Fórum >> Típusok >> 145-146

djhans2019-06-17 12:07:03 // 142883
Általában azok szidják az Olasz autókat akiknek soha sem volt. Azért 20 évvel ezelőtt az új 146 árából 2db Swiftet lehetett kapni. Tehát nem volt olcsó. Az a mi szerencsénk hogy annak idején 8-10 évesen nagyon olcsón szinte Fiat áron, meg lehetett venni. Én a 145-öt 7 évesen 1 millióért vettem. Olaszból lett behozva.
marci912019-06-17 09:11:13 // 142882
Én a hétvégén egyik barátom egyidős Civicjét vettem szemügyre. Rendesen megráncolta a szemöldököm a Wartburgos kongós ajtóhang és a borzasztó hülye formájú, combtámasz nélküli fapad hokedlik meg az unalmas, elavult, kopogós belső. Szebb, jobb, kényelmesebb a 146, párom is megmondta, de még a haverom is dobott egy bókot az enyém belsejére, amikor beült. Rögtön komolyabb autónak érződik, pedig kb dupla áron futnak ezek a Civicek a mágikus "ez japán" jelző miatt.
djhans2019-06-17 06:27:32 // 142881
Igen az ajtó csukásakor egyből lejön ez az érzés. Az ajtó is nehezebb, nem pattan vissza az ajtógumiról. Így apránként összejön a 200 kg. Mondjuk a motor tömege között is lehet vagy 50kg eltérés. Sajnos az aljánál nem számít hogy vastag a lemez mert elrohad- Bár szerintem 20 éves korában sok autó már ilyen. A súly-biztonság összefüggés a 147-esre már nem igaz a gyenge törésteszt miatt. Kíváncsi lennék egy 146-nak milyen töréstesztje lehetett volna anno.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-15 11:09:50 // 142880
Mondjuk 250 kilóval nehezebb is a 146. Miközben egy nagyon hasonló méretű, teljesítményű autó. A tengelytáv majdnem azonos (Alfa nagyobb 4 centivel), a csomagtér majdnem egyezik, a gyorsulás adatok, fordulókör kb mint a TD-nél. Szóval értem, hogy magyszilárdságú acél, de azzal sem lehet 250 kilót spórolni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-15 10:24:31 // 142878
Ma is ültem a Vitara - ban, és ahhoz képest sem érzem azt, hogy a 146 egy zörgős öreg olasz. Az ajtó csukódás feltűnően finomabb a 146-nál, az ajtópanelok, műszerfal anyagai jobbak. Valahogy az ajtó nyitás - csukáskor jön le legjobban, hogy a 146-ban több az anyag. Szerintem vastagabb a lemez amiből készült, nem olyan mosógép oldala feeling :-)
djhans2019-06-15 10:20:10 // 142877
Viszont a családban az anyósomnál még megvan a régi 145-öm az 1.4 TS 260 ezer km-rel is teszi a dolgát.
djhans2019-06-15 10:16:11 // 142876
Sajnos az lettem. Csak anyagi okok miatt esett erre a választás. 146-os sokkal jobban össze volt rakva. Itt minden anyagon spóroltak. Minden vékonyabb.
Alfaboooy2019-06-14 21:25:01 // 142874
Az biztos :))))
Kazes☻2019-06-14 21:04:05 // 142873
Jaaa... akármi is lehet... meg annak az ellenkezője is! :)
Alfaboooy2019-06-14 19:57:54 // 142872
Én egy eladó autóból üzleteltem el, bár semmi sincs kizárva :)
misike762019-06-14 18:57:58 // 142871
Ez azért tré, mert júl.11ig van műszaki és vaciláltam mi legyen vele. Arra jutottam, hogy egy szerethető, viszonylag olcsón fenttartható autó, úgyhogy megtartom és rendbeteszem, de az ilyen apró maflaságait egyre nehezebben viselem.
Kazes☻2019-06-14 16:38:26 // 142870
Az úgy jó bót...! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-14 14:33:05 // 142869
Kár, a haszonból megvettem volna a 11e-t futott 146-ot :-)
Kazes☻2019-06-14 14:30:23 // 142868
Háhá... akinek kellett, már vett! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-14 14:19:19 // 142867
Az ingyen autózás csábít, meg a használható méret is, a 7 ülés nem annyira :-) Meg az sem, hogy nincs már motor ezekben. Még a dákó 1.6 benzinese egész big block :-) Plusz hoztak már haza Dokkerrel a Liszt F-ről. Nem mondom, hogy vállalhatatlan, de kompromisszumos :-D Logikusnak logikus kihasználni egy ilyen lehetőséget. Nem kell valakinek üzembentartóira egy új lodgy 1.25M-val ár alatt? :-DDD
Kazes☻2019-06-14 14:01:56 // 142866
Nem csábít annyira a hét ülés, meg a zállami támogatás?! :DDD


Látod, egy rendes autónak ez a dolga, hogy menjen, csak menjen... Ződike (is) ilyen, nem egy hisztis ötvenkilenc! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-14 13:48:01 // 142865
Nem is tudom :-) Amíg Ződike van és kitart benne a technika, addig kibirom dácsia nélkül :-D 2017 októberben volt utoljára szervizelni való rajta. 10e km-rel ezelőtt. Egy fékcső és egy fékerő elosztó. Azóta lényegében csak megy.
Kazes☻2019-06-14 12:36:36 // 142863
djhans cartárs is már dácsijás lett, tesódék is... most már igazán mi tarthat vissza?! :DDD Még jó, hogy a zöreg Ződike bírja astrapát! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-14 12:16:26 // 142862
Klíma nélküli autóba mondjuk merész berakni, szóval én akkor játszok majd ilyet, ha vettem két dácsiát és a TD megmarad hobbi öregautónak. :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-14 12:12:54 // 142861
Nem bizony :-) A 146-ban elég jó ülések vannak. Az alap, szövetes is ilyen formájú, akkoriban még nem volt divat azzal szivatni a népet, hogy ha alap felszereltségre telik csak, akkor nincs combtámasz jelzés szinten sem :-) . Ez a bőr belső nagyon ritka amúgy.
Kazes☻2019-06-14 12:12:33 // 142860
Ez ilyen volt gyárilag, csak már elég kevés van belőle. Mondjuk tavaly pont ajánlottak egy garnitúrát 70-ért... Alfaboooy meg vett is egyet, még az is lehet, hogy azt amit nekem is ajánlottak korábban. :)
RomeoOne2019-06-14 12:04:47 // 142858
Ez nem 159 ülés? Az enyém pont ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-14 12:04:29 // 142857
Ez nem az a Ti amit 4k Eur-ért hirdettek egy darabig? Nem is sok km volt benne, 130e körül rémlik.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-14 12:03:19 // 142856
Ajajj.. Pontosan ilyet tudnék elképzelni a zöld autóba. :-) Honnan lehet elhozni? :-)
Kazes☻2019-06-14 11:53:19 // 142855
Mondjuk ki nem... ugye?! :)
marci912019-06-14 11:21:13 // 142854
Gyuri, azt hiszem ebbe a belsőbe bele tudnál zúgni :)
marci912019-06-14 11:12:55 // 142853
Sajnos ezt már nem fogod tudni szépen javítani, csak ha lehúzod mindenhonnan, lemosod a szivacsmaradványt szintetikus higítóval és egy új szövetet ragasztasz fel. Én blogoltam már róla, nem lett tökéletes, de sokat dobott a komfortérzeten.
Kazes☻2019-06-14 11:00:17 // 142852
Sajna a szövet alatti szivacs málik szét és azért hullik le az anyag... úgy lenne a legjobb, ha le tudnád alóla kaparni és úgy visszaragasztani, ellenkező esetben akár újra lepereghet.
berobbantam2019-06-14 06:06:18 // 142851
Szia
Palmatex.
misike762019-06-14 05:57:35 // 142850
Sziasztok! Nyár van és elkezdett vedleni az autó. Szerintetek mivel lehet az ajtóra tisztességesen visszaragasztani a kárpitot?
Kau2019-06-13 12:54:28 // 142848
Gyárilag Valeo van benne. Megbízható. Egyszer tettünk bele valami mást, de annak kicsit kúposabb volt a kinyomó csapágy résznél és hirtelen indult. 1-2 hónap után kicseréltük. Valeoval lehet szépen menni, simán kuplungozható városban is.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-13 10:36:27 // 142847
88/92 fok a manual szerint
Alfaboooy2019-06-13 10:11:06 // 142846
Szerintem is az az lehet. Úgy tudom én legalább is hogy 92°C-on kapcsol az egyes, a kettes meg 98.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-13 09:06:15 // 142845
Köszi, már nem emlékeztem :-) A két vonal közé nem ment fel pirosnál sem, így nem tudom, hogy jó e a ventilátor. De gondolom. :-) A köztes pálcika viszont akkor itt tényleg a 100-at jelenti kb.
Shadin2019-06-13 09:05:22 // 142844
Köszi az infót, párom is vezeti az autót és mindig panaszkodik, h letörik a lába mire kiszáll belőle :-)
Shadin2019-06-13 09:04:14 // 142843
Az mitől lehet, hogy alapjáraton nem "stabil" a fordulatszám? Elveszem a gázt, lassan kúszik lefelé ~800-ig 1100-ről, ha már majdnem jó a magas alapjárat akkor pl. egy klímakompresszor bekapcsolás elég rendesen megrángatja lefelé amit nehezen korrigál vissza. Továbbá a kormány kb. végálláson majdnem lefullasztja az autót :-(
marci912019-06-13 08:54:34 // 142842
Én LUK szettet vettem bele, kedvezménnyel együtt 30E körül és a munkadíj is ennyi volt egy megbízható, maszek műhelyben. Azóta már 20-25E km belement, hibátlan és jól fog. Egy fokozattal puhább az eredeti szerkezettől, de én örültem neki, mert az eredetit túl keménynek találtam (felesleges teher a kuplung munkahengereknek, meg szinte lehetlen volt a finom elindulás is). Szóval én bátran ajánlom!
Alfaboooy2019-06-13 08:29:02 // 142841
Nekem is így működik.. Csak városban piros lámpánál kapcsol a ventilátor. Ha megyek vele 2 percig akkor vissza is megy a 80 fölé, kB 82 °C-ra. A 80 és a szamozatlan vonal közt kapcsol a ventilátor 1es fokozata. Feljebb a vonal előtt pedig a kettes.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 22:57:43 // 142840
Illetve jó lenne tudni, hogy a 80-as és 120-as osztás között itt a köztes osztás mennyi. a jtd logikája alapján az 90 és n3m 100. Itt is így van?
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 22:51:54 // 142839
Srácok, a TD üzemi hőfoka végülis mennyi? Kezdek összezavarodni :-)
A manual azt írja, hogy 83 foknál nyit a termosztát. Nekem télen 80 alatt kicsivel, nyáron 80-on áll a mutató. Most 35 fokban városban szüttyögve ment 80 fölé. Ez letezik, hogy nagyjából csak ilyenkor nyit teljesen a termosztát? Gondoltam hogy ma meghallgatom, hogy megy e a hűtő venti (1-es fokozat 88 fok), de a közelébe sem jutott a hőfok. Nem. nagy baj, csak fura. :-)
Kazes☻2019-06-08 20:36:33 // 142838
Go to Tárnok, Ferke!
Shadin2019-06-08 20:34:41 // 142837
Skacok!

Meg kell kuplungoznom a 145.öt, mert a családtagjaim nincsenek kellő alázattal a gép iránt :-( Biztos kérdeztem már, de nem tudom, milyen cuccot érdemes belerakni? Meg gőzöm sincs mi reális munkadíjra ha betolom szakihoz, ennek nincs kedvem nekiállni :-(
Kazes☻2019-06-08 17:22:04 // 142836
Jó! :)

És azért tartja a lépést vele... majdnem! :D


Különben milyen jók ezek a keresztbordák... vagy mik... tiszta Hungária, vagy Könyves Kálmán... ;)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-08 16:32:50 // 142834
Majd megnézem miért nem jó a link. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak