Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Adok-veszek
Zselé2021-03-20 17:44:05 // 24155
Fájó szívvel meg kell váljunk egyik Alfánktól, mert kinőtték a gyerkőcök. Teljesen leinformálható, magyar papíros. Dömpi cartárstól vásároltuk még kb. 4 éve. Felújított a futóműve, mert Bécsben elhagyta az egyik kerekét... :D Új TRW lengőkarokat kapott. Olaj, szűrők 10 ezrenként cserélve. A rögzítőfék pedál foglalkozós, picit nehezen jár. Ritka piros belső - fekete kombináció! Kitakarítva, polírozva várja új gazdáját Budapesten, a 22. kerületben!
(a babakocsi márkáját nem tudom, klasszikus összecsukható sport babakocsi)
Ára: 10.000 Forint
GT Ɨ|ѯ2021-03-16 07:48:17 // 24153
Mike.2021-03-07 09:47:38 // 24152
leopop32021-03-02 07:47:37 // 24151
Köszönöm a tippet 😁🤝
Marklar1552021-03-01 21:34:32 // 24150
Keresd Takács Ákost a facebookon.
Saját könyvét hátha... )
Saját könyvét hátha... )
leopop32021-02-28 20:49:39 // 24149
Köszi akkor megvárok egy akciót hogy kifogjam
Coyote2021-02-28 20:16:02 // 24148
Én karácsonyra kaptam meg egy nagyon szép karkötővel együtt ami Alfás. Az is akciós volt 14 pénzért.
Liquid2021-02-28 19:57:33 // 24146
vannak akciók, pl. távirányítós Giuliával
leopop32021-02-28 19:40:07 // 24145
Sziasztok!
Alfa Romeo története című könyvet vennék, tudom hogy boltban is lehet de azért kicsit sokallom a 15-16 ezret érte.
Ha esetleg véletlen valakinek kettő lenne belőle és eladná az egyiket azt megköszönöm :)
Alfa Romeo története című könyvet vennék, tudom hogy boltban is lehet de azért kicsit sokallom a 15-16 ezret érte.
Ha esetleg véletlen valakinek kettő lenne belőle és eladná az egyiket azt megköszönöm :)
Fornitore2021-02-18 20:34:09 // 24144
Ciao! Giuliára keresek 17" felnit , ha esetleg tudsz vagy van írj az oldalamra.Köszönöm.
Dzsozy2021-02-18 18:57:00 // 24143
Alfa Mitora keresek 4db 17coll felnit. ( 4*98 et 30-39 58.1 agyméret)
RomeoOne2021-02-11 20:02:28 // 24142
V6-nál 120 fok van egy hengersor dugattyúi között (vagyis nem tudom, hogy ez a "csillag" elrendezés-e az általános, de abban az esetben igen), a másik hengersor viszont a el van tolva a 2 hengersor által bezárt szöggel. Ugye, egy 60*-os V6-os ilyen "csillag" főtengellyel pont azért egyenletesen gyújt, 120°-onként. A 90°-nál már érdekesebb a kérdés, ott váltakozva megy 180° és 60°-onként.
Legalábis, ha jól gondolom :)
Legalábis, ha jól gondolom :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-11 20:01:15 // 24141
Nagy soi=korai :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-11 19:58:03 // 24140
Túl nagy a soi, túl kevés a dura? Kevés anyag megy be túl hamar, nagy a szünet két ütem között. Csak ötlet :-)
Föckös2021-02-11 18:53:16 // 24139
és mi van akkor amikor eur4 injektork kerülnek egy eur3ba, és a két duration annyira van scak szinkronban, hogy alacsony fordulaton v8 hangja van..
Föckös2021-02-11 18:51:02 // 24138
mosméékellmegint a göröggel jönni :-)))
Kazes☻2021-02-11 18:35:38 // 24137
∑ = nem elég széles a színpad! Sírok... 🤣🤣🤣
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-11 18:13:02 // 24136
Motortervező az én se vagyok, csak amit a tuning fórumokon szedtem össze, annyit tudok. :-) Különben sincs már szükség többé motortervezőkre mint tudjuk.. :-(
A nyomaték lényegében attól függ, mennyi üzemanyagot bírsz belenyomni. A 2.4 előnyben van, mert ugyanannyi fordulatra több injektorral, kisebb szünetekkel adagolod az üzemanyagot. Gázolajosnál az égési késedelem miatt van egy főtengely szögelfordulás "ablak" amibe be kell férni a spricc hosszával. Úgyhogy a rail nyomás, és az injektor méret nagyjából meg is mondja, hogy hol a plafon.
Az öthengeresnek könnyebb többet adni, közép tartományban vibrációmentesebb az egész (amibe egy főtengely végén vergődő kettőstömegű remekül bele tud rondítani). Fordulaton viszont elkezd problémás lenni a motor hosszanti kiegyensúlyozatlansága, mintegy belebeg a főtengely hosszában. Szóval fordulaton egy 1.9 sokkal jobb tud lenni, mert párban kiegyenlítik egymást a tömegerők. A lóerő pedig nyomaték x fordulat, tehát magas fordulaton kell benyomni ami üzemanyag befér, akkor lesz erős az autó. A 2.4 ezt nem szereti annyira, hamarabb összedől mint egy 1.9.
Ettől függetlenül a fülnek kellemes dolgokat két dolog eredményezi. A kicsi szünet a munkaciklusok között (esetleg overlap) és a főtengely egyenletes kiosztása.
A 6 hengeresnél az elsőrendű vibrációk rosszabbak az 5-nél, viszont a munkaütemek még közelebb vannak (120 fok eltolás alapesetben). Így a hat henger is kellemes lesz a fülnek, viszont balansz tengelyt és hasonló kiegyensúlyozó trükköket igényel, hogy igazán finom legyen. Akkor viszont fordulaton is nagyon "sima".
Na ilyesmi, a többit mindenkinek a saját füle tudja. Van aki simán elvan egy hordozható bluetooth hagszóróval, mások a drága hifin is kiszúrják ha nincs meg egy freki tartomány, vagy nem elég széles a színpad :-)
A nyomaték lényegében attól függ, mennyi üzemanyagot bírsz belenyomni. A 2.4 előnyben van, mert ugyanannyi fordulatra több injektorral, kisebb szünetekkel adagolod az üzemanyagot. Gázolajosnál az égési késedelem miatt van egy főtengely szögelfordulás "ablak" amibe be kell férni a spricc hosszával. Úgyhogy a rail nyomás, és az injektor méret nagyjából meg is mondja, hogy hol a plafon.
Az öthengeresnek könnyebb többet adni, közép tartományban vibrációmentesebb az egész (amibe egy főtengely végén vergődő kettőstömegű remekül bele tud rondítani). Fordulaton viszont elkezd problémás lenni a motor hosszanti kiegyensúlyozatlansága, mintegy belebeg a főtengely hosszában. Szóval fordulaton egy 1.9 sokkal jobb tud lenni, mert párban kiegyenlítik egymást a tömegerők. A lóerő pedig nyomaték x fordulat, tehát magas fordulaton kell benyomni ami üzemanyag befér, akkor lesz erős az autó. A 2.4 ezt nem szereti annyira, hamarabb összedől mint egy 1.9.
Ettől függetlenül a fülnek kellemes dolgokat két dolog eredményezi. A kicsi szünet a munkaciklusok között (esetleg overlap) és a főtengely egyenletes kiosztása.
A 6 hengeresnél az elsőrendű vibrációk rosszabbak az 5-nél, viszont a munkaütemek még közelebb vannak (120 fok eltolás alapesetben). Így a hat henger is kellemes lesz a fülnek, viszont balansz tengelyt és hasonló kiegyensúlyozó trükköket igényel, hogy igazán finom legyen. Akkor viszont fordulaton is nagyon "sima".
Na ilyesmi, a többit mindenkinek a saját füle tudja. Van aki simán elvan egy hordozható bluetooth hagszóróval, mások a drága hifin is kiszúrják ha nincs meg egy freki tartomány, vagy nem elég széles a színpad :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-11 17:52:31 // 24135
Minden motor két fordulatra ér végig a soron. Vagy én nem értem hol az ellentmondás. :-)
Piritu - 1.000.0002021-02-11 16:53:18 // 24134
viszont 5x144fok=720fok mert ugye minden másodiknál "gyújt" :-)
RomeoOne2021-02-11 16:19:20 // 24133
Aha rákerestem, valóban. Az 1.9 JTD-nél a két közepső és a két szélső dugattyú mozog együtt:
A 2.4-nél viszont egyenletesen vannak elosztva (már amennyire ebből a szögből kivehető) egy körön belül:
Érdekes. Ez utóbbira azt mondanám, hogy kevesebb nyomatékot adó megoldás, de fordulaton jobb. De nem vagyok motortervező :D
A 2.4-nél viszont egyenletesen vannak elosztva (már amennyire ebből a szögből kivehető) egy körön belül:
Érdekes. Ez utóbbira azt mondanám, hogy kevesebb nyomatékot adó megoldás, de fordulaton jobb. De nem vagyok motortervező :D
RomeoOne2021-02-11 16:08:13 // 24132
Most a válaszodból nem világos. Tehát akkor úgy néz ki a főtengelye, ahogy mondtam?
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-11 15:29:40 // 24131
De kör csak egy van :-) Szóval 72 fok az eltolás. És nincsenek párok, mint pl egy v6-nál. Ez előny is és hátrány is. A munkaütemek közt nagyon kicsi szögelfordulás van (overlap még nincs) és nincsenek munkaütem párok, ettől olyan sima járású. Viszont hosszában kiegyensúlyozatlan emiatt, ebben pl a v6 jobb, de még az inline 4 is.
Piritu - 1.000.0002021-02-11 15:10:13 // 24130
Nem 2 fordulatra van elosztva az 5?
Piritu - 1.000.0002021-02-11 15:08:52 // 24129
Oda tartozik Mykonos is? :-)
Liquid2021-02-11 13:52:42 // 24128
".. nyomok neki egy gázfröccsöt. .."
Megnyugodtam hogy nem csak én voltam beteg, én is szerettem a morgását :)
Megnyugodtam hogy nem csak én voltam beteg, én is szerettem a morgását :)
RomeoOne2021-02-11 13:44:15 // 24127
144 fokonként? Akkor az 5 hengeresnél minden főtengely "bütyök" (vagy hogy hívják azt a részt, amire a hajtókar a hajtókarcsapággyal csatlakozik?) más szögben van? Oldalról ránézve 72°-os szögű 5 ágú "csillag"?
Érdekes, azt hittem volna, hogy 180°-ban van, 3 itt, 2 átellenesen. A 4 hengernél gondolom úgy van, nem 90°-onként.
Érdekes, azt hittem volna, hogy 180°-ban van, 3 itt, 2 átellenesen. A 4 hengernél gondolom úgy van, nem 90°-onként.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-02-11 12:41:30 // 24126
nah jah a görög módi ... :DDDDD
Zolibácsi2021-02-11 12:29:48 // 24125
Mindig ezt mondom, nincs is szebb mint amikor 2 férfi egymásra talál :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-11 11:28:24 // 24124
Ez jól esett :-)))
Föckös2021-02-11 10:56:16 // 24123
" Finom, rezonanciamentes, és van valami nagyon gyönyörű a 144 fokonként begyulladó üzemanyag ütemében. "
ennél a résznél könnybe lábadt a szemem, szeretlek Gyurikám! ;-)
ennél a résznél könnybe lábadt a szemem, szeretlek Gyurikám! ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-11 10:49:03 // 24122
Nekem van már az is, elképesztően lelkesítő, de a 2.4 sokkal kellemesebb. A kis virgonc nagyon tud ordítani, adrenalint termelni, benne van az az igazi benzines ordenáré hörbölés, imádni való. Mégis egy óra autózás után már váltok minél feljebb, hogy kussoljon már egy kicsit XDD Az öt henger viszont az idegrendszerem zen üteme, nem tehetek róla. :-) A világból kimennék vele, sőt igazából pihentet. De benzinesben is jöhet, naná. Kappa Turbo.. netán Audi RS3. Bármelyik öthengeres jöhet ide nekem, semmi nem szól szebben XDD
Zolibácsi2021-02-11 10:33:41 // 24121
Sajnos én immunis vagyok a dízel hangra, ha ezt keresnem akkor benzinesem lenne.
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-11 10:19:49 // 24120
Onnantól, hogy hardvert is reszelsz igazából tényleg nehéz összehasonlítani is, amit a fantázia, elhivatottság és pénztárca elbír :-) A jó tuningnál úgysem a lóerő számít, hanem a sikerélmény, és a gazdi elégedett mosolya. Ami két hét után alább hagy és jöhet a következő módosítás XDDD
Az a plusz henger meg kinek hogy. Az a pici "csak" az pl nekem a minden. 2007.05. amikor elveimet feladva megvettem az első dízelemet, a 146 jtd-t. Nagyon szerettem, 10 évet autóztunk együtt. A hangjával elképesztően sokat küzdöttem. :-) Nem gondoltam akkora ügynek a hangot, nem olyan rossz az. Mégis állandóan baszkuráltam valamit rajta, hogy halkabb legyen, szebben járjon, simábban forogjon.
Aztán megvettem a 2.4-et és azóta pontosan tudom, hogy nekem a gép hangja fontosabb, mint hogy hány lóerő. Finom, rezonanciamentes, és van valami nagyon gyönyörű a 144 fokonként begyulladó üzemanyag ütemében.
Odalépek, és full nem érdekel, hogy hány nyútonméter és hány teszla gyorsul le a övetkező konnektorig, csak figyelem azt a kellemes gépzajt. Hála az égnek automata , nem viszi el a kettőstömegű az ütemet, nem rezonál bele, teljesen tisztán énekel :-)
Sokszor amikor megérkezek, kinyitom a kaput, mielőtt visszaülnék, nyomok neki egy gázfröccsöt. :-)))
Az a plusz henger meg kinek hogy. Az a pici "csak" az pl nekem a minden. 2007.05. amikor elveimet feladva megvettem az első dízelemet, a 146 jtd-t. Nagyon szerettem, 10 évet autóztunk együtt. A hangjával elképesztően sokat küzdöttem. :-) Nem gondoltam akkora ügynek a hangot, nem olyan rossz az. Mégis állandóan baszkuráltam valamit rajta, hogy halkabb legyen, szebben járjon, simábban forogjon.
Aztán megvettem a 2.4-et és azóta pontosan tudom, hogy nekem a gép hangja fontosabb, mint hogy hány lóerő. Finom, rezonanciamentes, és van valami nagyon gyönyörű a 144 fokonként begyulladó üzemanyag ütemében.
Odalépek, és full nem érdekel, hogy hány nyútonméter és hány teszla gyorsul le a övetkező konnektorig, csak figyelem azt a kellemes gépzajt. Hála az égnek automata , nem viszi el a kettőstömegű az ütemet, nem rezonál bele, teljesen tisztán énekel :-)
Sokszor amikor megérkezek, kinyitom a kaput, mielőtt visszaülnék, nyomok neki egy gázfröccsöt. :-)))
Liquid2021-02-11 08:41:21 // 24119
4-500kg? Inkább 200, de tény hogy az is nagyon nagy különbség.
leopop32021-02-11 08:08:32 // 24118
Igen ugyanezt mondta az ismerősöm akié az 1.9 147
Ákosnál csinálta és ő is ezen a véleményen volt.
Ákosnál csinálta és ő is ezen a véleményen volt.
Zolibácsi2021-02-11 07:38:44 // 24117
Mivel volt mindkettő én csak azt mondanám, hogy pénz kérdése. 1.9 ez fele annyiból tuningolsz mint 2.4 et. 1.9 gyári cuccokkal saját hibrid turbóval tud 220 le körül 2.4 et tudjuk valahol 250 nél van ez. de van köztük 400-500 kg különbség. Aztán ha van pénzed a 2.4 cuccait beleszorod az 1.9 be akkor már talán az is lepi a 5 henger teljesítményt. Nekem GT ből most az első variáns van és érzettre jobban megy mint a húzott 2.4-em. Felesleges az az egy plusz henger. Csak a hangja szebb. más előnyét nem latom
leopop32021-02-10 22:47:25 // 24116
1.9 jobban tolerálja ha a belső is cserélt nem csak a szoftver más :)
leopop32021-02-10 22:45:19 // 24115
Ez pontosan így van ismerősömnek van egy elég kúposztó 1.9 147 je hát az húzott 2.4-et eszik reggelire.
Illetve igazad van nagyobb belenyúlást a 2.4 nem szereti sajnos.
Illetve igazad van nagyobb belenyúlást a 2.4 nem szereti sajnos.
Liquid2021-02-10 20:24:16 // 24114
viszont ez csak félmagyarázat, mert abban nem csak szoftvert mókolt :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-10 16:52:47 // 24113
Na erről van szó XD
Liquid2021-02-10 15:44:25 // 24112
najó Manky Puntója vitt mindent :)
Liquid2021-02-10 15:37:22 // 24111
Ennyire nem vagyok szakértő, de még a 2.0 is 200-210 lovas "szokott lenni" felhúzva. (szoftveresen). Inkább a súlykülönbség az ami döntő.
Én csak a KUL-os tapasztalatokra tudok hagyatkozni, mert másom nincs, az meg ugye azért nem minden... De Tomi ex-159-e jelentősen erősebb volt bármilyen 1.9-nél. De még az enyém is. (kivéve a tényleg szétkoxoltakat)
Én csak a KUL-os tapasztalatokra tudok hagyatkozni, mert másom nincs, az meg ugye azért nem minden... De Tomi ex-159-e jelentősen erősebb volt bármilyen 1.9-nél. De még az enyém is. (kivéve a tényleg szétkoxoltakat)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-10 14:25:14 // 24110
Nem, úgy értem, hogy kb azonos szintre faragható a kettő. Nem extrém széttuningolásról beszélek, csak a "szokásos" harver/szoftver modokra. Sőt van aki kifejezetten az 1.9-re esküszik. A négyhenger jobban forog felül.
kispusi892021-02-10 13:54:52 // 24109
Ahogy az angol mondja, no replacement for displacement.
Liquid2021-02-10 13:09:37 // 24108
Úgyérted, hogy a felhúzott 1.9 ugyanaz mint a sima 2.4? Mert akkor igen, sőt... de ha mindkettőn elvégzed a megfelelő (hardveres/szoftveres) változtatásokat, akkor azért a nagyobból többet lehet szerintem kihozni...
Liquid2021-02-10 13:04:18 // 24107
Szerintem ezt kicsit túltoltad :)
Nem tökmindegy kik és milyen autókat gyártanak? Arra reflektáltam csak, hogy nem lehet kétkerékkel levinni az útra, pedig de :)
A 0-100-at már te vitted bele, az csak egy érték különösebb jelentősége nincs.
Nem tökmindegy kik és milyen autókat gyártanak? Arra reflektáltam csak, hogy nem lehet kétkerékkel levinni az útra, pedig de :)
A 0-100-at már te vitted bele, az csak egy érték különösebb jelentősége nincs.
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-10 12:05:51 // 24106
A dolog árnyaltabb, egy sima 1.9 16v-ből kb ugyanazt ki lehet hozni, mint egy 2.4-ből. Persze pár alkatrész csere (turbó, map szenzor, injektor, kutyafüle..) után.
Ha csak remap kell, akkor az erősebb az még erősebb lesz, de lehetne akár még még még erősebb :-) Kérdés mi értelme. Egy jó autóval 150 lóval is nagyot autózol, egy buta hangolású meg lehet csilliárd lóerő, csak minek :-)
Ha csak remap kell, akkor az erősebb az még erősebb lesz, de lehetne akár még még még erősebb :-) Kérdés mi értelme. Egy jó autóval 150 lóval is nagyot autózol, egy buta hangolású meg lehet csilliárd lóerő, csak minek :-)