudja egy ilyen konglomerátum, a névválasztás is jelzés értékű. A mesterséges intelligencia, vagy a mobilitási szolgáltatások, az önvezetés és az alternatív hajtások egyaránt hangsúlyos kihívások a "puszta" autógyártáson túl. John Elkann, Robert Peugeot, Andrea Agnelli és Carlos Tavares helye értelemszerű a vezetésben.
A board többi tagja, és korábbi karrierje rendkívül izgalmas, származás és eddig betöltött pozíciók szerint is. Nincsenek autóipari beszállítóktól jövők, vagy egyéb autós háttérrel rendelkezők.
Vannak viszont olyanok, mint Kevin Scott, aki a Microsoftnál Google-nél és Linkedinnél dolgozott korábban magas pozíciókban.
Ann Frances Godbehere a svájci UBS-nél töltött be vezető szerepet, a banki és biztosítási világot kiválóan ismeri. Kanadai állampolgár, mint a néhai Marchionne
Fiona Clare az AstraZenece gyógyszercég HR főnöke volt.
Wan Ling Marello a Fortune magazin szerint a világ egyik legbefolyásosabb női vezetője, a Nestle CFO-ja volt, de dolgozott az Ubernek, a Walmartnak és az Alibaba cégcsoportnak is.
A teljesség igénye nélkül idéztem a cikkből. Fajsúlyos vezetők, akik befolyása egy átalakuló cégben rendkívül hasznos lehet arra, hogy megértésék az előttük álló feladatokat és veszélyeket. Izgalmas időket élünk.

link

Ez azért elég előremutató (vagy meredek?) a kínaiak nélkül is. Ebből vagy nagy siker vagy nagy bukta lesz...
Zselé2020-10-13 21:06:42 // 6
Szerintem az innovációt a kínaiak hozhatnák el. A tradíció szép és jó, és lehet erre is építeni, csak akkor nem eladási darabszámokra, hanem köridőkre kell gyúrni. Ez nem sok befektetőt vonz, de ugye van akinek önérzete, van akinek meg öntudata van - az első a drágább..
Kócosw2020-10-13 20:58:42 // 5
Én ezzel ugy vagyok ha az Alfábol gyártanak polpularis nagy szamban eladhato autot ami hozza a dellát akkor majd "fussa" kevésbé nyereseget hozó arculatőrző autót. DE.Ehhez az kell hogy a vezető brigád belássa hogy az olasznak kell játszó mtér mert csak úgy tud maradandót alkotni. Bár azért ke aki a fejükre koppint mert lathatolag halvany fogalmuk sincs hogy manapság a piac mire gerjed, es mennyire gyorsan kell reagalni.
A tonale mar evekkel ezelőtt is későn lett volna. Amikor volt q47, 156, 166, GTV, Spider ment az Alfának. A 147,156 paros hozta a dellát, belefért a nischen termék is...
En amondó vagyok ebből jol is jöhetnek ki az Alfánál. De azért biztos ami biztos én betárazom a sor 5 öt meg a V6 ot mert ilyen mostanában nem jön le egyik gyártósorról se....
RomeoOne2020-10-13 20:28:11 // 4
És meg is találtam, ez volt az a cikk, ami kiváltotta belőlem:

A Peugeot visszaveszi részvényeit kínai partnerétől

Úgy tűnik a kínaiak nem hogy bevásárolnák magukat, inkább kiebrudalják őket :)
RomeoOne2020-10-13 20:24:33 // 3
Köszi! Akkor most már jöhetnek ide azok a témák, amik inkább ezt fedik le. Amúgy eredetileg úgy ötlött ez fel bennem sokadjára, hogy volt egy cikk, ami a PSA-FCA (Stellantis) témáról szólt és nem tudtam hova tegyem (akkor már sokadjára éreztem ezt) és mondom, akkor megpróbálom ezt :)
Halesz2020-10-13 19:16:21 // 2
Jö ötlet, toljuk :)
RomeoOne2020-09-26 11:40:31 // 1
Az egyik leggyakrabban előkerülő téma itt a fórumon az Alfa Romeo jövője. Ideértve a cégvezetést és a menedzsmentet érintő témákat, valamint az FCA - azaz lassan már Stelllantis (FCA-PSA) - konszern tevékenységét és annak befolyását szeretett márkánkra. A téma létjogosultsága vitathatatlan, azonban, mindezek ellenére eddig nem volt külön topic dedikálva ennek. Hol "A jövő Alfái" topicban kezdődött erről párbeszéd - ami valójában az új Alfa típusokról kellene, hogy szóljon - hol az "Erőforrás alternatívák" topicban, tekintve, hogy az elektrifikáció felé halad az autóipar és a jelenlegi döntési irányok efelé mutatnak a konszernben. Esetleg más topicokban, ahol épp feljött a téma.
Ezt az áldatlan állapotot szeretném megszüntetni ennek a topicnak az indításával, hogy végre legyen egy hely a fórumon, ahol ezek a kérdések megvitathatók és nem vezetnek off-ba.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.