Fórum >> Típusok >> 145-146

Vikking 3112010-12-05 21:25:36 // 115066
Igen, mi is erre jutottunk... :(
pb_2010-12-05 21:25:20 // 115065
Te tudod.D
pb_2010-12-05 21:24:28 // 115064
Inkább maga a készülék volt hibás.
zsox2010-12-05 21:23:42 // 115063
sziasztok, lenne egy kérdésem 145ös alfám van és a távirányitója nem működik valami jól, cseréltem ellemet is de úgy sem...nagyon közel kel tartsam az érzékelőhöz és csak úgy nyitja ki, akkor sem mindig....tudna valaki valami tanácsot adni? kösz elöre is
Vikking 3112010-12-05 21:23:15 // 115062
Ez most jóval normálisabb hangvételű mint szokott.
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-05 21:22:38 // 115061
Nem unjátok?
Vikking 3112010-12-05 21:21:08 // 115060
Figyelj, én a hűtőfolyadék feltöltése során, a kupak letekerésével megkaristolom az ujjamat, de előfordult már ugyanaz olaj betöltésekor is!
Szóval megszoktam :D
pb_2010-12-05 21:18:05 // 115059
Ha szereted összekaristolni a ujjaidat, akkor tényleg nem kell bontani hozzá.
Vikking 3112010-12-05 21:17:37 // 115058
Ha pillanatnyi (ami például egy dvd-s fejegység kijelzőjét elnyírja alig 1 hónap alatt), és a multiméter semmit nem mutat, akkor valahová muszáj nyúlni. Ha annyira pillanatnyi, akkor talán a szkóp kimutatja.
De tsak mert rövid ideig tart a túlfesz. Amúgy abszolút elég lenne. Ha állandó a túlfesz.
Szal most az eccer mea culpa! Folyamatos esetén untig dosztig elegendő, de ha valami hibát kell keresni, aminek lehet az oka túlfeszültség, és a multiméter nem mutat semmit, akkor sokkal jobb a szkóp. Illetve akkor az az egyetlen megoldás :D
pb_2010-12-05 21:13:44 // 115057
Túlfeszkót miért ne lehetne kimérni 1 multiméterrel?
Vikking 3112010-12-05 21:11:10 // 115056
Fél óra beszélgetős szerelés nem szerencsétlenkedés. Nekem. :) Szűk a hely, de ész kell. Persze le lehet bontani hozzá a fél autót is, szerintem fölösleges. Kifér, befér. Kész.

Kézügyesség kell hozzá.
pb_2010-12-05 21:10:05 // 115055
Az 1. képről beszélek.)
Ha szeretsz szerencsétlenkedni, akkor cseréld ki így.D
Vikking 3112010-12-05 21:06:55 // 115054
Ez attól függ. 75-ben 6V van a francia belpiacos modellek seggére írva.
De ha 8V akkor ok.
Egyébként ez alapján a kép alapján én simán meg tudtam csinálni, és ha ÉN meg tudtam csinálni, másnak sem lehet vele gondja.
pb_2010-12-05 21:05:08 // 115053
8v, A v nem hengerszámot jelent.)
Vikking 3112010-12-05 21:05:07 // 115052
Kivéve ha pillanatnyi túlfeszültségek nyírják szét az elektronyos alkatrészeket. Nálam erre ment ki a kérdés. Szerencsére a szkóp sem mutatott semmi furát. (az ótóvillanyossági szerint. Remélem igaz is :D )

Ha kevés a feszültség, arra nyilván jobb a multiméter.
pb_2010-12-05 21:02:59 // 115051
A töltés jelalakja nem fontos ám.)
Vikking 3112010-12-05 21:02:18 // 115050
/ Amivel a pici feszingadozásokat is ki lehet mutatni. A multiméter ugyanis nem ilyen pontosan mér. Nekem pl ez volt a gondom vele. /
Vikking 3112010-12-05 21:00:35 // 115049
És 8V-je van a kollégának. Pont, mint az enyém, csak van rajta hátul nyúlvány. 146-nak hívják. :) Ha erre "gondoltál".

