Annak a 120 cikkszámúnak a belseje SZVSZ pár csoportra bontható összesen. A többi különbség a csatlakozó és az ár.
(Az hogy, mekkora a fűtés teljesítménye nem túl nagy jelentősségű.)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2010-05-10 13:10:04 // 29882
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-10 13:08:11 // 29881
2-5e ft között ..
Kareszka19842010-05-10 13:06:05 // 29880
s az ilyen diagnosztika mien árfekvésben mozog? csak azért kérdem, mert gyanús a hetekben 1 hétvégén megyek bablátogatóba székesfehérvárra :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-10 13:05:14 // 29879
én nem de van itt egy pár autószerelő aki igen :D
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-10 13:04:41 // 29878
bosch a gyári
Kareszka19842010-05-10 13:03:43 // 29877
közben a válasz is megjött...köszi :) Te amúgy rátudsz erre mérni?
Kareszka19842010-05-10 13:03:03 // 29876
végülis a gyári csak nem árthat...node "mien a gyári? mien márkájú?" :) amúgy ilyenkor mindkét szondát kell cserélni? vagy elég a "4 veztékes"-t?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-10 13:00:32 // 29875
azt kell cserélni amelyik a rossz ....ezt pontosan kimérik diagnosztikai műszerrel :) régi ki új be és mehetsz tovább.....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-10 12:58:13 // 29874
aham akkor poénból gyártanak pl 4 vezetékes lambdából 120 fajtát :P elmondom neked hogy a gyárinak más az ellenállása mint az univerzálisnak lehet fog vele működni csak nem tökéletesen ami azt eredményezi hogy nem jól dúsítja a keveréket ez által hosszú távon szétég a gyertya az előkatalizátor (ha van) meg a normál katalizátor...stb
én nekem mind1 ki mit vesz meg azok akik próbálkoznak az olcsóbbal általában vissza jönnek és megveszik a hozzá valót is pár hónap múlva....nekem csak jó :P
én nekem mind1 ki mit vesz meg azok akik próbálkoznak az olcsóbbal általában vissza jönnek és megveszik a hozzá valót is pár hónap múlva....nekem csak jó :P
Kareszka19842010-05-10 12:53:57 // 29873
nálam nem lehet csak úgy kidobni, mert kettő szonda van...1 a katalizátor előtt, 1 meg utánna...úgytudom fogyasztáson tud meglátszódni, ha kifingik alambdaszonda...node ezt majd egy szakértő megmondja :)
pb_2010-05-10 12:53:08 // 29872
Ezért kell mindent, szépen +nézni.))
pb_2010-05-10 12:51:37 // 29871
Lehet kapni, de asszem nem olcsó. Én kivágtam belőle az égészet, és úgy használom már évek óta. Sztem semmi különbség sincs.
Kareszka19842010-05-10 12:48:00 // 29870
én szeretek biztosra menni, mert mondjuk ez a lambdaszonda nem olyan, amit szívesen cserélnék havonta, mert az "olcsó" sem a leg olcsóbb, akárhogy is nézzük :)
Szóval lambdaszonda ügyben előbb bízom egy gyáriban, mint utángyártottban...ez az én megnyilánulásom, bár pár sorral lejjebb csatoltam egy-két képet BOSCH lambdaszondárol, meg az ahhoz tartozó kérdésemre nem jött válasz...még :) bok
Szóval lambdaszonda ügyben előbb bízom egy gyáriban, mint utángyártottban...ez az én megnyilánulásom, bár pár sorral lejjebb csatoltam egy-két képet BOSCH lambdaszondárol, meg az ahhoz tartozó kérdésemre nem jött válasz...még :) bok
TDI752010-05-10 12:47:20 // 29869
Ja ja!
Sőt láttam már olyat is hogy alfa emblémás dobozban volt a cucc, és amikor kibontottam akkor valami ultragagyi hányadék volt benne, mindenféle logók és jelölések nélkül. Szóval asszem átcsomagolt árut kaptam. (Persze gyári árban) Csókoltatom azt az alkatrész kereskedést!
Sőt láttam már olyat is hogy alfa emblémás dobozban volt a cucc, és amikor kibontottam akkor valami ultragagyi hányadék volt benne, mindenféle logók és jelölések nélkül. Szóval asszem átcsomagolt árut kaptam. (Persze gyári árban) Csókoltatom azt az alkatrész kereskedést!
Tentacle2010-05-10 12:40:12 // 29868
Vagyis pontosan beleillesz az egyéb kategóriába :)
Természetesen van, amiből nem árt a gyári, és az is előfordul, hogy ugyanazt a gyári cuccot kapod meg "utángyártottban", csak nem Alfa logo van a dobozon.
Természetesen van, amiből nem árt a gyári, és az is előfordul, hogy ugyanazt a gyári cuccot kapod meg "utángyártottban", csak nem Alfa logo van a dobozon.
TDI752010-05-10 12:12:33 // 29867
Meg kell nézni, hogy mi éri meg jobban. Pl: ha elém teszel egy gyári gátlót és egy konit, tutkeráj hogy a konit fogom betenni a kocsiba. Ez csak egy példa, de milliónyi apróság van. Álltalában a gyári cuccoknak horror az áruk, és nem mindig hozzák az elvárt ár-érték arányt. ugyanakkor ez lehet fordítva is igaz.
Tentacle2010-05-10 11:53:36 // 29866
Kinek hogy sikerül ...
Kareszka19842010-05-10 11:46:29 // 29865
csakhogy hosszabb távon melyik éri meg jobban?! :)
Tentacle2010-05-10 11:40:25 // 29864
2fajta autós van:
- aki mindenből gyárit vesz, vagyonokat költ az autójára szinte gondolkodás nélkül,
- és van az egyéb :)
- aki mindenből gyárit vesz, vagyonokat költ az autójára szinte gondolkodás nélkül,
- és van az egyéb :)
Kareszka19842010-05-10 11:30:00 // 29863
van egy olyan érzésem, hogy egy szép vita elején tartunk :) de nembaj, mindenki véleménye számít :)
Tentacle2010-05-10 10:43:44 // 29862
Nekem senki ne mondja, hogy az univerzálisnál 2x-3x többe kerül az előállítása a specifikus lambdaszondának, hiszen az is ugyanazt csinálja, ugyanazon elven. A csatlakozó meg nem ér meg +15k-t ...
Egyébként én univerzálist raktam bele, és nem érzek különbséget ahhoz képes, mint amikor még működött a hozzávaló B(f)osch.
Egyébként én univerzálist raktam bele, és nem érzek különbséget ahhoz képes, mint amikor még működött a hozzávaló B(f)osch.
TDI752010-05-10 09:07:41 // 29861
Szevasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy hol lehet olyan bitumenes zajcsillapító és hőszigetelő lapokat venni amiket gyárilag a szőnyeg alá szoktak tenni? Tegnap szétszedtem a gépet, és azt láttam hogy egy kicsit avétos állapotban vannak. Valszeg nem tudom majd visszarakni a helyére, mert amint hozzájuk nyúlok mindegyik eltörik, vagy mállik szét.
Kareszka19842010-05-09 19:13:56 // 29860
Nem értek hozzá, ezért is kérdezek a fórumokban ;)
Cserékor elegendő csak a felsőt cserélni? (4 veztékje van) Vagy az alsót is kell? (2 vezetékes) Nálam folyamatosan világít a sárga kis motor ikon a müszertáblán...okozhat a lambdaszonda hiba többletfogyasztást? Nem birok 11-12 liter alá menni sehogy sem. Igaz gázüzemü az autó, elviselhető a költség így is, de...na :D
Amúgy ez a lambdasoznda csere amolyan régi kuka, új a helyére és gurulhatunk tovább?
Cserékor elegendő csak a felsőt cserélni? (4 veztékje van) Vagy az alsót is kell? (2 vezetékes) Nálam folyamatosan világít a sárga kis motor ikon a müszertáblán...okozhat a lambdaszonda hiba többletfogyasztást? Nem birok 11-12 liter alá menni sehogy sem. Igaz gázüzemü az autó, elviselhető a költség így is, de...na :D
Amúgy ez a lambdasoznda csere amolyan régi kuka, új a helyére és gurulhatunk tovább?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-09 19:08:07 // 29859
Te ez nem úgy működik hogy nézzük ki a legolcsóbb bosch lambdaszondát bár lehet vele kísérletezni de mikor már a harmadik fog a polcon porosodni elég deficites lesz a buli :P
Kareszka19842010-05-09 18:40:21 // 29858
GT Ɨ|ѯ2010-05-09 14:52:49 // 29857
csak gyárit!
a többit kukába, mert nem lesz jó.
a többit kukába, mert nem lesz jó.
Buksi2010-05-09 12:45:00 // 29856
Csöri tagunkat tudom ajánlani ez ügyben! ;-))
Kareszka19842010-05-09 12:41:51 // 29855
jahh, bocsi, elnéztem, azthitem a tömítéses kérdésemre jött a "kuka" válasz :P
Hát egyenlőre bízom benne, hogy mikor a leömlőt leszedjük a tömítés csere előtt, belebirok kukkantani a katalizátorba, s ott megtalálom azt/azokat a letört kerámiadarabokat, amik a csörgést gerjesztik...ha ezt a csörgést így sikerül elhárítani, utánna gondolkodom majd el a lambdasozndán :) ja, meg persze valakivel majd kiolvastatom a hibákat, csak még nem tudom kivel... :)
Hát egyenlőre bízom benne, hogy mikor a leömlőt leszedjük a tömítés csere előtt, belebirok kukkantani a katalizátorba, s ott megtalálom azt/azokat a letört kerámiadarabokat, amik a csörgést gerjesztik...ha ezt a csörgést így sikerül elhárítani, utánna gondolkodom majd el a lambdasozndán :) ja, meg persze valakivel majd kiolvastatom a hibákat, csak még nem tudom kivel... :)
Buksi2010-05-09 12:32:49 // 29854
Azt akarta írni, hogy ne is foglalkozz univerzális Lambda-szondával! :-))
Egyébként nekem is ez a véleményem! Saját tapasztalatom is van ezzel kapcsolatban! Ha cserés, akkor mindenképpen csak a gyárira érdemes cserélni, mégha Bosch is az! ;-))
Egyébként nekem is ez a véleményem! Saját tapasztalatom is van ezzel kapcsolatban! Ha cserés, akkor mindenképpen csak a gyárira érdemes cserélni, mégha Bosch is az! ;-))
Kareszka19842010-05-09 10:38:42 // 29851
Szépjóreggelt :)
Gyoeskérdésem lenne hozzátok...kipufogó leömlő-motor közti tömítést szeretnék cserélni. A szegedi kovácsutó-nál a webshopban miután beálígattam az autóm paramétereit, ezt dobta ki:

Mivel még nem csináltam ilyesmit, nem rendeltem neten alkatrészt, szeretném kérdezni, hogy tutira ilyen való-e a masinámhoz? Az autó adatai a következők:
Motorszám: AR372032485329
Alvázszám: ZAR3700003038828
77KW, 105LE, 5 ajtós, benzines
Mikor megnézem a tömítés mien autókhoz való (ott egy link a weboldalon), akkor a következő listát írja ki:

Csakhogy én nem találom se az alváz, sem a motorszámom a listában :( szerintetek tutira passzolni fog? Van itt egy kép arrol is, hogy melyik típusu 147-est állítottam be saját autóként, ugye jót adtam meg?

Légyszi, aki tud segíteni mihamarabb válaszoljon, mert csak szerdán lesz arra fuvarom és holnap meg is szeretném rendelni, hogy szerdáig leérjen szegedre :)
Mellesleg leömlő-katalizátor közti tömítést nem találtam a webshopban :( ilyesmit hol tudnék megnézni?
Gyoeskérdésem lenne hozzátok...kipufogó leömlő-motor közti tömítést szeretnék cserélni. A szegedi kovácsutó-nál a webshopban miután beálígattam az autóm paramétereit, ezt dobta ki:

Mivel még nem csináltam ilyesmit, nem rendeltem neten alkatrészt, szeretném kérdezni, hogy tutira ilyen való-e a masinámhoz? Az autó adatai a következők:
Motorszám: AR372032485329
Alvázszám: ZAR3700003038828
77KW, 105LE, 5 ajtós, benzines
Mikor megnézem a tömítés mien autókhoz való (ott egy link a weboldalon), akkor a következő listát írja ki:

Csakhogy én nem találom se az alváz, sem a motorszámom a listában :( szerintetek tutira passzolni fog? Van itt egy kép arrol is, hogy melyik típusu 147-est állítottam be saját autóként, ugye jót adtam meg?

Légyszi, aki tud segíteni mihamarabb válaszoljon, mert csak szerdán lesz arra fuvarom és holnap meg is szeretném rendelni, hogy szerdáig leérjen szegedre :)
Mellesleg leömlő-katalizátor közti tömítést nem találtam a webshopban :( ilyesmit hol tudnék megnézni?
Ferke2010-05-09 08:21:42 // 29850
Pedig ha minden rendben van, akkor 5 perc a két izzócsere, maximum...tehát kb 1 cigi-idő:)
Piritu - 1.000.0002010-05-08 22:03:20 // 29849
Jó a következtetés :-)))
Volt pár alkatrész, amivel sikerült "megizzasztani" a boltost, de megoldotta :-)
Volt pár alkatrész, amivel sikerült "megizzasztani" a boltost, de megoldotta :-)
GTPeti2010-05-08 20:46:20 // 29848
A Pókot tehát Mumusnak hívják. :))
Arról a boltról amúgy már én is hallottam. :)
Arról a boltról amúgy már én is hallottam. :)
Dzsozy2010-05-08 20:17:37 // 29847
Ja, hogy a Tiédben kettő van? Szerintem mérd ki, hogy melyik a rossz! Nem kell egyszerre mind a kettőt cserélni, a második csak a kontroll!! Azokban az ótókban (tudtommal) amelyekbe már kettő szonda van, ha "elromlik" amelyik az "elsődleges"akkor a check lámpa kijelzi, mivel a kontroll szonda méri a különbséget. Azokban sajna, mint az enyém,csak egy szonda van, ha bexarik, max a kenguru benzin jelzi! :)
Kareszka19842010-05-08 17:59:21 // 29846
köszi szépen az infót :)
első körben ha lesz rá alkalom, lekapom a katalizátort, picit megrázogatom, hátha megadja magát a letört kerámia darab, ami a csörgést okozza...szondákban akkor a későbbiekben foglalkozunk :P
első körben ha lesz rá alkalom, lekapom a katalizátort, picit megrázogatom, hátha megadja magát a letört kerámia darab, ami a csörgést okozza...szondákban akkor a későbbiekben foglalkozunk :P
Piritu - 1.000.0002010-05-08 17:50:41 // 29845
Erhard242 Cartárs oldalán ott a shop linkje, de személyesen is ad felvilágosítást ha írsz az oldalára.
Én is tőle veszem az alkatrészeket a Mumushoz :-)
Én is tőle veszem az alkatrészeket a Mumushoz :-)
Kareszka19842010-05-08 17:42:57 // 29844
mellesleg hol keressek rá a neten? Mien árban mozog az eredeti? Katalizátor előtt/után is van 1-1, mindkettőt kell cserélni?
Dzsozy2010-05-08 17:29:36 // 29843
Nehogy beletedd! Elősször kapott a vas egy NGK szondát, szart se ért. Másodszorra kapott Bosch-t de univerzálisat. Az is ment a levesbe!! Nem ment a kocsi, folyamatosan vissza kellett kapcsolnom, ha gyorsítani akartam. A benya meg fogyott! Maj elfutott a méreg és Erhárdtól vettem gyári Bosch-t. Azóta megy a kocsi és szó szerint látványosabb a javulás. De TE tudod, de szerintem felesleges pénzkidobás!!! Azért univerzális mert nagyobb tartományban mér! Nem rossz, de nem belevaló!!
Krisz1562010-05-08 15:00:30 // 29842
Sziasztok egy kis E85 tapasztalat. Kiprobáltam az autón az etanolt tankoltam bele 10litert és még 10 liter 95-öst, kb 10 liter 95-ös volt még a kocsiban tehát nem is felesben használtam, de már igy is vissza jelzet a befecskendező jel ki fogyott a tank sima 95-öst tankoltam gondolva arra majd megszünik a de csak nem akart eltünni elmentem egy szerelőhöz kiolvastatni a hibát a motorvezérlő hajtáslánc elektronika hibáját jelezte kitöröltettem azóta nem jött vissza hála az égnek nekem igy kevert be az elktronikába az etanol úgy hogy marad a kevesebb autózás. Gondoltam meg osztom veletek a tapasztalaimat.
Dévid2010-05-08 13:19:48 // 29841
Én is így jártam, mikor cserélni akartam. Valahogy visszakínoztam, azóta leszarom, hogy nem oda világít ahova szeretném. Majd egyszer leszedem a lökhárítóburkolatot, aztán lámpa kiszerelésével mindent rendbe rakok. Legalábbis ez a terv.
Kareszka19842010-05-08 12:53:11 // 29840
Sziasztok!
Univerzális lambdaszondárol mik a vélemények?
Univerzális lambdaszondárol mik a vélemények?
GTPeti2010-05-08 04:45:02 // 29839
Na, ez egy jó hír!
(Talán szilikonzsír volt?)
(Talán szilikonzsír volt?)
Liquid2010-05-07 23:24:34 // 29838
a bepattanást én is a rugó helyreugrására értettem :)
Zsolti2010-05-07 21:43:26 // 29837
egy kicsit feszegesd meg
Pat2010-05-07 21:25:54 // 29836
Azt nem kell bepattintani, csak beilleszteni és rögzítő rugóval rögzíteni.
Kicsit szűkös a hely és nem nagyon kényelmes a kéznek, de annyira nem vészes.
A szervízutasítás ezt írja az izzócserékről:
Az első lámpatestben lévő izzók (tompított, távolsági, helyzetjelzők) cseréjekor az óramutató járásával ellentétesen forgatva kell levenni a megfelelő fedelet.
Az első helyzetjelzők „bepattintással rögzíthető” foglalatba vannak helyezve.
A távolsági-, tompított- és ködfényszórókat rögzítő rugó biztosítja.
Az oldalsó irányjelzők cseréjénél az átlátszó lámpatestet a rögzítőnyelv összenyomásával nyomjuk a gépkocsi hátsó része felé. Emeljük ki az első részt és vegyük ki a lámpatestet. Az óramutató járásának ellentétes irányba csavarásával húzható ki a foglalat a lámpatestből.
A hátsó izzók közül a hátrameneti és ködlámpák a csomagtartó ajtajában, az irányjelző, helyzetjelző és féklámpák a karosszéria hátsó részén van elhelyezve.
Kicsit szűkös a hely és nem nagyon kényelmes a kéznek, de annyira nem vészes.
A szervízutasítás ezt írja az izzócserékről:
Az első lámpatestben lévő izzók (tompított, távolsági, helyzetjelzők) cseréjekor az óramutató járásával ellentétesen forgatva kell levenni a megfelelő fedelet.
Az első helyzetjelzők „bepattintással rögzíthető” foglalatba vannak helyezve.
A távolsági-, tompított- és ködfényszórókat rögzítő rugó biztosítja.
Az oldalsó irányjelzők cseréjénél az átlátszó lámpatestet a rögzítőnyelv összenyomásával nyomjuk a gépkocsi hátsó része felé. Emeljük ki az első részt és vegyük ki a lámpatestet. Az óramutató járásának ellentétes irányba csavarásával húzható ki a foglalat a lámpatestből.
A hátsó izzók közül a hátrameneti és ködlámpák a csomagtartó ajtajában, az irányjelző, helyzetjelző és féklámpák a karosszéria hátsó részén van elhelyezve.
muzsai2010-05-07 21:23:22 // 29835
Szétesett benne a középső gomb mikrokapcsolója és azt szeretném valahogy megjavítani. A csavart már kiszedtem de nem bírom szétfeszíteni (nem merem). Kettő gyári kulcsom van hozzá és mindkettőnek ugyanaz a hibája.
Zsolti2010-05-07 21:19:01 // 29834
Ki kell szedned az alfa jelet, az alatt van egy csavar, ha ezt kitekered akkor már szét lehet pattintani. Nekem mondjuk a vége nem akart szétjönni, mert ragasztva van a bepattanó.
Igy előfordul, hogy ha dolgozni akarsz benne, az 4 kezes munka lesz. Vki feszíti, te meg matatsz benne.
Miért akarod szétszedni?
Igy előfordul, hogy ha dolgozni akarsz benne, az 4 kezes munka lesz. Vki feszíti, te meg matatsz benne.
Miért akarod szétszedni?
Liquid2010-05-07 21:12:25 // 29833
nemtom mivel kente meg Csöri de, bő 30e km után is hangtalan, valami "ezüstszínű" cucc volt. Szétszedte a szilentblokkot, bekente, majd visszacsavarozta.
Online tag
0
Vendég0
476
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8