Az a gond, hogy reális tapasztalati konklúzióra csak akkor lehet jutni, ha naponta szerel be alkatrészeket az ember. Ha a saját autómon szervizelek 2-3 havonta egyet, az még nem tapasztalat.
Én nem láttam még olyan kínai cuccot, ami tartós lett volna, lehet, hogy már van ilyen, de én más autójában nem kísérletezgetek.
Ferke2012-10-23 09:27:16 // 129955
mreni2012-10-23 07:26:31 // 129954
Én nem ezt tapasztaltam,illetve az a srác sem akinek bekerült a kocsiba és 25e km alatt berágott a feszítőgörgő.
Nálam ekkor leírta magát teljesen,eddig sem voltam gyári alkatrész párti,de most ...
Nyilván mindenki azt tesz az autóba amit akar,én csak leírtam a tapasztalatom/véleményem a témáról.
Nálam ekkor leírta magát teljesen,eddig sem voltam gyári alkatrész párti,de most ...
Nyilván mindenki azt tesz az autóba amit akar,én csak leírtam a tapasztalatom/véleményem a témáról.
WarbiRunner (Gyuri)2012-10-22 22:15:07 // 129953
Mert? Nyilván ugyanott gyártanak sokmindent, csak épp ez nem jelenti azt, hogy ugyanaz van egy gyári és egy bármilyen más márkás dobozban. A Ricambi originali nem egy márka, hanem egy minőség biztosítás, vagyis esetleg ugyanabból a konténerből szigorúbb követelményekkel válogatnak. És még több más módon biztosítható a minőség. Nekem tök mindegy hol gyártják, ha az a tapasztalat hogy a termék jó és tartós.
A made in china-val semmi gond, tapasztalatból mondom neked. A kínai=szar berögződés köszönhető azoknak akik fillérekért tényleg a legalja cuccokat hozzák be és terjesztik. A valóság azonban nem ez.
A made in china-val semmi gond, tapasztalatból mondom neked. A kínai=szar berögződés köszönhető azoknak akik fillérekért tényleg a legalja cuccokat hozzák be és terjesztik. A valóság azonban nem ez.
Ferke2012-10-22 19:53:51 // 129952
Ezt én már nem mertem szóba hozni:)
mreni2012-10-22 18:15:16 // 129951
Mióta ricambi originali csomagolásra rá van írva,hogy made in china,azóta nem nagyon bízom ezekben sem....
BalintDkny2012-10-22 14:14:14 // 129950
bőrös, sport, sima?
Sebi2012-10-22 10:39:27 // 129949
Valakinek esetleg Gyrái 145 ös kormány kíváló állapotban?
Ezen kívül van még egy gyári katalizátor is. jó rég kivették alóla...
Mondj egy árat és viheted is.
Ezen kívül van még egy gyári katalizátor is. jó rég kivették alóla...
Mondj egy árat és viheted is.
WarbiRunner (Gyuri)2012-10-22 10:30:33 // 129948
Ja, igen, azt hittem ez lejött :-) Szóval szalonból gyárit, gyári csomagolásút. Nyilván extrém drága cuccokat nem hozok el, mint pl a hátsó féknyegek. Ruville cuccokért nem fogok tán bemenni a Fiat szalonba, arra van jobb opció :-)
toldialfa2012-10-22 01:14:48 // 129947
Sziasztok! Valakinek nincs véletlen elekronikai leírása vagy rajza 145-höz?
Riasztót akarok bekötni! Előre is kössz!
Riasztót akarok bekötni! Előre is kössz!
kesa2012-10-21 23:12:49 // 129945
Esetleg akkor, ha ő a nagy tétel miatt jelentős kedvezménnyel rendel, és ezt részben megosztja veled. Marad neki is, neked is.
Esetleg.
Esetleg.
Ferke2012-10-21 20:33:35 // 129944
Na, ez megmagyarázná a dolgokat:)
Ferke2012-10-21 20:32:59 // 129943
Ez mekkora hülyeség. Pont ugyanazok az árak, mint a bárdi, láng, szakál, stb. Szinte fillérre...
A noname bolt meg többek között az unixból is rendel, tehát eleve nem tud számottevően olcsóbb lenni.
A noname bolt meg többek között az unixból is rendel, tehát eleve nem tud számottevően olcsóbb lenni.
GTPeti2012-10-21 20:30:34 // 129942
Nekem valami azt súgja, hogy Warbinál a szalonalkatrész=gyári alkatrész. De meglátjuk, ő mit mond.
Ferke2012-10-21 20:29:29 // 129941
Ok, de azért ahhoz kegyetlenül kezdőnek kell lenni, hogy csak a szalonban találjon valaki ricambi alkatrészt...szerintem már a fiam is rátalál a gyári alkatrészekre, ha kicsit megerőlteti magát:))
Ráadásul a szalonban a gyári beszállítói cuccok, mint pl. sachs, valeo ugyanúgy variásak, mint bármelyik boltba.
Ez nekem sosem érne meg több 10ezret, és szerintem ezzel sokan vagyunk így.
Ráadásul a szalonban a gyári beszállítói cuccok, mint pl. sachs, valeo ugyanúgy variásak, mint bármelyik boltba.
Ez nekem sosem érne meg több 10ezret, és szerintem ezzel sokan vagyunk így.
GTPeti2012-10-21 20:23:20 // 129940
A szalonban garantáltan gyári alkatrészt kapsz. No meg triviális forrás gyári alkatrész beszerzésére. Én így értettem. B)
(Triviális != optimális)
(Triviális != optimális)
danikab622012-10-21 20:23:00 // 129939
Hello!
Elkezdett szivárogni a hűtőm egy helyen, épp hogy csak nedves, valakinek van tapasztalata hűtő tömítő pasztával?Érdemes beleönteni?
Elkezdett szivárogni a hűtőm egy helyen, épp hogy csak nedves, valakinek van tapasztalata hűtő tömítő pasztával?Érdemes beleönteni?
Ferke2012-10-21 20:21:36 // 129938
A szalon meg a gyári alkatrész 1:1 kapcsolatát még mindig nem értem:))
Xixo2012-10-21 19:03:42 // 129937
Ahol olcsó az alkatrész, ott kell megvenni és a másikkal berakatni! :))
Amúgy nem tök mindegy, ha a végösszeg ugyan az? Fagyipénzért senki sem fog szerelni, de általában nem is ez a nagyobb baj, hanem a hozzánemértés...
Amúgy nem tök mindegy, ha a végösszeg ugyan az? Fagyipénzért senki sem fog szerelni, de általában nem is ez a nagyobb baj, hanem a hozzánemértés...
GTPeti2012-10-21 18:14:05 // 129936
Ha engem kérdezel, biztos nem. :)
Zolika1552012-10-21 16:42:49 // 129935
én is értem mire gondol. De az a szerelő marha drágán dolgozik marha drága alkatrész áakkal. Én csak azt akartam mondani, hogy keressen egy olyan szerelőt akinek nem az a lényeg hogy húzza le a munkadíjjal + az alkatrész árával.
Nyílván nincs oyan szerelő aki jófejségből úgy szerel hogy neki ne érje meg... De ha már 1 kicsit korrekteben áll a dolgokhoz az már sokat számít. :)
Nyílván nincs oyan szerelő aki jófejségből úgy szerel hogy neki ne érje meg... De ha már 1 kicsit korrekteben áll a dolgokhoz az már sokat számít. :)
kesa2012-10-21 14:51:29 // 129934
Akkor mégsem az a tényállás, hogy itt mindenki hülye, csak én vagyok helikopter?
:)
:)
kesa2012-10-21 14:50:41 // 129933
" viszont felszámol egy olyan munkadíjat, ami neki bevallottan megéri"
Ha ez előre tisztázva van, eldöntheted, kell-e, vagy sem.
Szerintem egyébként nagyjából ugyanarra gondolunk, csak nem egészen tudjuk egymással ezt megértetni.
:)
Ha ez előre tisztázva van, eldöntheted, kell-e, vagy sem.
Szerintem egyébként nagyjából ugyanarra gondolunk, csak nem egészen tudjuk egymással ezt megértetni.
:)
GTPeti2012-10-21 14:23:36 // 129932
Így van! Tökéletesen leírtad.
pb_2012-10-21 14:17:39 // 129931
Ott + a munkadíjjal megy a varia. A más "érzés" pedig nem fogja +6ni hónap Vgén a távfűtőt, vagy az áramxolgáltatót.) 1ik Set sem bizalomgerjextő.
kesa2012-10-21 12:57:20 // 129930
Az az értelme szerintem, hogy nem kamuzik. Nem hivatkozik az alkatrész listaárára, és mellé leteszi a nagyesküt, hogy a 20-30e-s munkadíjjal neked tesz szívességet, mert ő tulajdonképpen bukik rajta, hanem megmondja mennyiért veszi az alkatrészt (mennyivel olcsóbban, mint ha te vennéd meg ugyanazt!), viszont felszámol egy olyan munkadíjat, ami neki bevallottan megéri.
Lehet anyagilag ugyanannyiban áll meg, és pont egyformán jól (vagy rosszul) lesz megszerelve a kocsi, de mégis más az "érzés". Több a bizalom, hogy nem csencsel, nem kamuzik, hanem normálisan szerez be anyagot és szerel.
Szerintem erre gondolhatott a cartárs, és én legalább is így érzem / érezném hasonló helyzetben.
Lehet anyagilag ugyanannyiban áll meg, és pont egyformán jól (vagy rosszul) lesz megszerelve a kocsi, de mégis más az "érzés". Több a bizalom, hogy nem csencsel, nem kamuzik, hanem normálisan szerez be anyagot és szerel.
Szerintem erre gondolhatott a cartárs, és én legalább is így érzem / érezném hasonló helyzetben.
NT Kundi2012-10-21 12:46:21 // 129929
megtettem, köszönöm !! :o)
pb_2012-10-20 23:58:03 // 129928
Lehet, hogy ugyanaz jön ki a végén, de számomra valahogy mégis tisztább"
Értelme nem sok, de biztos.)"
Értelme nem sok, de biztos.)"
pb_2012-10-20 23:56:49 // 129927
Mit, hol, miért? Megmondja most a PIÉRT!)))
Vagy van a selfmade módxeres felújítás.)
Vagy van a selfmade módxeres felújítás.)
pb_2012-10-20 23:54:16 // 129926
Nem is az a Clja, hogy hülyére vegyen mindenkit.)
Xixo2012-10-20 20:16:15 // 129925
10, max 20%-nál többet nem igen fogsz kapni magánemberként sehol sem. Ha csak nem cseréled ki az egész autót! :)
Xixo2012-10-20 20:14:01 // 129924
Akkor félreértettelek, azt hittem, hogy neked van ilyen tuti helyed...
Adok-veszekbe linkeltem neked kuplungot, 20-asal olcsóbban, mint az unixos. Attól a jóembertől érdeklődjél! :)
Adok-veszekbe linkeltem neked kuplungot, 20-asal olcsóbban, mint az unixos. Attól a jóembertől érdeklődjél! :)
GTPeti2012-10-20 14:22:30 // 129923
"kedvezményes áron egyből sehol nem tudsz vásárolni" Kivéve egyes webshopokban.
(Nem csak No-ban, de itt abszolút bevett dolog.) Én személy szerint jobban szeretem, ha inkább több mdíjat számol fel a szerelő, de a kedvezményes árat számolja fel. Lehet, hogy ugyanaz jön ki a végén, de számomra valahogy mégis tisztább. (OK... a legjobban magam szeretem beszerezni az alkatrészeket, de ez egy másik történet. B)
(Nem csak No-ban, de itt abszolút bevett dolog.) Én személy szerint jobban szeretem, ha inkább több mdíjat számol fel a szerelő, de a kedvezményes árat számolja fel. Lehet, hogy ugyanaz jön ki a végén, de számomra valahogy mégis tisztább. (OK... a legjobban magam szeretem beszerezni az alkatrészeket, de ez egy másik történet. B)
G-Burt2012-10-20 14:13:21 // 129922
Csakhogy ő nem a munkadíj mellett az alkatrészár elég tetemes részét is zsebreteszi. Amekkora kedvezményt kap az unixtól (30-50%) nem adja neked tovább, te teljes áron kapod az alkatrészt a szerelődtől. Nyugodtan lehet noname kereskedéstől vásárolni, mert az nem is biztos, hogy annyira noname, mint amennyire gondolod:) Viszont ha besétálsz akármelyik alkatrész kereskedésbe, kedvezményes áron egyből sehol nem tudsz vásárolni, mindenhol teljes árat kell fizetned. Minél többet vásárolsz egy helyen, annál nagyobb kedvezményt kapsz.
NT Kundi2012-10-20 14:04:56 // 129921
attól még a tanácsaitokat nagyon szívesen meghallgatom!
csak amelyik um. noném boltott nem ismerem onnan nemszívesen vásárolok...
csak amelyik um. noném boltott nem ismerem onnan nemszívesen vásárolok...
NT Kundi2012-10-20 13:56:14 // 129920
csak amelyik um noném boltott nem ismerem onnan nemszívesen vásárolok...
Xixo2012-10-20 13:36:12 // 129919
Csak, hogy azt írtad, hogy fél óra keresés alatt megtalálod fél áron... ?
NT Kundi2012-10-20 13:29:44 // 129918
nem tom, várom a tanácsaitokat
Xixo2012-10-20 13:25:42 // 129917
Akkor merre nézelődjünk?
GTPeti2012-10-20 12:52:14 // 129916
Akkor egy igen korrekt áron dolgozó szerelőt sikerült találnod. Meggazdagodni mondjuk nem fog, az tuti. B)
Zolika1552012-10-20 12:39:01 // 129915
Erre van egy nagyon jó sztorim. Csúszós kuplungal vettem a kocsit.. Elmentem a régi átlagos szerelőnkhöz aki a család OFF-ját csinálta régen, hogy na akkor mibe is lenne egy kuplungszett + csere. Nézegettük az árakat az UNIX oldalán, 46 ezer a LUK a VALEO a felett volt. Mindezt láttuk mi is a képernyőn. Azt mondja, plusz 30-35 ezer maga a csere mert az Alfa bonyolult autó (itt már tudtam, hogy nem ő csinálja a kocsit az fix). Elmentem a mostani Alfás szerelőmhöz, aki a 46 ezres LUK-ot 25 ezerért hozta, a 30 ezres csere díjat 15 ezerért csinálta.
Mindenképpen cseréld le azt a szerelőt, mert ha mindig a UNIX-től rendel akkor van neki kedvezménye, nem is kicsi. De azt a kedvezményt ő rakja el zsebre. De te ezt nem tudod, ő nem mondja és te veled meg megveteti a kurva drága alkatrészt...
Mindenképpen cseréld le azt a szerelőt, mert ha mindig a UNIX-től rendel akkor van neki kedvezménye, nem is kicsi. De azt a kedvezményt ő rakja el zsebre. De te ezt nem tudod, ő nem mondja és te veled meg megveteti a kurva drága alkatrészt...
NT Kundi2012-10-20 11:50:36 // 129914
ezt is beleszámolva is k. drágák (már bocsánat) !! :(
Xixo2012-10-20 11:46:09 // 129913
Csak neki van némi kedveskedése... olyan 40-50%... :)
NT Kundi2012-10-20 11:42:17 // 129912
az unix az rettentő drága az én szerelőm onnan rendel ismerem az áraikat, de csupán fél óra keresés után fél áron megtalálod ugyanazon cikkszámú terméket/alkatrész, ez azért durva... :(
WarbiRunner (Gyuri)2012-10-19 15:16:31 // 129911
A Unixos szarok közt lehet mázlira kifogni jót, vagy bele lehet nyúlni és semmit nem bír. Ez a következtetés, meg nyilván a jobboldali többet kap, a szerelőm azt mondja több jobboldali lengőkart cserél mint balost :-)
A melót nálam megállítja, így is van mit csinálnom, nem fogok alámászni az udvaron és kicserélni. Nincs garázsom, aknám, sem időm ezzel kinlódni. Ha egy óra, ha nem. Nekem nyilván nem annyi lenne az adott körülmények között, hanem több. És nem csak nyáron kell kicsierélni, hanem télen is, azt meg udvaron...cserélje a hátam.
A kézifékkötéllel végigjátszottam a mindenféle gyártmányt. Egy párat havernak adtam mert a nyakamon maradt, nem belevaló, mindegy...2 párat meg fölöslegesen cseréltem, mert hónapokat bírtak és végük lett. Lehet persze mondani hogy biztos szerelési hiba.. A gyári szalon cucc bekerült és tökéletes. Ugyanaz szerelte be ugyanúgy.. A lengőkarnál ennek a szagát éreztem megint. A kormányösszekötőknél detto ez lesz, mióta a gyári jeles kijött belőle, állandóan műsoron van függetlenül attól, hogy kitől milyen márkájút hozok. És nem állat módjára terepezek az autóval, hanem leginkább autópályán használom. Bár mostanában jóval visszább vettem az autózást, úgyhogy arányaiban több lett a városozás.
Direkt nem javasoltam a cartársnak hogy ugyanazt tegye mint én, nem mindenkinek éri ez meg, teljesen tisztában vagyok vele.
Az emberek nem értik, hogy miért őskövület autót tartok újautó szinten karban? Én meg azt nem értem hogy mások új atókat vesznek vagyonért és költik rá aztán ugyanígy a gyári szalonalkatrészek árát. :-)
Hozzáteszem nem csak az én tapasztalatom ez, és nem csak Fiatra Alfára igaz. Van a környezetemben pár ismerős, rokon, akik sokat mennek egy autóval. A legszebb példa még mindíg az a Focus 1 amelyikkel apámék az országot járták évekig. Két hete találkoztam a sráccal, túl van a 600e-n komolyabb gond nélkül (benzin 1.8). Ő is határozottan erre jutott. Az u.gy. cuccokkal mindíg csak belenyúlt a lecsóba. Szalonból cserél vezérlést is, sőt féket, az autó meg csak megy megy megy...
Unokatesóm at 1.8tdci-vel meg az első nem szalon alkatrészes vezérléscserét bebukta, motorcsere lett a vége, elszállt görgő okán.
Kísérteties nem, hogy pár hónapja nállam is volt egy görgőelhullás, ami szerencsére csak pár napomba került, meg egy vaskosabb összegbe. Ha egy általatok nem szívlelt cartárs nem segít, még sokkal gázosabb lett volna a szitu.
Szóval nekem megéri a nyugalmas autózást az a pár 10e Ft, amit egyébként visszahoz, megtermel, merthogy céges a munkagép.
A melót nálam megállítja, így is van mit csinálnom, nem fogok alámászni az udvaron és kicserélni. Nincs garázsom, aknám, sem időm ezzel kinlódni. Ha egy óra, ha nem. Nekem nyilván nem annyi lenne az adott körülmények között, hanem több. És nem csak nyáron kell kicsierélni, hanem télen is, azt meg udvaron...cserélje a hátam.
A kézifékkötéllel végigjátszottam a mindenféle gyártmányt. Egy párat havernak adtam mert a nyakamon maradt, nem belevaló, mindegy...2 párat meg fölöslegesen cseréltem, mert hónapokat bírtak és végük lett. Lehet persze mondani hogy biztos szerelési hiba.. A gyári szalon cucc bekerült és tökéletes. Ugyanaz szerelte be ugyanúgy.. A lengőkarnál ennek a szagát éreztem megint. A kormányösszekötőknél detto ez lesz, mióta a gyári jeles kijött belőle, állandóan műsoron van függetlenül attól, hogy kitől milyen márkájút hozok. És nem állat módjára terepezek az autóval, hanem leginkább autópályán használom. Bár mostanában jóval visszább vettem az autózást, úgyhogy arányaiban több lett a városozás.
Direkt nem javasoltam a cartársnak hogy ugyanazt tegye mint én, nem mindenkinek éri ez meg, teljesen tisztában vagyok vele.
Az emberek nem értik, hogy miért őskövület autót tartok újautó szinten karban? Én meg azt nem értem hogy mások új atókat vesznek vagyonért és költik rá aztán ugyanígy a gyári szalonalkatrészek árát. :-)
Hozzáteszem nem csak az én tapasztalatom ez, és nem csak Fiatra Alfára igaz. Van a környezetemben pár ismerős, rokon, akik sokat mennek egy autóval. A legszebb példa még mindíg az a Focus 1 amelyikkel apámék az országot járták évekig. Két hete találkoztam a sráccal, túl van a 600e-n komolyabb gond nélkül (benzin 1.8). Ő is határozottan erre jutott. Az u.gy. cuccokkal mindíg csak belenyúlt a lecsóba. Szalonból cserél vezérlést is, sőt féket, az autó meg csak megy megy megy...
Unokatesóm at 1.8tdci-vel meg az első nem szalon alkatrészes vezérléscserét bebukta, motorcsere lett a vége, elszállt görgő okán.
Kísérteties nem, hogy pár hónapja nállam is volt egy görgőelhullás, ami szerencsére csak pár napomba került, meg egy vaskosabb összegbe. Ha egy általatok nem szívlelt cartárs nem segít, még sokkal gázosabb lett volna a szitu.
Szóval nekem megéri a nyugalmas autózást az a pár 10e Ft, amit egyébként visszahoz, megtermel, merthogy céges a munkagép.
Ferke2012-10-19 07:13:43 // 129910
Azért az csak a hobbistáknak ennyi, egyébként jóval olcsóbb:)
Xixo2012-10-18 13:35:49 // 129909
Ráguglizok, de ennyiért inkább farigcsálok! :)
Ferke2012-10-18 12:31:15 // 129908
üzemanyag nyomás, nyomásszabályzó, esetleg annak a vakuumcsöve.
Ferke2012-10-18 12:29:04 // 129907
Itt csak két dolgot nem értek. Az egyik, hogy gyári alkatrészt nem csak a szalonban árulnak, a másik, hogy pont az előző hsz-ben írtad, hogy az egyik a szalonos gyári, a másik az unixos szar, és az is teljesen hibátlan.:)
Ez nekem nem teljesen logikus. Egyébként elég masszívan munkára használom az autót én is + 2 gyereket kell logisztikázni naponta 2x suliba, és hetente többször angolra, ide-oda, de én akkor sem vennék szalonban lengőkart:)
A melót meg nemigen állítja meg, mert ez nem egy olyan alkatrész, ami elromlik, és megáll az autó, ráadásul a 145/46-oson max 1 óra egy lengőkar csere.
Én a kollega helyében inkább olcsóbbat vennék, de párban, mert az viszont sokkal idegesítőbb, amikor azért kell gyakran cserélni, mert hol az egyik, hol a másik kopog.
Ráadásul pl 156-hoz képest vicc összegekről beszélünk, ezekhez bőven 10 alatt van egy lengőkar.
Ez nekem nem teljesen logikus. Egyébként elég masszívan munkára használom az autót én is + 2 gyereket kell logisztikázni naponta 2x suliba, és hetente többször angolra, ide-oda, de én akkor sem vennék szalonban lengőkart:)
A melót meg nemigen állítja meg, mert ez nem egy olyan alkatrész, ami elromlik, és megáll az autó, ráadásul a 145/46-oson max 1 óra egy lengőkar csere.
Én a kollega helyében inkább olcsóbbat vennék, de párban, mert az viszont sokkal idegesítőbb, amikor azért kell gyakran cserélni, mert hol az egyik, hol a másik kopog.
Ráadásul pl 156-hoz képest vicc összegekről beszélünk, ezekhez bőven 10 alatt van egy lengőkar.
springfield (Ɨ|ѯ)2012-10-17 18:36:49 // 129906
..asszem Bárdiéknál vagy Startnál van kompletten. ..ha jól emlékszem 4-5e körül.