Amúgy bonts :D Én így kicseréltem, és szerintem nem volt ebben semmi különleges mutatvány :D
pb_2010-12-05 20:58:58 // 115048
De nem is 1 acélos érték.
Vikking 3112010-12-05 20:58:27 // 115047
Milyen 6V? Miről beszélsz? Tudtommal minden benzines 4 hengeres a 45-46-ban...
De ha már felcseréled, 6C-nek hívd. Sei Cilindri.
Vikking 3112010-12-05 20:57:29 // 115046
Pl szkóp.
pb_2010-12-05 20:56:47 // 115045
Akkor mi az alkalmasabb eszköz?)
pb_2010-12-05 20:55:25 // 115044
A 6vn nincs gázrudazat.)) Akad még ott más is amit le kell bontani.
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-05 20:18:51 // 115043
Na ez hogy fér be a gép orrába? Műszakin úgysem számolják meg a hengereket :-D
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-05 20:15:46 // 115042
Sőt, pont azértt működik a módszer, mert ha rossz a termosztát, akkor sosem zár, átereszt. Ezért mindíg keringet a hűtőben is vizet. A módszer hátránya, hogy baromira elfeledkeztem a dologról, és csodálkoztam, hogy a nyár első melegebb napjain melegszik a motor, megy a ventillátor :-)) Jobb cserélni a termosztátot :-D

Amúgymeg a jtd is fűt, csak az elején elektromosan, 3 fűtőbetét van valahol benne. Én hidegen a HI állás alatt egyel használom, és azért tud az meleget nyomni dízelhez képest egész hamar. No nem mondom, hogy rögtön, de kibírható :-)
mreni2010-12-05 20:13:52 // 115041
Nekem ha turbós benyára van lehetőség akkor inkább az...:D
De kinek mi:)
Coyote2010-12-05 19:56:03 // 115040
van benne, de majd lefotozom, hogy elhidd.
Remélem a fogyasztás is vissza esik!
Selmak2010-12-05 19:52:57 // 115039
Vagy kibelezték. Láttam már olyat, hogy melegedő FIAT motort így próbáltak meg leszoktatni a tyempertúra bugy bugy bugy ról.
Föckös2010-12-05 19:50:59 // 115038
muhaha akkor nem rossz a termosztát, hanem nincs is benne :-))))
Coyote2010-12-05 19:44:08 // 115037
nem mert így sem melegszik fel 40 fok fölé, szerintem még járó motornál is kicserélném :-)
Föckös2010-12-05 19:42:08 // 115036
hidd el barátom, szőr sem lenne a kezeden utána... :-)
Coyote2010-12-05 19:36:00 // 115035
Hát azzal nem lenne baj, mert meleg víz nincs, max nem fázna a kezem amikor cserélem :-D
Föckös2010-12-05 19:30:33 // 115034
ki mondta hogy ez alacsony töltés???

áramerősséget is kéne mérni nem csak feszültséget!

(ezzel viszont az a baj, h nem párhuzamosan, hanem sorosan kell mérni, és kötve hiszem, h erre alkalmas lenne egy mezei dmm)
Vikking 3112010-12-05 19:29:50 // 115033
Igazán nincs mit, én így csináltam :D Lehet, hogy van egyszerűbb módja is. Ja még valami: előtte ne indítsd be, mert a meleg víz elég meleg tud lenni :D
Selmak2010-12-05 19:20:36 // 115032
Ez a féhulla termosztát jele, első évben nekem is ezt csinálta hidegen, majd nyáron is képes volt hűvös időben visszaesni 50 fokra a hűtővíz, akkor már teljesen halott volt. Kicseréltük azóta jó, viszont a JTD baromi nehezen melegszik fel és akkor sincs igazán fűtése, Warbirunner valamelyik éven ezt úgy oldottam meg hogy hűtőtakarást csinált. Ami azért működhet mert zárt termosztát esetén is eljut a hűtőbe a víz (valamint a légtelenítő keresztül mindig van keringetés) csak a visszautat zárja el a termosztát a nagykörben.
Coyote2010-12-05 19:08:05 // 115031
Köszönöm a segítséget és az infót!
Hamarosan kicserélem, mivel téligumi híjján keveset használom mostanság, szerintem még ráér.
A viz meg nemrég lett cserélve, de lehet, hogy akkor cserélek ujjat is. hamár lúd....
Vikking 3112010-12-05 18:51:09 // 115030
Az első szerintem biztos, hogy termosztát...
Nekem is gond nélkül fölmegy nyáron.
[Zárójelben megjegyezném, a nagy kör kicsit kicsinek tűnik - nekem is állandóan a venti kapcsolás környékén jár nyáron városban a hőmérséklet, a 156 meg jó termosztáttal is 90 környékére megy fel maximum (ugye nálunk ez 95 fokot jelent, ha jól tudom) , a kicsi meg kicsit nagynak (új termosztáttal sem három perc míg van fűtés, a 156-ban is hamarabb volt rossz termoval, offosokról ne is beszéljünk ] pl egy fasztmához képest, de hogy érjek én fel. Biztos jól van ez így :D


A második: ha jól emlékszem, nekem sem volt sokkal magasabb, mikor multiméterrel kimértem. (Igaz, a multiméter nem a legalkalmasabb eszköz, de nagyságrendileg valamit azér' mutat...) Erről nem tudok bővebben nyilatkozni.
Vikking 3112010-12-05 18:44:35 // 115029
Nagyon egyszerű... :))))



Nagyjából a sorrendet be kell tartani, de ha nem, hát az se baj. Sima bilincsek vannak rajta, azokból érdemes újat betenni, az a párszáz ft nem vághatja földhöz az embert.

Még annyi, hogy utána figyelgetni kell a hűtővizet, és ha fogyogat, akkor a bilincseket újraellenőrizni.

Ugye a többi egyértelmű. Csövek le, amennyi folyadék kimegy, annyi kimegy. Miután vissza lett téve a termosztát, lelégteleníti magát, az elfolyt folyadékot meg pótolni. Esetleg érdemes lehet cserélni fagyállót, ha már lúd legyen kövér alapon.
Annak így vannak alul a leeresztőcsavarjai. De sztem nem fontos, ha volt a közelmúltban cserélve.
TomGreg2010-12-05 18:34:43 // 115028
Sziasztok,
ez a fűtés téma nálam is.....
Normál álmos reggeli közlekedés 0fok közelben, nem dugóban, alig éri el a 80fokot, persze hideg van odabent.
De nyáron szeret a mutató 80 felett lenni, venti kapcsolás- és ezalatt picivel.
Víz nemfogy, nyáron ráadásul tisztavizet öntöttem bele (fagyi+ioncs.víz).
Pedig jó vagyok a boxi hoz, mert reggel indulás előtt 3-4-5 percet ketyeg mielőtt GO!

Termosztát lenni agyhalott?

Másik téma, alacsony töltés alapjáraton akku sarun mérve 13,7-8V. Töltés lámpa nem villan fel. Fordulaton 3000nél 13,6-7V között.
Vettem egy Magneti Marelli fesszabályzót, kicseréltem, most meg 13,6-7V alapjáratnál fordulaton meg 13,7-8V.
A generátor sarun és a gen. házán mérve 13,95V körül van.
A gen forgórészét néztem de nem látszott rajta nagy kopás.
Term. ha fényket és ventit is ráadom akkor 12,5-13,3V között terhelés függvényében...
Bosch generátor.

Ötletek??

Köszi előre...
Coyote2010-12-05 18:22:14 // 115027
Ennek felettébb örülök :-D

Másik kérdés, nem vagyok egy műszaki zseni, de ha megveszem akkor könnyen kilehet cserélni, vagy szerelő kell. Esetleg valami leírás :-))

Köszönöm
MIFI2010-12-05 18:13:02 // 115026
Lesz:) Mivel akkor fel tud melegedni a víz:) Ergo lesz fűtés:)
Coyote2010-12-05 18:04:48 // 115025
és akkor ha kicserélem, lesz meleg is a kocsiba?
Selmak2010-12-05 17:42:55 // 115023
Termosztát kuka.
Coyote2010-12-05 17:40:02 // 115022
Nekem is hasonlo a gondom. Hiába megyek folyamatosan a motor alig melegszik az ablakok párásodnak és meg lehet fagyni az autoba. A víz nem fogy, és belül sincs víz. mi lehet a bibi?
mreni2010-12-05 15:07:09 // 115021
Videó

Így gondoltam valahogy hogy a műszerfal alsó része vajszínű a felső fekete az ülések és az ajtókárpitok is vajszínt kapnak.
Bőr vagy műbőr még kérdéses:)Ezen van még idő agyalni.
Föckös2010-12-05 15:02:20 // 115020
szép!

(bőr kell a belsőbe, megérdemli!)
mreni2010-12-05 15:01:19 // 115019
Év elején kap egy úk színt a sas ha minden igaz:)
Meg van a festék és lakk is hozzá...:)
Fekete tetővel,a felni pedig vagy fehér vagy ezüst lesz 205/40 vagy 215/35 17es gumikkal.

Utána jön a belső,de ez valószínű már csak kb jövő ilyenkor lesz aktuális:)

Vikking 3112010-12-05 13:46:24 // 115018
Hello. Nincs víz a lábtérben? Mert ha van akkor lehet 1 jelenség is, mégpedig fűtőradiátor gond. Hűtőfolyadék nem fogy?
Vikking 3112010-12-05 13:44:00 // 115017
Sztem nem ilyennek kék lenni de te tudod.

Hullámzás nekem akkor volt amikor sok fogyasztó volt egyszerre benyomva és alacsonyra esett a fordulat. Egyszer. Gázadása el is múlt, azóta sincs ilyen, bár azóta nincs is fogyasztó........
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak