Fórum >> Típusok >> 145-146

DieselManiaco(NagyVad)2013-10-05 18:13:36 // 133005
eddig 30 ezer rossz termosztáttal jártam nyáron is max 70 fokra ment fel normális tempoban(90-100km/h) a víz,télen pedig kartonoztam az elejét,dugóban ment fel csak addig hogy a venti kapcsoljon.Ez ami nálatok van termosztát hiba,hiába új az is szar.Ha már 80 fok attól nagy baja nem lesz,úgy lehet vele járni,én pont ma tettem be egy termosztátot egy renault-ét, a gyári(belevaló) is benne van,de az nem csinál semmit így utána lett betéve a csőbe,ezzel már tartja a 80-82 fokot.
Nomek2013-10-05 14:43:04 // 133004
Ott viszont már más lesz a probléma. Nekem 80 alatti hőfokon tökéletes a fütésem!
Nem hiszem hogy az lenne a gondod mint nekem volt. Nálam a hőfok állító bowdenjének a lefogatója el volt törve, így nem tudtam sem teljesen hidegre, sem teljesen melegre állítani, hiába tekergettem!
Tomi1452013-10-05 10:30:14 // 133003
Nekem nyáron elég sokat ment a venti. 80fok az üzemi és onnan gyorsan felment a pesti dugókban a hőmérséklet. De most aza bajom hogy nem nagyon akarja elérni és bből kifolyólag nem is fúj nagyon meleget a fűtés.
Nomek2013-10-05 09:56:13 // 133002
Szia!

Nekem is ez a jelenség 1.4-es boxernél, nyáron is talán vagy 2szer hallottam a ventilátort elindulni. 80 fok körül szokott megállni a vizem nekem is. Eleinte zavart, körbe is jártam a témát, új termosztát, átmostam a hűtőt, de akkor is ennyi, akiket kérdeztem, mind azon a véleményem voltak hogy ez ilyen, károsítani nem fogja a motort. Ennek ez a normál hőfoka, ekkora hűtővel!
Tomi1452013-10-05 09:43:03 // 133001
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy normális hogy a vízhő fok nem akarja elérni rendesen a 80 fokot? Ha pirosnál meg állok akkor fel megy, de amint elindulok vissza megy 80 alá. (Fűtés fel tekerve és 2-es fokozaton megy.) Tesom cordobájával ugyan ez a helyzet.
Valaki tud esetleg ebben segíteni?
Előre is köszönöm!
springfield (Ɨ|ѯ)2013-10-04 22:36:57 // 133000
..érdemes megnézni a belső levegő keringtetés csapóajtaját (a pollenszűrő alatt), hogy nincs-e bezáródva. Nálam az volt a gond annó. Ha esett az eső alig láttam ki a párától.. ..pollenszűrő cserélésekor láttam, hogy az a bizonyos kis csapóajtó mindig zárt állapotban volt, hiába kapcsolgattam a nyomógombbal.. ..valamiért a mechanikája beszorúlt és hallatszott ahogy erőlködik a kis motor, de nem bírta mozgatni.. egy egyszerű mozdulattal lenyomtam.. így buktam a belső levegő keringtetést de azután eltűnt a párásodás. :)
Ricsi146TI2013-10-03 22:55:30 // 132999
Sziasztok!

2.0TS mocihoz (155HP), alfa 146TI, Szinter vagy Kevlár kuplunggal tapasztalatok? Van-e esetleg valakinek eladó? Vagy tudtok róla infot adni, ki, hol, merre készít ilyesmit?

Előre is köszi CarTársak! :)

Ricsike
NT Kundi2013-10-03 18:00:27 // 132998
jó megnézem (de merre találom 1.4 boxer),
a klimamotor kivettük mert nem néztünk ki sok jót már belőle
WarbiRunner (Gyuri)2013-10-03 12:29:41 // 132996
Ha van pollenszűrőd, az esős szezonra vedd ki, valamennyit segít. Ha kicseréled is javul a helyzet. Érdekes, nekem a jtd párásodik, a TD viszont alig. A jtd-nél a klíma max állása lekapja a párát, csak durván befűt hosszútávon. :-)
marci912013-10-03 00:19:52 // 132995
Halihó!
Szeretnék érdeklődni, hogy az otthoni hibakód kiolvasás mennyire bonyolult művelet? Illetve mi az, amit szükséges beszereznem hozzá (jelkábel, program, stb), illetve ezek árban hogyan néznek ki? Köszi :)
BalintDkny2013-10-02 22:40:21 // 132994
Szerintem túl jól van leszigetelve az autó, azért. Mindenesetre megoldást még nem talált rá senki ha jólfigyeltem
NT Kundi2013-10-02 21:22:49 // 132993
mért párásodoknak be oldal ablakaim + a hátsó, pedig a szélvédőre megy a fűtés?!
WarbiRunner (Gyuri)2013-10-02 14:34:04 // 132992
Ja és a szenilitás utól ért...dehogynem volt téliben is 185/65r14. Az előző garnitúrám pont ilyen volt, a TD-n azt használjuk. 14-es felnire csak javasolni tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2013-10-02 14:27:15 // 132991
185 széles az teljesen jó lesz, nem kell annál vékonyabb. A tapadás elvileg nem függ a felülettől, ezt már mindenki tudja. Ámde...ha a gumit terheled, mondjuk berántod a körforgalomba 70-nel :-), akkor már nem csak a tapadási surlódás jön képbe, a keskeny gumi egységnyi felületére ható nagyobb erő (= nagyobb nyomás) miatt hamarabb lenyíródik a gumi anyaga. Ebből fakad, hogy a keskenyebb gumival száraz úton rosszabbul fogsz tudni kanyarodni, és szép csíkot húzva hosszabb úton is áll meg. Vagyis a szélesebb gumi több nyomatékot képes minden irányban átvinni, mint a keskeny! Ez nagyon fontos.
A hóban közlekedés egy dolog, ott előny a keskenyebb, pont a nagyobb nyomás miatt, ahogy írtad, jobban kiszorítja maga alól a szmötyit.
Viszont csak ezt figyelembe venni nagy hiba, főleg hogy hó azért nincs egész télen.

Még egy szempont: télire én ballonosabb gumit választanék (illetve azt is használok). A futómű meghálálja, jobban fogja tolerálni a kátyús utakat, de még egy padkának sodródásból is jobban jössz ki.

És a végére a tapasztalatok: 185/60r14-es télivel rémesen ráz a futómű, megvan az a leszakad az eleje fíling egy nagyobb kátyunál. Elvileg ez a gyári méret, szerintem felejtős a hazai téli viszonyokra.

185/60r15 télivel tökéletes. A komfort lényegesen jobb, a stabilitás hibátlan.

Ha 14-es felnire keresel, akkor 185/65-tel próbálkoznék. Nyáriban volt ilyen méretem, az is sokkal komfortosabb a /60-nál.

Gumi típusban nekem Vredestein Snowtrac van, nagyon jó ár érték arányú.
BalintDkny2013-10-02 14:05:38 // 132990
Meg sajnos, de lassan kezdődik a feltámasztás :)
Kau2013-10-02 13:57:54 // 132989
Vagy a szőnyeg alatt? :D
Ferke2013-10-02 13:37:00 // 132988
Mi van, ha az olaj a porvédő gumi alatt van?:D
Gábor145JTD2013-10-02 13:21:05 // 132987
szem vmelyik munkahenger lesz....nem biztos hogy egyből elereszti az olajat...
Riki2013-10-02 12:05:35 // 132986
sziasztok,
ma menet közben kuplung benyomásakor beesett a kuplungom , és nem jön vissza. Egy anya szereszűség, találtam a szőnyegen. Úgy látom a fékolaj nem folyt még el így gondolom akkor nem munkahenger. Van valami ötletetek mi lehet? köszi.
Kau2013-10-01 17:50:00 // 132985
Ha az LMM végleg behal, akkor kigyújtja az injektor lámpát a műszerfalon. Addig lehet takarítani, amíg nem jelez vissza :) Bár 3-4 takarítás egyébként már soknak számít...
Ha utána kap egy jó LMM-et az autó, a lámpa automatikusan kialszik, törölni sem kell a hibát.
A lambdaszonda sem okoz ilyen hibát, hogy lassan esne vissza a fordulat alapjáraton.
Látatlanban nehéz rá mit mondani. Nem sűrű ez a hiba szerencsére...
1pityu3892013-10-01 05:17:01 // 132984
Most látom megtört a kocsi eleje!??! Nagyon kár érte! Mi lesz vele? Nekem azóta megoldódott a km óra probléma,de fényezőhöz nem jutottam el azóta sem :S
1pityu3892013-10-01 02:49:23 // 132983
185/60 lesz a nyerő! 165ös nagyon vékonyka. árban nem nagy az eltérés!
T.2013-09-30 22:27:56 // 132982
Nekem 185/60r15 van gyári QV felnin. Semmi gond vele.
BalintDkny2013-09-30 22:02:10 // 132981
nekem 185/60al jól viselkedett, egész lehetetlen helyeken is felmászott szépen 1-ben :)
1pityu3892013-09-30 20:58:09 // 132980
Gyári lemezfelnin milyen téligumi lenne a legjobb választás méretben,és árban!? Sok helyen olvastam hogy a téligumi minél vékonyabb annál jobb. Felületi nyomás sokkal nagyobb a virsli gumin ami kinyomja a latyakot,vizet. Meg persze szűz hóban is jobban teljesít. 175/65 ha jól tudom a gyári méret. Jó árban van debica 165/70 méretben bár kicsit viccesen mutatna vele a kocsi,de a 175össel is :) Kinek mi a tapasztalata téligumi téren?
kando.2013-09-30 07:57:28 // 132979
Sziasztok! Van még valaki akit érdekel az A3-as naptár?
Kau
Németh Lajos
Zsé145
William
Benz
Marky Mark
Boel
Noisa
Riki
Béci
Badazz
Krecsi
Mifi
NT Kundi
Dokika
Andyka
Zsoltyr
BalintDKNY
CzR
Azzurro
István002
kando.
William2013-09-29 21:40:27 // 132978
Sziasztok! Van még valaki akit érdekel az A3-as naptár?
Kau
Németh Lajos
Zsé145
William
Benz
Marky Mark
Boel
Noisa
Riki
Béci
Badazz
Krecsi
Mifi
NT Kundi
Dokika
Andyka
Zsoltyr
BalintDKNY
CzR
Azzurro
István002
springfield (Ɨ|ѯ)2013-09-27 00:55:36 // 132977
Facelift előtti első és hátsó lökös, QV küszöb és QV felni, 1.6 boxer bölcső, váltó kulissza, és még egy pár megmaradt cucc ha valakit érdekel keressen a falamon üzenetben.
CzR2013-09-26 17:24:14 // 132976
Engem hátsó faceliftes érdekelne ugyanilyen feltételekkel:)
1pityu3892013-09-26 14:14:10 // 132975
Jó állapotú faceliftes első lököst ködlámpákkal keresek! Szin mind1 fényezve lesz. Lehetőleg Pest megyében,de leg jobb BP :)
Cro1662013-09-26 08:49:45 // 132974
KG145QV2013-09-25 20:57:36 // 132973
ez azJah
KG145QV2013-09-25 20:54:49 // 132972
Közzzeteszem Hatha valakinek segit vagy valaki segit nekem:)
KG145QV2013-09-25 20:43:17 // 132971
Nah azt olvastam kb. Hogy kell, de ha esetleg tudod vagy mar csinaltad es sikerült leirhatnad... Biztos v. Melyik lesz amugy csak melyik...? Alapjarati hasznalt lenne adagoloval együtt kb. 12000 ft ert
William2013-09-25 20:40:08 // 132970
Igen:-) Bár hozzátenném,hogy a diagnosztika is kiírta a LMM illetve a lambdaszonda hibát! Azért remélem minél olcsóbban kijössz és nincs nagy baj! Lehet csak az alapjáratimotort kell újra tanítani!
KG145QV2013-09-25 20:32:07 // 132969
Jah es pl. temp szenzor lehuzva, vagy a potira se fob hibat, csak ha ramesz a szenzorra latod hogy na ez nem mozdul pl.20 fokrol...
KG145QV2013-09-25 20:29:38 // 132968
Jah az is lehet segitene ha lenne a neten fent pl. egy karakterisztika hogy na ilyennek kellene kb. Lennilye a lambda szenzor feszültsegnek alapjaraton... Vagy a legmennyisegmerönek, stb. Mert akkor összehasonlitanam az enyemmel mi különbözik. Jo hogy itt azert vannak most mert többen jaratjuk az agyinkat többre mehetünk
KG145QV2013-09-25 20:25:28 // 132967
Egyébként akkor a leirasod szerint a szerelö is talalgatott mint en.? Mert azert nem hinnem hogy ez mind amit felsoroltal egyszerre tönkrement!?
Egyebkent köszi az infot, mert minden info jo es legalabb tudom hogy mas is ezekkel probalkozik...
Piritu - 1.000.0002013-09-25 20:20:39 // 132966
Ha az érzékelő karakterisztikája nem stimmel, nem nagy valószínűséggel fog hibát dobni. Igazából az egyes jelek egymáshoz való viszonyát kellene elemezgetni (MES/FES tudja rögzíteni), de szerintem lenne kibogozni.
Piritu - 1.000.0002013-09-25 20:16:58 // 132965
Az okot nem tudom, de ezt tapasztaltam. Valószínűleg menet közben kellhet az erő a szervó szivattyú - vagy más - miatt.
KG145QV2013-09-25 20:16:08 // 132964
En olvasom a hibat ( irtam mar ) legelöször lambda sensort irt, utanna kitöröltem 2 hete azota nem ir semmit. Szoval hibakodbol biztos nem lesz meg. Ok el kezdem nezni a gyari alkatreszeket is ...koszi
KG145QV2013-09-25 20:11:43 // 132963
Ok, de ez allva 1000 menetközbe meg ugrandozik 1500-2000között, pl pirosnal mig meg nem allok. 1500-1700 an tartja es mikor meg allok visszaejti. Esetleg azt is el tudod mondani miert mas az alapjarat menetközbe ?? Mert a rendszerbe ha szerviz manualt nezek nincs semmi utalas vagy olyasmi amiböl arra lehetne következtetni hogy mas ( rajzokon se logikusan ).
Piritu - 1.000.0002013-09-25 20:04:32 // 132962
Nem mindegy, hogy mész vagy állsz.
Ha menet közbe teszed üresbe nem áll vissza az eredeti alapjáratra, kicsit magasabb marad. (1000 felett kicsivel) Csak álló helyzetben van teljesen lent az alapjárat.
William2013-09-25 20:03:44 // 132961
Én csak azt mondom,hogy mikor nekem voltak problémák az alapjárat ingadozással, akkor sok pénzembe került mire elmult! A szerelőm (Zé) nem ajánlott utángyártott alkatrészeket! Tudom elég húzós a gyári bosch cucc,de tudom így már jó és minőségi cuccuk vannak benne! Nekem LMM, lambdaszonda,alapjárati motor illetve még kellet vezérlés módosítót is! De ha elmész egy hibakód kiolvasásra biztos meg mondják mi a baj!
KG145QV2013-09-25 20:01:19 // 132960
Update!

Pillangoszelepen levö potmeter lehuzasakor alapjárat lesz all 3000körülig, menetközbe nem probaltam, kimelnem a vasar

Alapjarati motor lehuzasakor alapjarat 1300körülre emelkedik, ingadozast maras, menetközbe közbe ugyanugy nem esik vissza üresbe a fordulat.

Lmm le, fordulat leesik döcögösre, levegöert kapkod, menetközbe elviselhetö, üresbe kiteve visszaesik es megint kapkod levegöert. Injector lampa folyamatosan es

Levegöhöfok szenzor le, nincs semmi valtozas se allva se menetközbe

Lambda szonda le, nem venni eszre semmit, max talan picit nem ingadozik annyira.


Ketsegkivül lmm van a legnagyobb hatassal ra, de az uj utangyartott pont ugyanugy xar mint az eredeti hasznalt fektisztito után?

Es meg egy mi köze az alapjaratnak ahoz hogy allok e vagy 80 al gurulok üresbe?
Allo helyzetbe megjavul picit vagy annyival masabb a levegö aramlasa?
Piritu - 1.000.0002013-09-25 19:58:18 // 132959
Kvázi, a tisztítással lehet nagyon könnyen tönkretenni.
Piritu - 1.000.0002013-09-25 19:57:26 // 132958
Nem az elektronikával van a baj, hanem az érzékelővel az LMM-nél. Ez egy nagyon vékony platinaréteg. A karakterisztikája egyedi, ezt nehéz lemásolni. Nem is nagyon sikerül. Nem véletlenül mondja évek óta mindenki itt az Amorén, hogy csak a gyárit érdemes venni (Bosh). (Árulni azért árulják őket, mert mindig van aki megveszi.)
A féktisztítótól meg a platina réteg sérülhet meg, mert nagyon gyorsan párolog.
KG145QV2013-09-25 19:11:46 // 132957
Ertem, de amikor megtisztitottam es elkezdte az ingadozast semmi sem volt utangyartott ( elöre nem fektisztitoval meg csak csövet törültem ki ). Egyébként miert ilyen vacakok az utangyartottak es hogy-hogy akkor aruljak öket??? Amugy megneztem kb. Mi van benne par ellenallas, meg kind, meg 2 müveleti erösitö... Ezen mit nem lehet pontosan legyartani??? Kb. 20 eve mar simian gyartottak ilyeneket fillerekert nem hogy most a 21. Szazadba... ( nem kritika a segitönek csak ertetlenül allok a dialog elött mert müszaki ember vagyok / elektrotechnikus/ es ezek a lambda szenzor pl. olyan egyszerü elektronikailag, hogy ezt 50 eve is tudta mar a technika).
William2013-09-25 18:34:24 // 132956
Szerintem pont az a probléma,hogy minden utàngyàrtott!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak