Fórum >> Típusok >> 147

147Smz2011-02-02 10:44:27 // 44434
Ennek örülök. Mondjuk a 145-ösöm esetében mehetett a kukába az autó ettől a találattól. Fogalmazzunk úgy, hogy ez az esemény váltotta ki a 147-esem megvételét, ami 1 évre előre lekötötte a mindennapi költségeim levonása után a fizetésemből megmaradó összeget. Ezzel azt akarom mondani, hogy értelmes vezetés és nem extrém baleset esetén elvárom egy 10 évnél fiatalabb kocsitól, hogy sértetlenül szálljak ki belőle. Ami extra dolog lenne, ha nem kerülne GTK-ra a kocsi egy olyan ütközéstől, mint amit a 145-ösöm kapott. Sajnos gyanítom, hogy azt a találatot a 147 sem élné túl jobb állapotban.
Marty2011-02-02 10:11:48 // 44433
A törésteszttel kapcsolatosan Zsota Cartárs tudna neked mesélni az első mátrai tali alkalmával történt balesetről. Sajnos pont az első találkozókor egy jobbos kanyarnál íven volt egy kátyú, amibe belementek és megdobta az autót balra...szalagkorlátot átszakítva leestek a fák közé az autó tk-ra tört, de hála a jó égnek kiszálltak az autóból épen!!! Ugyan a kórházban benntartották őket megfigyelésre, de szerencsére kisebb zúzódásokkal megúszták.
GEORGE2011-02-02 09:15:34 // 44432
Vonalzó, derékszög stb alkalmazásával feljelölve és kifúrva.....nagy gond egyenlőre nem lehet, mert már jelezte volna :-)
Blade2011-02-02 09:10:04 // 44431
Természetesen a tárcsára gondoltam hogy üt-e..:D
Valami sablon alapján fúrtad? Egyébként látatlanba megmondom hogy nem tökéletesen centrírozott, mert arra nagyon kicsi az esély hogy pont eltaláld, és ne kelljen utánamérni:)
GEORGE2011-02-02 09:05:36 // 44430
Egyenlőre nem panaszkodott :-)
Én mondtam neki, hogy egy-egy komolyabb igénybevételtől megvetemedhet, illetve a fúrás miatt lehet centirozatlan lesz......
Blade2011-02-02 08:55:25 // 44429
És jó lett? Nem üt?
GEORGE2011-02-02 08:41:26 // 44427
Szűkítve a kört, neked magával a váltókarral van a gond, igaz?
Nem találsz vele határozottan bele mondjuk az általad említett 3. fokozatba?
147Smz2011-02-02 08:41:17 // 44426
Ezt jó hallani, mert amikor a 147-est nézegettem és más márkákat is megnéztem, elég szar volt látni a 147 ritka gyenge frontális töréstesztjét az euroNCAP honlapján. Persze tudom, hogy frontálisan a lehető legritkábban ütközik az ember, mert igyekszik mindig elrántani a kormányt, stb. De azért mégsem volt túl jó érzés. Főleg úgy nem, hogy pár hónappal előtte hátulról az álló 145-ösömbe beleszaladt A mercitől szépen felhullámosodott a karosszéria és a Merci nem ment többel 60-70-nél.
padocska2011-02-02 08:36:56 // 44425
Hidd el ha tudnám, már orvosoltam volna :D Néha két kört kavar, mielőtt betalál 3-ba :)
GEORGE2011-02-02 08:09:30 // 44424
Ha csak a jobb hátsó kopik az nem jó :-)

A váltó lötyögésén mit értesz Drága?
A váltókar lötyög? vagy maga a váltó lötyög? Azaz nincs rendesen rögzítve a motoron, vagy a kasztnihoz?
GEORGE2011-02-02 08:07:54 // 44423
Haro kérésre kifúrtam neki a hátsókat.
Az elsők gyárilag fúrtak voltak.
GEORGE2011-02-02 08:06:19 // 44422
maradj ki belőle és akkor nem húzod fel magad........
padocska2011-02-02 08:05:07 // 44421
Minél többet olvasgatok itt, rá kell jönnöm, hogy tulajdonképp a Lujzának semmi baja :)
A jobb hátsó féktárcsa saját magát koptatja, erről eddig azt hittem gond, de mostmár tudom, hogy ez jó :) A váltó is csak jót akar azzal, hogy lötyög ...
Tehát van egy hibátlan autóm :)
Még a lengőkarokra kéne valami hasznos magyarázat. :P
Kareszka19842011-02-02 07:53:39 // 44420
moderátor avatás előtt ésszerű lenne egy privát üzirendszer, csakhogy ne mindenki előtt keljen letolni valakit, ha valamiben hibázott...nomeg azon keresztül lehetne anyázni anélkül, hogy mások is bekapcsolódjonak :P
Kareszka19842011-02-02 07:52:47 // 44419
készíthetnél te is egy részletes leírást ilyen formában :)
Blade2011-02-02 06:47:22 // 44418
Én is ezt magyaráztam ennek a pökhendi csekovics bárónak, de nem sikerült felfognia:) Most ott tart, hogy akkor is ő az okosabb:)))
Komolyabb dolgokkal foglalkozva, Te tényleg kifúrogattad a féktárcsát otthon?:))
Xixo2011-02-02 02:50:03 // 44417
Klassz, hogy itt is elkezdted...
GEORGE2011-02-02 00:20:11 // 44416
Nem lesz egyszerű a dolga az biztos :-) nem is irigylem egyiket sem.
Tibe2011-02-01 23:57:58 // 44415
Itt kurvanehéz dolga lesz a moderátoroknak, szal épeszű ember ezt nem vállalja el :D Bocsi Halesz nem ellenetek beszélek, csupán a véleményem mondom el! :)))
GEORGE2011-02-01 22:54:16 // 44414
el vásárai = elvárásai
GEORGE2011-02-01 22:52:47 // 44413
Amúgy lesz itt még gond a moderátorkodással.
Ugyanis az nem moderátori feladat, ha valakit figyelmeztetsz arra, hogy más topicban milyen el vásárai vannak és azt alkalmazza magára nézve is :.-))))
Haro2011-02-01 22:48:29 // 44412
Engem nem zavart az írásod:)
GEORGE2011-02-01 22:47:29 // 44411
Nem és nem is fogok, ezt elmondtam a múlthéten a személyes megbeszélésen Halesznak és BeeGeenek.

Továbbá nyilt titok, hogy mennyire "kedvelem" Geriont a többi Alfást lenéző írásai miatt.
Én csak kértem, hogy elvei alapján cselekedjen, ennyi és nem több.
Csabo222011-02-01 22:40:05 // 44410
Moderátorokat keresnek ha jól tudom :)
jelentkeztél?
GEORGE2011-02-01 22:38:27 // 44409
Szoktál rendes szerpentineken menni?
Pl mondjuk 6-os út Mecseknádasdi szerpentin.
nos, ott autók 90%-nál el tud menni a fékhatás mire leér.
ott nem mindegy, hogy van egy jobb fék az autón, mint pl a szóbanforgó.
GEORGE2011-02-01 22:22:15 // 44408
Gerion, megtennéd, hogy ne irkálj ide?

Miért is?

Hát azért mert a Giulietta topicban azt írtad:

Gerion 2010-12-08 17:48:47 // 146
Van Giuliettád? Nincs. Legalább erről beszélsz? Nem. Ez egy Giuliettás topic? Igen.

Akkor akár vissza is húzhatnál a sajátodba, viccesgyerek.


Nos, ha jól tudom már nincs 147-ed, szóval tartsd magad ahhoz amit írsz!

Szeva :-)
:Szájmon:QV:147:GT:2011-02-01 22:07:54 // 44407
Tapasztalatból tudom, hogy a 207-et is... :DDD
GEORGE2011-02-01 22:07:44 // 44406
Nem kell elhinned, hogy érezhető hatása van a fékrendszernek, ha fúrt-vágott tárcsa van fenn.Persze duplára nem nő a fékerő, de a versenysportban sem nő duplájára.
Ergo igen is van jótékony hatása utcai autónál is.
nekem pl fontosabb, mint a mélynyomó és erősítő.
Haro2011-02-01 21:48:34 // 44405
Mi érdekel pontosan a digitklimáról:)
147jtd2011-02-01 21:47:33 // 44404
digitklima adatai publikusak.

ja hát szinek azok nincsenek a cd-n az fix.
Haro2011-02-01 21:44:57 // 44403
:) Azért a szerpentinen jól jön ha nem melegszik fel annyira a fékem:)))

Föckös tudna róla mesélni,mikor a Mecsekben elmelegedett a gyári fék.....
Zsolti2011-02-01 21:43:27 // 44402
Akkor úgy mondom, normál használat mellett, amire tervezték, nem kéne izzani. :)
Haro2011-02-01 21:40:09 // 44401
Nem??? Biztos vagy ebben???? :) Volt egy régi autóm (nagyon offos) ami utcai autó volt gyárilag ,csak néha mentünk vele a ringen és 1-2 éjszakai képen nagyon szépen látszódott a tárcsa felülete,szép vöröses színben:))))
Haro2011-02-01 21:37:43 // 44400
Az én fogyasztási adataim teljesen jók:) Sőt,néha kevesebbet is eszik mint amit ott irtak:)
Zsolti2011-02-01 21:35:19 // 44399
Ez igaz. :-)
Ott a pont.
Kareszka19842011-02-01 21:32:13 // 44398
de jót mutat :)
Zsolti2011-02-01 21:31:05 // 44397
Sokkal fontosabb a furatok szerepe akkor amikor nagy hőterhelést kap a betét és a tárcsa. Mivel szerves anyagot is tartalmaz a betét, a hőterhelés hatására elizzik, gőzképződés indul. A gőz pedig pedig elnyomja a betétet a tárcsától.
De ha van furat, akkor eltávozik. (hasonló játszódik le esőben is)
Azért felesleges ilyent feltenni utcai autóra mert izzásig úgysem tudod fékezni.
Kareszka19842011-02-01 21:29:41 // 44396
abbol, ahol olyen szép fogyasztási adatok is vannak? :P
Haro2011-02-01 21:25:46 // 44395
én a 147 szervizkönyvéből irtam ki az adatokat:)
Kareszka19842011-02-01 21:23:34 // 44394
kevésbé volt poros a mérlegelésnél :D
Tommaso 1592011-02-01 21:11:00 // 44393
Nekem 105 le-s van, és 1190 van a forgalmiban:-)
Haro2011-02-01 20:57:42 // 44392
Ott sajna csak minimális bekötés van,nincsenek megkülönböztetve a színek illetve a különböző csatlakozok,de azért köszönöm szépen a segítséged:)))
GEORGE2011-02-01 20:47:38 // 44391
A fúrt és vágott féktárcsák nem csak a versenyben kamatoztatják a jótékony hatásukat.
A fúrás többek közt azért van, hogy a fékpor a lehető leggyorsabban tudjon távozni.
A vágás pedig mint egy "borotva" funkcionál, azaz mindig tisztitja a fékpofa felületét.
Persze emiatt gyorsabban kopik a fékbetét, de cserébe erősebb a fékhatás.
GEORGE2011-02-01 20:44:25 // 44390
Abszolút nincs kemény anyagból.....2Ft fúróval simán kilyuggattam....
147jtd2011-02-01 20:41:37 // 44389
szerintem benne vana a wireing nél vagy valahol, én az elekrtomos ablak kábelezését elég jól megtaláltam benne, de a mostani gépemen nincs rajta.
Haro2011-02-01 20:25:02 // 44388
Nem csak:) Mivel többször használom pályán,illetve szerpinten így célszerűbb:)))
Haro2011-02-01 20:23:54 // 44387
Végig néztem,sehol hasonló,ők nem tuningolnak:)))
Zsolti2011-02-01 20:08:37 // 44386
Ha a tárcsa fúrt, az nem a hűtése miatt van, hanem, hogy elkerüljék az un. feding hatást.
De ennek csak versenyautóknál van jelentősége.
Csabo222011-02-01 19:15:39 // 44385
Regelj az alfaowner.com-ra, ott a topic-okban nagyon sok segitséget kaphatsz a barkácsoláshoz!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak