Fórum >> Egyebek >> A Stellantis menedzsmentje és a konszern iránya

Kócosw2020-10-26 21:11:44 // 98
Akkor tudod miről beszélek, mikor elmagyarázzák hogy miert nem. Minden autógyar 60 varianst pakol egy alvazra. Ezek az agyament olaszok. összehozzak a gyurit a legjobb hatsokerekes plattformot es ahelyett hogy aorozatban nyomnak ki a plattformra huzott variansokat pöcsölnek itt össze vissza meg mesélik a tutit hogy mikor jön a következő mini suv meg mittomen... Hagyjuk mar..
Kazes☻2020-10-26 20:58:17 // 97
Nekem is. ;)
Kócosw2020-10-26 20:37:55 // 96
van nemi közöm az iparhoz 😉
Kazes☻2020-10-26 20:03:44 // 95
Ennél mondjuk azért kicsit több... de szvsz értjük, hogy mit szeretnél mondani. :)
Kócosw2020-10-26 19:57:07 // 94
furan de még mennyire, es hogy mennyire marhara nem tetszik ez nekem. Meglatjuk mit szülnek meg ezek még itt a végére, de valami kéne legyen mert nem evekkel hanem lassan fenyevekkel vannak lemaradva.
Azt a dumat azota se ertem hogy miert nem lett sw a julisbol. Az sw lenyegeben b oszlopig copy paste mindenestül, c d oszlop, csomagterajto, ha ugyesek lámpa is cop. Gyartosor nyerskasznira kicsit bővít, kis logisztikai terület meg logisztikai plusz melo az osszeepites soron meg mar csak peanut.. ennyi az sw...
Giuntini2020-10-26 18:24:25 // 93
A Maserati megkapta a 6C-t vagy 8C-t (az Alfánál elvileg V8-as Ferrari motor lett volna), nem hiszem hogy be akarnák szántani. Az viszont baromság, hogy a Stelviónak állítanak ko kurenciát egy kisebb SUV-al. A Maseratinak meg kéne maradnia a luxus kategóriában, és tényleg ahogy a madarak csiripelik, a Ghibli méretű felső-közepet le kéne adni az Alfának.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-26 17:35:50 // 92
Igen, én is ezt érzem, megint mire összevakarják azt az autót, késő lesz, a konkurencia már rég lekaszálta a piacot, és már nem tud tényező lenni. Erre a platformra szánják a Tonalét ha jól értem. Érthető, a Jeep alapjaira már tényleg lassan nincs értelme megépíteni. Így meg PHEV, majd villany változatban is jöhet, pár éven belül lesz villany Alfa. Furán hangzik. :-)
Tommi2020-10-26 16:58:18 // 91
Tavares nagyon nem hülye és pontosan tisztában van az Alfa múltjával és a benne rejlő potenciállal + az egyesülés előtt nyilván centire átrágtak mindent...

A PSA csoportnak van már használható receptje a kisebb kategóriás hibrid modellekhez, ha a Tonale alá tesznek valami használható technikát és az Alfa "megfűszerezi" a saját tudásával (design, futómű, vezetési élmény), szerintem még akár egész jó is kisülhet belőle :)
Tommi2020-10-26 16:55:07 // 90
Csak halkan jegyzem meg, hogy az olaszoknál a második világháború óta kb 6947326584372364 kormány volt már :))) Átlag egy-két évig bírja mindegyik :)
VKG699!!! (4x156+75)2020-10-26 16:22:25 // 89
Nem az első M-es kombi. GTA-ból is volt SW, az az én ideális autóm pl :₩
Giuntini2020-10-26 16:15:11 // 88
A BMW még az M3-ból is csinál kombit, bár szerintem az már hülyeség! Ha nem lenne rá kereslet, nem csinálnák.
Nálunk meg mindent megmagyaráznak miért nincs.
Miért nem adtak a Giuliettának még egy évet, amíg jön az utód?. Szerintem a Tonálénak az lenne az ütőkártyája, hogy szép, es egy plug-in hibrid.
Valami olyasmit érzek mint a 164-nél! Annak is az eredeti terveit eldobták és áttervezték a közös plattform miatt...
RomeoOne2020-10-26 16:06:51 // 87
Valamit azért csak kéne gyártani, mert ha meg nincs mit venni, akkor tuti nem veszi a kutya sem :DDD
Kócosw2020-10-26 15:56:33 // 86
sztem a tonale t el is ashatjak hacsak valami ujitast nem raknak bele. Mert mire az piacra kerül ugy tele lesz a piac suvokkal hogy ha nincs benne valami extra a kutya megnem veszi...
RomeoOne2020-10-26 15:37:07 // 85
Maserati-ra nemrég még azt ígérték, hogy a V6-osokra építik majd a palettát (ami kizárásos alapon a Q/MC20 V6-osa lehet.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-26 15:31:45 // 84
Hát nekem azért sírna a lelkem ha a Maseratit beszántanák. Bár ha villany márkává válna az kb ugyanannyira lenne méltatlan. :-(
Ugyanakkor nagyon várom, hogy mit kezdenek az Alfával, mert ez már az utolsó utáni pillanat.
RomeoOne2020-10-26 15:08:19 // 83
"Úgy tűnik, meg van az EU áldása is a PSA-FCA egyesülésre, vezető sajtóorgánumok egybehangzó hírei legalábbis erről szólnak. A versenyjogi kérdéseket megnyugtatóan tisztázták, a fenntartások a könnyű haszongépjárművek piacával voltak kapcsolatosak. Az EU képviselői szerint a két cég együtt túlzottan nagy részét uralná a piacnak.
Ezt a "problémát" azzal oldották meg, hogy a PSA beleegyezett abba, hogy növeli a Toyota emblémás, Proace néven árult autók gyártási darabszámát, akár az Expert vagy a Jumpy kárára is, egyúttal megengedi, hogy a Toyota vonatkozó modelljeit a PSA-hoz köthető hálózatban is szervizeljék.
Az összeolvadással a világ negyedik legnagyobb autógyártója fog létrejönni.
A modellkínálatra természetesen kihatással lesz ez.
A kisebb autók lényegében teljesen PSA alapon lesznek gyártva a jövőben. Ez alól kivétel lesz az új 500-as, ami olasz technikát fog használni továbbra is. A jól teljesítő Tipo kérdéses a hírek szerint, a szolid technikájú, olcsón gyártható kompaktnak "világautó" szerepet szánnak, valószínűleg nem éri meg "franciásítani", viszont egyértelműen el lesz így választva az olaszok kínálatán belül.
A nagy nyertese állítólag az Alfa Romeo lehet az egyesülésnek, Tavares vélhetően tudja, mi van a kezében, és látja a befektetés megtérülését is, ha jó kezekbe kerül a cég. A Tonale a hírek szerint megint késni fog, mert ezt is át kell állítani költséghatékonyság miatt a PSA technikára.
A Maserati sorsa kérdéses. Nehéz meghatározni, hogy most miről is szól a márka, és milyen árszintre kellene pozicionálni azt. Nincs villanyautója, nincs komolyabb technológiai innovációja, és vélhetően nagyon sok pénzt kellene beleönteni a cégbe ahhoz, hogy visszaadjon valamit ebből. Nem biztos, hogy jelenleg megengedheti magának a szövetség, hogy ezzel a kísérlettel kössenek le energiákat és pénzt."
link
Zsolt1552020-10-18 07:58:15 // 81
A magyar miniszterelnök azt ígérte, hogy 2030-ra minimum az osztrák élet színvonalon (és jövedelmekkel), de inkább a felett fog Magyarország teljes lakossága élni. Nem kell izgulni a pénz miatt. Lesz. :-))
VKG699!!! (4x156+75)2020-10-16 14:58:42 // 80
Azért volt már olyan a világtörténelemben, hogy két párt szükségkoalíciója kormányzott, ebben semmi extra nincs.

Persze, hogy meg lehet, hiszen mindenki tudja, hogy vissza lehet mászni az ablakon, ha nagyon akar. Az öreg Silvio is megtette párszor...
Az olasz politikában sincsen valós következménye semminek, max 2 év múlva visszatérsz a hatalomba, de legyen 8-10... de addig sem halsz éhen feltehetőleg.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-16 11:15:21 // 79
A kérdés nem a pénz fontossága, hanem hogy mik azok a vágyak, és mi másnál fontosabbak még. :-) A pénz csak eszköz, de könnyen rabul ejt, és nehéz szabadnak lenni tőle.
Ha már hitelt veszel fel vágyaid tárgyára, a pénz rabja vagy. Ha a vágyakon innen, alap dolgokra is be kell osztani, rabja vagy, muszáj valahogy hozzájutni. Ha halmozod, más szemszögből vagy rabja. Szóval szép és jó ez a történet, hogy a vágyak fontosabbak, csak éppen pénzen megvehető vágyakról beszélünk. És irtó szerencsésnek kell ahhoz lenni, hogy az ember szabadon a fogyasztói álmait valósítgassa meg a pénzéből. Nagyon nagyon kevés embernek adatik ez meg. És nem is feltétlenül a pénzen vehető tárgyak az igazán értékes dolgok :-))
Giuntini2020-10-16 10:18:48 // 78
Jól látod! A vágyak fontosabbak mint a pénz! Az a baj, mikor a sok pénz felülírja a vágyakat.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-16 08:24:23 // 77
hogy kiéld a vágyaidat :DDD Juliskát sem gombokért cserélted :P
GT Ɨ|ѯ2020-10-16 07:09:59 // 76
csak a tények...:-)
Giuntini2020-10-15 20:42:02 // 75
De legalább ott meg lehetett buktatni egy rossz kormányt!
Most elég durva a helyzet, a kormány támogatottsága a béka segge alatt van, a jelenlegi legerősebb párt ellenzékben van, ban egy miniszterelnök, aki még beszélni sem tud.
Azért lett miniszterelnök mert Di Maio és Salvini nem tudtak egyeszségre jutni a miniszterelnök személyét illetően. Mikor a Lega kivált a koalícióból Mattarella aköztársasági elnök ahelyett hogy új választást írt volna ki, megbízást adott a teljesen alkalmatlan Conte-nek hogy alakítson kormányt. Az M5S lepaktált a szocialistákkal, akik sehol nem voltak, és megalakították azt a kormányt, amire a nép semmilyen felhatalmazást nem adott, választás nélkül. Ez az impotens kormány ebben a nehéz helyzetben hibát-hibára halmoz. Ez a helyzet! Abszolút nem tudták kezelni a koronavírust. Ilyen még nem volt, hogy olasz kormány ekkora buktánál nem mond le.
Kócosw2020-10-15 20:06:33 // 74
ez nem volt szép 😭😭😭🤭
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 19:52:36 // 73
Csak komolyan ne vegyétek légyszi XD Már félek... :-)
GT Ɨ|ѯ2020-10-15 19:46:04 // 72
mert nem bízott a dépédében...:-)
VKG699!!! (4x156+75)2020-10-15 19:26:01 // 71
Mi több, direkt figyelnek rá, hogy a nyári szabadságolások előtt közvetlenül mondjanak le, mert akkor úgyis mindegy, úgysincs akit zavarna...

Asszem az utolsó Berlusconi-kormány volt az első, ami kitöltötte a mandátumot.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 19:04:24 // 70
A teteje az, csak az aljának tűnik :-)
RomeoOne2020-10-15 18:24:13 // 68
Addig nem lehet redukálni :D Maslow piramisom alján van :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-15 17:54:32 // 67
az ember éljen a vágyainak persze bizonyos keretek között, mert ha tovább megyünk minek akkora lakás, minek az autó, minek a nyaralás stb... és a végén ott ülsz egy halom pénzen és annak mi értelme? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-15 17:51:55 // 66
ez csak egy példa volt, de ha már évente sokszor kell valamit vinnem akkor én meg nem veszek sedant, mert se időm, se energiám mindig mindent leszervezni ...
Kócosw2020-10-15 17:49:16 // 65
az igazan vicces volt. mikor Audi cabrioban a germán zuhogó esőben vitte a nagy tvt haza... Mondanom se kell ugye nyitott tetővel, másképp ugye nem fér be...
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 17:41:47 // 64
Na és ezt kis túlzással egész addig lehet redukálni, hogy ne is legyen szükség autóra :-)
Nyilván a napi ingázást leszámítva, azt valahogy mindenkinek meg kell oldani. Legutóbb amikor nagy autóra volt szükségünk (7-en mentünk a Medvebarlanghoz), béreltünk egy kisbuszt nevetséges pénzért.
Kíváncsi lennék, hogy egy átlag lakos valójában mire és hogyan használja az autót, a vagyonának hány százaléka áll benne, és a megtett kilométerek hány százaléka teljesen fölösleges :-)
RomeoOne2020-10-15 17:16:53 // 63
A TV-t kihozatom a futárral. Nem veszek azért batárt a szép szedán helyett, hogy ha pár évente egyszer TV-t kell vinnem, akkor legyen hova rakni :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 17:12:13 // 62
A szomszédom utánfutón hozta haza a led tévéjét. Kicsit vicces látvány volt :-)
Selmak2020-10-15 16:52:54 // 61
Repülés még mindig a legbiztonságosabb módja az utazásnak és ha nagyi sötzöld akarok lenni akkor utaskm számítva a legtisztább.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-15 16:11:00 // 60
Sedán nekem tetszik csak manapság minden megnőtt, az igények, a tárgyak, az úthibák... pl régen egy képcsöves TV simán befért a hátsó üléssora, most tegyél be egy 165cm-es ledet :D
Tommi2020-10-15 14:02:18 // 59
"Nem csak a kormány szerintem az egész olasz gazdaság megy a lecsóba"

Évtizedek óta nem képesek összekapni magukat az olaszok gazdaságilag, pedig egy csomó dologban jók, illetve jobbak lehetnének (ismerős?). Egyébként az ország állapotát tökéletesen jelzi, hogy a második világháború óta vagy 50 kormány volt hatalmon, pár évnél tovább egyik sem bírta :)
Tommi2020-10-15 13:58:35 // 58
Mi értelme lenne egy Giulia feletti szedánnak? Mennyire lenne sikeres az E osztály, A6, 5-ös sorozat, S90, Lexus LS kategóriába küldeni egy Alfát? Nem látom sok realitását...

A Ghibli nagyjából egy súlycsoport a Giuliával, a Quattroporte van felette méretben, árban, mindenben. Elvileg a Ghibli utód nélkül megszűnik abban az értelemben, hogy a Maserati nem nagyon fogja erőltetni a középkategóriás limuzin formát/méretet, valami SUV fog az ő helyére is jönni. És itt tényleg képbe jöhetne az Alfa, ha valaki sportos és lépcsőshátú olasz autót akar. Csak sokan nem akarnak sportos szedánt manapság :)
GT Ɨ|ѯ2020-10-15 12:59:02 // 57
lesz az 20 is:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-15 12:27:59 // 56
itthon a nagy átlag 2-3 kilóig keres autót munkába járósnak, a SUV egy divat autó a maga kényelmével stb, mint anno a kombi, az egyterű stb... 10 év múlva mivel fognak rohangálni azt nem tudom szerintem a 2000-2010-es autókkal de lehet még öregebbekkel ...
a heti alkatrész termésből válogatva:
94-e Astra hátsó torony javítók, küszöbök megszámlálhatatlan mennyiségben minden típushoz 2010-ig, 95-ös TD Vectra szervoszivattyú, nyúlványok Polohoz az elsőhöz, Croma alapjárati 93-ból, rengeteg lengőkar 56-47, első G Astra dugók és a hozzávalók, Sorento 2002 vezérműlánc és stb, Golf 4 belső venti és még sorolhatnám de nincs kedvem :)
Villanyautó 10 év múlva ...az év vicce :DDD
Liquid2020-10-15 12:22:03 // 55
Egy dolog azért nagyon nem mindegy az utazásban: hogy azt az X órát hogy töltöd el.
Végig koncentrálsz és kockáztatod az autó és a saját testi épségedet, elfáradsz; vagy üldögélsz, telefonozol, alszol satöbbi.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 11:53:16 // 54
Majdnem. Vezetői körök nem tartanak el egy márkát, egy ilyen szűk piacnak fejleszteni badarság. A nép nagy része nem vezető, nincs tele a zsebe zsével, egyszerűen keresi a mobilitás ár/érték arányban számára legjobb formáját. És a nép nagyrésze tojik az úttal való kapcsolatra. Ugyan :-)) Műszakilag abszolút ellenzem a mostani trendet, tényleg teljesen értelmetlen ekkora dobozokkal közlekedni. De ülj be egybe, nézd meg belül mekkora hely van és megérted miért kell. Gyere be az 50m földutunkon eső után (pl.most) az Alfával, vagy parkolj le a belvárosban fél kerékkel padkán. A régi autók tudták a normális hasmagasságot, kevésbé feszes rugózást, és élhető belső teret. A mai "normál' autók egyszerűen nem tudják ezt. A kis, közepes suv/crossover a mai Lada, ennyiről van szó. A nagy suv meg egy leáldozóban lévő értelmetlen státusszimbólum. Mert az szépen látszik, hogy a nagy villany kupék a jövő státusszimbólumai.
ÉS itt akár örülhetünk is, a Tesla és a Porsche Taycan két erős képviselője a jövő (jelen?) státusz autójának. Megfelelően különleges, feltűnő és drága hozzá. Szóval 10 év és látunk egyre kisebb kategóriában majd hasonlót. Viszont villannyal :-))
Ez van.
Giuntini2020-10-15 11:12:39 // 53
Csak a Merci, a BMW, meg az Audi! Egy olyan modellel mint a 164 mai köntösben még lehetne sikert elérni! Ma felső vezetői körök csak német autók között tudnak választani. Olasz állami vezetők is.
Sok mindenre ma olyan könnyen kimondják hogy halott! Aztán az élet mást mond. A koronavírus miatt lehet repülni? Nem! Helyváltoztatásra átnevelték az embereket, mert időveszteséget mondtak. Aztán hol van a repülés? Meddig nem lesznek járatok? Az emberek elfelejtettek utazni.Eretnekséggel vádolták meg a kilométerzabáló nagy dízeleket, ráeröltették a SUV-okat, mert az a jó, az a kényelmes. Mert valójában nem kényelmes, elveszi a közvetlen kapcsolatot az úttal.
A nagy felső-közép dízelekre kígyót békát hordtak, amik nyesték az utakat kényelemben és gazdaságosan. Helyette adtak nagy légellenállású SUV-okat akár dízel motorral is, csak nem gazdaságosan.
Most lenne értelme a nagy utazóautóknak gazdaságos dízelmotorral, mikor vírustól retteg mindenki, nem működnek a relülőjáratok. Az idő és a pénz? Olcsón Milánóba csak fapadossal lehet eljutni. Jobban mondva Bergamoba, mert Milánóban fapadosok nem szállnak le. Most nincs járat. Nagy dízellel 10 óra alatt simán el lehet jutni kényelmesen és gazdaságosan Milánóba. Repülővel. Három óra indulás előtt. Másfél óra az út. Egy óra míg kijutsz a reptérről. Onnan még két órát lehet számolni Milánóba. Ez összesen kvázi 8 óra idegeskedéssel, kényelmetlenséggel 10 óra alatt kényelmesen Milánóban vagy egy kényelmes dízellel 8l-es fogyasztással. Akkor???
Helyette a nagy dízelek ellen inkvizíciót gyártottak, az utazás örömét, a látás örömét elvették. A repülőjáratokkal jobban szennyezik a levegőt. És jön egy vírus, és ott állmak az emberek, mert elfelejtettek utazni. VILÁG! ÉBRESZTŐ!!
RomeoOne2020-10-15 10:49:59 // 52
Mondjuk ha nem akarták volna megerőszakolni a típusjelzést, akkor az legfeljebb Alfa 6C lehetett volna :D
Giuntini2020-10-15 10:45:26 // 51
Ezt azért halkan elmondták a Maseratinál. Az MC20 az Alfa 8C lett volna. A Maseratnál a tervek egy új Quattroporte, egy új Granturismo, Levante es a Stelvio plattformjára épülő SUV. A Ghiblinek nem lesz utódja, és a sorok között olvasva utódlását Alfa emblémával oldják meg.
RomeoOne2020-10-15 10:38:01 // 50
Miért, mibe érdemes akkor fektetni? Ha úgy vesszük nem érdemes már semmibe autó fronton.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-15 10:30:27 // 49
Na pont ezért nem fogják megcsinálni, a 159 óta látszik, hogy hol végződik az Alfa és hol kezdődik a Maser territórium. Nagy sedanba amúgy sem fektet már senki.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.