RoliQ42012-01-21 11:30:07 // 120882
Nekem soha nem világított... azt hittem ez ilyen:) aztán véletlen nekiütöttem valamit... és csoda történt világított... meglepődtem:) jah... de azóta se világít! :)
süsnye2012-01-21 11:02:52 // 120881
sztem nem a tápfesz a probléma, hanem a panel.. típushiba, nekem sem világít már egy ideje.. :)
a kapcsolási rajza kétoldalas, egyébként electrical & electronic diagnosis, oldal 26-11..
a kapcsolási rajza kétoldalas, egyébként electrical & electronic diagnosis, oldal 26-11..
süsnye2012-01-21 10:53:05 // 120880
tegnap késő délután kezdett el esni, meg is maradt.. éjszaka semmi de most már megint esik vagy 2 órája és megmarad..
atesssz2012-01-21 07:33:53 // 120879
Aki megteheti :D
afri2012-01-21 06:09:48 // 120878
ma újra hátsó lengőkarcsapágycsere lesz! :-)
most a jobb oldalin lesz a sor! remélem eccerűbb lesz leszednem, mint a másikat ...
most a jobb oldalin lesz a sor! remélem eccerűbb lesz leszednem, mint a másikat ...
Marklar1552012-01-20 22:59:55 // 120877
Én meg inkább berakok egy másik panelt... :))
Joecee2012-01-20 22:49:24 // 120876
Én ilyenkor át szoktam forrasztgatni a csatlakozók lábait, illetve kondikat, meg amihez hozzá lehet férni.
Jó is szokott lenne, de csak egy darabig.
Jó is szokott lenne, de csak egy darabig.
Fairlane2012-01-20 22:35:50 // 120875
A panelről válik le egy forrasztás valószínűleg...
Marklar1552012-01-20 22:35:19 // 120874
Ez a jelenség testhiba is lehet. Ha ez megnyugtat, akkor a 16V-n is csinál ilyet. Csak én nem parázok... :)
atesssz2012-01-20 22:27:05 // 120873
ha csak ebből jön a fesz, akkor van is egy eladó generátorom, nagyteljesítményű, TD-ből! :D
amúgy köszi, várom :)
Néha világít a háttérvilágítás, néha nem.
amúgy köszi, várom :)
Néha világít a háttérvilágítás, néha nem.
Marklar1552012-01-20 22:24:22 // 120872
Az egyik a klíma, a másik a hűtő ventié.
TSiga ( I am the TSIG)2012-01-20 22:13:42 // 120871
Persze, nem bonyolult. Holnap megnézem, mert lassan szundi. De egy kis segítség:
A fesz ebből a dobozból jön. Az autó elejében van a nagy fém izé mellett a nagy fém fedél alatt.
A fesz ebből a dobozból jön. Az autó elejében van a nagy fém izé mellett a nagy fém fedél alatt.
Fairlane2012-01-20 22:09:46 // 120870
Mindenki magából indul ki, mint tudjuk.... :)
atesssz2012-01-20 22:05:53 // 120869
Hali!
Valaki tud linkelni manuálból egy képet, hogy a digitális klíma panelje honnan kapja a háttérvilágítás feszt ha felkapcsoljuk a lámpákat az autón? :DD remélem nem fogalmaztam bonyolultan :D
Valaki tud linkelni manuálból egy képet, hogy a digitális klíma panelje honnan kapja a háttérvilágítás feszt ha felkapcsoljuk a lámpákat az autón? :DD remélem nem fogalmaztam bonyolultan :D
TSiga ( I am the TSIG)2012-01-20 21:37:08 // 120868
Lemostad vagy részegen körbebrunyáltad? Mert nem mindegy. :-D
Fairlane2012-01-20 21:26:21 // 120867
Én újévkor lemostam... :)
TSiga ( I am the TSIG)2012-01-20 21:19:12 // 120866
Én sem vittem mosóba. De holnap megteszem! :-)
Thomika2012-01-20 21:01:25 // 120865
Hali!
Arra felétek van hó? Minket hetek óta riogatnak, de még semmi érdemleges nem volt. Dec. eleje óta nem mostam le a kocsit :(
Arra felétek van hó? Minket hetek óta riogatnak, de még semmi érdemleges nem volt. Dec. eleje óta nem mostam le a kocsit :(
süsnye2012-01-20 19:38:58 // 120864
kapcsolási rajz szerint 30A-s kell oda..
próbáld meg, max úgy jársz mint Marklar a napokban :))
próbáld meg, max úgy jársz mint Marklar a napokban :))
süsnye2012-01-20 19:37:57 // 120863
van benne vmi.. :)
Svéd2012-01-20 18:48:02 // 120862
Az hogy tudom hogy mi a probléma,az már fél megoldás.:)
Fairlane2012-01-20 18:45:56 // 120861
Tehát akkor nem oldódott meg a probléma, hanem elodázódott? :))
A következő nagyobb döccenőnél ismét elszáll...
A következő nagyobb döccenőnél ismét elszáll...
Svéd2012-01-20 17:38:46 // 120860
A relék tetejére van csak ugy rárakva,a bizti aljzat.Ja kontakt hiba,mert mozog a saru a csatiban,majd ki kell cserélnem az egész csatit.
süsnye2012-01-20 17:30:24 // 120859
hol van a 40es? a 30as bizti a klíma relédobozban van
viszont, ha csati mozgatástól rendbejött, akkor kontakthiba.. nem árt megvizsgálni, mielőtt úgy jársz, mint én
viszont, ha csati mozgatástól rendbejött, akkor kontakthiba.. nem árt megvizsgálni, mielőtt úgy jársz, mint én
Svéd2012-01-20 17:24:15 // 120858
Nekem a motor térben egy 50-es,és egy 40-es bizti van,kicseréljem 30-ra?
Svéd2012-01-20 17:20:36 // 120857
Üdv,a ventillátor probléma megoldodott,a kesztyü tartó alatti csatit kelett megmozgatni,és már ment is.Az olajnyomásnál,meg szerintem a gomba ment el,mert ma nulla alá esett a mutató és ugy is maradt,de egyik olajnyomás lámpa sem világitott.
Longman2012-01-20 16:09:56 // 120855
HA-HA-HA.. megőrizzük..!
De úgy néz ki elviszik. Nem akarom elkiabálni,de valszeg jövőhéten szállítom.
Viszont, bontószökevény lesz.. Sajnálom..
De úgy néz ki elviszik. Nem akarom elkiabálni,de valszeg jövőhéten szállítom.
Viszont, bontószökevény lesz.. Sajnálom..
Fairlane2012-01-20 15:48:53 // 120854
jaja... antenna nélkül még a kossuth rádijó se jön be rajta... :)
süsnye2012-01-20 15:13:43 // 120853
ja, az off-ot? :)
Fairlane2012-01-20 15:04:15 // 120852
A nagy fehéret.
süsnye2012-01-20 14:58:14 // 120851
milyen másikat?
Fairlane2012-01-20 14:34:48 // 120850
Ja, általában úgy szokott lenni, hogy 2-3 nappal később ér ide az az idő, ami most van Walldorfban... :)
Megyeget... még mindig szét kéne szedni a lámpákat pucolásra, de eddig gyenge voltam hozzá ebben a hidegben :) Meg le is kéne mosni, de ahhoz pláne...
A másikat kéne szerelni, arról különösebb előjelek nélkül tőben letört a tetőantenna...
Megyeget... még mindig szét kéne szedni a lámpákat pucolásra, de eddig gyenge voltam hozzá ebben a hidegben :) Meg le is kéne mosni, de ahhoz pláne...
A másikat kéne szerelni, arról különösebb előjelek nélkül tőben letört a tetőantenna...
süsnye2012-01-20 14:25:19 // 120849
azt sem, csak a szél miatt hídeg van.. tegnap volt itt sok eső..
verda hogy megy? semmi probléma vagy szerelnivaló? :)
verda hogy megy? semmi probléma vagy szerelnivaló? :)
süsnye2012-01-20 14:13:38 // 120847
itt nem esik.. :)
Fairlane2012-01-20 14:11:40 // 120846
Dejószar esős idő van... :S
süsnye2012-01-20 00:04:57 // 120845
süsnye2012-01-19 23:44:59 // 120844
ha esetleg van multimétered pár dolgot azért meg tudsz nézni..
legeslegelőször nézd meg a bitzijeit (motortérben van kettő, 50A és 30A, bár az 50A-s valsz jó, mert ha az ment volna ki, akkor más sem menne :) )
Ha ezek megvannak, akkor venti ki, 12V-ot neki (jelölés szerint), ha nem műxik, akkor meg is van a gond :)
Ha műxik, akkor mérd ki, h megkapja-e a 12V-t a csatlkozón.. a piros kábel folyamatos pozitív az akksiról, annak gyújtástól függetlenül 12V-nak kell lennie egy test-hez képest..
Ha nincs és a fent említett két bizti rendben van, akkor nézd meg még1x, h tényleg rendben vannak-e a biztik :) ha igen, akkor kábel probléma lehet, nem irigyellek.. :)
Ha megvan, akkor adj gyújtást és mérd a vkék kábelt egy testhez képest. Ahogy csökkented a fordulatszámot egyre nagyobb fesznek kell lennie (nekem a max 0,3V volt)
A vkék kábel a szabályzóból jön, a szabályzónak a klíma vez panel adja a jelet, egészen pontosan egy elektronikus feszültség osztó van benne (szal nem potméter) + egy hőmérséklet jeladó, de ez nem fontos..
Szal kék kábelen rövidzárat kellene mérni..
Ha OK, akkor nézzél testet a fekete kábelen, ami a szabályzóba megy..
Ha OK, akkor meg kellene nézni a vezérlő feszt, amit a kicsi fehér csatin keresztül kap (ez most nem megy fejből, mert azzal nem kellett foglalkozni)
Ha ez is OK, akkor valsz a szabályzó szart be..
Ki kellene venni ezt a szabályzó egységet (két csillagfejű fogja)..
Ha kiszedted, nézd meg a három érintkezőt (amire a sárga csati csatlakozik), hogy nem lötyögnek-e.. Ha vmelyik lötyög, akkor forrasztani kell..
Ha érzel hozzá affinitást, akkor szét lehet a szabályzót szedni. A műa fedelet le lehet pattintani az alu részről, de óvatosan, mert a hőjeladót a műa burkolat belsejében lévő lemezrugók szorítják a helyére valamint ki van kenve hővezető pasztával is.. a lényeg, h óvatosan, nehogy vmi eltörjön, vagy elrepüljön.. :)
Ha sikerül szétszedni, akkor meg kell nézni nincs-e megégve a nyák..
Így dióhéjban.. ;)
legeslegelőször nézd meg a bitzijeit (motortérben van kettő, 50A és 30A, bár az 50A-s valsz jó, mert ha az ment volna ki, akkor más sem menne :) )
Ha ezek megvannak, akkor venti ki, 12V-ot neki (jelölés szerint), ha nem műxik, akkor meg is van a gond :)
Ha műxik, akkor mérd ki, h megkapja-e a 12V-t a csatlkozón.. a piros kábel folyamatos pozitív az akksiról, annak gyújtástól függetlenül 12V-nak kell lennie egy test-hez képest..
Ha nincs és a fent említett két bizti rendben van, akkor nézd meg még1x, h tényleg rendben vannak-e a biztik :) ha igen, akkor kábel probléma lehet, nem irigyellek.. :)
Ha megvan, akkor adj gyújtást és mérd a vkék kábelt egy testhez képest. Ahogy csökkented a fordulatszámot egyre nagyobb fesznek kell lennie (nekem a max 0,3V volt)
A vkék kábel a szabályzóból jön, a szabályzónak a klíma vez panel adja a jelet, egészen pontosan egy elektronikus feszültség osztó van benne (szal nem potméter) + egy hőmérséklet jeladó, de ez nem fontos..
Szal kék kábelen rövidzárat kellene mérni..
Ha OK, akkor nézzél testet a fekete kábelen, ami a szabályzóba megy..
Ha OK, akkor meg kellene nézni a vezérlő feszt, amit a kicsi fehér csatin keresztül kap (ez most nem megy fejből, mert azzal nem kellett foglalkozni)
Ha ez is OK, akkor valsz a szabályzó szart be..
Ki kellene venni ezt a szabályzó egységet (két csillagfejű fogja)..
Ha kiszedted, nézd meg a három érintkezőt (amire a sárga csati csatlakozik), hogy nem lötyögnek-e.. Ha vmelyik lötyög, akkor forrasztani kell..
Ha érzel hozzá affinitást, akkor szét lehet a szabályzót szedni. A műa fedelet le lehet pattintani az alu részről, de óvatosan, mert a hőjeladót a műa burkolat belsejében lévő lemezrugók szorítják a helyére valamint ki van kenve hővezető pasztával is.. a lényeg, h óvatosan, nehogy vmi eltörjön, vagy elrepüljön.. :)
Ha sikerül szétszedni, akkor meg kell nézni nincs-e megégve a nyák..
Így dióhéjban.. ;)
Fairlane2012-01-19 23:16:35 // 120842
Szóval először fröccsent? :D
Marklar1552012-01-19 22:49:56 // 120841
Én? :)))
Jut eszembe. A ferlén bordó összerakós 16V-n sem ment a venti. Mielött kiszenvedtem az ellenállást megnéztem a biztiket. Nahh a bizti táblán nem volt hiba. De a biztitábla mellett vannak lengő biztik. Ott 2db hiányzott. kicseréltem és "csoda történt" :)))
Viszont színhelyes biztit kell bele rakni...:)
Jut eszembe. A ferlén bordó összerakós 16V-n sem ment a venti. Mielött kiszenvedtem az ellenállást megnéztem a biztiket. Nahh a bizti táblán nem volt hiba. De a biztitábla mellett vannak lengő biztik. Ott 2db hiányzott. kicseréltem és "csoda történt" :)))
Viszont színhelyes biztit kell bele rakni...:)
Fairlane2012-01-19 19:48:21 // 120840
Nekem tavaly télen halódott a fűtésventim :)
Az anyósülés lábérben a ventihez menő kábeleket nézd meg, két csatlakozó is van egymásután, a műanyagon belül szeretnek megégni, megkontaktosodni.
Szintén nézd meg a mellette levő előtét ellenállást.
Jó esetben egy széthúzás-összedugás, plusz egy kis kontaktspray segíthet.
Az anyósülés lábérben a ventihez menő kábeleket nézd meg, két csatlakozó is van egymásután, a műanyagon belül szeretnek megégni, megkontaktosodni.
Szintén nézd meg a mellette levő előtét ellenállást.
Jó esetben egy széthúzás-összedugás, plusz egy kis kontaktspray segíthet.
Svéd2012-01-19 19:32:30 // 120839
de én ehez hülye vagyok.
Svéd2012-01-19 19:17:23 // 120837
hogy szervizelted meg a ventit,nem találom.
Svéd2012-01-19 19:16:14 // 120836
más egyenlöre nincs.igen a ventillátor,meg olaj nyomás probléma egyszerre jelenkezett.
süsnye2012-01-19 19:05:46 // 120835
bármulatos..
a ventit nekem is nemrég kellett szervizelnem (írtam is)..
ezek szerint számíthatok olajnyomás kijelzés problémára a közeljövőben (bár a gomba nemrég lett cserélve).. :))
viszont gondolom nem kell részleteznem, h miért kell az olajnyomás kijelzés problémának szintén minél előbb a végére kell járni.. :)
mondjuk ha a venti és az óra probléma kb egyszerre jelenkezett, akkor könnyen lehet, h az órának a ventivel összefüggő elektronyos baja van.. az óraegységen más szokatlan jelenség nem látszik?
a ventit nekem is nemrég kellett szervizelnem (írtam is)..
ezek szerint számíthatok olajnyomás kijelzés problémára a közeljövőben (bár a gomba nemrég lett cserélve).. :))
viszont gondolom nem kell részleteznem, h miért kell az olajnyomás kijelzés problémának szintén minél előbb a végére kell járni.. :)
mondjuk ha a venti és az óra probléma kb egyszerre jelenkezett, akkor könnyen lehet, h az órának a ventivel összefüggő elektronyos baja van.. az óraegységen más szokatlan jelenség nem látszik?
Marklar1552012-01-19 18:04:39 // 120834
ahhh.
Az nem volt occó
-Vezeték, csak lecsúszott, kapcsoló, fűtés venti ellenállás, bizti, esetleg maga a motor...
-jobb esetben kezdődő olajgomba halál.
rosszabb esetben Svéd-harakiri.. :)
Az nem volt occó
-Vezeték, csak lecsúszott, kapcsoló, fűtés venti ellenállás, bizti, esetleg maga a motor...
-jobb esetben kezdődő olajgomba halál.
rosszabb esetben Svéd-harakiri.. :)
Svéd2012-01-19 17:42:29 // 120833
Ma megvettem a vízpumpát,szívtam is a fogam 72 euro volt.Tegnap óta nem megy a fütöventilátorom sem,nem tudom mi baja lehet.Az olajnyomás méröm meg nem mutat csak 2.5 bar-t 3500-as fordulatnál,idáig stabil 4 bar volt.