SD2007-12-27 19:53:27 // 47929
Nem volt kikötés hogy nem lehet az asszonyom úgyhogy jöhet az Asti:)
norbee2007-12-27 19:23:35 // 47928
Szerintem inkább adok Neked egy üveg Asti-t :)), ha kiállsz a Déli kerengőjébe, és leszólítasz egy nőt sikeresen azzal a dumával, hogy "Szia, én egy dezixoribonukleinsav vagyok, de Te szólíts csak D-nek..." :)))))
SD2007-12-27 19:20:48 // 47927
Buksi2007-12-27 19:09:37 // 47926
Merész egy manus vagy te, én inkább maradok a régi módszernél! ;-))))
SD2007-12-27 19:06:27 // 47925
Na akkor én is kifejlesztek valami űr technológiát hogy meglegyen a triumvirátus:)))
Modjuk: egy windows 98-al futó 486-os laptop a csomagtartóban, egy soros porton csatlakozó hőmérvel és az nyitja zárja a termosztátot:)))
tudod nincs fűtés restart:D:D:D
Modjuk: egy windows 98-al futó 486-os laptop a csomagtartóban, egy soros porton csatlakozó hőmérvel és az nyitja zárja a termosztátot:)))
tudod nincs fűtés restart:D:D:D
Buksi2007-12-27 19:01:57 // 47924
Tudod ki vacakol a kartonnal? Hungarocell, az az igazi! ;-)))
Buksi2007-12-27 19:00:19 // 47923
Akkor mondd nekik, hogy igyekezzenek! :-)))
SD2007-12-27 18:45:54 // 47922
azt meg hogy minek melegítsem úgy éértettem nem fűznek érzelmi szálak hozzá, csak mennyen, azért vigyázok rá stb. de minek melegítsem, nincs neki lelke:)
SD2007-12-27 18:44:31 // 47921
már melyiket? az hogy nem megy hidegen? az tapasztalat, hiába böködöm a tiptronicot, nem vált el csak pörgeti a motor, és nem húz, így inkább nem nyomom csak szépen guruljon
András bácsi2007-12-27 17:03:59 // 47920
Ezt ki mondta neked? ;)
perdix2007-12-27 16:31:26 // 47919
Én biztos elégedett lennék, ha lenne...de nicsen..utoljára a V6 ra tettem, 2002 ben......jó volt:-))))))
perdix2007-12-27 16:29:52 // 47918
Rám teccett gondolni?DDDDD
SD2007-12-27 16:18:48 // 47917
hümm... neked a bordázottat javallom:P
norbee2007-12-27 15:59:36 // 47916
Miután SD cartárs ilyen jól elbeszélgetett magában :))) , még egy téli téma. Téliumi az autón. Ki mennyire elégedett, és milyen méretet használ? (Mégeccer a vicces kedvű kollégák kedvéért: autós téligumi téma)
SD2007-12-27 15:55:33 // 47915
addig had éljen abban a tudatban a mögöttem lévő hogy nincs kraft:)
SD2007-12-27 15:47:56 // 47914
az egésszen más ahogy az alfának visszadobja az ember egy kis gázfröccsel, ahogy ugrik mint egy ragadozó:) de én általában kvárom míg feléled magától visszaáltás nélkül:)
SD2007-12-27 15:44:23 // 47913
amíg megy úgy is megy atán meg úgy is széteseik:) ez nem olyan technika:) nyilván lehet rajta hosszabítani valamit kiméletes üzemmel, eleinte élveztem hogy padlógázra visszavált, de aztán egyszerbelenéztem a tükörbe és nagyon égő:D imkább nem padlózom ha nem muszály:)
SD2007-12-27 15:41:46 // 47912
van egy PDTDI céges izé azzal sosem melegítek az elektronika visszavesz addig a teljesítményből amíg nem meleg, de sosem nyomom csak épp hogy guruljon, egy pár utcát aztán hamar beáll 90fokra... az máskérdés hogy a mai autók 90os mutatójához a víznek semmi köze álltalában... csak dísznek van...
de egy PDTDT... melegíteni...??? minek az nem versenyautó, simán leveszi a turbónyomást szerintem amíg nem meleg, hiába minden taposás csak forg a motor, és semmi nyomaték:)
de egy PDTDT... melegíteni...??? minek az nem versenyautó, simán leveszi a turbónyomást szerintem amíg nem meleg, hiába minden taposás csak forg a motor, és semmi nyomaték:)
norbee2007-12-27 15:40:40 // 47911
Anyway, ez a patronos megoldás jóóóóó, csak a csillaggarázsba nincs elég hosszabbítóm. :)
SD2007-12-27 15:37:02 // 47910
De tovább megyek, pályán eleinte én 110-120nál nem küldöm jobban, aztán mikor már megyek vagy 30km-t utánna mehet 130-140 és 20p elteltével 150 stb...
nyáron tapasztaltam folyamatos száguldozás után, kb 110C olaj és úgy 90-re olyan csendes volt az autó hogy a kibebaxott dúlva, és úgy harapott gázadásra hogy csak néztem:))) és kicsit más érzés 90C fokos olajjal meglódulni mint 60Cossal küzdeni... szóval baromira nem mindegy pedig jelentéktelennek látszik mert üzemi hőmérsékeltű a motor, de sokkal simábban forog ha kicsit mglágyul az olaj:)
nyáron tapasztaltam folyamatos száguldozás után, kb 110C olaj és úgy 90-re olyan csendes volt az autó hogy a kibebaxott dúlva, és úgy harapott gázadásra hogy csak néztem:))) és kicsit más érzés 90C fokos olajjal meglódulni mint 60Cossal küzdeni... szóval baromira nem mindegy pedig jelentéktelennek látszik mert üzemi hőmérsékeltű a motor, de sokkal simábban forog ha kicsit mglágyul az olaj:)
norbee2007-12-27 15:35:34 // 47909
A dízel alapvetően más tészta.
Valamit tisztázzunk: téli előmelegítés=3-5 perc vagy amíg vissza nem tér az alapjárat.
Valamit tisztázzunk: téli előmelegítés=3-5 perc vagy amíg vissza nem tér az alapjárat.
TSiga ( I am the TSIG)2007-12-27 15:31:40 // 47907
Nekem meg van egy kis fűtőpatron a hűtőrendszerben. Rádugom a hosszabbítót és 10 perc múlva meleg a vize. MInt ahogy egy csomó skandináv piaci autóban. Igaz, a totalcaros csajnak én sem hiszek, de amióta egvágtak minket 200 Frankra( 34000 Ft) csak azért, mert egyhelyben állva pöfögtrünk, azóta én max 1 percet "melegítem az autót".
A szomszédunknak van egy Off PDTDI-je. Még nyáron is kb. 15 percet melegíti...
A totalcar cikk vége az igaz: mindenki úgy csinálja, ahogy akarja.
A szomszédunknak van egy Off PDTDI-je. Még nyáron is kb. 15 percet melegíti...
A totalcar cikk vége az igaz: mindenki úgy csinálja, ahogy akarja.
SD2007-12-27 15:31:29 // 47906
még mindíg tartom azt az elképzelésem hogy a motor működését fentartó erőhatások kevésbé károsítják az első pár percben az egyenletlenül átmelegedett alkatrészeket mint ha ugyígy rögtön teljesítményt akarunk kihozni belőle.
Mert induljunk ki abból hogy hol keletkezik a hő? Az égéstérben, és onnan merre terjed tovább, a hüvely, víz hengerfej stb, tehát egy dermedt oljaban forgó főtengely, és dermedt olajat magára sprickoló HF küzködik azzal hogy valahogy működjön... aztán elkezd melegedni, de még mindíg azok a részek melegebbek amik közelebb vannak a tűzhöz és hidegebbek amik távol. Ez kb félperc, ekkor elkezd átmelegedni a rendszer, váltó még mindíg jég hideg, folytószelep LMM stb ne is beszéljünk az összes olyan alkatrészről ami normálisan a motorból kibocsájtott hő mellett szokik működni:)
Vagy nemjól gondolom?
Mert induljunk ki abból hogy hol keletkezik a hő? Az égéstérben, és onnan merre terjed tovább, a hüvely, víz hengerfej stb, tehát egy dermedt oljaban forgó főtengely, és dermedt olajat magára sprickoló HF küzködik azzal hogy valahogy működjön... aztán elkezd melegedni, de még mindíg azok a részek melegebbek amik közelebb vannak a tűzhöz és hidegebbek amik távol. Ez kb félperc, ekkor elkezd átmelegedni a rendszer, váltó még mindíg jég hideg, folytószelep LMM stb ne is beszéljünk az összes olyan alkatrészről ami normálisan a motorból kibocsájtott hő mellett szokik működni:)
Vagy nemjól gondolom?
norbee2007-12-27 15:26:18 // 47905
Másrészt meg a józan paraszti logika... :)
norbee2007-12-27 15:26:02 // 47904
Amíg az összes nálam hozzábbértő ismerősöm előmelegít, valamint a szerelőm is, addig inkább nekik hiszek, mint az oroszpéterannás totálkárosoknak. ;)
SD2007-12-27 15:23:28 // 47903
szerintem aranyközépút:)
TSiga ( I am the TSIG)2007-12-27 15:23:07 // 47902
Szerintem előmelegítgetni árt jobban.
SD2007-12-27 15:22:54 // 47901
hát én ezek után tuti öntöttem voln aegy kis olajat ide oda... kapja be a rendőr... milyen alapon nyúl az én autómhoz???
szerintem a környezetszennyezés aki a 2km-re elvő munkahelyére autóval jár, nap mint nap... nem az ha én hetente egyszer melegítem 2,5p-et...
szerintem a környezetszennyezés aki a 2km-re elvő munkahelyére autóval jár, nap mint nap... nem az ha én hetente egyszer melegítem 2,5p-et...
norbee2007-12-27 15:19:28 // 47900
Nem egészen. Azért mert a hideg motorban tökéletlenebb az égés is.
Egy 2000 RPM környékén üzemelő motor hamarabb bemelegszik, ezzel vitatkozni nem lehet, az eredeti kérdés az volt, melyik árt jobban, előmelegíteni, vagy rögtön indulni.
Egy 2000 RPM környékén üzemelő motor hamarabb bemelegszik, ezzel vitatkozni nem lehet, az eredeti kérdés az volt, melyik árt jobban, előmelegíteni, vagy rögtön indulni.
TSiga ( I am the TSIG)2007-12-27 15:13:40 // 47899
Mert feleslegesen járatod egyhelyben, ahelyett, hogy közlekednél vele.
norbee2007-12-27 15:07:54 // 47898
Miért környezetszennyezőbb, úgy értem.
TSiga ( I am the TSIG)2007-12-27 15:03:51 // 47897
Azért, mert ha alapjáraton hagyod járni, lassabban éri el az üzemi hőmérsékletet a motor, mintha kíméletesen elindulnál vele.
norbee2007-12-27 15:00:40 // 47896
És ez miért van? :)
TSiga ( I am the TSIG)2007-12-27 14:58:16 // 47895
Azért, mert környezetszennyezőbb.
norbee2007-12-27 14:53:34 // 47894
Mind Veled örülünk, és tapsolunk, legalább 2500 RPM-el!!! :))))
norbee2007-12-27 14:52:57 // 47893
Tehát miért állította le az ótót? Nem azért, mert így hamarabb kopik a motor, hanem mert környezetszennyezőbb.
Ezért van, hogy az újabb autókba beülsz, elindulsz, az elektronika meg szép csendben kevesebb üzemanyagot ad, amíg ő úgy gondolja.
Ezért van, hogy az újabb autókba beülsz, elindulsz, az elektronika meg szép csendben kevesebb üzemanyagot ad, amíg ő úgy gondolja.
BMW forever!!!!!!!!2007-12-27 14:49:16 // 47892
No........Most értem vissza a teszt útról!' napja állt az autó,tehát hideg motor,9 perc mulva 26 fokra állítva qrva jó meleg lett!!!!!!!!!!!!A mutatóm viszont 50 fokot mutat,mostmár szinte biztos hogy a műszer a fos!!
süsnye2007-12-27 14:39:59 // 47891
és hozzáteszem, a hengerfalak kiváló állapotot mutattak, még a hónolás is látszott rajtuk. :)
TSiga ( I am the TSIG)2007-12-27 14:39:22 // 47890
Bocs, hogy beleszólok, de erre van egy sztorim:
2002 környékén Svájcban jártam télen.
Kijöttünk a panzióból, Apu beindította az Alfát és utána nekiálltunk lekaparni a jeget az üvegekről. Max. 5 perce kaparásztunk és megjelent egy rendőr, hogy mit csinálunk. Mondtuk, hogy indulunk csak előbb kicsit melegítjük a kocsit. Erre benyúlt, leállította az autót, és kaptunk 200 Frank büntetést szándékos környezetszennyezésért. Tágranyílt szemmel néztünk mire közölte, hogy máluk úgy tanítják a tanulóvezetőket, hogy kiásod az autót, utána beindítod és azonal elindulsz. Amíg nem meleg a víz, max. 2000 ford.-on használod a motort.
JA ! Ami Neked, meg nekem van (2.0 T.S 8V) kap minden dugattyú alulról olajsugarat. A többi motort nem ismerem, de ebben biztos vagyok.
2002 környékén Svájcban jártam télen.
Kijöttünk a panzióból, Apu beindította az Alfát és utána nekiálltunk lekaparni a jeget az üvegekről. Max. 5 perce kaparásztunk és megjelent egy rendőr, hogy mit csinálunk. Mondtuk, hogy indulunk csak előbb kicsit melegítjük a kocsit. Erre benyúlt, leállította az autót, és kaptunk 200 Frank büntetést szándékos környezetszennyezésért. Tágranyílt szemmel néztünk mire közölte, hogy máluk úgy tanítják a tanulóvezetőket, hogy kiásod az autót, utána beindítod és azonal elindulsz. Amíg nem meleg a víz, max. 2000 ford.-on használod a motort.
JA ! Ami Neked, meg nekem van (2.0 T.S 8V) kap minden dugattyú alulról olajsugarat. A többi motort nem ismerem, de ebben biztos vagyok.
süsnye2007-12-27 14:38:23 // 47889
nem. Nekem HF felújítás volt, mert a HF tömítés miatt úgyis szét kellett dönteni. De a tömítés nem nálam ment szét, már mikor megvettem akkor volt baja. :(
norbee2007-12-27 14:31:47 // 47888
Hadd legyek már vindisgréc. Tavaly nem neked kellett gyűrűzni a masinát? :)
süsnye2007-12-27 14:25:07 // 47887
Így melegítetek ti... :)))
norbee2007-12-27 14:24:17 // 47886
De őt így szeressük. :)))
norbee2007-12-27 14:23:59 // 47885
Nem lepődünk meg. :)
perdix2007-12-27 14:20:15 // 47884
Norbink, perdixünk is így teszi:-))) csak süsü süsüsködik:-)))))
süsnye2007-12-27 14:17:38 // 47883
namost, itt nem arról van szó, h beülök, aztán ahogy beröffent a motor, máris 1-2500, 2-2500 stb. Azért majd' fél perc nálam is eltelik az elindulásig...:)))
SD2007-12-27 14:16:16 // 47882
meg ilyenkor:P na megyek kajálni...
norbee2007-12-27 14:16:09 // 47881
Vitázni Yoyoval lehet, mert neki érteni kell hozzá... :))) Anyway, stimmel amit mondasz.
Online tag
3
Vendég3
514
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Szerelőműhely
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Virtuális Romeo
- KRESZ
- Zenebutik
- Erőforrás alternativák
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas